"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Empire merc. captain

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Empire merc. captain

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Uusin tuotokseni syntyi Fable 3 pelin innoittamana. Koska pystyn aika hyvin tuollaiseen jokseenkin sarjakuvamaiseen nmm-tyyliin, niin päätin toteuttaa työn mieluummin nmm-metalleilla kuin metallimaaleilla. Innoittajan toimi siis pelin sivuhenkilö ja oman hahmon ystävä Sir Walter Beck.
Kehittelin mielessäni hahmolle hieman taustaa ja päätin että tämä tunnettu kapteeni kulkee nimellä Maximilian "Mad Max" Steiner. Hän on kokenut palkkasoturi joka on kiertänyt eripuolilla vanhaa maailmaa taistelemassa milloin kenenkin riveissä. Kuten näkyy, niin hän on panostanut ennen kaikkea aseittensa laatuun ja miekka voisi olla kenties Sword of might sen melko jykevästä rakenteesta päätellen. Mukana Maximilianilla on hänen uskollinen (ja erittäin ärhäkkä) kettuterrieri Rolle.

http://www.coolminiornot.com/266634
Viimeksi muokannut Gorkiporki, Su 12.12.2010 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Jalopeura

Re: Empire merc. captain

Viesti Kirjoittaja Jalopeura »

Hyvältä näyttää maalaus ja taustatarinakin on hauska. Erikoisplussat koirarodun määrittämisestä, vaikka itse figulla onkin liian leveä kuono kettuterrieriksi. =)
Do or do not, there is no try. Except when you fail, you try again.
Gorkiporki

Niin ei tuo nyt ihan terrieriltä näytä, mutta se tuli lähinnä mieleen tuosta koirasta. Varmaan sen skulptanneella henkilölläkään ei ollut oikein käsitystä siitä, että mikä pikkukoira se voisi olla. Joku buldoggi tai staffi olisi ollut hauska, mutta eipä nekään tule millään mieleen noista koiran kehon rakenteesta.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Maalaus erittäin hyvää jälkeä, mutta miehen ilme ei tunnu vastaavan hänen ruumiinkieltään. Mutta sille taitaa jo olla liian myöhäistä tehdä yhtään mitään.
Ainakin minun silmääni kasvoista ja ruumistaa lähtevä elekieli tuntuu olevan ristiriidassa.
Gorkiporki

Kieltämättä kasvoilla olisi voinut olla toinen ilme, mutta se noissa tuon skulptaajan figuissa on juuri ongelma, että ne ovat oikeastaan joko tuon näköisiä tai sitten niillä on joku jopa hieman vajaamielinen irvistys kasvoillaan. Gw voisi minun puolestani erottaa kyseisen kaverin :D Parhaimpia päitä on melkein 40k puolella marineissa ja IG:ssä on myös jotain persoonallisia kasvoja. Harmi kun eivät oikein käy yksiin. Tuo partanaama vain oli yksinkertaisesti hienoin verrattuna niihin muihin mitä minulla on.

Mutta totta kyllä, että siinä on vähän ristiritaa, mutta muutoin tuo oli kyllä ihan miellyttävä pikku projekti joka sai alkunsa ihan yllättäen Fablea pelattuani. Minun piti oikeastaan tehdä ehkä joku skaven aiheinen pikku dio tms. tai sitten slaanesh marine. Jälkimmäinen tosin tarvitsee noita uusia dark eldarien osia. Pää löytyisi ainakin niistä.
Routasydän

Viesti Kirjoittaja Routasydän »

Onhan tuo sen verran hyvin taas maalattu ettei voi kun silmiä pyöritellä.
Mut noissa sun figuissa on yks sama ongelma mun mielestä melkeen aina;
kaikki on ainaki omaan silmään vähän turhan tasasen harmaanvärisiä :/

Edit: eipä sillä, kaikilla on oma tyyli, itse vaan satun suosimaan kirkkaita värejä :D
Voittoisa

Viesti Kirjoittaja Voittoisa »

stormbringer kirjoitti:...
kaikki on ainaki omaan silmään vähän turhan tasasen harmaanvärisiä :/...D
^harmaa= pastelli?

On kyllä siisti figu.
Oikein pehmeät sävyliukumat ja kaikki.
Vähän kaipais jotain "terävääkin", mutta erinoimainen jo tuollaisenaan. Hyvää arvostelua näyttää saaneen cmonissa ;)
voitonpuolella.
Gorkiporki

No juu. Kyllähän noissa töissäni on havaittavissa tietyä harmautta. Käytän kyllä sellaisia vaaleita haarmaalla sävytetyjä pastellivärejä. Ehkä tästä voi syyttää joitain ranskis-maalareita, mutta tämä on siten vakiintunut myös omaksi tyylikseni. Kaikkia se ei tietysi miellytä samalla tavoin, mutta ei se ole tässä tarkoituskaan. Ja siis toki arvostan myös eriäviä mielipiteitä. Enemmän minua harmittaa, jos joku työni ei saa juuri mitään kommentteja. Pidän itseäni teknisesti hyvänä maalarina*, mutta tyylejä on tosiaan monia. Kuka mistäkin tykkää, ja osa ei pidä niin kovasti tietynlaisista töistä :D

*Ja aina voi oppia jotain uutta. En usko, että kehitys ja oppiminen on vielä pysähtynyt omalla kohdallani.
Kain

Viesti Kirjoittaja Kain »

Erinomaisen näköinen työ. Pidän varsinkin metallien toteutuksesta koska noin ne luovat hyvän kokonaisuuden erinomaisesti toteutetun kiven kanssa. Näin punainen jää sopivaksi efektiväriksi. Mielestäni tuo "harmaus" ei ole ongelma, vaan todellakin persoonallisen tyylin ilmentymä. Tässä työssä liian kirkas punainen ei olisi sopinut kokonaisuuteen. Tulee mieleen jopa vanhojen mestareiden kuten esim. Gallen-Kallelan maalaukset, koska pastellileikittely tuo värit mielestäni hiukan lähemmäksi "todellista" väriä. Mutta nämähän ovat makukysymyksiä ja kuten on ehkä tullut esille, pidän Gorkiporkin tyylistä.

Ainoa minun silmääni osuva juttu on tuo kiven alla oleva ruohomaa. Mielestäni siitä puuttuu hiukan elämää, näyttää lähinnä homeelta kivessä. Tosin eipä ainakaan alusta vie huomiota figulta.
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Kiva, näppärä ja elegantti. Teknisesti todella ongelmaton, ehkä ainoastaan kritisoisin alustan väriä: kivi on ehkä kontrastiltaan ja väreiltään hyvin lähellä metallia, joka ehkä hämää hieman. Vaikka varjot ovat ruskeat, olisin ehkä hakenut kivipintaan vähän värinvaihteluita tai tehnyt korostukset eri tavoin. Punainen on nätti ja näppärä, koira sympaattinen. Ainoastaan ehkä partaa olisin muuttanut; figu on aika konvertoimaton ja nyt tuon pään parta vain näyttää vähän hassun näköiseltä, ikäänkuin se osoittaisi suoraan ulospäin ja loppuisi kummalliseen terävään reunaan sen sijaan että se valuisi luontevasti alaspäin.

Kaikenkaikkiaan tosi kaunis nappi. Ehkä vähän koruton (tavallaan kuten edellinen Dark Elf), mutta nätti.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”