"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Necrons 2000pst + mietteet. Joo oon maso

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Lassek

Necrons 2000pst + mietteet. Joo oon maso

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Nightbringer =360
Lord (viikate, invu, kuula) =180
5 Immortal =140
5 Immortal =140
10 Warrior =180
10 Warrior =180
4 Swarm =48
4 Swarm =48
5 Destroyer =250
Monolith =235
Monolith =235

=1996

Niin notta tommonen. Monoliitit tekee sen seinänsä, jonka takaa destroyerit kurkkii ja jonka suojassa nightbringer vaanii vastapallona tai etenee. Deceiverillä on pari homostelukikkaa joo (jotka eivät yleensä toimi), mutta nightbringer on stateissa kriittisesti parempi paria jyräunittia vastaan. Dekeiverin deployment-kusetushommasta en ole vielä tajunnut, miten sitä pitäisi käyttää (lie joskus aika murskaava) eikä figuakaan ole, että joo, voi se mielipide kääntyä joskus... vaan taitaa ehtiä uusi kirja tulla ensin. Swarmit on aika rock olemaan edessä - kaksi laumaa turboboosteilla vaihtelee paikkoja päikseen ja niillä on sitten ikäänkuin paikallaan seistessä turboboost-coverit.. Warrioreita on vain kahdet, koska ei ne niin suuria tee koskaan. Letkaksi venyttämällä ne osaavat ottaa useita kohteita, jos tarve vaatii...

Lordi otti viikatteen, kun joskus pitää mennä niitä terminaatteja läpsimään kun tähtijumala ei ehdi, ja invun, että voi mennä puikottamaan kevyempiä vihollischarruja. Ja joskus jotain transporttejakin voi puhkoa viikatteella. Kuula nyt pitää vaan olla. Muut kamat ovat lähinnä leluja, ottaen huomioon että pitäisi ruveta karsimaan jo uniteista niiden saamiseksi. Tärkeintä on lähisvoima, jolla äijä parhaimmin suojaa armeijan heikkoa kohtaa eli warrioreja.

Minulle semmoinen innovaatio tässä ovat nuo viiden immortalin ryhmät. Ne osaavat ampua pitkälle; ne osaavat ampua ja ryynätä (uskokaa pois, joskus necronikin haluaa ryynätä), ja 140 pinnan hintaisina niitä hennoo uhratakin. Eli voivat seistä warriorien kilpenä ja koettaa vaientaa ärtsyjä vihollisjuttuja, kuten vindicatoreja.

Eihän tää tietenkään toimi fiksulla listalla pelaavaa osaavaa pelaajaa vastaan, mut jos jotain. Keskustelkaa
Half-breed

Re: Necrons 2000pst + mietteet. Joo oon maso

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

No itse olen kyllä skeptinen siitä että klimpissä liikkuessa saisit kunnolla aikaan. Siis kyllähän joukkosi Monoliittien takana hyvin suojassa ovat, mutta kun sieltä ei sitten tehdäkään mitään kovinkaan monimutkaisia manöövereitä. Vastustaja tällöin yleensä päättää taistelun paikan. Lisäski en itse pelaisi noin vähillä troopeilla. Juu ovat ne kestäviä, mutta ei ne kaikkialle veny, etenkään siinä klimppimuodostelmassa.

Tosin Necrot on nyt mitä ovat, joten eipä kai niillä oikein muunlaista listaa saa aikaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Lassek

Alussa on pakko mennä siinä falangissa pienellä armeijalla. Noin kolmosvuorosta eteenpäin pakettia voi ruveta aukaisemaan, jos menee hyvin.
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Jep, ihan hyvä lista. Ite vaihtaisin invun destroyer bodyyn lordilla. Lisää orbiin rangee, parantaa sen toughnessii, ja jos orbia ei tarvita voi mennä scarabien kaa huitoon tankkeja.

Ite oon iso diehard decieverin palvoja, mutta annetaan nightbringerin olla. Itekki totesin et 5 immortalin ryhmät on hyvii.
Lassek

Haizelhoff kirjoitti:Jep, ihan hyvä lista. Ite vaihtaisin invun destroyer bodyyn lordilla. Lisää orbiin rangee, parantaa sen toughnessii, ja jos orbia ei tarvita voi mennä scarabien kaa huitoon tankkeja.

Ite oon iso diehard decieverin palvoja, mutta annetaan nightbringerin olla. Itekki totesin et 5 immortalin ryhmät on hyvii.
Ok :) Kertonet sitten miten se deceiver pelissä toimii? Mitä sää sillä niinku teet ja mitä naapuri sille tekee?

