40k 6th Edition säännöt huhupohjalta
40k 6th Edition säännöt huhupohjalta
Moni on varmaan lukenut jo vuotaneen 6 edikan säännöt.Todenperäisyydestä on Dakkassa ja Warseerissä jo niin paljon juttua, että siihen spekulointiin ei jaksa lähteä, mutta lähinnä haluaisin kuulla onko joku pelauttanut niillä jo? Kovasti tuntuvat kehuvan.
Itse olen ainakin sitä mieltä, että muutokset on todella loogisia ja varmasti helpottavat peliä. Huomiseen matsiin aion ottaa "uudet" ampumis-, assault- ja coversäännöt kun en kaikkia ehtinyt opetella.
Käyttäjien mielipiteitä ja korostan vielä, että ei oteta kantaa siihen onko ne oikeat vai ei, vaan lähinnä toimiiko ne.
Itse olen ainakin sitä mieltä, että muutokset on todella loogisia ja varmasti helpottavat peliä. Huomiseen matsiin aion ottaa "uudet" ampumis-, assault- ja coversäännöt kun en kaikkia ehtinyt opetella.
Käyttäjien mielipiteitä ja korostan vielä, että ei oteta kantaa siihen onko ne oikeat vai ei, vaan lähinnä toimiiko ne.
Re: 40k 6th Edition säännöt huhupohjalta
Eli siis kysyt, onko kukaan pelannut peliä, missä on epämääräinen määrä epämääräisiä sääntöjä, joiden oikeasta toimintatavasta ei kellään ole omaa päätä parempaa tietoa?
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Ei ne minusta mitenkään epämääräisiltä näytä, eikä epämääräisen määräisiltä, toimintatapakin kerrotaan ihan suoraan.Remos kirjoitti:Eli siis kysyt, onko kukaan pelannut peliä, missä on epämääräinen määrä epämääräisiä sääntöjä, joiden oikeasta toimintatavasta ei kellään ole omaa päätä parempaa tietoa?
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Ei todellakaan ole epämääräisiä. Päinvastoin, paljon loogisemmat ja "realistisemmat" kuin 5th edikka. Koitettiin saada peliä näillä aikaiseksi, mutta vaatii lisää opettelua, koska systeemi on kokonaisuus ei siitä voi ottaa osia. Ainakin ensinäkemältä tankkeihin osuu vähän turhan helposti 1 vuorolla jos ne ei pääse liikkumaan (2+). Jumppack ja siipiveikot on kovia assaulttaamaan, 18". Geneilläkin on 16" assaultmatka vakkarina.Remos kirjoitti:Eli siis kysyt, onko kukaan pelannut peliä, missä on epämääräinen määrä epämääräisiä sääntöjä, joiden oikeasta toimintatavasta ei kellään ole omaa päätä parempaa tietoa?
Pointti olikin siinä, että netti on täynnä kaikenlaisia huhupohjia, mistä voisi kehitellä jo muutaman uuden miniatyyripelin. Uudet tuulet 40Koohon on ihan jees, mutta huhumyrskyn pohjalta pelaaminen kuulostaa aika tyhmältä. Vähänniinkuin arvosteltaisiin, kellä on kivoimmat house-rulet, vaikkei niillä ole yhtään mitään merkitystä.
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Itsellä on ainakin jo koneella vuotanut kutoslaitoksen kirja Codex erratoineen, mutten ole vielä kerennyt peluuttamaan.Remos kirjoitti:Pointti olikin siinä, että netti on täynnä kaikenlaisia huhupohjia, mistä voisi kehitellä jo muutaman uuden miniatyyripelin. Uudet tuulet 40Koohon on ihan jees, mutta huhumyrskyn pohjalta pelaaminen kuulostaa aika tyhmältä. Vähänniinkuin arvosteltaisiin, kellä on kivoimmat house-rulet, vaikkei niillä ole yhtään mitään merkitystä.
Magnumit on täällä aina valmiina.
