Moi,
EN ole onnistunut vielä tekemään hyvää SM listaa...joten olisko tää sellanen? Kommentoikaa ja korjatkaa.
HQ:
Captain 100pts.
Troops:
10 tactical 185pts.
- melta gun
- lascannon
-SG: chainsword, bolt pistol
5 Scout 90pts.
-shotgun
-SG: bolt pistol, power weapon
5 Scout 135pts.
-sniper
-heavy bolter (hellfireshells)
-SG Telion
Elites:
5 Damned 230pts.
-flamer
-heavy flamer
- SG: power fist, bolt pistol
Dreadnougt 140pts.
-tw-l autocannon
-tw-l autocannon
-extra armour
Heavy Support:
Vindicator 120pts.
-dozer blade
yhteensä 1000pts.
Oisko tää mun tuleva SM lista?
Re: Oisko tää mun tuleva SM lista?
Kapteeni on turha noin, miksi et ole varustanut sitä millään? Mitä sen kuuluisi tehdä? Ja oletko noin yleensä miettinyt millainen rooli milläkin unitilla on?
Tacticaleilla on flameri ja melta? Miksi? Eikö jompikumpi riittäisi? Sglle voisi jättää boltterin, ei mun kokemuksen mukaan tee yhellä extra lyönnillä mitään, kun ei edes ole lähisyksikkö.
Scoutit on hyviä noin, camo cloakit Telionin ryhmälle kenties?
Damnedeja en ole pelannut, vähän kalliita hyötyynsä nähden. Ja niillä on slow&purposeful, eli flamut... on ehkä vähän outoja.
Dredi on nyt hyvänä tulitukena, itse en drediä pelaa noin, mutta kaikki muut pelaa, niin on se kai hyvä.
Vindi riippuu vähä mistä roikkuu. Joskus hyvä, mutta sopiiko tähän listaan?
Assault termokset olisi transportilla kova pala 1000phen, mutta siinä menisi aikalailla pisteet ja olisi vähän yhden tempun ihme.
Tacticaleilla on flameri ja melta? Miksi? Eikö jompikumpi riittäisi? Sglle voisi jättää boltterin, ei mun kokemuksen mukaan tee yhellä extra lyönnillä mitään, kun ei edes ole lähisyksikkö.
Scoutit on hyviä noin, camo cloakit Telionin ryhmälle kenties?
Damnedeja en ole pelannut, vähän kalliita hyötyynsä nähden. Ja niillä on slow&purposeful, eli flamut... on ehkä vähän outoja.
Dredi on nyt hyvänä tulitukena, itse en drediä pelaa noin, mutta kaikki muut pelaa, niin on se kai hyvä.
Vindi riippuu vähä mistä roikkuu. Joskus hyvä, mutta sopiiko tähän listaan?
Assault termokset olisi transportilla kova pala 1000phen, mutta siinä menisi aikalailla pisteet ja olisi vähän yhden tempun ihme.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
- Haltijajorma
Heitä ,mänttikapteeni mäkeen ja ota libra tilalle. Parempi kaikin puolin.
Et tarvi damnedejä, ota tilalle ennemmin Termoja.
Tellionin scouteilta heavy boltteri pois ja missile tilalle.
Miksi tacticaleilla on melta gun ja laskanuuna. Heitä laskanuuna mäkeen. Et voi ampua sillä jos liikut.
Ota heavy supportiin ennemmin Devastatoreja. Vindicator on aika turha lyhyen kantaman vuoksi. Ja ota tacticaleille rhino alle ettei tarvi kävellä.
Et tarvi damnedejä, ota tilalle ennemmin Termoja.
Tellionin scouteilta heavy boltteri pois ja missile tilalle.
Miksi tacticaleilla on melta gun ja laskanuuna. Heitä laskanuuna mäkeen. Et voi ampua sillä jos liikut.
Ota heavy supportiin ennemmin Devastatoreja. Vindicator on aika turha lyhyen kantaman vuoksi. Ja ota tacticaleille rhino alle ettei tarvi kävellä.
Eli tiivistettynä: jos pudotat pois lascannonin, Tellionin, damnedit ja dreadnoughtin extra armourit, saisit tilalle toisen taktisen, jossa olisi power fist, meltagun, combi-melta, sinko ja rhino. Saisit myös power fistin, combi-meltan ja rhinon ensimmäiselle taktiselle ja vielä combi-meltan haulikko scouteille. Näin saisit lisää marineita ja mobiilia tulivoimaa, lisäksi haulikko-scoutit voivat uhata tankkeja tai characteita.jasadude kirjoitti:Moi,
EN ole onnistunut vielä tekemään hyvää SM listaa...joten olisko tää sellanen? Kommentoikaa ja korjatkaa.
HQ:
Captain 100pts.
Hyödytön nykyisellään kuten jo sanottiinkin, vaikka osaakin tapella mutta vaatii varustetta toimiakseen. Samalla pistemäärällä saa Librarianin, joka on huomattavasti parempi vaihtoehto. Librarianin powerit ovat varsin kivoja, null zone on melkolailla se paras, kaveriksi smiteä tai avengeria.
Troops:
10 tactical 185pts.
