Ogre kingdoms 2000pts
Ogre kingdoms 2000pts
tulevaisuutta silmällä pitäen (ja tänään toivostavasti käytännössä testattava) laskeskelin tälläisen listan:
Lords:
280 pts Tyrant = Armour of Destiny,Siegebreaker
Heroes:
179 pts Bruiser = BSB with rune maw,heavy armour
180 pts Butcher = DS,Rubyring
Core:
520 pts 10 Ironguts = Bellower,SB with BoEF (tyrantti ja bösbi tähän)
225 pts 5 Bulls = Bellower,SB,5 x add hand weapon (butcher tähän)
264 pts 6 Bulls = Bellower , SB, 6 x add hand weapon
90 pts 45 Gnoblar
Special:
110 pts 2 Leadbelcher
Rare:
75 pts 1 Gorger
75 pts 1 Gorger
ja mielipiteitä ja parannus ehotuksia otetan ilo mielin vastan :3
Lords:
280 pts Tyrant = Armour of Destiny,Siegebreaker
Heroes:
179 pts Bruiser = BSB with rune maw,heavy armour
180 pts Butcher = DS,Rubyring
Core:
520 pts 10 Ironguts = Bellower,SB with BoEF (tyrantti ja bösbi tähän)
225 pts 5 Bulls = Bellower,SB,5 x add hand weapon (butcher tähän)
264 pts 6 Bulls = Bellower , SB, 6 x add hand weapon
90 pts 45 Gnoblar
Special:
110 pts 2 Leadbelcher
Rare:
75 pts 1 Gorger
75 pts 1 Gorger
ja mielipiteitä ja parannus ehotuksia otetan ilo mielin vastan :3
Wh40k
Adeptus mechanicus/Skitarii
1.1.18 =>
W-D-L
15-6-25
Faba
OK
1.1.18 =>
W-D-L
5-7-2
1.1.18 =>
W-D-L
15-6-25
Faba
OK
1.1.18 =>
W-D-L
5-7-2
- Scumboogie
Re: Ogre kingdoms 2000pts
Ihan hyvältähän tuo näyttää, pari juttua tulee vain mieleen...
Miksi Bullyilla on additonal hand weaponit? Neljä pistettä/modeli kolmesta tai neljästä lisäattackista on vähän huono diili... Jos haluaa jonkinlaista aseistusta niin sitten ironfistit voivat olla parempi ratkaisu (saavat 6+ wardin jos tarve vaatii, ja silti sen lisäattackin jos eivät).
Leadbelcherit ovat vähän mitä ovat... Miten ovat toimineet? Ainakaan paperilla tavara ei vakuuta yhtään, mutta kai nekin toimivat jos pelaa oikein. Bellower voisi olla hyvä lisä näille.
Eipä siinä muuta. Tenderiseriä kannattaa myös kokeilla ja champpa Gnoblareille ei ole huono valinta (jos saadaan haaste, vain yksi modeli kuolee muutaman sijaan, ja rankithan näillä yritetään pitää).
Miksi Bullyilla on additonal hand weaponit? Neljä pistettä/modeli kolmesta tai neljästä lisäattackista on vähän huono diili... Jos haluaa jonkinlaista aseistusta niin sitten ironfistit voivat olla parempi ratkaisu (saavat 6+ wardin jos tarve vaatii, ja silti sen lisäattackin jos eivät).
Leadbelcherit ovat vähän mitä ovat... Miten ovat toimineet? Ainakaan paperilla tavara ei vakuuta yhtään, mutta kai nekin toimivat jos pelaa oikein. Bellower voisi olla hyvä lisä näille.
Eipä siinä muuta. Tenderiseriä kannattaa myös kokeilla ja champpa Gnoblareille ei ole huono valinta (jos saadaan haaste, vain yksi modeli kuolee muutaman sijaan, ja rankithan näillä yritetään pitää).
Olen samoilla linjoilla kanssasi,ainoa hyvä leadbelchereissä on se,että nä saavat hyvällä tuurilla tapettua ehkä noin puolet vihulaisen yksiköstä tapettua stand and shootilla(siis todella hyvällä tuurilla ja neljällä leadbelcherillä)itse sinakin sain neljällä tapettua 5 saurus varrioria(ampuivat yhteensä n.32 kertaa).Mutta muuten lista näyttää siltä että voisi jopa joskus toimia.Skarsnik, the Lord kirjoitti: Leadbelcherit ovat vähän mitä ovat... Miten ovat toimineet? Ainakaan paperilla tavara ei vakuuta yhtään, mutta kai nekin toimivat jos pelaa oikein. Bellower voisi olla hyvä lisä näille.
