"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ropecon 2011 -OT

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
aatami

Ropecon 2011 -OT

Viesti Kirjoittaja aatami »

Odotan sitä päivää, kun sapattia pitäviin uskontoihin kuuluvat ihmiset pääsevät Ropeconiin...
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
santso

Re: Ropecon 2011 - ohjelmaa kaivataan!

Viesti Kirjoittaja santso »

aatami kirjoitti:Odotan sitä päivää, kun sapattia pitäviin uskontoihin kuuluvat ihmiset pääsevät Ropeconiin...
Ja se meinaisi sitä että 'coni olisi viikolla jolloin suurin osa muista figuilijoista/larpaajista/ropettajista/korttipelaajista olis töissä...
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

aatami kirjoitti:Odotan sitä päivää, kun sapattia pitäviin uskontoihin kuuluvat ihmiset pääsevät Ropeconiin...
Eikä toki ole mitään syytä miksi ei pääsisi. Esim. lauantai-iltana ja sunnuntaina... Jos siis sapatin päälle ei halua conia jostain kumman syystä. Jos taas kyse on ostamattomuudesta tms. niin coniin pääsee ilmaiseksi jos kuuluu työvoimaan. Töitä voi taasen tehdä vain sunnuntain..
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
aatami

petskules kirjoitti:
Eikä toki ole mitään syytä miksi ei pääsisi. Esim. lauantai-iltana ja sunnuntaina... Jos siis sapatin päälle ei halua conia jostain kumman syystä. Jos taas kyse on ostamattomuudesta tms. niin coniin pääsee ilmaiseksi jos kuuluu työvoimaan. Töitä voi taasen tehdä vain sunnuntain..
Sapattia pitäville syy on sapatti. Tai ainakin Juutalaisille ja Muslimeille.
'10-'11-'12 WDL
santso

jos usko on esteenä, ei tulis mieleenkään syyttää tapahtumajärjestäjiä siitä että haluaa syventyä harjoittamaan omaa uskoaan, joko menet tai et mene, riippuen siitä miten sinut olet uskonnollisuuden kanssa.
aatami

santso kirjoitti:jos usko on esteenä, ei tulis mieleenkään syyttää tapahtumajärjestäjiä siitä että haluaa syventyä harjoittamaan omaa uskoaan, joko menet tai et mene, riippuen siitä miten sinut olet uskonnollisuuden kanssa.
En syytä "siitä että haluaa syventyä harjoittamaan omaa uskoaan", vaan siitä syystä että tapahtuma on järjestetty niin, että kahden hyvin yleisen uskonnon jäsenet eivät voi tulla siihen.
'10-'11-'12 WDL
Juhaaha

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

Ehkäpä toi tapahtuma on viikonloppuna siitä syystä että ihmisillä on suht usein viikonloput vapaata töistä, tuskin tässä nyt mitään X uskontoon kuuluvia syrjitään
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)
santso

aatami kirjoitti:
santso kirjoitti:jos usko on esteenä, ei tulis mieleenkään syyttää tapahtumajärjestäjiä siitä että haluaa syventyä harjoittamaan omaa uskoaan, joko menet tai et mene, riippuen siitä miten sinut olet uskonnollisuuden kanssa.
En syytä "siitä että haluaa syventyä harjoittamaan omaa uskoaan", vaan siitä syystä että tapahtuma on järjestetty niin, että kahden hyvin yleisen uskonnon jäsenet eivät voi tulla siihen.
niin no yleisen ja yleisen, suomessa on noin 40000 muslimia ja noin 1300 juutalaista... ja muslimit eivät omasta mielestäni vietä lauantaita ns. lepopäivänä(ainakaan koraanin mukaan) korjatkaa toki jos olen väärässä, mut koraanin mukaan Allah ei tarvinnut lepoa kuuden työpäivän jälkeen kuten kristittyjen tai juutalaisten jumala.
aatami

santso kirjoitti:
aatami kirjoitti:
niin no yleisen ja yleisen, suomessa on noin 40000 muslimia ja noin 1300 juutalaista... ja muslimit eivät omasta mielestäni vietä lauantaita ns. lepopäivänä(ainakaan koraanin mukaan) korjatkaa toki jos olen väärässä, mut koraanin mukaan Allah ei tarvinnut lepoa kuuden työpäivän jälkeen kuten kristittyjen tai juutalaisten jumala.
Anteeksi vain, mutta koraanissa mainitaan sapatti ainakin viisi kertaa, jos ei enemmän.