- melta gun
- lascannon
-SG: chainsword, bolt pistol
Alkaa näyttään jo ihan hyvältä, vaikkakin missile launcher olisikin yleishyödyllisempi vaihtoehto blast-ominaisuudellaan esim. örkkejä vastaan. Lisäksi tonnin peleissä harvoin tulee vastaan järisyttävän kovalla panssarilla olevia autoja. Melta on hyvä ja kessu kaipaisi power fistiä, koska MEQua tulee vastaan varsin paljon. Myös rhino tai razorback ois kiva olla, koska taktisen voi combat squadata ja laittaa singon ampumaan ja melta-ryhmän ammuskelemaan luukusta. Jos lascannon sinkoon, vapautuu 10 pinnaa, rhino ja fisti vievät 60. Riittävät pisteet vapautuisivat pudottamalla Tellionin pois tai miettimällä Damned-porukan tilalle jotain järkevämpää.
5 Scout 90pts.
-shotgun
-SG: bolt pistol, power weapon
5 Scout 135pts.
-sniper
-heavy bolter (hellfireshells)
-SG Telion
Hyvältä näyttää, sopiva yksikkö pitämään kotipesän objectivea. Itse pidän Tellionia hieman turhana, vaikka onhan se kieltämättä kiva napsia niitä klaweja tai yksittäisiä meltoja pois ryhmistä.
Elites:
5 Damned 230pts.
-flamer
-heavy flamer
- SG: power fist, bolt pistol
Ja tämä yksikkö pois, mielestäni koko marine-codexin turhin yksikkö, maksaa liikaa ja ei tee oikeastaan mitään mitä muut eivät tekisi. Samalla rahalla saisit vaikkapa toisen taktisen fistillä, meltalla, singolla ja rhinolla.
Dreadnougt 140pts.
-tw-l autocannon
-tw-l autocannon
-extra armour
Hyvä valinta, harvemmin näitä näkee kuitenkaan extra armourilla varustettuna, poistamalla extrat saisit vielä taktisten 15 pistettä lisää käytettäväksi ja vaikkapa 3 combi-meltaa ryhmänjohtajille.
Heavy Support:
Vindicator 120pts.
-dozer blade
Dozer blade on hyödytön koska vindistä löytyy vakiona siege shield, joka on parempi
yhteensä 1000pts.
Eri hommiin tarkoitetut aseet varmaan combat squadataan?Fixu kirjoitti:Tacticaleilla on flameri ja melta? Miksi? Eikö jompikumpi riittäisi? Sglle voisi jättää boltterin, ei mun kokemuksen mukaan tee yhellä extra lyönnillä mitään, kun ei edes ole lähisyksikkö.
Ei sillä kersantin boltterillakaan matseja voiteta. Yksi lähishyökkäys voi kääntää combatin tappiosta tasapeliksi tai tasapelistä voitoksi. Lähikseen ne tacticalit yleensä kuitenkin joutuu.
Vindicatorissa on lyhyt kantama, mutta S10AP2 large blast korvaa kaikki puutteet.Haltijajorma kirjoitti:Ota heavy supportiin ennemmin Devastatoreja. Vindicator on aika turha lyhyen kantaman vuoksi. Ja ota tacticaleille rhino alle ettei tarvi kävellä.
Devastatorit ei tee mitään jos liikkuvat. Ja 1/3 peleistä on Dawn of War jolloin devat häviää yhden vuoron automaattisesti. Yksinäinen vindicator on vähän arka vihollisen AT-ammunnalle. Melkein jokainen glancing hittikin estää vindiä ampumasta. Kaksi vindiä voi olla vähän ylilyönti, mutta predator, razorback tai ihan rhinokin voisi ajella vindin kanssa muodostelmassa antamassa suojaa ja ottaa tulta pois vindistä.
Elieli.. jalkaväkilistassa devat on paikallaan ja vindi on enemmän mobilisoidun listan juttu.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Sanomiani selvitteleen...
Unohdin kokonaan combat squadoinnin(tyhmä olen... en oo pelannut marsuilla alkuvuoden jälkeen). Mutta joka tapauksessa kannattaisi ostaa rhino/razorback, jotta melta pääsee lähietäisyydelle, ja lasci-osa jää pitämään objektiiviä taakse. Sergeantin aseistuksen voisi varmaan sitten tohon meltaryhmään pistää lähis aseilla. Ne joutuu kuitenkin lähikseen meltan kantaman takia, ja voivat sitten sillä extra attackillaan pysyä vuoron kauemmin pidättelemässä vihuja.
Unohdin kokonaan combat squadoinnin(tyhmä olen... en oo pelannut marsuilla alkuvuoden jälkeen). Mutta joka tapauksessa kannattaisi ostaa rhino/razorback, jotta melta pääsee lähietäisyydelle, ja lasci-osa jää pitämään objektiiviä taakse. Sergeantin aseistuksen voisi varmaan sitten tohon meltaryhmään pistää lähis aseilla. Ne joutuu kuitenkin lähikseen meltan kantaman takia, ja voivat sitten sillä extra attackillaan pysyä vuoron kauemmin pidättelemässä vihuja.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.