Ensi vuoden aktiviteetit

Seinä- ja Kauhajoen yhteinen peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Hemppu

Ensi vuoden aktiviteetit

Viesti Kirjoittaja Hemppu »

Oon tässä pyöritelly yhtä jos toistakin ideaa aktiivisuuden nostamiseksi Seinäjoen alueella. Eli miltäs kuulostas jos ois ens vuoden alusta lähtien faba turnaus 1-2 kertaa kuussa ihan vaikka lähialueen pelaajien kesken( faba sen takia että se on itelle se ykköspeli). Sit 1-2 kertaa kuussa/viikossa, miksei useamminkin voitas järjestää maalaus/peli/hengaus kertoja, joissa vois vaikka puhua seuraavan turneen techeistä tai joku voi demottaa pelejä(40k, hordes) ja sit sitä normi haastepelaamista ja halusta riippuen armeijan kasausta/ maalausta. Suurena ideana siis se yhdessä olo ja samanhenkisten ihmisten hienon harrastuksen toteuttaminen ja ylläpitäminen sekä sen ahaa elämyksen vahvistaminen. Itellä on tarjota tällä hetkellä 3 armeijaa (demonit,Bretit ja delffit) joita voi lainata jos haluaa kokeilla jotain uutta, lähiaikoina myös liskot on tarjolla. Varsinkin uusia pelaajia ajatellen näkisin tämän hyödyllisenä, ettei ajatus harrastuksesta kuole heti kun ei pääse pelaamaan. Oon ajatellut että toiminta tapahtuis viikonloppu painotteisesti, laajentaa sit arkeen jos tarvetta ilmenee. Tähän topicciin vois laittaa ideasta syntyviä ajatuksia ja tunteita. Idea ei varmasti ole se uniikein ja ensimmäinen laatuaan, mutta mielestäni on tärkeää yrittää kehittää toimintaa. Kaikenlainen palaute on tarpeellista ja haluttua, älä siis tyydy olemaan hiljaa. Joten kertokaahan ajatuksenne. :)

Hyvää joulua toivottaen,

Hemppu
:D
santso

Re: Ensi vuoden aktiviteetit

Viesti Kirjoittaja santso »

itelle kyl kelpais maalaus/maastonrakennus/techi iltamat kerran viikossa tai kahdessa.
tossahan oli yritystä lanseerata ''40k sunnuntai'' mut eipä se sit lähteny toimimaan(3 kertaa figut sjoelle mukaan mut ei vastapelaajia :D) täällähän oli aktiivisena kautena yks kytkoo ja fb turnaus kuukaudessa...mut tosiaan olishan niitä nykyäänkin jos joku viitsis järjestää(ei oo vaikeeta, kysyt liikkeestä vapaan päivän ja neuvottelet hyvän maksupolitiikan, pistät ilmotuksen nettiin ja odotat et joku viitsis sinne ilmottautua.)
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Kiroava Kullervo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiroava Kullervo »

Voisin raahata maaston teko toimintaan ikivanhat luuni, jos ei seniileiltä ole pääsy kielletty. Nyt kun olen S-joella kiinni ainakin kaksi vuotta, niin olen myös käytettävissä turnauksien järjestelyssä (itse en tosin pelaa kuin Battletechiä, Mordheimia ja suunnitelmissa Flames of War).

Olen itse ulkona näiden paikallisten peliliikkeiden toiminnasta eli maksaako nuo pelisetit jotain vai ottaako firmat vain turnauksista tilavuokran? Onko kyselty kaupungilta jotain ilmaista tilaa. Muistelisin pari vuotta sitten S-joella olleena, että Törnävällä Provinssi alueen kupeessa oli vanha homeongelmien vuoksi aktiivi käytöstä poistettu rakennus, jonka alakerrassa oli treenikämppä ja muuta tönöä sai varata ilmaiseksi käyttöön (ainakin rekisteröityneet yhdistykset). Jos SeKalaisilla olisi omat maastot, niin ilmaistiloja saattaisi pystyä käyttämään hyväkseen. Tämä vain abstraktitason spekulaatiota ja lämpimikseen kirjoittamista.
Hemppu

Kiroava Kullervo kirjoitti:Tämä vain abstraktitason spekulaatiota ja lämpimikseen kirjoittamista.
Tärkeintä että avaa suunsa, tossahan oli hyvää ajatusta, ikä tai seniiliys tuskin on este osallistumiselle ;) keidas mulle tulee ekana mieleen kokoontumispaikaks, olis hyvin tilaa. En tosin tiedä kuinka suhtautuvat yleiseen hengaukseen, vai pitäskö aina pelata jotain. Olisko ekan kerran ohjelma mieluummin sit räjähtävästi turnaus vai maalaus/peli kerta? Antakaas mielipiteitä :) ja Mites jos alotuspäivä olis 8 tai 9 tammikuuta siis lauantai tai sunnuntai?

