WHFB Liiga 4
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: WHFB Liiga 4
Ihan sama ketä vastaan pelaan kunhan Anton ja Ville (Runt), eivät oo sivussa neuvomassa, väärin. Herrat vois lukaista sivun 61 kuvatekstin pursuitista suurennuslasin ja sanakirjan kanssa.
Tästähän on tullu oikeen jälkipelit. Mitäs siel on oikeen tapahtunu :D
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Sorkku pakenee kombatista, heitän 11 (10 koska käpsä). Hapid heittää 8(?) ja jään Villen ja antonin mukaan kiinni koska yksikkö pivottaa ennen pursuitia ja näin saa kiinni koska pivot täyttää puuttuvan 2 tuumaa.syrja kirjoitti:Tästähän on tullu oikeen jälkipelit. Mitäs siel on oikeen tapahtunu :D
Ja sitten voisitte kanssa lukea Terrorin "Run for your lives!" kohdan, sekä vaikka kertauksen vuoksi Flee!:n.
Joo mä taidan jättäytyä tästä liigasta kyllä nyt. Voidaan syrja pelata se meidän peli sunnuntaina kyl silti.
Joo mä taidan jättäytyä tästä liigasta kyllä nyt. Voidaan syrja pelata se meidän peli sunnuntaina kyl silti.
:D
no mitä siitä terrorista?. Kerro äläkä jätä jännitykseen?
Antti pelaa silti loppuun ja voittaa liigan!!
no mitä siitä terrorista?. Kerro äläkä jätä jännitykseen?
Antti pelaa silti loppuun ja voittaa liigan!!
Nii just Antti kiipeää huipulle ja lopettaa voittajana!
Eikös me tuo terrori nyt kuitenkin ihan oikein pelattu: Tets -> Ok --> flee. Failet testissäkin tilanne olisi mennyt täysin samoin, rediregtauksenkin kuitenkin sait tuohon ottaa? Taisit kylläkin jättää käyttämättä mahdollisuuden koska kantamat olivat pitkiä muualle?
Pelin tapahtumia tässä kun vetvoo ja koittaa miettiä miten asian voisi korjata edes jotenkin oikeudenmukaiseksi, niin muistuu yllättäviä asioita pelistä. Eikösä Timewarp ollut loitsittuna muuten tuolloin juuri isona. Timewarp kun tuplaa liikkeet niin profeetta olisi jäänyt alle pivot hommelista huolimatta. Tosin tuo ei silti poista sitä tosiasiaa että olin KO säännön kanssa väärässä. Pitäisikö sanoa että onni onnettomuudessa tällä kertaa.
Vahvistakaa nyt joku tämä Timewarp hommeli, omantunnon tuskissani kun täällä kieriskelen =(
Pelin tapahtumia tässä kun vetvoo ja koittaa miettiä miten asian voisi korjata edes jotenkin oikeudenmukaiseksi, niin muistuu yllättäviä asioita pelistä. Eikösä Timewarp ollut loitsittuna muuten tuolloin juuri isona. Timewarp kun tuplaa liikkeet niin profeetta olisi jäänyt alle pivot hommelista huolimatta. Tosin tuo ei silti poista sitä tosiasiaa että olin KO säännön kanssa väärässä. Pitäisikö sanoa että onni onnettomuudessa tällä kertaa.
Vahvistakaa nyt joku tämä Timewarp hommeli, omantunnon tuskissani kun täällä kieriskelen =(
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Ei ollut, speed of light ja pha's protection olivat.
Ja vielä lisää takertuakseni: Fireglaiveilla ja blunderbusseilla saa ampua liikkeen jälkeen. Olisi "hieman" muuttanut peliä.
Ja vielä lisää takertuakseni: Fireglaiveilla ja blunderbusseilla saa ampua liikkeen jälkeen. Olisi "hieman" muuttanut peliä.
