Rakentava palaute on tervetullutta, jotta voin saada tästä mahdollisimman hyvän ennen kuin teen muotin.
Muovailin koko miniatyyrin suurimmaksi osaksi ProCreatesta (harmaat osat), brown stuffista ja plasticardista.

Totta. Mutta en usko, että oikean härän jalan rakenne toimisi kovinkaan hyvin, sillä kyseessä on neljällä jalalla liikkuva eläin. En tiedä toimiiko nämä taipuisammat jalatkaan kahdella jalalla liikkumiseen, mutta ne näyttäävät luontevammille.Alkio kirjoitti:Takajalka (alaosa, sorkka?) näyttää taittuvan omaan silmääni jotenkin luonnottomasti, menee tuolleen "kasaan" se luurakenne jonka ei pitäis, http://img3.etsystatic.com/000/0/622037 ... 623459.jpg
Voin laittaa kuvia muotinteon erivaiheista.Alkio kirjoitti:Muuten aivan erinomaista työtä, teetkö step-by-step viestiketjun miten muotinteko etenee? Itse joskus pohtinut miten figu pitäisi suunnitella ja leikkoa että sen saisi valettua niin jään innolla kyllä seurailemaan ketjua.
Joensuu ei ole Suomea?Runic kirjoitti:Todella hyvää työtä, en usko että Suomessa ( ainakaan harrastelijoissa, jotkut ammattiveistäjät sitten asia erikseen ) pystyy vastaavaan.
Mitä sitten teet netissä? (hymiö)Runic kirjoitti:ei tartte viisastella, thx.
Seikkailen ja suhtaudun kaikkeen pönttöön negatiivisesti, just like in real life!Morze kirjoitti:Mitä sitten teet netissä? (hymiö)
Paloittelun otin huomioon jo suunnittelu vaiheessa. Tarkoitus olisi laittaa tämä 12 osaan.Morze kirjoitti: Itse aiheeseen liittyen: oletko miten huomioinut tuon palasiksi laittamisen skulptatessa? Vai teetkö resiinimasteein? Kuinka moneen osaat luulet tuon menevän? Näyttäisi ammatilaisenkin laittava tuon vähintään neljään (Ruumis, kädet, pää) osaan + letti ja häntä.
Kiitos huomioista. Tein useita korjauksia. Pää tosin pysyy ennallaan :)ile kirjoitti:Skulptin taso on sen verran kova, että arvostelussa mennään jo makuasioiden puolelle. Suomessa kun ollaan, kritisoidaan silti. :)
Mua häiritsee lähinnä pään estetiikka. Se tuo mulle liikaa mieleen Disneyn.
Joiltakin kohti detalji jäi mietityttämään: näenkö olkapäissä ja selässä pientä epätasaisuutta? Onko figun pinnat vielä tarkoitus hioa siistiksi ennen muotin tekoa? Ja pään ja niskan hiukset ovat yllättävänkin tökeröt muuhun tarkkuuteen nähden. Niskassa on jotain suorastaan outoa: miten ne pään karvat laskeutuvat kohti niskan lettiä? Letit ja häntä kyllä ovat mainioita, tuovat kivasti liikettä ja ilmavuutta figuun.
Usein skulpteissa korostetaan vielä enemmän esim. jänteitä ja tän kokoluokan figuissa saatetaan tuoda jo suoniakin esille. Siis isoissa lihaksissa, kaula, jne. (En näe kirvestä kannattelevan käden rakennetta etupuolelta.) Toisaalta paljon on myös kaupallisia figuja, joissa detaljien skaalasta viis veisaavaa ylikorostusta ei harrasteta. Tämäkin siis esteettinen valinta.
Asento, dynamiikka, varustus - kaikki toimii niin hyvin, että voisin ostaa tällaisen figun ja vaikka ite vaihtaa sille pään. Maalaaminen olisi kivaa. :)
Kommentit ihmiseltä, joka kyllä leikkii ja pohtii skulptaamista, mutta on vielä hyvin, hyvin kaukana tuosta tasosta. ;)
-ile

En ainakaan tietoisesti käyttänyt Warcraftin taureneita esikuvana. Enemmänkin inspiraationa toimi Rackhamin Wolfenit.Jarva kirjoitti: Onko tässä muuten ollut jonkin verran Warcraftin taurenit esikuvina, kun estetiikka vihjailee ainakin Warcraft-fanipojalle sillä tavalla?

Itse hankin tällaisen kaadettava silikonikumi aloituspakkauksen http://www.silcom.fi/fi/Valmispaketit/2 ... nikumi/128 . Siinä tulee suurin piirtein kaikki mitä muotin tekemiseen tarvitaan. Muunlaisia silkonikumeja tai hartseja en ole kokeillut vielä, joten en tiedä onko tuo paras vaihtoehto, mutta se soveltuu tehtävään hyvin. Silcomista olen tilannut pariin kertaan tavaraa ja se on osoittautunut oiken hyväksi paikaksi ostaa.Itse muotin tekemisessä noudatin youtubesta löydettyä video tutoriaalia http://www.youtube.com/watch?v=jFfXT_Cj ... sA&index=8 .Alkio kirjoitti:Itse olen pitkään jo miettinyt muottien tekemistä joistakin omista tekeleistä, olisiko vinkkejä mistä kannattaisi lähteä liikkeelle? Muutaman tutoriaalin olen googletellut/ahminut, lähinnä hämmentää että minkälaista materiaalia tulisi ostaa muotin tekoon ja valuaineeksi ja mahtaako niitä saada kotimaasta tilattua?
Muotti pitää suunnitella niin, että ilma pääsee vaivattomasti pihalle muotista, mutta joskus tämäkään ei aina tunnut riittävän. Hartsiin itsessään jää loukkuun paljon ilmakuplia, eikä niistä pääse eroon millään muulla, kuin vakuumisäiliöllä. Hartsi pitäisi siis laittaa tyhjiöön, jolloin siihen jääneet ilmakuplat katoaa. Minulla ei ole vakuumisäiliötä ja sellaisen rakentaminen saattaa maksaa melko paljon. En tiedä onko olemassa mitään halpaa keinoa ilmakuplien hävittämiseen.Alkio kirjoitti:Myös mietityttää että miten osat tulisi laittaa muottiin juuri noiden ilmakuplien välttämiseksi/minimoimiseksi.
Muotin tärisyttäminen, jossakin jutussa oli tärisevä alusta, moottori jostain sähkövehkeestä, hökötys pöytään kiinni ja muotti päälle.Aziz the combat fighter kirjoitti:Muotti pitää suunnitella niin, että ilma pääsee vaivattomasti pihalle muotista, mutta joskus tämäkään ei aina tunnut riittävän. Hartsiin itsessään jää loukkuun paljon ilmakuplia, eikä niistä pääse eroon millään muulla, kuin vakuumisäiliöllä. Hartsi pitäisi siis laittaa tyhjiöön, jolloin siihen jääneet ilmakuplat katoaa. Minulla ei ole vakuumisäiliötä ja sellaisen rakentaminen saattaa maksaa melko paljon. En tiedä onko olemassa mitään halpaa keinoa ilmakuplien hävittämiseen.