P.S.Olen noista bulleista samaa mieltä myös (olen ainakin itse peluuttanut niitä "alastomina" kohtuu hyvällä tuloksella).
FaBa:
W/D/L
Ogre Kindoms:
17/5/6
Deamons of Chaos:
9/0/0
High Elves:
5/1/2
40k:
Chaos Deamons:
6/4/0
laskenta aloitettu 1.11.2010
W/D/L
Ogre Kindoms:
17/5/6
Deamons of Chaos:
9/0/0
High Elves:
5/1/2
40k:
Chaos Deamons:
6/4/0
- Scumboogie
Itsekin olen käyttänyt Bullyryhmiä pelkästään lipun ja huutajan kanssa, ylimääräisistä ruhoista on IMO enemmän hyötyä kuin aseistuksesta...
joku vaa kirjoitti:Olen samoilla linjoilla kanssasi,ainoa hyvä leadbelchereissä on se,että nä saavat hyvällä tuurilla tapettua ehkä noin puolet vihulaisen yksiköstä tapettua stand and shootilla(siis todella hyvällä tuurilla ja neljällä leadbelcherillä)itse sinakin sain neljällä tapettua 5 saurus varrioria(ampuivat yhteensä n.32 kertaa).Mutta muuten lista näyttää siltä että voisi jopa joskus toimia.
P.S.Olen noista bulleista samaa mieltä myös (olen ainakin itse peluuttanut niitä "alastomina" kohtuu hyvällä tuloksella).
4 bullia tykeilla maksaa aika paljon enemmän kuin 5 saurusta joten sopii miettiä oliko hyvä diili.
Juuri tätä ajoin takaa.Eli ne maksaa 20 pinnaa enemmän kappaleelta eivätkä ole yhtään sen parempia kuin bullit.Warchef kirjoitti:joku vaa kirjoitti:Olen samoilla linjoilla kanssasi,ainoa hyvä leadbelchereissä on se,että nä saavat hyvällä tuurilla tapettua ehkä noin puolet vihulaisen yksiköstä tapettua stand and shootilla(siis todella hyvällä tuurilla ja neljällä leadbelcherillä)itse sinakin sain neljällä tapettua 5 saurus varrioria(ampuivat yhteensä n.32 kertaa).Mutta muuten lista näyttää siltä että voisi jopa joskus toimia.
4 bullia tykeilla maksaa aika paljon enemmän kuin 5 saurusta joten sopii miettiä oliko hyvä diili.
FaBa:
W/D/L
Ogre Kindoms:
17/5/6
Deamons of Chaos:
9/0/0
High Elves:
5/1/2
40k:
Chaos Deamons:
6/4/0
W/D/L
Ogre Kindoms:
17/5/6
Deamons of Chaos:
9/0/0
High Elves:
5/1/2
40k:
Chaos Deamons:
6/4/0
joko miulla on hävyttömän hyvä tuuri tai sitten vaan osaan käyttäää noit leadbelchereitsuht tehokkasti mutta viimeks empireä vastan pelatessa ostivat kyl hintansa takaisin tappamalla ampumalla 13 flagelanttia ja yhen ritsun ennen kun ne jyrättin...
bulleilla toimi kanssa tolla lisä höökillä toi closistelu mutta kyl mie palaan takaisin vanhan eli ironfistit takaisin (6+ wardi on kuitenkin 6+ wardi vaikka sen saiskin vaan closiksen)
bulleilla toimi kanssa tolla lisä höökillä toi closistelu mutta kyl mie palaan takaisin vanhan eli ironfistit takaisin (6+ wardi on kuitenkin 6+ wardi vaikka sen saiskin vaan closiksen)
Wh40k
1.1.18 =>
W-D-L
15-6-25
Faba
OK
1.1.18 =>
W-D-L
5-7-2
1.1.18 =>
W-D-L
15-6-25
Faba
OK
1.1.18 =>
W-D-L
5-7-2
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Alastomissa bulleissa, varsinkin hordessa on nykyään pontentiaalia. Ogre club pääsee oikeuksiin. Itse en ole gorgereita koskaan kummemmin peluuttanut, mutta kuulemma ovat nykyään entistä huonompi valinta. Tiedä häntä... Itse olen käyttänyt maneatereita paremmalla teholla.
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
- Scumboogie
Kyllä niitä Gorgereita pelaa... Eivät välttämättä ole yhtä hyviä kuin ennen, mutta jos vastassa on sotakoneita, Gorgerin täytyy tuhota yksi sotakone saadakseen pisteensä takaisin ja ehkä ylikin (ellei kyseessä ole Gobbojen bolttis mutta kuka niitä pelaa...). Kaksi Gorgeria on vieläkin parempi, koska toinen Gorger tulee melko varmasti kakkosvuorolla paikalle jos toinen ei tule. Lisäksi T5 ja neljä haavaa kestävät kiitettävästi tökkimistäkin, joten jotain voi jumittaa kyljestä jos koneita ei ole tarjolla.