Nyt on turnauspelaaja suututettu. Hyödynnä tuo raivo voitoksi :D
Mut aloin kans ihmettelemään tuota timewarp kysymystä. En ole asiaa aiemmin miettinyt sen tarkemmin, kun ei ole juuri itseä koskenut. Alkuun asia näytti hieman miten sanois tulkinnan varaiselta. Eli tuplaa liikkeen. Mutta tarkoitetaanko liikearvoa vai kaikkea. Fleet,pursuet, overrunnithan heitetään aina 2-3D6 riippuen tyypistä. Eli yleensä tuo on sama vakio heitto molemmille. Mut fakkia tutkaillessa kysyttiin että päteekö tuplaliike random movement tyyppeihin (esim spawnit)? Vastaus oli et kyllä ja esimerkkinä et jos liike "arvo" on 2d6 ja heität 9 niin timewarpilla saat 18" liikkeen. joten tuota kautta ite hyväksyisin et samoin noiden pako jne heittojen luku tuplattaisiin.
Mutta asiasta tietty pystyy kyllä halutessaan vääntämäänkin. Pako jne heitot eivät ole kuitenkaan sama asia kuin random movement. Random movement on kuitenkin vain tiettyjä tyyppejä koskeva erikoissääntö ja noiden pako jne heittojen kohdalla ei puhuta random movement säännöstä.....jne jne (olen vissiin lukenut joitain juttuja liikaa)
Oli miten oli, ite en halua vääntää vaan hyväksyisin tuon et noissa pako jne heitoissakin tulos tuplataan. Hmm eli ritarit vois siis kiskauttaa jopa 40" chargen??? 8" perusliike + 2d6 maksimi 12(=20") x2 = 40" jos siis tuo kokonaistulos tuplataan.....Vai miten sitten tulkitaan tuossa kohtaa et mikä luku tuplataan. Jos pakko on vastata niin sanoisin et noin...
Toivottavasti joku löytää tuohon eston :D
Mut aloin kans ihmettelemään tuota timewarp kysymystä. En ole asiaa aiemmin miettinyt sen tarkemmin, kun ei ole juuri itseä koskenut. Alkuun asia näytti hieman miten sanois tulkinnan varaiselta. Eli tuplaa liikkeen. Mutta tarkoitetaanko liikearvoa vai kaikkea. Fleet,pursuet, overrunnithan heitetään aina 2-3D6 riippuen tyypistä. Eli yleensä tuo on sama vakio heitto molemmille. Mut fakkia tutkaillessa kysyttiin että päteekö tuplaliike random movement tyyppeihin (esim spawnit)? Vastaus oli et kyllä ja esimerkkinä et jos liike "arvo" on 2d6 ja heität 9 niin timewarpilla saat 18" liikkeen. joten tuota kautta ite hyväksyisin et samoin noiden pako jne heittojen luku tuplattaisiin.
Mutta asiasta tietty pystyy kyllä halutessaan vääntämäänkin. Pako jne heitot eivät ole kuitenkaan sama asia kuin random movement. Random movement on kuitenkin vain tiettyjä tyyppejä koskeva erikoissääntö ja noiden pako jne heittojen kohdalla ei puhuta random movement säännöstä.....jne jne (olen vissiin lukenut joitain juttuja liikaa)
Oli miten oli, ite en halua vääntää vaan hyväksyisin tuon et noissa pako jne heitoissakin tulos tuplataan. Hmm eli ritarit vois siis kiskauttaa jopa 40" chargen??? 8" perusliike + 2d6 maksimi 12(=20") x2 = 40" jos siis tuo kokonaistulos tuplataan.....Vai miten sitten tulkitaan tuossa kohtaa et mikä luku tuplataan. Jos pakko on vastata niin sanoisin et noin...
Toivottavasti joku löytää tuohon eston :D
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Henkilöksi, joka pelasi pelin viimeiset kaksi tuntia sanoen melkein koko ajan: "Ihan sama", kumman innokkasta vaikutelmaa jakaa itsestään nyt jälkikäteen.