Destroyer body ois ainakin heti seuraava valinta lordin kamoihin. Mutta sillä kun ei ole fisteihin yms. isoihin puukkoihin mitään vaikutusta, niin olen pitäytynyt invussa.
Haizelhoff
Valvoja

Deciever heittää moraalii tai pinningii ja liimaa vihuja. Ei ihan yht hyvä paskoon joitain yksiköitä, mut se voi paeta combatista vastustajan vuorolla. Se sekä antaa decieverille lisää liikkuvuutta, ei tosin paljoa statistisesti, ja se voi pitkittää combatteja ku huidotaan vaan puolet ajasta. Omalla tavallaan decieverin kestävyys myös kasvaa. Ite oon tykänny decieverist, varsinki ku on halvempi.

Eniten grand illusionistä on hyötyä kun haluu varmistaa et esim. mono pääse ampuun heti ekast vuorost alkaen 24'' kantaman kristallillaan. Jotain hämäyskikkaliuaki voi harrastaa jos haluu pätee.
Lassek

Zjust zjust, no ehkä sitä pitää sit kuitenki proxata kohta. Välirahalla kun saa vielä just spyddärin messiin keekoilemaan!
Haizelhoff
Valvoja

Lassek kirjoitti:Zjust zjust, no ehkä sitä pitää sit kuitenki proxata kohta. Välirahalla kun saa vielä just spyddärin messiin keekoilemaan!
Esim. vaik yksittäiset spyderit on must vähä meh. Voit kans harkita yhtä lisää immortalii kumpaaki ryhmään.
Lassek

No mahtuisi nekin, mutta sehän ei toisi mitään kovin mainittavaa voimalisää niille, se vähentäisi niiden uhrattavuutta, eikä se toisi mitään taktista lisää listaan. Spyderihän taas on ältsin monikäyttöinen nappula?
Haizelhoff
Valvoja

Lassek kirjoitti:No mahtuisi nekin, mutta sehän ei toisi mitään kovin mainittavaa voimalisää niille, se vähentäisi niiden uhrattavuutta, eikä se toisi mitään taktista lisää listaan. Spyderihän taas on ältsin monikäyttöinen nappula?
Spyderi on ihana, onhan mun listas niitä 5, mutta jotenki tuntuu et yksittäinen spyder on vähän oddball. Liimaahan se silti vihun yksiköitä joil ei oo fistei.
Lassek

Ohhoh, valaisehan mitä kaikkea listassasi onkaan. Juu kyllähän yksinäinen hämis jotain combat squadeja pesee ihan mallikkaasti. Ja lordin kanssa jotain isompaakin voi haastaa.
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Jos ylijäämäpisteitä jää esimerkiksi Nightbringerin vaihdosta Deceiveriin laittaisin ne mieluiten swarmeihin. Scarabit on ylipäätään mun mielestä parhaita yksiköitä koko codexissa etenkin isoina laumoina. Ne tuo Necron-listaan nopeaa aloitekykyä ja aggressiivisuutta mistä armeijalla muuten on aina puute. Tällaiset kolmen-neljän basen minimiryhmät kelpaavat lähinnä contestoimaan, isommalla unitilla tekee oman kokemuksen mukaan vaikka ja mitä. Ison scarab-unitin poistamiseen tarvitaan tosi erikoisia aseita niin kauan kuin parvi pysyy liikkeessä. Jo pelkällä attackien määrällä on helppo käydä hakemassa pehmeitä scoring uniteja yms laidoilta ja laittaa samalla painetta vihollispäätyyn. Myös kuplamuovisuojaus flankkauksia tai lähistelyryhmiä vastaan onnistuu. Destroyer-lordi viikatteella mukaan niin voi tuhota myös vaunuja.

Montako peliä Half-Breedillä muuten on alla Necroneilla tai niitä vastaan? Se klimppi leviää yllättävän laajalle tarvittaessa...
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Haizelhoff
Valvoja

http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =7&t=96456

Tostahan se mun lista löytyy. Täl viikol rupesin taas niit pelaileen. 4 pelii alla ja 3 voittoo. Itekki oon viime aikoina miettiny tota Frenzyn vinkkii isommista scarab swarmeista. Voisin yhdistää yheks squadiks ja ottaa disruption fieldien hinnalla 10. swarmin. Sillon vähintään jumittais jotain yksikköä. Toisaalta mun pikku squadit on toiminu hyvin movement blokkaajina ja constestaajina. 36 pisteen yksikkönä ei hirveesti harmita jos niille jotain käy. Jos ne on yhes yksikös niin ne voidaan sitoo helpommin.
Lassek

No on jännä lista. Mutta riittääkö muka yksi pyramidi?

