Kaikki muut on vähän semmosia että ilman tarkempaa kontekstia vaikee kommentoida, mut mites toi juttujen merkkaus? Siis miten ja mitä kaikkea pitäis merkitä? Tää nyt siis ihan yleisesti eikä vaan sulle osotettuna.-Emppu- kirjoitti: Tuli jälkeenpäin joidenkin turkulaisten kanssa juttua eri peliporukoiden pelikulttuurista. Treenivklopussa meikäläistä ihmetytti ainakin take-backien casuaali ottaminen ja efektien merkitseminen (tai lähinnä sen puuttuminen).
- -Take-backit ovat kiellettyjä ilman vastustajan lupaa.
-Kaikki efektit, spellit ja animukset tulee merkata selkeästi (siten, että vastustaja ja tuomari saa niistä selvää)
-Pelin alussa tulee tehdä selväksi re-rollataanko vinot nopat (”kirkot)
-Tärkeät mittaukset (mieluiten tietty kaikki mittaukset) tehdään siten, että vastustaja näkee selkeästi liikutun matkan.
Otetaan nyt vaikka mun khadoria esimerkkinä; Upkeepit on mun mielestä merkattava, mut tarviiko näissä olla tekstiä vai riittääkö vaan että on (toki selvästi fokuksesta yms. erilainen) tokeni? Tarvisko mun merkkaa esimerkiks bob & weave tai shield wall? Entä dig in, joka kuitenkin on modelikohtainen action? Oishan noi ihan kiva olla, mutta ainakin bob & weave ja shield wall on mun mielestä aika selkeitä ilmankin. Entäs vaan sun vuorolla olevat efektit, pitääkö desperate pacet, saxonin PF, arcane secrets tai reinholdt kuti merkata jollain? Periaatteessa kai pitäis, mutta esim. kuoron buffeja on oo kyllä kertaakaan nähny merkattavan tokeneilla. Mites pitääkö päällä oleva fiitti merkata jollain?