Mää vähän ihmettelinkin niitä sinun aseitasi, että onpas siinä kyllä armeija kun on move or fire aseita. Emmää ainakaan tuommoista vastaan 10-10:iä kummoisempaa lähtisi hakemaan. Riippuen magian tuulista, ei pitäisi olla "kovinkaan" vaikeaa. Mää muuten kysyin sulta sitä ekaa reformia tehdessäsi, että saatko ampua liikkumisen jälkeen? Ystävällisemmät käävät eivät omaa sellaisia aseita, niin miten sitten pahikset? Ei se ollut meikäläinen tai Ville, joka aseillesi move or fire - säännön antoi.
Pursuitissa sitten kuullosti omituiselta kun Ville sitä selitti, mutta mie muistan kerran sattuneen sellaisen episodin omissa peleissäni, missä kaksi yksikköäni olisi pienemmästä noppalukemastaan huolimatta liikkuneet paljon vähemmän kuin mitä olisi pitänyt. Eihän sitä nyt 6":lla mennä sen 8":aa kipittäneen pelkurin toiselle puolelle, ilman jalkoihin tallomista, vaan jäädään siihen 2":n päähän. Mikä se kuva sitten oli siellä sääntiksessä, jonka kirjasta löysimme? Siellä viilattiin ja viivat lähti eri kohdista? Jotkut lähtivät lähempää ja jotkut kauempaa.
Noh, sitten oltaisiin katsottu sääntiksestä, että saako rallynnyt maagi taikoa. Jos ei, niin skinkit ja salamanteri olisi tulleet syömään. Ei tuo peli tuohon pursuittiin kaatunut. Ehkä muutaman säälipisteen olisit saanut. Ehkä. Mutta sehän on sulle ihan sama. Ainakin silloin oli.
Muuten hei, meillä tuli pohdintaa. Koska tää peli on ihan shaisse kaikkien typerien sääntöjen vuoksi, niin me alettiin pohtimaan miten typeriä ne on. Mun elffi kotkalla on W3 ja T4, koska Hitler, niin onko mun mikä tahansa lordi T6 W6, koska lohikäärme Hitler? Mietittiin vain kun iskisikö sitä T4 kääppää vaiko T6 Taurusta.
Mää vähän ihmettelinkin niitä sinun aseitasi, että onpas siinä kyllä armeija kun on move or fire aseita. Emmää ainakaan tuommoista vastaan 10-10:iä kummoisempaa lähtisi hakemaan. Riippuen magian tuulista, ei pitäisi olla "kovinkaan" vaikeaa. Mää muuten kysyin sulta sitä ekaa reformia tehdessäsi, että saatko ampua liikkumisen jälkeen? Ystävällisemmät käävät eivät omaa sellaisia aseita, niin miten sitten pahikset? Ei se ollut meikäläinen tai Ville, joka aseillesi move or fire - säännön antoi.
Pursuitissa sitten kuullosti omituiselta kun Ville sitä selitti, mutta mie muistan kerran sattuneen sellaisen episodin omissa peleissäni, missä kaksi yksikköäni olisi pienemmästä noppalukemastaan huolimatta liikkuneet paljon vähemmän kuin mitä olisi pitänyt. Eihän sitä nyt 6":lla mennä sen 8":aa kipittäneen pelkurin toiselle puolelle, ilman jalkoihin tallomista, vaan jäädään siihen 2":n päähän. Mikä se kuva sitten oli siellä sääntiksessä, jonka kirjasta löysimme? Siellä viilattiin ja viivat lähti eri kohdista? Jotkut lähtivät lähempää ja jotkut kauempaa.
Noh, sitten oltaisiin katsottu sääntiksestä, että saako rallynnyt maagi taikoa. Jos ei, niin skinkit ja salamanteri olisi tulleet syömään. Ei tuo peli tuohon pursuittiin kaatunut. Ehkä muutaman säälipisteen olisit saanut. Ehkä. Mutta sehän on sulle ihan sama. Ainakin silloin oli.
