On ollut vähän erimielisyyksiä peliporukassa tästä säännöstä. Jos ryhmä on kuvan osoittamalla tavalla (eli 1 figu coverissa), tapahtuuko ammuttaessa squadia:
A) Vain yksi figu lasketaan olevaksi coverissa ja muut ammutaan ensin normaaleja sääntöjä käyttäen. Vasta kun kaikki avoimella olevat ovat kuolleet ammutaan viimeinen figu coverista (eli vaikka coverissa olisi minkä verran figuja tahansa aina ammutaan ensin avoimella maastolla olevat figut normaalisti, jonka jälkeen loput figut lasketaan olevan coverissa).
B) Koko ryhmän lasketaan olevan coverissa (jopa nuo avoimella seisoskelevat) ja kaikki figut saa käyttää cover saveaan mikäli haluaa (=ase läpäisisi muuten panssarin). Casualtyt poistetaan sitten "avoimelta" maastolta.
Eli riittääkö siis että yksi figu squadista on coverissa jotta koko ryhmä laskettaisiin olevan coverissa? Itse kallistuisin A vaihtoehdon puolelle (ei GW:kään noin epälooginen voi olla
Olisi hyvä jos pistäisitte nyt kumpi on oikeassa. Itse olen 40K:ta pelannut jo 10v, mutta ennen ei ole tullut vastaavanlaista tilannetta eteen jossa sääntö ymmärretään kahdella aivan eri tavalla.
P.S. toivottavasti pistin tarpeeksi selkeästi nuo esimerkit A ja B, että kaikki tajuavat mitä tarkoitan.