Mutta riippuu hyvinkin paljon mitä vastaan pelaa ja miten, mutta toistakymmentä Ogrepeliä olen pelannut ja joka pelissä Gorgerit ovat tappaneet pisteidensä verran juttuja (paras tapaus oli Arkkimaagin murskaaminen turnauksessa). :)
BTW, Morhgoz... Minkä kokoisia Maneater-ryhmiä olet pelannut ja millä sankareilla?
Mutta riippuu hyvinkin paljon mitä vastaan pelaa ja miten, mutta toistakymmentä Ogrepeliä olen pelannut ja joka pelissä Gorgerit ovat tappaneet pisteidensä verran juttuja (paras tapaus oli Arkkimaagin murskaaminen turnauksessa). :)
BTW, Morhgoz... Minkä kokoisia Maneater-ryhmiä olet pelannut ja millä sankareilla?
Mitä mitä, noihan on ainoo oikeesti hyvä yksikkö Ogreilla -itsellä vakkarina yks jengi näitä DOWina, kun vielä rareen sai.. :] Siis mitä multiple-harukkaa vaan niin stanasti -noihan tiputtaa puoli yksikköö ständinä joka pirun kerta(kärjistettynä siis.. :]) Parhaita asetettuna cavarlya tai muuten mahdollisesti pientä elitejengiä vastaan. 3 näitä olis sopiva -pisteet about sillä, että tekisit noista bulleista yhden 9porukan ja butcheri sinne..? Träppereitä ehkä lopuilla pisteillä, emt.. Tommonen 3:n porukka toimii tietysti ihan kivasti flänkkärinä kanssa.. :]Skarsnik, the Lord kirjoitti:Ihan hyvältähän tuo näyttää, pari juttua tulee vain mieleen...
- jupu_pupu_mies
Tähän tarvitsisi jo jonkun sortin facepalm kuvan, mutta se ei riitä tähän.kasvi kirjoitti:Mitä mitä, noihan on ainoo oikeesti hyvä yksikkö Ogreilla -itsellä vakkarina yks jengi näitä DOWina, kun vielä rareen sai.. :] Siis mitä multiple-harukkaa vaan niin stanasti -noihan tiputtaa puoli yksikköö ständinä joka pirun kerta(kärjistettynä siis.. :]) Parhaita asetettuna cavarlya tai muuten mahdollisesti pientä elitejengiä vastaan. 3 näitä olis sopiva -pisteet about sillä, että tekisit noista bulleista yhden 9porukan ja butcheri sinne..? Träppereitä ehkä lopuilla pisteillä, emt.. Tommonen 3:n porukka toimii tietysti ihan kivasti flänkkärinä kanssa.. :]Skarsnik, the Lord kirjoitti:Ihan hyvältähän tuo näyttää, pari juttua tulee vain mieleen...
- Scumboogie
Niin tähänkin.jupu_ kirjoitti:Tähän tarvitsisi jo jonkun sortin facepalm kuvan, mutta se ei riitä tähän.kasvi kirjoitti:Mitä mitä, noihan on ainoo oikeesti hyvä yksikkö Ogreilla -itsellä vakkarina yks jengi näitä DOWina, kun vielä rareen sai.. :] Siis mitä multiple-harukkaa vaan niin stanasti -noihan tiputtaa puoli yksikköö ständinä joka pirun kerta(kärjistettynä siis.. :]) Parhaita asetettuna cavarlya tai muuten mahdollisesti pientä elitejengiä vastaan. 3 näitä olis sopiva -pisteet about sillä, että tekisit noista bulleista yhden 9porukan ja butcheri sinne..? Träppereitä ehkä lopuilla pisteillä, emt.. Tommonen 3:n porukka toimii tietysti ihan kivasti flänkkärinä kanssa.. :]Skarsnik, the Lord kirjoitti:Ihan hyvältähän tuo näyttää, pari juttua tulee vain mieleen...