Muuten hei, meillä tuli pohdintaa. Koska tää peli on ihan shaisse kaikkien typerien sääntöjen vuoksi, niin me alettiin pohtimaan miten typeriä ne on. Mun elffi kotkalla on W3 ja T4, koska Hitler, niin onko mun mikä tahansa lordi T6 W6, koska lohikäärme Hitler? Mietittiin vain kun iskisikö sitä T4 kääppää vaiko T6 Taurusta.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Kysyitte onko move or firea, "Ei." "Et saa ampua."El Capitan kirjoitti:Mää vähän ihmettelinkin niitä sinun aseitasi, että onpas siinä kyllä armeija kun on move or fire aseita. Emmää ainakaan tuommoista vastaan 10-10:iä kummoisempaa lähtisi hakemaan. Riippuen magian tuulista, ei pitäisi olla "kovinkaan" vaikeaa. Mää muuten kysyin sulta sitä ekaa reformia tehdessäsi, että saatko ampua liikkumisen jälkeen? Ystävällisemmät käävät eivät omaa sellaisia aseita, niin miten sitten pahikset? Ei se ollut meikäläinen tai Ville, joka aseillesi move or fire - säännön antoi.
Ei se kuva, vaan se kuvateksti.El Capitan kirjoitti: Pursuitissa sitten kuullosti omituiselta kun Ville sitä selitti, mutta mie muistan kerran sattuneen sellaisen episodin omissa peleissäni, missä kaksi yksikköäni olisi pienemmästä noppalukemastaan huolimatta liikkuneet paljon vähemmän kuin mitä olisi pitänyt. Eihän sitä nyt 6":lla mennä sen 8":aa kipittäneen pelkurin toiselle puolelle, ilman jalkoihin tallomista, vaan jäädään siihen 2":n päähän. Mikä se kuva sitten oli siellä sääntiksessä, jonka kirjasta löysimme? Siellä viilattiin ja viivat lähti eri kohdista? Jotkut lähtivät lähempää ja jotkut kauempaa.
[quote="El Capitan]
Noh, sitten oltaisiin katsottu sääntiksestä, että saako rallynnyt maagi taikoa. Jos ei, niin skinkit ja salamanteri olisi tulleet syömään. Ei tuo peli tuohon pursuittiin kaatunut. Ehkä muutaman säälipisteen olisit saanut. Ehkä. [/quote]
Mahdollisuus selvitä vs. suora kuolema on kyl aika suuri ero.
viewtopic.php?p=1186020#p1186020 tähän viittasin, toisaalta en oo varma oliko tota sillon kun liiga alko. Ja nyt enää en löydä FAQ'sta mitään tästä.El Capitan kirjoitti: Muuten hei, meillä tuli pohdintaa. Koska tää peli on ihan shaisse kaikkien typerien sääntöjen vuoksi, niin me alettiin pohtimaan miten typeriä ne on. Mun elffi kotkalla on W3 ja T4, koska Hitler, niin onko mun mikä tahansa lordi T6 W6, koska lohikäärme Hitler? Mietittiin vain kun iskisikö sitä T5 kääppää vaiko T6 Taurusta.
Tässä tapauksessa minä poistin profeetan pöydältä, pahoittelut tästä viellä kertaalleen.Gerazu kirjoitti:Ei ollut, speed of light ja pha's protection olivat.
Tuota ampumistakin tarkisteltiin kirjasta pelin aikana, itse ainkin muistan kysyneeni onko move or fire sääntöä ja jäin siihen käsitykseen etteivät ne saisi ampua juuri tämän säännön takia.
Mitä sitten pelin kulkuun tulee niin olisi tuo ammunta mahdollisuus voinut vaikuttaa peliin koska scoutti skinkit kuitenkin poisti koko tykistön ns. Kahdesti olisit tällöin päässyt ampumaan scoutteja -2/-3 hit muokkauksella, joten todella vaikea sanoa miten peli olisi mennyt tällöin. Profeetan menetys tässä nyt kuitenkin se suurin virhe taisi olla. Toisaalta voimme spekuloida profeetan kanssa, olisiko profeetta selvinnyt Hapidin viimeisen vuoron chargeista/ammunnasta ja mitä olisit yhdellä magia vuorolla saanut aikaan. Eikös tullut kuitenkin 5 tasoittavalla vuorolla?
