Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö
Ihan mukava lista, ei tarvitse olla sitten se ainoa joka lähtee asteen kevyemmällä listalla mukaan. Ei vaan jaksa siirrellä mitään ritarihordea kentällä. Tosin listaani en ole viellä tehnyt mutta sen voin luvata kuitenkin ettei siitä mikään optimoitu lista tule.
Pitänee varmaan heittää jokupäivä ihan oikea topikci pystyyn niin saa koottua sinne sitten kaiken oleellisen shitin, täällä kun ei mitään asiallista ulosantia voi keneltäkään odottaa.
Pitänee varmaan heittää jokupäivä ihan oikea topikci pystyyn niin saa koottua sinne sitten kaiken oleellisen shitin, täällä kun ei mitään asiallista ulosantia voi keneltäkään odottaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Syrjä jotain pisteytyksestä kysyi niin mites noi noissa skenaarioissa oikein menee? Itse kun olen varmaan sen yhden skenaarion turneessa pelannut niin hieman pihalla olen näistä skenujen pisteytyksistä. Ilmeisesti ei mene tuolla 20-0 systeemillä nämä? Pitää varmaan napata tuo sääntis käteen taas kaapin perukoilta.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Niin varsinaista pisteytystähän noissa ei ole. Perusmätössä se voittaa kumpi on tienannut 100p enemmän. Lippu skenaariossa se häviää jolta putoaa breikingpointit tietyn verran. Jne. Eli liigaa ajatellen niin oisko hyvä just jos voittaja saa pelistä X määrän esim. 2 liiga pistettä ja tasurista molemmille piste. Keräillään niitä sitten ja katotaan lopuks kun mulla on eniten....eiku...no joo... on on :D
Mutta pelissä voittopisteitä saa vaan kokonaan tuhotuista yksiköistä, lipuista jne. kuten kirjassa sanotaan
Mutta pelissä voittopisteitä saa vaan kokonaan tuhotuista yksiköistä, lipuista jne. kuten kirjassa sanotaan
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Juu voisihan se olla parempi noin. Laitetaanko tasuri haitaria hieman ylemmäs eli vaikkapa viellä 12-8 tulos tasuriksi? Ei menis sitten välttis kaikki pelit niin että lähdetään kaikki tai ei mitään meiningillä jos on selkeä altavastaaja.
Ymmärtänyt sitten puoliakaan näiden skenujen erikoissäännöistä =D Saisko suomeksi... Etenkin Blood and Glory skenu tuottaa ongelmia. Jotain murtumispisteestä ja lipuista sekä kenusta tuossa höpötellään kovasti muttei nyt ihan selkeästi kyllä auennut tämä skenaario tällä kertaa.
- Half-breed
Selkeetä enkkuahan se on.Runt kirjoitti:Ymmärtänyt sitten puoliakaan näiden skenujen erikoissäännöistä =D Saisko suomeksi... Etenkin Blood and Glory skenu tuottaa ongelmia. Jotain murtumispisteestä ja lipuista sekä kenusta tuossa höpötellään kovasti muttei nyt ihan selkeästi kyllä auennut tämä skenaario tällä kertaa.
Eri jutut armeijassa antaa pojoja jotka määritetään pelin alussa, ja jos ne pojot tippuu tietyn määrän ali, niin armeija murtuu ja peli on ohi.
Tuo skenu on muuten hyvä esimerkki siitä miksi suurin osa kirjan skenuista on syvältä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Meganiikko
Tuleeko teil muuten fabassa pisteitä maalauksesta? tääl joensuussa ainaski näkee luvattoman paljo pete perusharmaata tai make mustaa (eiku siis tummaihoista D8) figua (lue: 90-100% armeijasta).
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Suoranaisesti emme ole lisäpisteitä jakaneet maalatuille armeijoille (liiga voitetaan pelaamalla ei maalaustaidoilla), jokunen liiga takaperin kokeilimmi +1 bonusta aloitus heittoon mikäli armeija oli kokonaan maalattu mutta yllätys yllätys tästäkin saatiin sanasota aikaiseksi (+1 aloitusheittoo tarkoittaa toisille että toinen voittaa pelin). Eikä tuo juurikaan kannustanut väkeä maalaamaan, pitäisi olla ehkä pidempi aikainen käytäntö että tällä saataisiin motivoitua porukkaa.
