Pulis Cup WH40k-Patrol turnaus Orivesi 19.11.2011 24/28
- Lord of Carcassonne
Re: Pulis Cup WH40k-Patrol turnaus Orivesi 19.11.2011 17/28
Nyt pistin etusivulle turnausmaksun määrän ja pienen tausta fluffin missä rodut riitelevät keskenään.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Olisi vähän kysyttävää noista uusista necroneista, nimenomaan tuosta annihilation bargesta. Saako sitä peluuttaa, koska Quantum shielding -sääntö nostaa etu-ja sivupeltien AV:n siitä 11:sta 13:een. Onhan se perus statseiltaan kuitenkin se 11 edessä, sivuilla ja takana.
Mutta armeija on kuitenkin nyt päätetty, eli Rami Kivi tulee Necroneilla.
- Lord of Carcassonne
Mä saan oman Necronien kirjan 15 marraskuuta kun haen palkinnotkin. Mutta mun mielestä saat koska tuo +2 vehiclen sivujen panssareihin ei ole pysyvä. Mikäli saat yhdenkin penetrating hitin niin se kilpi systeemi katos.Mutta muista että siinä saa maksimissaan olla se 2 asetta.Ei enempää.Rambo kirjoitti:Olisi vähän kysyttävää noista uusista necroneista, nimenomaan tuosta annihilation bargesta. Saako sitä peluuttaa, koska Quantum shielding -sääntö nostaa etu-ja sivupeltien AV:n siitä 11:sta 13:een. Onhan se perus statseiltaan kuitenkin se 11 edessä, sivuilla ja takana.
Kaikille tiedoksi! Olen päättänyt että armeijan ei tarvitse sittenkään olla maalattu. Mutta kasattu pitää!!Tämä siksi että ihmiskato on ollut kova. Mutta kaikki pelaajat jotka ovat käyttäneet aikaa ja vaivaa armeijansa maalaamiseen ja basettamiseeen kokonaan saavat +2 Turnauspistettä lopputuloksiin.Jolloin Turnauksen maksimi pistemäärä on 20pts(18 peleistä ja 2 maalauksesta).
Jos saataisiin kadonneet lampaat mukaan pelailemaan :)
Myös päivän aikataulu löytyy etusivulta.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Miten tuo "pelaajat jotka ovat käyttäneet aikaa ja vaivaa armeijansa maalaamiseen ja basettamiseen kokonaan" sääntö toimii?
Eli, missä seuraavista tilanteista saa "maalattu" bonuksen?
1. Armeija on yleensäkin maalattu ja basetettu (milloin armeija lasketaan maaalatuksi? 3 värin sääntö?)
2. Armeija on maalattu hyvin ja huolella ja sen tekemiseen on käytetty aikaa ja vaivaa
3. Armeija on palkkamaalattu
Ilmeisesti kaikissa näissä, mutta miten on?
1. Armeija on yleensäkin maalattu ja basetettu (milloin armeija lasketaan maaalatuksi? 3 värin sääntö?)
2. Armeija on maalattu hyvin ja huolella ja sen tekemiseen on käytetty aikaa ja vaivaa
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Ihan näin Btw, aika tiukkaa kamaa turnauksessa, kun se on käytännössä immuuni autocannonille..Lord of Carcassonne kirjoitti: Mutta mun mielestä saat koska tuo +2 vehiclen sivujen panssareihin ei ole pysyvä. Mikäli saat yhdenkin penetrating hitin niin se kilpi systeemi katos.
Turnauksen järjestäjän päätöshän tämä on mutta omasta mielestäni saisi peluuttaa sillä vehiclen viralliset av valuet ovat silti se yhteenlaskettuna 33, mutta kuten jo sanoin ei ole minun päätettävinäni.bosch455 kirjoitti:Ihan näin Btw, aika tiukkaa kamaa turnauksessa, kun se on käytännössä immuuni autocannonille..Lord of Carcassonne kirjoitti: Mutta mun mielestä saat koska tuo +2 vehiclen sivujen panssareihin ei ole pysyvä. Mikäli saat yhdenkin penetrating hitin niin se kilpi systeemi katos.