Onhan näitä väärinkäsityksiä/virheitä mahtunut toki useampiakin tähän liigaan joten et ole ainut ketä on kokenut vääryyttä tässä liigassa.
Henkka nappasi timosta 20-0 voiton kun "zombit" sulivat hävityn CR:n verran ja henkka pääsi ouverrunnilla (mitä ei tässä kohtaa saisi tehdä) terror gheistiin kiinni, liskot kun ei muuten tuollaisia lentäviä mörköjä saa kiinni joten suht merkittävä väärin käsitys pääsi tapahtumaan. Minä jouduin re-rollaamaan khadaihin osumat -1 sijaan, tykkien ampumisissa tuo oli aika merkittävä kuin myös close combatissakin. Tomi joutui ottamaan terror testejä tankista, mitä ei edes kuulu ottaa ja fleeaili tämän takia ritareillaan. + muut lukuisat tapahtumat mitä liigassamme on ollut.
Täysin ymmärrettävää että tälläiset virheet pistää v*****, mutta näitä nyt vain sattuu kun sääntö tietämys on näemmä mitä on (ainakin omalla kohdallani). Joka tapauksessa on hyvä että asioita käydään jälkikäteen läpi ja selvitellään säännöt miten ne oikeasti kuuluu pelata. Sääntöjen epäkohtia käsitellään muutenkin aivan liian vähän meidän liigoissamme, joten toivotaan että tulevaisuudessa näitä nostettaisiin enemmän esille. Jatkossa minun sääntötietämystäni EI SAA noteerata mitenkään, ellei kyse ole omasta pelistäni!
Jatketaampa sitten näiden sääntöjen selvittelyä.
-Salamantereiden & handlereiden kanssa meillä oli muutama epäselvyys myös mitä mieteimme. Mitäs nämä oli?
-Jos modeli pursuitta/over runnaa, liikkeen lähdettyä etu arkista mutta törmää KO yksikön flankkiin niin miten nämä menevät combattiin keskenään vai menevätkö edes ollenkaan?
-Timewarpista kerrottakoon syrjälle että valitettavasti timewarp mahdollistaan 40" chargen, pursuitin, over runnin yms... Eli noppa heittojen lukemat myös tuplataan. (Tämä siis liigan alkaessa olevilla faqeilla, nykytilanteesta en tiedä). Itse olen miettinyt kun M8 barding -1 niin onko timewarpin kanssa liikkeeni 15" vaiko 14"?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Joo kai se niin on. Kunhan toin sääntövirheitä esiin porilaiseen sävyyn
Ottaako salamanteri ld checkin jos handleri kuolee oli se kysymys.
Ottaako salamanteri ld checkin jos handleri kuolee oli se kysymys.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Mun kestosuosikki sääntöjutuissa on ehdottomasti se 30" chargaava tankki. Se peli oli minulle hirvee egoboost kun menin voittamaan moisesta hirviöstä huolimatta. Jos Antti sie katsot kirjasta, että ei ole move or fire pyssy, niin mikset kyseenalaista viisaiden miehien päätöstä kieltää sinulta ampuminen liikkumisen jälkeen?
Nää sääntöjutut on kyllä vähän mitä ovat. Kuka ei pelaa pitkään aikaan, kuka ei löydä sääntiksestä mitään, kuka ei tiedä mistään mitään, kuka ei kyseenalaista, kuka sekoittaa edikat keskenään, kuka ei ole kiinnostunut, mutta omalla kohdallani ehdottomasti pahin, kuka ei muista, mitä pitää kysyä, pelin jälkeen. Jos Antti ei olisi täällä tehnyt porilaisia, niin en olisi muistanut tuon taivaallisia näistä sääntöpohdinnoistani.
Sen minä kyllä vielä haluan sanoa, että jos tämä peli tosiaan sallii T6 W6 haltiaprinssin, niin mää... Öööh... Jooh... Oi voi. Ensin edikan sisällä FAQ sanoo yhtä ja sitten muutaman vuoden päästä päinvastaista ja nyt sitten tämä. Nähdään 9th:ssä. Mää palaan Hopeahännälle Tähtiklaanilaiseksi.