Juu eikun tarkoitin tuota vuotanutta kodeksia ja faqia, en pelkkiä huhuja.Remos kirjoitti:Pointti olikin siinä, että netti on täynnä kaikenlaisia huhupohjia, mistä voisi kehitellä jo muutaman uuden miniatyyripelin. Uudet tuulet 40Koohon on ihan jees, mutta huhumyrskyn pohjalta pelaaminen kuulostaa aika tyhmältä. Vähänniinkuin arvosteltaisiin, kellä on kivoimmat house-rulet, vaikkei niillä ole yhtään mitään merkitystä.
Jotkut ulkolaisilla foorumeilla ovat jopa sanoneet, että jos nuo vuotaneet säännöt eivät tulekaan olemaan 6th edition, niin he lopettavat sitten virallisen 40k:n pelaamisen ja pelaavat tuolla vuotaneella sääntiksellä.
Niin hyvänä sitä pidetään.
Itsellänikin on tuon luettuani ja sisäistettyäni kiinnostus loppunut 5th editioniin. 5th tuntuu tuohon verrattuna niin kankealta ja tylsältä. Harmi että minulla ei ole porukkaa joka haluaisi pelata noilla säännöillä. Toivottavasti tuo kutonen tulee sitten kesällä.
Niin hyvänä sitä pidetään.
Itsellänikin on tuon luettuani ja sisäistettyäni kiinnostus loppunut 5th editioniin. 5th tuntuu tuohon verrattuna niin kankealta ja tylsältä. Harmi että minulla ei ole porukkaa joka haluaisi pelata noilla säännöillä. Toivottavasti tuo kutonen tulee sitten kesällä.
Joo ihan beasts of warissa asti on kovasti kehuttu, tosin Kirby torppasi sen täysin. Pitää pelitestata kyllä monta kertaa ennenkuin voi sanoa mitään käytännöstä. Ainakin lukiessa tuli monta kertaa fiilis, että näinhän sen pitäis mennäkin.
Suomalaiset pelaa sisulla 5.edikkaa sen hamaan loppuun saakka! ;)
No ei, mutta jos niitä pelikokemuksia kaipaa, niin kyllähän ulkomaisilta foorumeilta löytyy jo raportteja ja useita taktiikkaketjuja "Leakhammer 40.000"-peliin, että suunnaksi vaan Warseerit ja kumppanit.
Pakko kyllä kommentoida, että vaikea sitä on tosissaan ottaa, kun väki alkaa tässä vaiheessa suunnitella uusia armeijalistoja ja taktiikoita vuodon pohjalta. Vaikka se olisikin aito, niin paljon ehditään muuttaa, jos moista päähänsä saavat ja hyvin voi moottorisaha käydäkin niihin monien hehkuttamiin "realistisiin" ominaisuuksiin. (siellä pomo kiljuu ruoska kourassa, että "yksinkertainen on kaunista, yksinkertainen on kaunista!" ja sääntöhillerit jyrsii puolet kirjan kikkailuista pois) Parasta tässä on kuitenkin mielestäni se, että rakentelua suunnitellaan armeijoille, joiden codex uudistuu samaisten yhtä luotettavien huhujen mukaan juuri ennen tai heti edikan vaihtumisen perään. Joten mahdollisuudet siihen, että koko homma osoittautuu turhaksi on aika hyvät :D
Henk.koht. sama se onko vuoto aito vai ei, sillä itsellä riittää tekemistä 5.edikassakin vielä liikaa, että alkaisin vielä opetella jotain 6.0-beta sääntöjä.
No ei, mutta jos niitä pelikokemuksia kaipaa, niin kyllähän ulkomaisilta foorumeilta löytyy jo raportteja ja useita taktiikkaketjuja "Leakhammer 40.000"-peliin, että suunnaksi vaan Warseerit ja kumppanit.
