maelstorm tilaus
maelstorm tilaus
moi. Tilasin maelstormista n. 2 viikkoa sitten ja katoin tänään mikä meininki tilauksen suhteen. Huomasin että tilausta käsitellään viellä, joten nyt oli pakko tulla tänne kysymään että onko tämä normaalia?
- Dr. Icchan
- Viesti:
Re: maelstorm tilaus
Kyllä se välillä on, varsinkin jos ei tuotetta ollut varastossa kun tilasit.
Ja jos ei toimittajallakaan ole noita niin good luck. Voipi kestää urakalla...Dr. Icchan kirjoitti:Kyllä se välillä on, varsinkin jos ei tuotetta ollut varastossa kun tilasit.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- Kaapelikala
Ei kai näitä "ÄÄääää mun paketti ei oo vielkää tullu" tarvitse joka toinen viikko kirjoittaa. Eiköhän ko. pulju ole ihan riittävästi saanut mainostusta täälläkin, ettei sitä tarvitse yhtään enempää mainostaa. Halpa toki, mutta jos nopeasti haluat, käänny kotimaisen puoleen. Itse olen lähes aina saanut tarvitsemani esim. Fanstusta yhden päivän varoajalla.
Toisekseen, miksi tänne kyselemään "Miks tää joku pulju, jolla ei oo teihin mitään yhteyttä, hidastelee mun tilauksen suhteen?". Sekä puhelinnumero että sähköpostiosoite löytyy Maelstrom Gamesin verkkosivuilta, joten siitä vaan kyselemään heiltä itseltään. Kukaan täällä ei pysty auttamaan yhtään enempää.
Jajoo, jos WarmaHordesia olet tilannut, saattaa mennä pitkään.
Toisekseen, miksi tänne kyselemään "Miks tää joku pulju, jolla ei oo teihin mitään yhteyttä, hidastelee mun tilauksen suhteen?". Sekä puhelinnumero että sähköpostiosoite löytyy Maelstrom Gamesin verkkosivuilta, joten siitä vaan kyselemään heiltä itseltään. Kukaan täällä ei pysty auttamaan yhtään enempää.
Jajoo, jos WarmaHordesia olet tilannut, saattaa mennä pitkään.
Eipä suomalaisistakaan aina saa nopeasti...Itselläkin useampaan otteeseen ollu viikkojen tai kuukausien odotus. Mukaanlukien ns. isoista kuten boostep. Jos toimittajallakaan ei ole tuotteita varastossa ei suomalaiset niitä sen nopeammin.Kaapelikala kirjoitti: Halpa toki, mutta jos nopeasti haluat, käänny kotimaisen puoleen. Itse olen lähes aina saanut tarvitsemani esim. Fanstusta yhden päivän varoajalla.
Itseasiassa kun katsoo keskimääräistä toimitusnopeutta maelstrom hakannu suomalaiset so far pystyyn. Kaupanpäälle viellä pakkaavat paremmin. Mm. lehdet ja kirjat laitetaan laatikon sisällä erikseen viellä omaan kuoreensa mikä vähentää vaaraa kulumiseen urakalla.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
tämä tilaus oli ensimmäinen mikä on ulkomailta eli kaikki tommoiset kommentit voidaan lopettaa.
Jos GW:n figuja tilailit, niin liekö ongelmia GW:n suunnalta tilausten toimittamisessa putiikkiin. Lauantaina ois ollut stormravenin ilmestymispäivä ja vieläkään eivät ole saaneet yhtään varastoon, ainakaan saldon mukaan. Meikäläisenkin tilaus vielä "processing" vaikka pre-orderoin heti kun mahdollisuus tuli. Näyttää varastotilanne hiukan huonolta kyllä GW:n yleisimpienkin figujen suhteen.
- Kaapelikala
Aikaisempien tilausten lukumäärästä riippumatta ennemmin saat apua Maelstrom Gamesilta itseltään kuin joltakin ko. firmaan millään tavalla kytköksissä olemattomalta internettiphoorumilta.jonez2 kirjoitti:tämä tilaus oli ensimmäinen mikä on ulkomailta eli kaikki tommoiset kommentit voidaan lopettaa.
