"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Fabahuhuista ja uutisista keskustelu

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Lord of Carcassonne

Re: Fabahuhuja & uutisia

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Ite olen tyytyväinen Gale force 9 maastoihin. Itellä löytyy just haltia torni ja tyytyväinen olen. Tarkoitus on hankkia toinen kaveriksi seuraavaan tilaukseen kun hankin Turhis Cup 2:seen maastoja.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Forgelta uusi monsteri tulevaan Monster Arcanaan.

http://www.forgeworld.co.uk/New_Stuff/O ... _IDOL.html
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Niblebitzer kirjoitti:Forgelta uusi monsteri tulevaan Monster Arcanaan.

Hmmm... Näyttää kovin simppeliltä. Vähän sellaiselta "jäi tätä massaa yli, laitan monsteriin"-teokselta.

Onko tuo sadan euron arvoinen? En tiedä, mutta itse tekisin oman/omat.
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Kaapelikala kirjoitti:
Niblebitzer kirjoitti:Forgelta uusi monsteri tulevaan Monster Arcanaan.

Hmmm... Näyttää kovin simppeliltä. Vähän sellaiselta "jäi tätä massaa yli, laitan monsteriin"-teokselta.

Onko tuo sadan euron arvoinen? En tiedä, mutta itse tekisin oman/omat.
Kiva otus. Tuo kannattaa tehdä itse.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Lord of Carcassonne kirjoitti:Kiva otus. Tuo kannattaa tehdä itse.
Ihan hauskan näköinen. Ei tuota itse tekemällä tuntipalkoille pääse, vaikka itsekin voi jotain tommosta saada ihan asiallisestikin tehtyä.

Olikos forgella millainen toi postimaksu tai alennuspolitiikka, kannattaisikohan joskus järjestää kimppatilaus (lähinnä siis esim N&T kerholaisille). Siellä olisi kuitenkin noita Empiren nappuloita, mitä voisi jossain välissä muutaman hankkia.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Kaapelikala

smaxx kirjoitti:
Ihan hauskan näköinen. Ei tuota itse tekemällä tuntipalkoille pääse, vaikka itsekin voi jotain tommosta saada ihan asiallisestikin tehtyä.
Kerätään kokoelma kiviä ja liimataan kasaan. Jei!

Myös "heitetään turhat massat ötökkään" toimii, kun on tuollakin toiminut :P.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Kaapelikala kirjoitti:
smaxx kirjoitti:
Kerätään kokoelma kiviä ja liimataan kasaan. Jei!

Tai sitten Mark Bedfordilla oli kiire kotia/lounaalle.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
niblebitzer
Chaosboyz Crew

smaxx kirjoitti:

Olikos forgella millainen toi postimaksu tai alennuspolitiikka, kannattaisikohan joskus järjestää kimppatilaus (lähinnä siis esim N&T kerholaisille). Siellä olisi kuitenkin noita Empiren nappuloita, mitä voisi jossain välissä muutaman hankkia.
Kun tilaus rikkoo 250 puntaa, tulee tavarat ilman kuluja. Muussa tapauksessa käsittely ja postikulut ovat 15% tilauksen hinnasta.

Tuo on pieni summa, jos se kaaoskäpsä-kärpänen puraisee kunnolla. Toistaiseksi olen onnistunut välttelemään kun valikoimasta puuttuu blunderbussit, kdaai:t ja mullikat.

Pyöritellään spostia tms, jos haluttaa tilata jotain.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

niblebitzer
Chaosboyz Crew

Kaapelikala kirjoitti:Kerätään kokoelma kiviä ja liimataan kasaan. Jei!

Ei tuollaista kivistä jaksa lähteä askartelemaan. Painoa tulee niin paljon, että ei pysy kasassa kuin epoxilla, jolloin siitä ei kovin söpöä saa. Massasta kun tuota möykkyä lähtee tekemään niin perus-massaakin menee kilon verran ja työtunteja melkoisen paljon. 65 puntaa ei ole töissä käyvälle paljon, joilla yleensä on puutetta vapaa-ajasta muutenkin.

Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Ei taida nykyisellään olla kuitenkaan ihan sataa euroa tuon hinta, jonka vuoksi ei mielestäni ole yhtään hullumpi diili... ja suhteellisen iso otus on kumminkin kyseessä. Hienon näköinen, laatutyötä, eipä sillä, Forge on muutenkin koko olemassaolonsa ajan ollut figuvalmistajien laadun kärjessä.
Ja ihan mahtava linebreaker tuo on pelillisestikin, lyö todella kovaa ja kestääkin kipua. Uuden edikan monstereissa on se hyvä puoli, että niistä on alettu tehdä jo ihan pelattaviakin, tuokin olisi melko varmasti ollut laimea viritys vielä edikka takaperin.