Suht hyvin kuitenkin nämä paikalliset armeijat ovat täälläpäin maaleissa, eli massa armeijoita harmaan/mustan peitossa ei vastaan täällä päin tule. Joitain yksittäisiä unitteja/figuja sen sijaan tapaa vastustajasta hieman riippuen. Väittäisin melkeimpä että 2/3 armeijoista on täysin maalattuja mitä porin seutua yhtään tunnen.
Suht hyvin kuitenkin nämä paikalliset armeijat ovat täälläpäin maaleissa, eli massa armeijoita harmaan/mustan peitossa ei vastaan täällä päin tule. Joitain yksittäisiä unitteja/figuja sen sijaan tapaa vastustajasta hieman riippuen. Väittäisin melkeimpä että 2/3 armeijoista on täysin maalattuja mitä porin seutua yhtään tunnen.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Mun ois tehnyt mieli tehdä tuosta vielä kevyempi. 6:n sijaan 4:n kokoiset gutit jne, mutta sitten tuli mieleen, että mihin ihmeeseen mie kaikki pisteeni käytän? Tuossa on kaikki paitsi 3 mournia, jotka jäivät pöydälle yksinään. Wysiwygin vuoksi mourneillakin on gw:t. Pelottavan kovaa iskevät nyt, mutta ei kai sille voi mittään. Taikalippujakaan ei hotsittanut laittaa vaikka Jarkon ja muiden reget vähän pelottaakin. Olisi se yksi tulilippu tehnyt ihan gutaa.
Mutta joo, tuukaa tekin jotain kivaa. Ei niinkuin viime kerralla vaan oikeesti kivaa. 30 spearmen with command! Terroriton VC! Carnosaur & Troglodon!
Henkan listaa mie ainakin odotan innolla ja miksei myös armeijan kohtaamista. On se niin hienosti maalattu, että oksat pois. Inha se kanssa on kun on joku nurgle ja sillee. Mie vihhaan sitä lentävää demppaa, johon osuu vain kutosilla.
Mutta joo, tuukaa tekin jotain kivaa. Ei niinkuin viime kerralla vaan oikeesti kivaa. 30 spearmen with command! Terroriton VC! Carnosaur & Troglodon!
Henkan listaa mie ainakin odotan innolla ja miksei myös armeijan kohtaamista. On se niin hienosti maalattu, että oksat pois. Inha se kanssa on kun on joku nurgle ja sillee. Mie vihhaan sitä lentävää demppaa, johon osuu vain kutosilla.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Siis eihän 8 edikka tunne enää noita 12-8 jne pisteytyksiä. Vaan yksinkertaisesti jos erotus on voittopisteissä 100p tai enemmän voitat jos erotus on alle niin tasuri. Ja yksiköstä saa voittopisteet jos se on kokonaan tuhottu.Runt kirjoitti:Juu voisihan se olla parempi noin. Laitetaanko tasuri haitaria hieman ylemmäs eli vaikkapa viellä 12-8 tulos tasuriksi? Ei menis sitten välttis kaikki pelit niin että lähdetään kaikki tai ei mitään meiningillä jos on selkeä altavastaaja.
Voi Anzku sentään, ei mun pikkulemmikeillä ole enää regee :( Mut sää oot sika eikös noilla ogrepoppamiehil oo immunen poison? Pitääkin tarkistaa vai muisteleko vanhoja. Ja oikeen spessukin otit...vau. Pitäiskös itekin. Oiskos kova veto lähtee khaine teemalla ja ilman magiaa. Yksi turnauskokemus tuosta on kyl jees. Hävisin sillä vain vanhalle liskolistalle (tuplaslanni death & life). Ja se ei kyl kaatunut mun magian puutteeseen vaan yhteen vajaaseen overrunniin....täytyy funtsaaEl Capitan kirjoitti: Taikalippujakaan ei hotsittanut laittaa vaikka Jarkon ja muiden reget vähän pelottaakin. Olisi se yksi tulilippu tehnyt ihan gutaa.
Mutta joo, tuukaa tekin jotain kivaa.