Toiset scarabit tappiin ei kyllä kuulosta pahalta. Pelottaa vaan että sitten saattaa mennä oma strategia jonkun verran tai paljonkin uusiksi. Turboshufflen hinta/laatu kun kääntyy kovasti laskuun. Pitänee vaan kylmästi testata kun on suositeltukin.

Eikä toi half-breed mitään pelaa, se vaan miettii ääneen netissä :)
Haizelhoff
Valvoja

Jos joku sais sen yhen pyramidin alas, niin eiköhän se sais sen toisenkin alas. Sitten taas pesukoneen roolissa yksi riittää. Mun listas on kuitenki aika paljon uhkia jotka ei auta phase outiin tippaakaan (siis spyderit ja ctan) joten tuntuu et phase outist on harvemmin vaaraa. Closiksessa kaatuu oli sitte yks tai kaks pyramidii. Closista varten mul on noita liimausyksiköitä, jota immortalitki voi harrastaa, ja scarabeja kuplamuovina. Monot on kovii joo, mut en oo kyl tokaa kaivannu. Yks tuo paljon optioita (teleporttaus, antaa los-blokkii esim. ctanille jne.).

Jos lisäisin 2000 pojoon ton mun listan, niin ottaisin kolmannen immortal ryhmän, 6. spyderin ja 3 lisää warruu. Necron modelien määrä nousee 39 ja saadaan 8. (jos lordin laskee mukaan) monstrous creature.

Hyvä pointti turboshufflailusta scarabeilla.
Lassek

Jaa, mulla silloin tällöin hajoaa yksi, mutta molemmat eivät vielä koskaan. 2500 pisteeseen tulisi ehdottomasti kolmas. Lie pelaan sit vähemmän pst-kylläisessä skenessä ehkä?

Mutta voi varmaan ajatella niin, että kaksi monoliittia kierrättää porukkaa paljon tehokkaammin turvaan (eli vihollisen tarvitsee sitoa peräti kolme unittia tehdäkseen elämän vaikeaksi), mutta kunnon kasa hämppiksiä laittaa vastustajaa harkitsemaan enemmän lähelle änkemistä?
Haizelhoff
Valvoja

Kyl meiän skenes on pst, mutku se tuppaa olemaan tyyliin 15 missile long fangii, niin vastapelaajat harvemmin ees yrittää paskoo monoo. Jengi on liian tottunu et melta riittää av14. Kylhän tuplamonol pääsee nopeemmin karkuun, mut se ei juurikaan saturoi. Kasa jalkaväkee ja MC saturoi enemmän.

En tiiä, Necroneille suositellaan netissä stuffii ihan laidast laitaan, ehkä se on enemmän omasta pelityylistä ja mieltymyksistä kiinni mitä siihen armeijaan laittaa?
Lassek

Aevan, no itse olen kohdannut aika paljon laseria, vindicatoria ja nopeaa s10 lähistäjää.

Aivan varmasti johdotus omassa päässä vaikuttaa peliin. Mut kun rupeaa menemään jo ihan ympäripyöreäksi niin kiitän harvinaisen fiksusta armeijalistalangasta.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Missä fluffi? Missä fluffi?
Ei necroneilla pelata ilman fluffia ja nimiä.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Navdi

Viesti Kirjoittaja Navdi »

Haizelhoff kirjoitti:Kyl meiän skenes on pst, mutku se tuppaa olemaan tyyliin 15 missile long fangii
Erilaiset peliskenet ja niissä muodostunut pelimeta on kyl aika jännä aihe, mutta vaatisi kyllä oman threadinsä. Haizelhoffin pääasiallinen ongelma sen skenessä on, että oikeastaan kaikki muut pelaavat uusinta tai toiseksi uusinta marinecodexia (poislukien satunnaiset kokeilut jollain hassulla counts-as -sillisalaatilla jossa "nää rhinot on oikeasti chimeroita, nää chaos knightit on oikeasti thunderwolf cavalryä ja nää maalarinteipatut kinder-munat ovat oikeasti deff koptia"). Monimuotoisuus puuttuu tyystin ja meta muuttuu nopeasti hyvinkin puisevaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”