Itse olen kans sitä mieltä, että melkein halvemmaksi tulee muutenkin, kun hankkii figun, kuin että hankkii konvertoimisvälineet ja alkaa jostain massasta tuollaista vääntämään, pitää olla pirun paljon taitoa että saa koko hommasta mitään edes siedettävää tulosta irti. Muutenkin kun rahatilanne on parempi kuin teini- iässä ja on kokonaisuudessaan maalannut niin monta keskinkertaista armeijaa, niin tykkää pikkuhiljaa antaa sille ulkonäöllekin enemmän arvoa pelipöydällä. Muutenkin pyrin aina pelaamaan täysin maalatuilla armeijoilla.

Ihan uusi ekspansio tulossa? No eivät ainakaan tuhlaa aikaansa. Odotellaan taas mielenkiinnolla, mitä kaikkea kivaa puskevat ulos.
Peril of Warp
smaxx
Valvoja

Kaapelikala kirjoitti:Kerätään kokoelma kiviä ja liimataan kasaan. Jei!
Epäilemättä tuollaisen pystyy ihan kohtalaisesti tekemään, ja tuloksesta voi saada ihan asiallisenkin. Itse tekisin ehkä foamista leikkelemällä runkoa. Mutta ei tosiaan ole tuolle tarvetta, enkä lähtisi väheksymään myöskään tekemisen työmäärää. Tietysti jos aikaa ja taitoa on, niin tuossa on ihan hyvä projekti tarjolla.

Tähän Warseerista hyvä kommentti :
It looks exactly like a pile of rocks. I guess how much you like it depends on how big a fan you are of pile of rocks. And a photorealistic rock still looks a lot like a rock, so it's hard to justify spending a lot of money on one (Spoiler alert: Rocks are free). That said, I will use my powers of foresight and scry that a lot of guys (and gals?) will go: "Pish posh, I can make this for free!", then glue a bunch of pebbles together and it will look like crap.

I quite like it for what it is; an Orc-made heap of boulders given life. It's also bloody enormeous. Funfact: It's not Immune to Psychology! Good times all around.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Palatakseni vielä tuohon Deathknell Watchiin: Avattuani laatikon en voinut kuin hämmästellä, miten helpoksi ja yksinkertaisesti koottavaksi tämä tuote on tehty. En ole koonnut GW:n maastoja vuosiin, mutta ei tässä voi olla ihmettelemättä miten suuri ero on, kun vertaa laatikon sisältöä vaikkapa näihin uusiin Hexwraitheihin/Black Knighteihin.

Itse rakennuksen säännöt jotka virallisena osana peliä White Dwarffissa julkaistiin, ovat tietenkin ihan kauheaa tuubaa. Mutta itse tämä torni, on ältsin magee ja toivoisin näitä näkeväni ympäri Suomea turnauksissakin. Näitä siis todellakin voisi koota useamman kappaleen alta yhden tunnin!

Tornin pohjakerroksessa on tyylikäs Wyrding Well, eikä itse tornia tarvitse liimata sen päälle kiinni, pysyy ilmankin. Näin tätä maastoa voi käyttää ihan pelkkänä Wyrding Wellinä, jos ei aina tornia halua kentälle laittaa. Taidanpa ostaa toisen tämmöisen ihan vaan saadakseni tuon Wyrding Wellin samaan aikaan pöydälle itse tornin kanssa. Näppärä näpertelijä tekee myös tornille helposti oman alustansa jolloin molemmat maastot saa yhtäaikaa käyttöön ilman että tarvitsee ostaa toista pakettia.
smaxx
Valvoja

Mithrandir kirjoitti:Tornin pohjakerroksessa on tyylikäs Wyrding Well, eikä itse tornia tarvitse liimata sen päälle kiinni, pysyy ilmankin. Näin tätä maastoa voi käyttää ihan pelkkänä Wyrding Wellinä, jos ei aina tornia halua kentälle laittaa. Taidanpa ostaa toisen tämmöisen ihan vaan saadakseni tuon Wyrding Wellin samaan aikaan pöydälle itse tornin kanssa. Näppärä näpertelijä tekee myös tornille helposti oman alustansa jolloin molemmat maastot saa yhtäaikaa käyttöön ilman että tarvitsee ostaa toista pakettia.
Kuulostaa hyvältä. Tässä on siis enemmänkin eroa siihen Skullvan Mansen torniin, hieno homma. Tuota ei ollut vielä pelikaupan hyllyssä tänään (tai en vaan nähnyt), mutta pitääpä käydä kuikuilemassa.