-Hemppu-
zewe

Viesti Kirjoittaja zewe »

Kyllähän tuossa olisi ajatusta. Pitäisi vain keksiä, että mistä ne uudet pelaajat tulisi. Tarkoitan siis että minkä kautta infoa noista voisi levittää, kun sotussa esim ei kuitenkaan kaikki pelaajat käy. Säännöllisissä turnauksissa olisi ainakin ongelmana se, että nykyinen skene on hajaantunut ympäri suomea, joten voi olla, että moni turnaus jää pitämättä vähäisen pelaajamäärän vuoksi.

Yksittäis-pelien teemainen päivä olisi taas omastakin mielestä hyvä idea. Pääsisi testailemaan lista-ideoita turnauksia varten ja testailemaan uusia pelejäkin (WM/H, FOW yms)
Orders unquestionable
All rank and file
Expendable
Juhaaha

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

Mullois semmonen idea, koskien tota pelaajien vähyyttä, että Pelikeitaan ja sen toisen paikan (Fantasialinna kokö?) seinään/ilmoitustaululle laittas sotun internetz osotteen, ja jotkut ohjeet miten löytää SeKalaiset-osio sieltä.
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)
santso

juu toimishan toi...tosin kyl suurin osa tietää sotun yms mut ei vaan jaksa käydä täällä.

joo oliskos sit sunnuntait parempia? lauantaisin voi monella olla töitä/dagen efter. itse tässä pistin FOW maaston rakennuksen käyntiin joululomalla(jeejee yks karjalais lato kohta kasattu). pitäis tehdä muutama lisää, metsää, aitoja, teitä, kirkko ja muutama ihan kunnon talo...tosiaan kans ihan armeijanmaalaustakin vois harjoittaa.
jotenkin aina mukavampi sutia kun on muita vieressä joiden kanssa voi sit jauhaa samalla.
Hemppu

Tuskinpa tosiaan mitään isompaa turnausta usein saadaan, veikkaan että yli kymmenen osallistujan ku mennään niin ollaan jo hyvässä mallissa. Aikanaan sitte esim. sen Jäävasara 2 järkkyilyn suorittaminen porukassa ja niin edelleen (Ei, en ollu viime vuonna siinä mukana millään tavalla, mutta jos siis hyväksytään järkkäys porukkaan niin mielelläni annan panokseni). Tärkeintä olis jos saatais muutama uus mukaan ja se "ydinporukka" joka on keitaalla käyny pysymään kasassa. Ilmotus molempiin paikkoihin kuulostaa hyvältä, ja se lopullinen toimintapaikka voi olla kyllä mikä tahansa muukin jos jollekulle tulee mieleen, linna tuskin on vaihtoehto kokonsa takia. Alottas ny kuitenki keitaalla alueen aktivoinnin ja toiminnan. :) Sunnuntai varmasti olis hyvä päivä, se on ainaki mulle kaikista eniten järkkäiltävissä menojen suhteen, esim. siitä ku keidas aukee niin johki klo 18.-19 vois setit jatkua normikerroilla. Jos hyvin käy niin sotun osuus saattaa jossain kohtaa tipahtaa radikaalisti, ja kun pelaajat on aktiivisia ja tuntee toisensa ei tänne välttämättä tarvi laittaa kun muistukseksi infoa seuraavan kerran ajankohdasta ja toiminnasta. Kukas olis valmis esim lähtemään nyt ainakin 2-3 kertaa kuukaudessa tapahtuvaan toimintaan, mieluummin tietty useammin? Ja kun varmasti tunnette skenen ihmiset paremmin kuin mä, niin pistäkää puskaradio liikkeelle, se yleensä on tehokas levikin suurentaja ;)
Dark Elf69

Viesti Kirjoittaja Dark Elf69 »

Sunnuntai on ihan hyvä päivä omasta mielestä vaikka sitten pitääkin kouluun jaksaa seuraavana päivänä yleensä (ei enää montaa kukkautta onneksi). Noita maalaus/rakentelu/maaston teko/ hengailu kokoontumisia sais khyllä olla. joskus siitä oli puhe mutta sille asteelle se sitten jäikin.
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Juhaaha

Lähinnä tuo ilmoitus auttas siinä että henkilö X on aloittanut harrastuksen / omaa armeijan muttei pelikaveria, huomaa ilmoituksen, saa pelattua fabaa/40k eikä lopeta harrastusta. Profit.
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)
Seraphi
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Seraphi »

Ajatus on hyvä, mutta en tiedä miten ite onnistun osallistumaan touhuun, ku asun jo aika vakituisesti jo Oulussa... ja en iha ole edes päässy sisälle Oulun peliporukkaan...