Nää sääntöjutut on kyllä vähän mitä ovat. Kuka ei pelaa pitkään aikaan, kuka ei löydä sääntiksestä mitään, kuka ei tiedä mistään mitään, kuka ei kyseenalaista, kuka sekoittaa edikat keskenään, kuka ei ole kiinnostunut, mutta omalla kohdallani ehdottomasti pahin, kuka ei muista, mitä pitää kysyä, pelin jälkeen. Jos Antti ei olisi täällä tehnyt porilaisia, niin en olisi muistanut tuon taivaallisia näistä sääntöpohdinnoistani.
Sen minä kyllä vielä haluan sanoa, että jos tämä peli tosiaan sallii T6 W6 haltiaprinssin, niin mää... Öööh... Jooh... Oi voi. Ensin edikan sisällä FAQ sanoo yhtä ja sitten muutaman vuoden päästä päinvastaista ja nyt sitten tämä. Nähdään 9th:ssä. Mää palaan Hopeahännälle Tähtiklaanilaiseksi.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Kyllä sä Antti ihan syystä räyhäät, kyllä minuakin potuttaisi jos toinen sössis mun 4.lvl maagin/kenun sääntö virheellä.
Salmanterista tosiaan juu, noinhan se meni. Sitten me mietittiin myös sitä salamanterin woundi systeemiä jos handleri tippuu, mutta ei taida woundia ottaa sisään?
PS:Tankki oli tuolloin viellä kova kun aloitus vuorolla sai poistettua toisen pää unitin 30" chargella, nykyään se on ihan nössö T6 AS1 chariotti. Oi niitä aikoja...
Salmanterista tosiaan juu, noinhan se meni. Sitten me mietittiin myös sitä salamanterin woundi systeemiä jos handleri tippuu, mutta ei taida woundia ottaa sisään?
PS:Tankki oli tuolloin viellä kova kun aloitus vuorolla sai poistettua toisen pää unitin 30" chargella, nykyään se on ihan nössö T6 AS1 chariotti. Oi niitä aikoja...
mitäs mitäs, täällähän on melkeen sota käynnissä.
ihan ensiksikin antti poika, sun pitäs kyl ihan itte tuntee armeijas ja tietää mitä sun ukkos tekee, se on vaan kylmä fakta!
toiseks, se pakoonlähtö tilanne jossa sun maagis juoksi karkuun niin se olis pitäny mennä just niinkuin mä sanoin mutta anttoni tulikin ja otti koko ukon pöydältä koska luulivat olevansa ville myllysen kanssa oikeassa pelkän kuvan perusteella. luin piruuttani äsken sen sivun 61 kuvatekstit ja siinä oli aivan selkeesti että vaikka jos se joka pakenee niin pitäs paeta vaikka 12" ja se on multiple combatti härdelli missä se taistelee ja siinä on vaikka 31 erilaista hordea ympärillä niin jos vaikka yksi niistä porukoista joka on sen sivussa niin heittää 11 niin sen pitää silti jäädä siihen 1" päähän!!!!
loitsut jotka tosiaan siinä sekasotkussa olivat päällä olivat speed of light ja muistaakseni phas protection. speed of lightin muistan siitä koska osuin skinkeilläkin niin hyvin.
mutta vaikka mä en periaatteessa olisikaan oikeiden sääntöjen puitteissa saanutkaan sitä pinokkio nenää kiinni(tauruksestahan oli tehty jo jauhelihaa itse combatissa) niin olisin mä sen kikkelin silti seuraavalla vuorolla tappanu!!! ja olisit siltiki hävinny!
ja tosiaan tommonenkin pikkujuttu kuin handlerien kuoleminen salamander hunting packissa niin tosiaan ld testiä en tainnu muistaa heittää, mutta tuo sääntövirhehän on aika olematon verrattuna siihen että eikös henri iltanenkin vetäny tolla samalla ukolla jonku puheitten mukaan stand&shoottiakin? ld check tulee siis silloin kun kaikki handlerit kuolee vielä tarkennuksena.
