Melkein kaikki mukaan-maalauskisan läpinäketju.
Re: Melkein kaikki mukaan-maalauskisan läpinäketju.
Onko nuo kollaasin pyydetyt mitat isot vai himoisot? Kai sitä täytyy vaan tehdä kaksi eri kollaasia blogia ja maalauskisaa varten -.O
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
- Hammerheart
Ne on ihan mielipuolisen kokoiset. Siis jotain kolme-neljä kertaa suuremmat, kuin missä koossa figut kannattaa esitellä, mutta oletan, että Kaapelikala pienentää ne. Toki tuossa on se etu, että usein maalauskisoissa nähtyjä minimaalisen pieniä kuvia ei tule, kun järkkäri voi pieniä kaikki kuvat samalle viivalle. En vain henkilökohtaisesti ymmärrä tuota vaakatasovaatimusta.Weedeeo kirjoitti:Onko nuo kollaasin pyydetyt mitat isot vai himoisot? Kai sitä täytyy vaan tehdä kaksi eri kollaasia blogia ja maalauskisaa varten -.O
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Nimenomaan, itse olen aina pitänyt pystykollaaseista. Epäilen myöskin jo valmiiksi pienemmäksi skaalattujen kuvien edelleen pienentämisen mielekkyyttä. Omien kokemustan perusteella lopputuloksena on parhaimmillaan puuroiset kuvat.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
- Kaapelikala
Kollaasin koko on iso, koska isoa on helpompi pienentää, mutta ei toisinpäin. Tosin joitain kuvia on tullut vga-tasoisina, joten voidaan sitä muokata...
Muuten on hassu juttu, että 500 pikseliset kuvat näyttää mun näytöllä kovin pieniltä, kun taas toisilla ne näyttää himo isoilta ja/tai ei mahdu näyttöön kokonaisena (esim. mun yhdellä läppärillä, jossa on 12" 640x480 näyttö) ;P. Jos halutaan kaikille samanlaiset tulokset, olisi käytettävä tulostusta jossain laadukkaassa tulostuspuljussa (tai laadukkaalla tulostimella). Pikselimäärä ei siinä vaiheessa meinaa mitään, dpi meinaa.
Edit: Mites isoja noiden kuvien sitten pitäisi olla, että kelpaisivat?
Muuten on hassu juttu, että 500 pikseliset kuvat näyttää mun näytöllä kovin pieniltä, kun taas toisilla ne näyttää himo isoilta ja/tai ei mahdu näyttöön kokonaisena (esim. mun yhdellä läppärillä, jossa on 12" 640x480 näyttö) ;P. Jos halutaan kaikille samanlaiset tulokset, olisi käytettävä tulostusta jossain laadukkaassa tulostuspuljussa (tai laadukkaalla tulostimella). Pikselimäärä ei siinä vaiheessa meinaa mitään, dpi meinaa.
Edit: Mites isoja noiden kuvien sitten pitäisi olla, että kelpaisivat?
Itse olen tehnyt kollaasit reilu300xreilu400-kokoisista kuvista. Ehkä vähän isompiakin voisivat olla, mutta omalla ruudulla näyttävät hyvältä.
Mitä on rakkaus?
- Hammerheart
Ihan tarkkaa määritelmää on hankala antaa, koska jos napilla on joku hillitön keihäs joka suuntaan törröllään, niin 400 pikseliä voi olla ihan liian vähän. Semmoisiin nappeihin, jotka pysyvät suht tarkkaan jalustansa rajoissa tuo 400 on kuitenkin minustakin jokseenkin passeli koko leveyden puolesta. Mieluummin himpun verran liian suuri kuin liian pieni kuitenkin.Weedeeo kirjoitti:Itse olen tehnyt kollaasit reilu300xreilu400-kokoisista kuvista. Ehkä vähän isompiakin voisivat olla, mutta omalla ruudulla näyttävät hyvältä.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
- Kaapelikala
Lähinnä mietin sitä, että jos tuota kokoa soveltaa kaikkiin nappeihin, päästään esim. tilanteeseen, jossa 15,4" WUXGA näytöllä 300x400 kuva olisi 2,8"x2,1". Jos kuvattavana olisi vaikkapa joku Khadorin Gun Carriage (120mm~5" alustalla), olisi kuva puolta pienempi kuin nappi itse.Hammerheart kirjoitti:Ihan tarkkaa määritelmää on hankala antaa, koska jos napilla on joku hillitön keihäs joka suuntaan törröllään, niin 400 pikseliä voi olla ihan liian vähän. Semmoisiin nappeihin, jotka pysyvät suht tarkkaan jalustansa rajoissa tuo 400 on kuitenkin minustakin jokseenkin passeli koko leveyden puolesta. Mieluummin himpun verran liian suuri kuin liian pieni kuitenkin.Weedeeo kirjoitti:Itse olen tehnyt kollaasit reilu300xreilu400-kokoisista kuvista. Ehkä vähän isompiakin voisivat olla, mutta omalla ruudulla näyttävät hyvältä.
Ongelma tosiaan on se, että saman resoluution omaavat, fyysisiltä mitoiltaan eroavat näytöt tuottavat erilaisen kuvan. Jollain WUXGA-projektorilla 100" valkokankaalle tulee huomattavasti suurempi kuva kuin esim. tuolla em. 15,4" läppärin näytöllä. Sitten jos otetaan taas fyysisiltä mitoiltaan samankokoiset näytöt, mutta resoluutio on eri, on meillä taas eri kokoiset kuvat. VGA-tasoisella (640x480) 15" kuvista tulee väkisinkin suuremmat kuin 15" 2048x1536 -resolla. Noin neljä kertaa suuremmat...
Mutta avauduin kuvista, katotaan sitten joku (kaikille) sopiva koko kuhan aika tulee.
Saako udella, kuinka paljon on tällä hetkellä hyväksyttyjä osallistujia?
Mitä on rakkaus?
Opus! Submitoin huomenna oman kuvani ja ystävän tokan ikuna figuurin.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
-
Risto.Salonen
ja minäkun tulin jo etsimään tuloksia ;)
Itse droppasin ajatuksen osallistumisesta, kun käsi selväksi, jotta en määräaikaan mennessä millään ehdi maalata, mutta nyt sitä sitten näkyy vielä olevankin jälellä =)
No ei se mitään, en minä sitä mallia valmiiksi maalannut, niin taidan pitäytyä Drop outissa.
Itse droppasin ajatuksen osallistumisesta, kun käsi selväksi, jotta en määräaikaan mennessä millään ehdi maalata, mutta nyt sitä sitten näkyy vielä olevankin jälellä =)
No ei se mitään, en minä sitä mallia valmiiksi maalannut, niin taidan pitäytyä Drop outissa.
- Kaapelikala
Kymmenkunta vissiin, En nyt ole taas laskenut.Weedeeo kirjoitti:Saako udella, kuinka paljon on tällä hetkellä hyväksyttyjä osallistujia?
shiiiit piti ottaa ne kuvat mut jäi tosiaan kun loma meni pönttöpuheluit soitelles...ehtiiks viel?
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Tuon perusteella vielä kerkiää.2. Palautuksen kuolonlinja on 10.3.2012 klo 23:59 Suomen aikaa. Tuon hetkoisen jälkeen palautetut työt voidaan ottaa mukaan riittävän hyvällä perustelulla.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
- Kaapelikala
Jeps, 10. päivän puoleen yöhön on vielä aikaa, sitten alkaa äänestäminen. Ja jos on riittävän hyvät perusteet, tuon hetkoisen jälkeen saatetaan ottaa mukaan vielä.