Tuo on henkka ainoo oikee lähtökohta :D Tule nopeesti iholle niin näät miten käy :D Ei silti ilkee tuo kyllä onEl Capitan kirjoitti: Henkan listaa mie ainakin odotan innolla ja miksei myös armeijan kohtaamista. On se niin hienosti maalattu, että oksat pois. Inha se kanssa on kun on joku nurgle ja sillee. Mie vihhaan sitä lentävää demppaa, johon osuu vain kutosilla.
Mut tuo Antonin lista on kyl sellaista mitä odotinkin. Toisaalta en ois yllättyny vaikka siel ois ollu noita 3 bullin/gutin yksiköitä full commandilla. Se ois ollu oikeeta Antonia. Nyt hiukan sikailet :D
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Joo, mää katoin vaan kirjasta sen kalleimman kaverin ja otin sen. Sitten luin säännöt ja totesin, että säkä kävi kun otin sen parhaimman sieltä. Tosin oisin mie halunnut ottaa sen +3A potion of strenght tyrantin mukaan. Olisi se ollut ihan siistii kun Ville tuo jonkun ritarilautan kiinni ja sitten päräytän yhdellä tyypillä Ws6 S8 A8 iskuja yksikköön. Ho hoo!
Ja joo, mie olisin halunnut pienemmät yksiköt, mutta kun on niin paljon pisteitä käytettäväksi. Emmie ehkä kolmella olisi saapunut, mutta 4-6:n porukoilla kylläkin. 8 on ihan mielettömän kokoinen yksikkö! Yhdet mournit riittää mulle, niin sitten olisi tullut mahdottomasti tasoitusta.
Ja joo, mie olisin halunnut pienemmät yksiköt, mutta kun on niin paljon pisteitä käytettäväksi. Emmie ehkä kolmella olisi saapunut, mutta 4-6:n porukoilla kylläkin. 8 on ihan mielettömän kokoinen yksikkö! Yhdet mournit riittää mulle, niin sitten olisi tullut mahdottomasti tasoitusta.
- Sinitähti
- Sinitähti
Spessulla lähdetään liikkeeseen empirenkin kera. Karl Franz houkuttaisi suuresti mutta voipi olla ettei vain mahdu omaan listaani, toki empirellä on myös kasa hero osaston spessuja siellä josko sieltäkin jotain koittaisi poimia mukaan nyt kun kerrankin on lupa tälläiseen pröystäilyyn. Hinnoiltaan nuo kaikki spessut tosin ovat ylihintaisia mutta on ne sentään järkevämpiä kuin welffien vastaavat =D Eikä tätä järjellä lähdetä pelaamaan vaan fiilis pohjalta.
Pisteytyksen osalta menkäämme sitten voitosta 2 ja tasurista 1. Aina kun miettii pitäisikö tuota ja tuota hieman säätää niin kummallinen ääni sanoo *orginal 8th* taustalla, eli empä taida uskaltaa muuttaa mitään sääntöjä mihinkään suuntaan...
Ansku olihan se niin sitten ettei proxyteta niitä figuja, eli pelataan ihan gw:m orginaaleille figuilla, Hapid ei ainakaan mitään muita katsele pöydän toisella puolella ;)
Pisteytyksen osalta menkäämme sitten voitosta 2 ja tasurista 1. Aina kun miettii pitäisikö tuota ja tuota hieman säätää niin kummallinen ääni sanoo *orginal 8th* taustalla, eli empä taida uskaltaa muuttaa mitään sääntöjä mihinkään suuntaan...
Ansku olihan se niin sitten ettei proxyteta niitä figuja, eli pelataan ihan gw:m orginaaleille figuilla, Hapid ei ainakaan mitään muita katsele pöydän toisella puolella ;)
Hapid tuossa olikin jo kysellyt liigan aloitus ajankohtaa niin valotetaan sen verran asiaa että kait se tammikuun aikana starttaa, tai viimeistään helmikuun alkupuolella.
täältä ainakin yksi hurraa huuto 1.2.2014 alkamis ajankohdalle. kerkeen just siihen mennes saamaan armeijan paraatikuntoon ja ehkä myös pelipöydänkin. toki olis hyvä keretä testaileenkin listaa muutaman kerran.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Ignore the troll-breed. Siinä vaikka hyvä lupaus uudelle vuodella.
Hyvät uudet vuodet vanhasta halffiksesta huolimatta.