mut mikä homma siinä engireeris oli sitten? mähän ammuin sen kylmästi ku kanan!! mitä se ois muka kerenny tekee?
on vääryyksiä muidenkin kohdalla ennenkin tapahtunu. semmost pelii harvemmin on missä ei unohdettaisi sääntöjä. kyl mäki oon monen pelin jälkeen parkunu itteni seuraavana yönä uneen mutta aina on seuraavana aamuna hierottu rähmät silmistä ja noustu uusiin voittoihin!
tsemii antti seuraavaan peliin vampire countseja vastaan.
ihan ensiksikin antti poika, sun pitäs kyl ihan itte tuntee armeijas ja tietää mitä sun ukkos tekee, se on vaan kylmä fakta!
toiseks, se pakoonlähtö tilanne jossa sun maagis juoksi karkuun niin se olis pitäny mennä just niinkuin mä sanoin mutta anttoni tulikin ja otti koko ukon pöydältä koska luulivat olevansa ville myllysen kanssa oikeassa pelkän kuvan perusteella. luin piruuttani äsken sen sivun 61 kuvatekstit ja siinä oli aivan selkeesti että vaikka jos se joka pakenee niin pitäs paeta vaikka 12" ja se on multiple combatti härdelli missä se taistelee ja siinä on vaikka 31 erilaista hordea ympärillä niin jos vaikka yksi niistä porukoista joka on sen sivussa niin heittää 11 niin sen pitää silti jäädä siihen 1" päähän!!!!
loitsut jotka tosiaan siinä sekasotkussa olivat päällä olivat speed of light ja muistaakseni phas protection. speed of lightin muistan siitä koska osuin skinkeilläkin niin hyvin.
mutta vaikka mä en periaatteessa olisikaan oikeiden sääntöjen puitteissa saanutkaan sitä pinokkio nenää kiinni(tauruksestahan oli tehty jo jauhelihaa itse combatissa) niin olisin mä sen kikkelin silti seuraavalla vuorolla tappanu!!! ja olisit siltiki hävinny!
ja tosiaan tommonenkin pikkujuttu kuin handlerien kuoleminen salamander hunting packissa niin tosiaan ld testiä en tainnu muistaa heittää, mutta tuo sääntövirhehän on aika olematon verrattuna siihen että eikös henri iltanenkin vetäny tolla samalla ukolla jonku puheitten mukaan stand&shoottiakin? ld check tulee siis silloin kun kaikki handlerit kuolee vielä tarkennuksena.
mut mikä homma siinä engireeris oli sitten? mähän ammuin sen kylmästi ku kanan!! mitä se ois muka kerenny tekee?
on vääryyksiä muidenkin kohdalla ennenkin tapahtunu. semmost pelii harvemmin on missä ei unohdettaisi sääntöjä. kyl mäki oon monen pelin jälkeen parkunu itteni seuraavana yönä uneen mutta aina on seuraavana aamuna hierottu rähmät silmistä ja noustu uusiin voittoihin!
tsemii antti seuraavaan peliin vampire countseja vastaan.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Olen olut hiukan AFK foorumeilta ja täällähän on käynnissä jäätävä sota :D
Antille kommentia: lueskele se armeija kuntoon, toki jokaista sääntöä ei voi ja pidä muistaa... en itsekään musita ja iloitsen vieläkin kun tapan vihun kenraalin välillä "ota paniikia" oh wait...
Pursuithan on päivän selvä miten tilanne menee: aivan sama vaika olisi kuinka monta kaveria jahtaamassa ja vaikka olisi flankissä rearissa tai päällä... ainoa joka vaikuttaa on heittääkö saman vai yli, jonka fleeava kaveri heitti
monsters ja handlers: jollei lisko kirjassa toisin sanota ottaa salamanteri monster reactionin testia
timewarp: "Targets movement is doubled", tästä on kohta faq ja erratassa jossa sanotaan The Lore of Light, Birona’s Timewarp.