Ja kuudentena päivänä Jumala loi ihmisen ja Warhammerin
- Eöl the Dark Elf
IMO ei tarvis sallia, järjestäjän päätöshän se toki on, mutta kun AV13 tekee aluksen immuuniiksi todella suurelle osalle näin pienen pelin aseistuksesta, niin on se hiukan kurjaa. Varsinkin jos viel penettää pitäs että S7 ei edes riitä vielä. Mutta tosiaan, kun sain valitteluni valiteltua niin totean uudestaan että jos järjestäjä päättä äettä saa niin mikässiinä sitten. Esitin vain oman mielipiteeni.
Santeri Sevón: Sisters of Battle
Pakko yhtyä Eöl:n, Adragonin ja Bosch455:n kommentteihin, että tuo AV 13 on astetta liian kova tähän pisteluokkaan, enkä sitä henkilökohtaisesti sallisi. Mutta loppupeleissähän se on turnauksen järjestäjän päätettävissä.
- Lord of Carcassonne
Olen sen verran saanut jopa yv:nä viestiä tosta Necronien jutusta (jopa vihaisia)joten olen pahoillani ja joudun perumaan ton mitä sanoin. Demokratian nimessä Necronit ei saa vehjettä jos sen armour value nousee 13:sta joka puolelta.Mua harmittaa että Necroneilla muutenkin on liian vähän sopivia kulkuneuvoja mitä käyttää.
Eli Rami, jos haluat listiä jonkun tästä hyvästä niin listi muut :D .
Viimeksi muokannut Lord of Carcassonne, Ti 01.11.2011 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- Lord of Carcassonne
Vastaus on että armeija on oltava maalattu ja beissattu jotta saa ton 2 pistettä. Ja se ei ollut sääntö ystävä hyvä. Mua ei kiinnosta onko armeija palkka maalattu tai ei.Kunhan armeija on maaleissa. Olen minä miettinyt paras armeija palkintoakin joten pelaajat saavat äänestää parasta armeijaa tässä patrol meiningissäkin.Ja se tehdään ruokatauolla.Ratovaari kirjoitti:Miten tuo "pelaajat jotka ovat käyttäneet aikaa ja vaivaa armeijansa maalaamiseen ja basettamiseen kokonaan" sääntö toimii?
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- Lord of Carcassonne
Onhan tuo totta.Melta gun on keksitty tuohon tapaukseen. Mulla jotenkin sellainen tunne että joku tuo autocannon spämmin...bosch455 kirjoitti:Ihan näin Btw, aika tiukkaa kamaa turnauksessa, kun se on käytännössä immuuni autocannonille..Lord of Carcassonne kirjoitti: Mutta mun mielestä saat koska tuo +2 vehiclen sivujen panssareihin ei ole pysyvä. Mikäli saat yhdenkin penetrating hitin niin se kilpi systeemi katos.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Ainoa ongelma on, että melta on aika overkill vastaan tulevia AV:ta vastaan. Lascannonia nyt tuskin kukaan haluaa myöskään, joten kaikki ja niiden äidit luultavasti spämmää ihan kiltisti sitä missileä tai hopeapoikien tapauksessa psycannonia. Tosin onhan se aina mahdollista, että joku hullu tuo autocannoneita.. ;)Lord of Carcassonne kirjoitti:Onhan tuo totta.Melta gun on keksitty tuohon tapaukseen. Mulla jotenkin sellainen tunne että joku tuo autocannon spämmin...bosch455 kirjoitti:Ihan näin Btw, aika tiukkaa kamaa turnauksessa, kun se on käytännössä immuuni autocannonille..Lord of Carcassonne kirjoitti: Mutta mun mielestä saat koska tuo +2 vehiclen sivujen panssareihin ei ole pysyvä. Mikäli saat yhdenkin penetrating hitin niin se kilpi systeemi katos.