Mutta lopetetaan vitt*ileminen ja asiaan. Eli mennään nyt vaikka ihan standardimatikalla: 3 leadia jotain vaikkapa 6 knightin yleisjengiä vastaan. leadeilla käytännössä 18 range ja jokainen ampuu multiplena. näistä 3 osuu ja ka siis 18 hittiä (+/puolikas missi -nää nyt on paha laskea näin[latailut] mutta siis joka toisella 18 ja joka toisella 12+missi, ka näin ajateltuna tietenkin15 viholliseen), T3:een woundaa 3+ ja näin 12woundia. noihin 4+savee ja 6tippuu.. (Vastassa oli siis normaaleja t3 as2+ knightejä)Niin mitä huonoa noissa on tän jälkeen..?
trollololol
kyl kannattaa ottaa 3 jetin yksiköitä!!!111!! ne vaan jyrää, saavat hengiltä kaikki etherealit!!111!!!!!!11111!!!!!111!
kyl kannattaa ottaa 3 jetin yksiköitä!!!111!! ne vaan jyrää, saavat hengiltä kaikki etherealit!!111!!!!!!11111!!!!!111!
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
:]santso kirjoitti:trollololol
Niin vielä pitää noihin ledeihin palata siltä osin, että sehän taitaakin mennä niin että heitetään ensin artillerya ja sit hittiä, mutta melkolailla samaa settiä kuitenkin.. Mjoo
- nice2beatU
nopeasti laskettuna tulee keskimäärin 5 shottia per naamakasvi kirjoitti::]santso kirjoitti:trollololol
Niin vielä pitää noihin ledeihin palata siltä osin, että sehän taitaakin mennä niin että heitetään ensin artillerya ja sit hittiä, mutta melkolailla samaa settiä kuitenkin.. Mjoo
-> joista 2.5 osumaa per naama
-> joista 1.666 haavaa (t 3) näistä vielä savet, saa aika kalliita vihuja olla että tuo ampuminen maksaa hintansa takaisin.
Skorne is love, Skorne is life.
Noniin ihmisten ongelma taitaa ollakin, että multiple shotit unohtuu.. Eihän näitä nyt muuten kannata käyttää..nice2beatU kirjoitti:nopeasti laskettuna tulee keskimäärin 5 shottia per naamakasvi kirjoitti::]santso kirjoitti:trollololol
-> joista 1.666 haavaa (t 3) näistä vielä savet, saa aika kalliita vihuja olla että tuo ampuminen maksaa hintansa takaisin.
???kasvi kirjoitti:Noniin ihmisten ongelma taitaa ollakin, että multiple shotit unohtuu.. Eihän näitä nyt muuten kannata käyttää..nice2beatU kirjoitti:nopeasti laskettuna tulee keskimäärin 5 shottia per naamakasvi kirjoitti::]santso kirjoitti:trollololol
Kyllä ne multiple shotit näyttää olevan laskettu tuohon mukaan(en tiedä miten sitten olet niitä käyttänyt)
itse ainakin jos haluaa spesialia ottaisin gnoblar scrab launcherin,tai vielä parempi vaihtoehto olisi ottaa parit rautasuolet lisää jonnekkin.
FaBa:
W/D/L
Ogre Kindoms:
17/5/6
Deamons of Chaos:
9/0/0
High Elves:
5/1/2
40k:
Chaos Deamons:
6/4/0
W/D/L
Ogre Kindoms:
17/5/6
Deamons of Chaos:
9/0/0
High Elves:
5/1/2
40k:
Chaos Deamons:
6/4/0
Siis mitä ihmettä oonkos mä nyt aivan kuutamolla? :Djoku vaa kirjoitti: ???
Kyllä ne multiple shotit näyttää olevan laskettu tuohon mukaan(en tiedä miten sitten olet niitä käyttänyt)
Siis nyt kun niitä on 3, joista jokainen ampuu 2kertaa, niin yht 6 noppaa. Nyt tod.näköisin vaihtoehto on missi+2+4+6+8+10 eli missi + 30.
Näistä 15 osuu, 10 woundaa ja -2saveen, eli 5 knightiä kuolee. Aiemmin puhuin joka toisella kerralla 6 ja joka toisella 4 + missi, mutta kun toi ampuminen meneekin erilailla, niin se muuttaa tota tohon tässä nyt aiemmin sanottuun. Eli näillä puheilla nice2beatU ei puhunut multipleista..
IMO kuulostaa ihan hyvältä, jos saa yleisknighti -yksikön kerralla matalaksi, tai ainakin käyttökelvottomaksi. Miten nää nyt niin huonoja on?
- Scumboogie
Sitten mietitään, kuka pelaa knighteja ylipäätään tässä edikassa. :) En väitä, ettei niitä kukaan pelaisi mutta ainakaan yhtään kilpailullisemmissa peliporukoissa/peleissä tai turnauksissa ritareita ei juuri näy. Infantry on se tämän edikan johtava asia, ja infantrya ei hetkauta kasa Str4 hittejä.kasvi kirjoitti:Eli mennään nyt vaikka ihan standardimatikalla: 3 leadia jotain vaikkapa 6 knightin yleisjengiä vastaan...