Change“[...]Movement[...]”to “[...]Movement allowance[...]” eli perusliikex2, tankilla homma menee 3d6x2 (eli ratsut chargeavat max 28" bardingilla)
Elf ja traagoni: ainoastaan monstrouscavalry modelin T W lasketaan "yhdeksi profiiliksi", tosin et voi peruskillingblowilla tappaa tätä elffiä tai kääpiötä (tosin meidän liigassa pystyy vielä, koska errata muutos tuli vasta tämän vuoden puolella)
jos jäi vielä huomaamatta jotakin kohtia niin viestiä, tutkin asian.
Antille kommentia: lueskele se armeija kuntoon, toki jokaista sääntöä ei voi ja pidä muistaa... en itsekään musita ja iloitsen vieläkin kun tapan vihun kenraalin välillä "ota paniikia" oh wait...
Pursuithan on päivän selvä miten tilanne menee: aivan sama vaika olisi kuinka monta kaveria jahtaamassa ja vaikka olisi flankissä rearissa tai päällä... ainoa joka vaikuttaa on heittääkö saman vai yli, jonka fleeava kaveri heitti
monsters ja handlers: jollei lisko kirjassa toisin sanota ottaa salamanteri monster reactionin testia
timewarp: "Targets movement is doubled", tästä on kohta faq ja erratassa jossa sanotaan The Lore of Light, Birona’s Timewarp.
Change“[...]Movement[...]”to “[...]Movement allowance[...]” eli perusliikex2, tankilla homma menee 3d6x2 (eli ratsut chargeavat max 28" bardingilla)
Elf ja traagoni: ainoastaan monstrouscavalry modelin T W lasketaan "yhdeksi profiiliksi", tosin et voi peruskillingblowilla tappaa tätä elffiä tai kääpiötä (tosin meidän liigassa pystyy vielä, koska errata muutos tuli vasta tämän vuoden puolella)
jos jäi vielä huomaamatta jotakin kohtia niin viestiä, tutkin asian.
-
Henkka1986
kovasti nyt nousee aina mun nimi kärkee , noita sattuu aina peleissä . mut sen tiedän et salmanteri ei voi stand and shootata (hapidille ) =) ja jos tulee kiperä tilanne niin nopalla sitten heittää miten se sääntö menee , ja onhan nää alku pelit vasta harjoittelua kun ei voi tippuu poiskaan jatko kierroksilta mikäli pelaa peli
nsä .
nsä .
Nykyisin tuo tosiaan menee noin, mutta edellisissä faqeissa tuo on faqitettu niin että 40" charge olisi mahdollinen. Ei sekoiteta nyt ketään uusilla faqeilla mitä on jo muutamat tulleet liigan alettua.Tou84 kirjoitti:timewarp: "Targets movement is doubled", tästä on kohta faq ja erratassa jossa sanotaan The Lore of Light, Birona’s Timewarp.
Hapidille ja Henkalle nyt sanottakoon Salamanterista että kyse oli panic testistä, eli jos handleri ammutaan alas lasketaanko että yksiköstä kuolee 25% jolloin otettaan panic test vai eikö handlereitä huomioida lainkaan menetyksinä.
Huomenna sitten kohtaavatkin Empire ja VC klo:11 jälkeen... Katsotaan jos jonkinlaisen sotasuunnitelman saisi viellä illan aikana laadituksi, vaikea peli on luvassa joka tapauksessa.
Mä tohdin väittää vastaan tässä, mun mielestä toi on kyllä ollut jo kauan faqissa, tätä taidettiin pohtia jo ennenkin, tää viittais ainakin et ois ollut kauan jo. viewtopic.php?f=12&t=98760&p=1140524&hi ... a#p1140524Runt kirjoitti:Nykyisin tuo tosiaan menee noin, mutta edellisissä faqeissa tuo on faqitettu niin että 40" charge olisi mahdollinen. Ei sekoiteta nyt ketään uusilla faqeilla mitä on jo muutamat tulleet liigan alettua.Tou84 kirjoitti:timewarp: "Targets movement is doubled", tästä on kohta faq ja erratassa jossa sanotaan The Lore of Light, Birona’s Timewarp.