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
Tämä on varsin totta - Suomalaiselta jos tilaa pelkän sääntökirjan/codexin/armybookin, niin pakkaus ei monestikaan yllä Maen tasolle.tneva82 kirjoitti: Kaupanpäälle viellä pakkaavat paremmin. Mm. lehdet ja kirjat laitetaan laatikon sisällä erikseen viellä omaan kuoreensa mikä vähentää vaaraa kulumiseen urakalla.
Maelstrommista tilatessa kannattaa aina muistaa pari asiaa : jos tuote on "order now!" tilassa, niin toimitusaika voi olla ihan mitä tahansa maan ja taivaan välillä. Tässä tilanteessa kun tavaraa ei ole Maella varastossa ja tilaavat toimittajalta, niin aikaa voi vierähtää viikko-kuukausi ennen kuin tuote on liikkeessä. Sitten kun Royal Mail kuljettaa tavaran sinulle, niin menee taas n. viikko (+/-5 päivää)
Omakohtaiseen kokemukseen useamman vuoden Maen kanssa asioimisesta - jos tuote on liikeessä saatavana, eli saldoja on, niin kannattaa varautua noin viikon-kahden odotukseen. Toki joskus tuote tulee parissä päivässä, mutta joskus ollaan odoteltu lähemmäs kuukausi.
Eli tähänkin pätee - jos tuotteen haluaa heti, niin kannattaa käyttää paikallista kivijalkaa. Ainakin jos meinaa pelata siellä jatkossakin. Jos taas on aikaa odotella eikä kiire ole - on brittiläiset kaupat varsin kilpailukykyinen vaihtoehto. Mutta kiireiselle en suosita.
ja alkuperäisen kysyjän kysymykseen - jos tuotteesi oli tuossa "order now!" tilassa ja Mae tilaa toimittajalta, niin voit varautua odottelemaan vielä pari viikkoa. Jos tilaus on processing tilassa, niin luultavasti Maella ei ole tilaamasi pikku-ukkoja edes itsellään vielä. Tarkempaa tietoa antavat varmaan Maelta suoraan - itse ainakin olen saanut erittäin hyvää asiakaspalvelua suoraan liikeeseen soittamalla. Samalla voivat tarkastaa estimaatin milloin tilaamasi rompe saapuu heille.
Viimeksi muokannut Pyöveli, To 10.02.2011 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Careful what you wish - You just might get it...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
englannin kielen sanavarasto ei ole kauhean kattava, joten päätin sit tulla kysymään täältä.
Sanakirja käsiin vaan ja naputtelemaan viestiä ;) Sillähän tuon parhaiten oppii. Enpä itsekkään varmaan englantia juurikaan osaisi ellen olisi englanninkielisille foorumeille liittynyt ja siten alkanu käyttämään englantia urakalla.jonez2 kirjoitti:englannin kielen sanavarasto ei ole kauhean kattava, joten päätin sit tulla kysymään täältä.
Englanti viellä helppo kieli verrattuna mun uuteen harrastukseen. Japanin kieli ;)
Eihän tuollaiset parin viikon odotusajat ole mitään..
Itselläni on mennyt mm. Peliarkun tilauksen kanssa 7kk kun tavara oli loppu tukkuriltakin ja Sotataidon tilauksen kanssa meni vissiin 9kk kun eivät saaneet valkoisia D6:ia... :)
Itselläni on mennyt mm. Peliarkun tilauksen kanssa 7kk kun tavara oli loppu tukkuriltakin ja Sotataidon tilauksen kanssa meni vissiin 9kk kun eivät saaneet valkoisia D6:ia... :)
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Yep, mulla meni kerran varastotuotteessa yli kaksi viikkoa pelkästään käsittelyyn Boostepissä ja vajaa viikkoa kun sain skavenien kirjan Puolenkuun Peleistä ja sekin oli vielä se vanha, joten sekin takaisin postiin ja yli viikon odotus että tulee oikea kirja lopultakin...tneva82 kirjoitti:Eipä suomalaisistakaan aina saa nopeasti...Itselläkin useampaan otteeseen ollu viikkojen tai kuukausien odotus. Mukaanlukien ns. isoista kuten boostep. Jos toimittajallakaan ei ole tuotteita varastossa ei suomalaiset niitä sen nopeammin.Kaapelikala kirjoitti: Halpa toki, mutta jos nopeasti haluat, käänny kotimaisen puoleen. Itse olen lähes aina saanut tarvitsemani esim. Fanstusta yhden päivän varoajalla.