10x CSM, Autocannon, Plasmagun, IoCG
5x Havocs, 4x Autocannon
5x Havocs, 4x Autocannon
495
- Lord of Carcassonne
Ork lista kuulostaa viel ikävämmältä :Dbosch455 kirjoitti:Ainoa ongelma on, että melta on aika overkill vastaan tulevia AV:ta vastaan. Lascannonia nyt tuskin kukaan haluaa myöskään, joten kaikki ja niiden äidit luultavasti spämmää ihan kiltisti sitä missileä tai hopeapoikien tapauksessa psycannonia. Tosin onhan se aina mahdollista, että joku hullu tuo autocannoneita.. ;)Lord of Carcassonne kirjoitti:Onhan tuo totta.Melta gun on keksitty tuohon tapaukseen. Mulla jotenkin sellainen tunne että joku tuo autocannon spämmin...bosch455 kirjoitti:Ihan näin Btw, aika tiukkaa kamaa turnauksessa, kun se on käytännössä immuuni autocannonille..Lord of Carcassonne kirjoitti: Mutta mun mielestä saat koska tuo +2 vehiclen sivujen panssareihin ei ole pysyvä. Mikäli saat yhdenkin penetrating hitin niin se kilpi systeemi katos.
10x CSM, Autocannon, Plasmagun, IoCG
5x Havocs, 4x Autocannon
5x Havocs, 4x Autocannon
495
15 Lootas
15 Lootas
10 gretchins
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Re: Pulis Cup WH40k-Patrol turnaus Orivesi 19.11.2011 18/28
Ainakin jos saa aloittaa. :) Mutta joo, katsotaan nyt miltä se necron codexi oikeasti näyttää ja onko ne suojat kuinka paha vastus. Omassakin hyllyssä on toista sataa necron nappia odottelemassa Matt Wardin hulluutta, joten voihan se olla että niitä joutuu itsekin patrolliin ulkoiluttaan.Ork lista kuulostaa viel ikävämmältä :D
Joo no eihän necroneille kyllä saa mitään muutakaan vehicleä (ainakaan sellaisia joille on tällä hetkellä modeli olemassa) mutta jos se kerran jurpii noin monia niin kyllähän mä ilman sitä voin tulla :D. En mä olisi kyllä yhtä enempää niitä peluuttanu. Mutta jos necroneilla sais olla vaa yks vehicle armeijassa, käviskö sitte?Lord of Carcassonne kirjoitti:Olen sen verran saanut jopa yv:nä viestiä tosta Necronien jutusta (jopa vihaisia)joten olen pahoillani ja joudun perumaan ton mitä sanoin. Demokratian nimessä Necronit ei saa vehjettä jos sen armour value nousee 13:sta joka puolelta.Mua harmittaa että Necroneilla muutenkin on liian vähän sopivia kulkuneuvoja mitä käyttää.
Ei väkisin kuitenkaan jos on jo lopullisesti päätetty ettei niitä saa peluutta :D.
Hip hei! Hukassa olleet deldar warruni löytyivät, armeija vaihtuu siis ilman muuta dark eldareihin :)
Ja kuudentena päivänä Jumala loi ihmisen ja Warhammerin
- anteeksiantamaton
Miten Taun gun dronet (ajoneneuvoissa)? Lasketaanko yhdeksi aseeksi vai....?
- Lord of Carcassonne
Gun dronet voidaan laskea yhdeksi. Ei ne ketään kuitenkaan hengiltä saa :D. Ei vaiskaan. Fanaattisena tau pelaajana olen huomannu että dronet rulettaa :D. Joskus muistaakseni sanottiin että dronet olisivat matkustajia vehkeessä jotka saa ampua. mutta en oo lukenut faqua vähään aikaan.anteeksiantamaton kirjoitti:Miten Taun gun dronet (ajoneneuvoissa)? Lasketaanko yhdeksi aseeksi vai....?
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Minä eli Jyrki Härkönen ilmoittaudun mukaan. Armeijana tulee olemaan, joko Grey knights tai Chaos space marines (nurgle)...
Ei figu proggiksia (Edelleen kuitenkin ~98% nörttikamaa):
Retro-TV tietokone
Vesijäähdytetty pelikone
D&B:tä ja neurofunkkia
Kiksua
Retro-TV tietokone
Vesijäähdytetty pelikone
D&B:tä ja neurofunkkia
Kiksua