Noo eiköhä sitä joskus paremmi ensivuonna pääse sjoella käymään.
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.

https://www.facebook.com/sheriffanvil
santso

tota sain fantasialinnaan luvan tuoda noita ilmotuksia...mut kuulemma joku mukaan jaettava pieni(hyvin suunniteltu ja näyttävä) lappu jossa olis sama info ajaa asian paremmin kuin A4 liikkeen seinässä(käyntikortti?).
ZyDec0

Viesti Kirjoittaja ZyDec0 »

Tuli tuosta Hempun kirjotuksesta kanssa mieleen, että sillon kun isoveli ja hänen kaveriporukka (minä silloin rasittavana pikkuveljenä väkisin Breteillä jokapaikassa mukana) pelaili Hammeria, niin se oli juurikin tuota, että porukka tunnettiin, eikä käytetty tällaisia foorumeita, vaikka elettiin jotain 2000-luvun alkua, jolloin kyllä ISDN/ADSL oli joka taloudessa ja IRC:ssä oli aina kaikki paikalla. Itekin löysin Sotun melko myöhään verrattaen siihen kauanko oon Hammeria harrastanut enemmän tai vähemmän aktiivisesti.
Hemppu

Hyvä homma santso, noin sen ajattelin itekki, se A4 seinässä roikkumassa
On ihan turha. Oisko kellään kokemusta kuvankäsittelystä, voishan noita nyt aluks ihan tulostaakin vähä vahvemmalle paperille. :) mitäs siihen nyt sit laitettais? Varmaan sotun tiedot tarpeeks hyvin, pelikeidasko sitten paikaksi, päivämäärä yleensä sunnuntai, jonku puhelinnumero, joku naseva mainoslause. Antasin oman numeron mutta oon maailman surkein vastaamaan ku oon aina töissä/koulussa/reeneissä/menossa. Ideoita tähän ja halukkaita tekijöitä? Oisko sitten se alotuskerta toi 9.päivä sunnuntai alkaen jostakin kellonajasta? Ite voisin tulla pelaan ja sitte hiukka kokoileen/maalaileen. :)
santso

klo 13->? mut joo en siihen pelkästään keidasta laittais kun kuitenkin kummassakin liikkeessä pidetään juttuja, laittais vaan sotun tiedot, sit vaikka sun, mun, juhan, severin ja jussin s-posti osotteet ja joku kuva taustalle.
mese olis varmaan kans kova sana?
Hemppu

Totta, ei ruveta suosiin kumpaakaan erikseen :) Oisko sit otsikko Seinäjoen miniatyyrikerho/harrastajat, sekalaiset vai mikä? Joku asian selkeesti kertova olis hyvä. S-posti sopii mulle, mesee en käytä mut toki jos joku ravaa siä usein niin miksei sekin. Kuvaks/ taustaks jonku maalaama figu/figut ehkä? Sit sitä myyntilausetta ja tekijän valintaa. :)
ZyDec0

Viesti Kirjoittaja ZyDec0 »

Ajatukset kuulostaa ihan hyviltä. Pidetään SeKalaisista kiinni mun mielestä. Ja joo, ei mainosteta liikettä vaan peliporukkaa. Olennaista ilmoituksen sisällössä on yhteystietojen (sotun ja meidän) lisäksi tietenkin joku kuvaava lause, josta tulee ilmi, että ollaan nimenomaan miniatyyriharrastelijaporukka ja siihen tulis myös listata pelejä, mitä meidän porukassa pelaillaan. 40k ja FaBa tottakai, mutta myös WM&H, FoW, Mortikka yms. joihin on periaatteessa resurssit ainakin yksittäisiin peleihin.
Juhaaha

No onks kellään skillzejä tehä tommosta "Käyntikorttia"?
Jara- kirjoitti:
santso

eikai siihen muuta tarvita et vaan tekee... esim jos on aikaa niin suunnittelee vaikka tekstit fontit yms ja tuo tänne arvioitavaksi?
wamppi

Viesti Kirjoittaja wamppi »

ite oon kyl huono järjestämään mitään kolmivuorotyön takia, mutta osallistua pyrin kaikkeen mahdolliseen :)
"Hiekka on kivestä" + Ropecon 2012 "Mennään sitte kännissä miekkailemaan"-zewe

Palvelu on syvältä
Hyvä Pertti2 olet selvästi itsekin Yitin miehiä, puhut täyttä katteetonta paskaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Seinäjoki & Kauhajoki [SeKalaiset]”