Ja niin, en minä mitenkään erityisesti syytä ropeconin järjestäjiä tai mitään, harmittelen vain, etteivät muslimit ja juutalaiset pääse kyseiseen tapahtumaan järjestelyjen vuoksi.
'10-'11-'12 WDL
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

aatami kirjoitti: Ja niin, en minä mitenkään erityisesti syytä ropeconin järjestäjiä tai mitään, harmittelen vain, etteivät muslimit ja juutalaiset pääse kyseiseen tapahtumaan järjestelyjen vuoksi.
aatami kirjoitti:En syytä "siitä että haluaa syventyä harjoittamaan omaa uskoaan", vaan siitä syystä että tapahtuma on järjestetty niin, että kahden hyvin yleisen uskonnon jäsenet eivät voi tulla siihen.
Et syytä, mutta jos kuitenkin vähän?

Ropeconin (tai ylipäätään minkään muunkaan estyminen) uskonnon takia on totta kai valitettavaa, mutta sitten taas, vaihtoehtojakaan ei oikeasti taida olla :/ Niiden ihmisten joiden conikäynti estyy tapahtuman ajankohdan ja uskonnollisten syiden kombon seurauksena on melko varmasti todella marginaalinen verrattuna siihen, kuinka moni ihminen ei pääsisi jos kyseessä olisi arkipäivinä (ts. työajalla) järjestettävästä tapahtumasta. Kehtaan väittää että iso osa conijärjestäjistäkään ei pääsisi tällöin paikalle :p Varmasti pännii, mutta en näe tässä kauheasti kritisoimisen aihetta kun kuitenkin systeemi on paras mahdollinen ihan yleiseltä maalaisjärjeltä.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

aatami kirjoitti:Ja niin, en minä mitenkään erityisesti syytä ropeconin järjestäjiä tai mitään, harmittelen vain, etteivät muslimit ja juutalaiset pääse kyseiseen tapahtumaan järjestelyjen vuoksi.
Ja mikä on vaihtoehto? Pitää keskellä viikkoa jolloin about muutama sata kertaa(vähintään) määrä ihmisiä jää vaihtoehtoisesti pakotettu jäämään pois? Kumpaakin ei voi miellyttää joten eiköhän parasta olla valita se pienempää määrää haittaava vaihtoehto.

Varsinkin kun on kyseenalaista onko suomessa(missä kyseiset uskonnot on suhteellisen harvinaisia) tapahtumaan joka keskittyy harvinaiseen harrastukseen. Hyvinkin mahdollista ettei Suomessa OLE yhtään juutalaista/muslimia jota tämä harrastus kiinnostaa ja joka olisi valmis tulemaan ropeconiin jos päivä olisi toinen.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

tneva82 kirjoitti:Hyvinkin mahdollista ettei Suomessa OLE yhtään juutalaista/muslimia jota tämä harrastus kiinnostaa ja joka olisi valmis tulemaan ropeconiin jos päivä olisi toinen.
Ellen nyt oo ihan pielessä, niin tässäkin ketjussa taitaa olla yksi (?), varmaksi en vanno.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Xenon
Peliporukkavalvoja

Re: Ropecon 2011 -OT

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Haluaisin kysyä sulta pari kysymystä. Ja en halua mitenkään väheksyä uskontoasi tai valintojasi vaikka kysymykset voivat olla hieman provosoivia, mutta älä ota itseesi ainakaan.

Miksi sinun pitäisi jättää ropecon välistä? Jos olet yhtenä viikonloppuna vuodessa pitämässä hauskaa etkä kotona lepäämässä niin onko se kuinka väärin? Eikö Allah salli tai anna anteeksi tälläistä? Ja eikö nykyään ylipäätään elämää rajoita aika paljon tuommoinen sapatti? Onko siinä oikeasti järkeä?
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

aatami kirjoitti:
Noh, valitettavasti vaihtoehtona on joko tapahtuman järjestäminen viikonloppuna tai vaihtoehtoisesti ei ollenkaan. Järjestäjien kannalta ongelma on siinä, että conitea ei saa palkkaa ja miltei jokainen ihminen on kokopäivätyössä. Tietysti voisi ajatella, että reilun kahdensadan työtunnin lisäksi Ropeconin järjestämiseen käytettäisiin myös osa kesälomapäivistä (lue: nykyistä useampi), mutta se tuskin tulee tapahtumaan. ;)

Toinen ongelma ovat kävijät; conissa on periaatteessa kaksi suurta kävijäryhmää: koululaiset (sis. lukiolaiset/amislaiset) sekä noin kolmikymppiset nuoret aikuset / opiskelijat. Ensimmäisen ryhmän takia coni pitää järjestää ennen koulujen alkua, jälkimmäisten takia mieluiten viikonloppuna (koska muuten he ovat töissä). Siksipä conin päivämäärä on kiinnitetty viikonlopuksi hieman ennen conin alkua; mieluiten elokuulle, jolloin suurin osa ihmisistä on jo palannut mökeiltä tai muilta lomilta.