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Väki jaksaa aina valittaa että paikallinen kivijalkaliike on kallis joten sen takia tilataan netistä ja paikallinen liike lopettaa sen takia toimintansa koska kaupanteko ei ole kannattavaa. Samaan aikaan ihmiset valittavat kun tilausten käsittely kestää ja kestää eikä tavaroita näy tai kuulu. Missä siis vika, kenties meissä kuluttajissa jotka tekevät ostopäätökset pääosin hinnan perusteella sen enempää ajattelematta tukeeko paikallista myyjää vai ei. Onhan se tyhmää maksaa liikaa mutta joskus on hyvä maksaa siitä että tavaran todellakin saa mennä hakemaan paikallisen liikkeen hyllystä myös ensikuussa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Jos ei osta paikallisesta liikkeestä onko väliä onko niitä heidän hyllyssä? Markkinavoimat jylläävät. Asiakkaat ostavat sieltä mistä saavat hinta/laatusuhteeltaan parasta tuotetta. Suomalaisia ei kannata tukea vain suomalaisen kannattamisen takia.Runt kirjoitti:Onhan se tyhmää maksaa liikaa mutta joskus on hyvä maksaa siitä että tavaran todellakin saa mennä hakemaan paikallisen liikkeen hyllystä myös ensikuussa.
No, minä olen siirtynyt kuskaamaan paalut paikallisten kauppiaiden taskuihin nettimymälöiden sijasta, ihan itsekkäistä ja laatuhakuisista syistä. Ensinnäkin figut saa mukaan nyt, eikä joskus ehkä kenties. Toisekseen fiksut kauppiaat myös kasvattavat sitkeästi uutta pelaajakuntaa kouluttamalla nuorempia pelaajia, ja ylipäänsä antamalla pelaajille paikan missä pelata ja tutustua muihin pelaajiin. Ja lisäksi kaikkein fiksuimmat kauppiaat avittavat paikallisten aktiivien turnausjärjestelyjä, ja lisäksi tietenkin sponssaavat mm Noppakerhon toimintaa, ja osaltaan mahdollistavat isompien turnausten järjestämisen. Tämähän on puhtaasti fiksua kauppiastoimintaa, koska ne samat aktiivit kuitenkin käyttävät puodin palveluja, ja toisaalta jokaista turnausta varten myydään kuitenkin tonnilla tinaa ja muovia, josta toivottavasti menee edes valtaosa oikeaan osoitteeseen.tneva82 kirjoitti:Jos ei osta paikallisesta liikkeestä onko väliä onko niitä heidän hyllyssä? Markkinavoimat jylläävät. Asiakkaat ostavat sieltä mistä saavat hinta/laatusuhteeltaan parasta tuotetta. Suomalaisia ei kannata tukea vain suomalaisen kannattamisen takia.
Aktiivinen figuskene tarvitsee pelaajia, julkisia pelipaikkoja, turnauksia ja näkyviä nappikauppiaita, joten ei tungeta rahoja kasvottomien nettikauppiaiden ahneisiin kouriin.
Olisitko sinä aloittanut pelaamisen, jos et olisi nähnyt niitä jossain kaupassa esillä ? (ja tämä nyt ei ollut siis erityisesti tnevalle osoitettu retoorinen kysymys).