Hyvät uudet vuodet vanhasta halffiksesta huolimatta.
- Meganiikko
hyvää uuttavuotta kaikille
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
- ArkkiError
Uusia vuosia. :)
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError
-ArkkiError
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Miksi me keskustellaan säännöistä jossain liiga-aiheessa, kun meillä on tämä hieno vääntösääntöjuttu?
Proxyistä ja maalauksesta ainakin yksi henkilö antaa 100% varmuudella äänensä nollatoleranssiin, mutta ei me muut olla mittään tarkkoja miehiä sen suhteen. Ollaan me nähty taloja esittämässä jalkaväkkee ja stankkikin on hengannut outriderien seurassa. Ainakin oma listani kokee muutoksen, mikäli proxyyn tulee jotain ihmeellistä muutosta, mihin ollaan totuttu viimekertaisten liigojen kohdalla. Ei mulla ole mättösankaria tai jotain 6:tta jetimiestä.
Maalauspakkoa mie ainakin protestoin ihan helvetisti. Nappulani arvo laskee, mikäli laitan siihen pisarankin maalia.
Pelejä pelataan siellä minne ne päätetään pelikaverin kanssa sopia. Koska pelipöytiä on täällä Porin mantereella ja sen lähiympäristöstä melkein jokakolkassa maastoineen ja silleen, niin itse en koe tarpeelliseksi käydä Raukkista moikkaamassa. Siellä ei voi popittaa mitään Faikkojen osteja, joka tekee tästä pandasta surullisen.Sanoisin että mukana ollaan. :) Sen verran vain, että missä sitten pelejä pelattaisiin? Kulku mahdollisuudet kerta itselläni aika rajalliset, joten siksi hieman haluaisin selventää, ettei tulisi päivää ennen matsia suuria ongelmia asian suhteen. :/
Kuten myös kysyisin proksyttämisestä. :p sallittua vai ei? Tulee aika kiire hankkia suunnittelemaani listaan sitte modelit jos ei ole sallittua. :D Tai mites maalaus pakon kanssa? Täytyy olla maalattu vai ei? :p
Proxyistä ja maalauksesta ainakin yksi henkilö antaa 100% varmuudella äänensä nollatoleranssiin, mutta ei me muut olla mittään tarkkoja miehiä sen suhteen. Ollaan me nähty taloja esittämässä jalkaväkkee ja stankkikin on hengannut outriderien seurassa. Ainakin oma listani kokee muutoksen, mikäli proxyyn tulee jotain ihmeellistä muutosta, mihin ollaan totuttu viimekertaisten liigojen kohdalla. Ei mulla ole mättösankaria tai jotain 6:tta jetimiestä.
Maalauspakkoa mie ainakin protestoin ihan helvetisti. Nappulani arvo laskee, mikäli laitan siihen pisarankin maalia.
- Sinitähti
- Sinitähti
- ArkkiError
El Capitan kirjoitti:Miksi me keskustellaan säännöistä jossain liiga-aiheessa, kun meillä on tämä hieno vääntösääntöjuttu?
Pelejä pelataan siellä minne ne päätetään pelikaverin kanssa sopia. Koska pelipöytiä on täällä Porin mantereella ja sen lähiympäristöstä melkein jokakolkassa maastoineen ja silleen, niin itse en koe tarpeelliseksi käydä Raukkista moikkaamassa. Siellä ei voi popittaa mitään Faikkojen osteja, joka tekee tästä pandasta surullisen.Sanoisin että mukana ollaan. :) Sen verran vain, että missä sitten pelejä pelattaisiin? Kulku mahdollisuudet kerta itselläni aika rajalliset, joten siksi hieman haluaisin selventää, ettei tulisi päivää ennen matsia suuria ongelmia asian suhteen. :/
Kuten myös kysyisin proksyttämisestä. :p sallittua vai ei? Tulee aika kiire hankkia suunnittelemaani listaan sitte modelit jos ei ole sallittua. :D Tai mites maalaus pakon kanssa? Täytyy olla maalattu vai ei? :p
Kiitos vastauksesta. :DD
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError
-ArkkiError
Maalaamattomat figut on ymmärrettäviä (toki maalatut figut on tosijees ja siihen tulisi kannustaa) - mutta proxyjä en mielelläni kentällä näkisi.