"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Colossus & Griffon

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Dark Servant

Colossus & Griffon

Viesti Kirjoittaja Dark Servant »

Eli tarkoitus olisi hommata omaan, vielä alkutekijöissään, olevaan IG armeijaani Griffoneita ja Colossus tai kaksi. Mutta hienosti GW:llä ei näytä olevan vielä figuja näille, joten sisäinen rakentajani päätti rakennuttaa omat.

Pohjana toimii tietenkin chimeran runko, mutta ongelmaksi muodostuukin tykit. Eli minkälaiset tykit sopisivat kyseisiin tankkeihin? Mietin, että kävisikö ihan perusmortar tuohon Griffoniin? Itseäni hieman vaivaa se, että tuo IG:n perusmortar näyttäisi olevan 81mm, kun taas Griffonilla olisi jotain 120mm kokoluokkaa oleva. Tiedä sitten, kävisikö Faban Empiren Great Cannon/Mortar (http://www.games-workshop.com/gws/catal ... =prod20054).

Sitten on tuo Colossus. Mikä ihme sopisi tälle tykiksi ja mistä semmoisen löytäisi? En ole niin taitava, että pystyisin rakentamaan tuollaisen tykin tyhjästä. Jos rupeaisi vähän häröilemään ja rakentaisi Skaveneiden Warp-Lightning Cannonista jotain (http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1040503).

Niin, ja tarkoitus olisi magnetisoida nuo tykit siten, että ei tarvitsisi niin hirveästi noita chimeran runkoja hommata.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
Xenon
Peliporukkavalvoja

Re: Colossus & Griffon

Viesti Kirjoittaja Xenon »

En suosittele ehkä noita Empiren cannonia/Warp lighting cannonia. Mortarin piippu on aivan liian lyhyt ja pieni tuohon hommaan. Eikä se warplighting cannonikaan oikein taida sopia. Kannattaa etsiä jostain ihan plasticardi tai jotain muuta muovi putkea. Niistä saa helposti rakennettua hyvän näköisen piipun. :)
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

itse tein griffonin wanhan chimera mallin niiden telaketjuja kannattelevien seinien yhdistäjistä eka yks iso sitten se keskikokoinen ja yksi pieni johon viellä stuffaat paksummaksi, kuperan pohjan isoimpaan ja lavetin saa siitä dozerbladen runkoon liittävästä systeemistä.+stuffia tietysti ja itse sain säätökahvat searchlightin säätöosasta.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Esim Hobby Pointista saa erikokoisia muoviputkia parilla rahalla. Itse tein basiliskin putkesta kopioita kierittämällä paperia useamman kierroksen putken ympärille (paksumpi osa putkea). Samalla periaatteella voisi yrittää tehdä piippua myös colossukseen. Pohjana käyttäisin basiliskin tykkiä, mutta putken tilalle lyhyempi ja paksumpi.

Griffonin tein itse näppärästi basiliskin runkoon kiinnitetystä valkyrien missile podista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”