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
No kyllä sillä varmaan on paikallisen liikkeenpitäjän mielestä aika paljonkin väliä, että ostatko sen dreadnought-boksin häneltä vai netistä? Jos ostat netistä, paikallinen myyjä osti itelleen sen boksin turhaan ja se jää hänelle pyörimään nurkkiin määrittelemättömäksi aikaa, sen sijaan että olisi saanut sijoituksensa takaisin+vähän voittoa josta kaikki ja enemmänkin menee kuitenkin kiinteisiin kuluihin ja keskimääräistä pienempään palkkaan. GG.tneva82 kirjoitti:Jos ei osta paikallisesta liikkeestä onko väliä onko niitä heidän hyllyssä?Runt kirjoitti:Onhan se tyhmää maksaa liikaa mutta joskus on hyvä maksaa siitä että tavaran todellakin saa mennä hakemaan paikallisen liikkeen hyllystä myös ensikuussa.
Ei varmaankaan merkitystä sinulle, minulle taas on koska tahdon saada esim maalit silloin kun niitä tarvitsen enkä viikonpäästä. Kuten smaxx jo tuossa tiivistikin, ei tässä suomalaisia yrittäjiä tueta pelkästään vaan tuetaan omaa harrastustoimintaa ja sen ylläpitämistä.tneva82 kirjoitti:Jos ei osta paikallisesta liikkeestä onko väliä onko niitä heidän hyllyssä? Markkinavoimat jylläävät. Asiakkaat ostavat sieltä mistä saavat hinta/laatusuhteeltaan parasta tuotetta. Suomalaisia ei kannata tukea vain suomalaisen kannattamisen takia.Runt kirjoitti:Onhan se tyhmää maksaa liikaa mutta joskus on hyvä maksaa siitä että tavaran todellakin saa mennä hakemaan paikallisen liikkeen hyllystä myös ensikuussa.
Sama asia kuin valtio maksaa monta miljoona tukia maatalouteen vuodessa, kannattaako valtion tukea suomalaisia maatalousyrittäjiä ja tämän myötä turvata ruuan saanti myös huonompina aikoina? Mielestäsi ilmeisesti ei, mitäs me sillä ruualla tehdään saati sitten eri figu turnauksilla tai pelitiloilla. Tästä voisin pitää pidemmänkin "luennon" mutta uskon että pointti tuli varsin hyvin selväksi tässä vaiheessa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Tuohon maataloustukeen olisi olemassa yksi hyvä vaste.Runt kirjoitti: Sama asia kuin valtio maksaa monta miljoona tukia maatalouteen vuodessa, kannattaako valtion tukea suomalaisia maatalousyrittäjiä ja tämän myötä turvata ruuan saanti myös huonompina aikoina? Mielestäsi ilmeisesti ei, mitäs me sillä ruualla tehdään saati sitten eri figu turnauksilla tai pelitiloilla. Tästä voisin pitää pidemmänkin "luennon" mutta uskon että pointti tuli varsin hyvin selväksi tässä vaiheessa.
Jottei mene ihan off-topiciksi, niin sanon vain että kaikki maksavat ja antavat rahansa sinne mistä tuntevat saavansa parhaimman vastineen. Joillekin se voi olla eniten pikku-ukkoja samalla rahalla, toinen tosiaan antaa painoa kokemalleen suuremmalle konteksille. Moralisointi tässä asiassa on kuitenkin aika hedelmätöntä, ei markkinataloudessa kenenkään rahankäyttöä voi eikä pidäkään valvoa.
Galleriaan pääsee tästä.
Itestä tuntuu että on melkein helpompaa tilata mallusta kuin paikallisesta liikkeestä, kun siitä tulis ylimääräinen kilometri esim. koulumatkaan joka on jo valmiiks siinä seittemän kilometrin hujakoilla. Mutta nykynuoriso onkin laiskaa. Eikä paikallisessa kirja-lahjassa olekkaan uusia Dark Eldareita, vaan yks paketti vanhoja wychejä jotka ovat aika harvinaisen rumia.
"Serve the emperor today, for tomorrow you might be dead."