GW:n viimeaikaiset maastot ovat aivan huippulaatua, ja erittäin hyviä laatu/hinta -suhteeltaan. Kokoaminenkin on ollut enimmäkseen asiallista, tosin joidenkin Fulcrumien kanssa sai hiukan enemmän tehdä töitä, että isot osat osuivat kunnolla kiinni, samoin Dreadstone Blightin kanssa oli pientä kikkailua. Skullvane oli todella ilo koota. Ulkomuoto ja detaljoinnin taso noissa on todella huippua.
Nopat ja Taktiikka Ry
smaxx
Valvoja

Ei mitään kovin konkreettista ole Empiren julkaisusta kuulunut, paitsi että 7.4. on the Day, ja muovia ja finecastia on tulossa rutosti :
Harry :
Let me completely clear I am saying 6 plastic kits AND blisters AND finecast.
Its just what I heard ... thems rumorz!
Veikkailut noista sisällöistä käyvät kuumina, ja kuulostavast paikoin ihan uskottavilta, mutta ovat kuitenkin vielä arvaustasolla. En ihmettelisi, vaikka empire saisi monstrous cavalry -boksin, mutta enemmän toivoisin kyllä uusia ritareita ja jotain uutta infantryboksia. Vahvimmilla veikkauksissa on dual kitti, josta war alttarin ja jotain muuta. Samoin DemiGryphon -cavalrya tunnutaan syystä tai toisesta odotettavan kehiin. saas nähdä. No, pianhan nuo nähdään.

EDIT : semmoistakin kummallisuutta väitetään tulevan, kuin muovinen blisteri, mikä olisi tosiaan uusinta uutta.
Nopat ja Taktiikka Ry
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

eiks iso osa vc heroista o muovia blistereissä? Wraithi, wighti, banshee ja necro ainakin nopeesti mietittynä. Eli ihan pätevän kuuloista veikkailua.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Kaapelikala

Muovikitit vois hyvinkin olla paavimobiili, uusi tykki, ritarikitti, monsterijalkaväki-kitti, monsteri-cavalry-kitti ja iso monsu-kitti. Iso monsu joku jokin tekmologinen vempele tai griffoni. Monsterijalkaväki jotain palkkasotureita tai tekmologisia sotamiehiä. Monsteri-cavalrynä saattais hyvinkin olla jotain tekmologisia vempeleitä mestari-insinörtin tyyliin.

Mitä VC:n sankareihin tulee, niin joo noi on muovia. Eli pelkästään vampyyri puuttuu, mutta noita on muunlaisina miljoona eri sorttia.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Melkein toivon, että design ei mene tähän, että joka kirjaa odotellessa ihmetellään mitkä ne uudet monstrous inffit ja ponitytöt ovat. Pahalta tosin näyttää ;)
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Voisin tähän väliin todeta että hieman jopa pelottaa tuo Empiren uuden kirjan julkaisu. Onhan se näin Empire keräilijänä mieleinen julkaisu, mutta vanha kirja kuitenkin toimii nyky edikan säännöillä hyvin niin voidaanko tästä mennä parempaan suuntaan enää? Jäädään siis mielenkiinnolla seurailemaan mitä huhut tuo tullessaan ja samalla laskien paljonko harrastus ahmaisee rahaa tämän vuoden puolella.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Runt kirjoitti:Voisin tähän väliin todeta että hieman jopa pelottaa tuo Empiren uuden kirjan julkaisu. Onhan se näin Empire keräilijänä mieleinen julkaisu, mutta vanha kirja kuitenkin toimii nyky edikan säännöillä hyvin niin voidaanko tästä mennä parempaan suuntaan enää? Jäädään siis mielenkiinnolla seurailemaan mitä huhut tuo tullessaan ja samalla laskien paljonko harrastus ahmaisee rahaa tämän vuoden puolella.
Pelko on ihan aiheellista, sillä niinhän siinä kyllä epäilemättä käy että vanhan kirjan pohjalta tehdyllä armeijalla edelleen hyvin pelaa, mutta ei niin hyvin kuin uuden kirjan upouusilla yksiköillä täytetyllä armeijalla.

Toki sitä nerffiäkin saattaa tulla, mortareihin ainakin kun nyt GW on ottanut large blastit sotakoneilta kasiedikassa pois tähän asti.
smaxx
Valvoja

Runt kirjoitti:Voisin tähän väliin todeta että hieman jopa pelottaa tuo Empiren uuden kirjan julkaisu. Onhan se näin Empire keräilijänä mieleinen julkaisu, mutta vanha kirja kuitenkin toimii nyky edikan säännöillä hyvin niin voidaanko tästä mennä parempaan suuntaan enää?
Aika samaa mietin. Ja niinkuin Mithrandir sanoi, olen aika varma että mortarilta lähtee iso lätty pois. Mutta ohan se ihan kohtuuton kapine. Sen sijaan olisi kiva että Great Swordeista tulisi pelattavampia, edes taikalippu -optio olisi OK, ja keihäsmiehistä saisi tulla kanssa parempi valinta (sattumalta on koottuna 40 keihäsmiehen yksikkö 30-vuotisen sodan ruotsalaisia pikemenejä valmiiksi, tosin vielä maalaamatta...).

Jotain puhetta on ollut eri uskontojen papeista, ja niistä tulevista alue-efekteistä. Tuo olisi toisaalta aika uskottavaa, toisaalta voi olla ihan arvaus joka perustuu vaikkapa Mortis Engineen ja VC:n alue-efektitaikoihin.

Mulle riittäis uudet ritarimodelit, GS + keihäsmiehet pelattaviksi, eikä älyttömiä huononnuksia mihinkään. Flaget voisi ottaa T4:n kanssa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”