Siirryn markkinointihenkiseen kuvaukseen.

Ropeconin tavoite on koettaa palvella mahdollisimman suurta joukkoa roolipeleistä ja sen sisarharrastuksista kiinnostuneita. Koska emme voi olla kaikille mieliksi (kävijöitä on kuitenkin kolmesta neljääntuhanteen), on pakko ajoittaa tapahtuma siten, että se sopii mahdollisimman monelle. Niin kauan kuin sapattia viettävät eivät ole suurempi asiakassegmentti kuin ihmiset, jotka eivät pääse tapahtumaan viikolla, ei tapahtumaa voida siirtää.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Jos ei aika passaa, voi ihan vapaasti ilmoittaa conitealle olevansa vapaaehtoinen järkkäämään conin itselle sopivaan aikaan.

Tiesitkös, aatami, että perjanta, lauantai ja sunnuntai ovat pyhitettyjä lepopäiviä uskonnosta riippuen. Olikohan vielä torstai ja maanantaikin mukana. Voisin itse perustaa uskonnon, jossa ma-la on lepopäiviä ja sunnuntaina vedetään lärvit. Tuskinpa kukaan minun seuraajieni takia ala kauppoja sun muita laittamaan kiinni, ihan vaan sen takia, että sattuu olemaan lepopäivä 24/7.

Myös: Kuinkahan moni Suomen muslimi on ihan oikeasti "oikeaoppinen"? Tappaa vääräuskoisia ja silleen?
Diogenes

Viesti Kirjoittaja Diogenes »

Minä olen parillisten viikkojen viikonloput duunissa (ainakin tämän ja ensi vuoden, en jaksanut katsella kalenteria eteenpäin vaihtuuko tuo parittomaksi 2013) - toivoisin että coni siirretään tänä vuonna joko viikko eteen- tai taaksepäin, jotta minäkin pääsen sinne! Käsittämätöntä että parillisten viikkojen viikonloppuina töissäkäyviä ihmisiä ei huomioida mitenkään ja meille ei mahdollisteta harrasteitamme, petskules! Nyt kun töissä on tällä hetkellä hiljaista, taidankin muuten samantien kirjelmöidä valituksen tasa-arvovaltuutetulle, eduskunnan oikeusasiamiehelle ja Paaville!
santso

Diogenes kirjoitti:Minä olen parillisten viikkojen viikonloput duunissa (ainakin tämän ja ensi vuoden, en jaksanut katsella kalenteria eteenpäin vaihtuuko tuo parittomaksi 2013) - toivoisin että coni siirretään tänä vuonna joko viikko eteen- tai taaksepäin, jotta minäkin pääsen sinne! Käsittämätöntä että parillisten viikkojen viikonloppuina töissäkäyviä ihmisiä ei huomioida mitenkään ja meille ei mahdollisteta harrasteitamme, petskules! Nyt kun töissä on tällä hetkellä hiljaista, taidankin muuten samantien kirjelmöidä valituksen tasa-arvovaltuutetulle, eduskunnan oikeusasiamiehelle ja Paaville!
ounou! paavi vedettiin mukaan, mut hei sehän meinaa et sulle ei käy sunnuntaikaan :D

aatamille: itse lähinnä vetosin siihen tulkintaan että kaikkivoipa Allah ei tarvitse lepoa ja näin ollen lepopäivää kuuden työpäivän jälkeen.
aatami

santso kirjoitti:aatamille: itse lähinnä vetosin siihen tulkintaan että kaikkivoipa Allah ei tarvitse lepoa ja näin ollen lepopäivää kuuden työpäivän jälkeen.
Oletko kuullut luomiskertomuksesta?
'10-'11-'12 WDL
santso

aatami kirjoitti:
santso kirjoitti:aatamille: itse lähinnä vetosin siihen tulkintaan että kaikkivoipa Allah ei tarvitse lepoa ja näin ollen lepopäivää kuuden työpäivän jälkeen.
olen, oletko sä?
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

santso kirjoitti:
aatami kirjoitti:
olen, oletko sä?
Muslimeilla, Juutalaisilla ja Kristityillä on periaatteessa samat uskonnolliset kirjat, joten ihan samanlaiset luomiskertomukset niillä on. Lisäksi tietty jokainen uskonnoista palvoo samaa Jumalaa. Ainoa ero on detaljeissa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”