Pakko kyllä kommentoida, että vaikea sitä on tosissaan ottaa, kun väki alkaa tässä vaiheessa suunnitella uusia armeijalistoja ja taktiikoita vuodon pohjalta. Vaikka se olisikin aito, niin paljon ehditään muuttaa, jos moista päähänsä saavat ja hyvin voi moottorisaha käydäkin niihin monien hehkuttamiin "realistisiin" ominaisuuksiin. (siellä pomo kiljuu ruoska kourassa, että "yksinkertainen on kaunista, yksinkertainen on kaunista!" ja sääntöhillerit jyrsii puolet kirjan kikkailuista pois) Parasta tässä on kuitenkin mielestäni se, että rakentelua suunnitellaan armeijoille, joiden codex uudistuu samaisten yhtä luotettavien huhujen mukaan juuri ennen tai heti edikan vaihtumisen perään. Joten mahdollisuudet siihen, että koko homma osoittautuu turhaksi on aika hyvät :D
Henk.koht. sama se onko vuoto aito vai ei, sillä itsellä riittää tekemistä 5.edikassakin vielä liikaa, että alkaisin vielä opetella jotain 6.0-beta sääntöjä.
Jos ruvetaan kunnolla filosofoimaan että onko leakhammerin peluu ja sääntöjen opettelu turhaa niin se on ihan yksittäisestä henkilöstä kiinni. Miten ylipäätään warhammerin peluu voi olla turhaa? Pitää miettiä, että miksi joku warhammeria yleensä pelaa. En voi puhua kuin omasta puolestani, mutta minä pelaan warhammeria siksi, että se on minusta hauskaa ja se viihdyttää minua. Leakhammerin säännöt luettuani minusta tuntui siltä, että saan vähemmän viihdykettä 5th:istä kuin leakhammerista. Minua viihdyttää enemmän suunnitella armeijalistoja ja taktiikoita leakhammeriin kuin 5th:iin.Furinji kirjoitti: Joten mahdollisuudet siihen, että koko homma osoittautuu turhaksi on aika hyvät :D
Samalla tiedostan täysin että nämä säännöt eivät välttämättä ole ollenkaan samat mitä tulee 6th:ssä olemaan. Mutta juju on siinä että nämä säännöt eivät katoa mihinkään. Ne ovat olemassa joko 6th:n muodossa, tai jos 6th tulee olemaan eri sääntölaitos, niin nämä ovat olemassa sen rinnalla. Voit silloin valita haluatko pelata 6th:iä vai leakhammeria. Kyllä minun pääkoppaani mahtuu kahden eri pelin säännöt yhtäaikaa.
Mutta vaikka leakhammer unohdettaisiin täysin 6th:n tullessa niin ei se ole ollut minulle turhaa opetella leakhammerin sääntöjä, koska se on ollut minusta hauskaa, ja eikös se hauskanpito ollut se warhammerin tärkein sääntö? :)
Toki toki olen samaa mieltä eihän hauskuus voi olla turhaa. Viittasin turhuudella lähinnä niihin muutamiin veri-ikeniin, jotka vakavissaan tahtovat saada näin etumatkaa 6.edikan tullessa muiden murskaamiseen. =)Kimsi kirjoitti:Mutta vaikka leakhammer unohdettaisiin täysin 6th:n tullessa niin ei se ole ollut minulle turhaa opetella leakhammerin sääntöjä, koska se on ollut minusta hauskaa, ja eikös se hauskanpito ollut se warhammerin tärkein sääntö? :)Furinji kirjoitti: Joten mahdollisuudet siihen, että koko homma osoittautuu turhaksi on aika hyvät :D
Juu ei tota varmaan kukaan viitti verenmaku suussa ruveta jauhamaan. Lähtökohtaisesti vaan just toi asssault ennen ampumista, parantuneet flyerit ja toi osumisen vaikeus suhteessa kohteen liikkeeseen on aika hyviä juttuja. Sit siellä on paljon dadaa kuten eri levelien eternal..jne, joista en niin piittaa. Toi 5+ cover olis kanssa pirun kova niin powerarmour pääsis kunnolla oikeuksiinsa.