"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Teemun metanurkkaus

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
TheEmu

Re: Teemun metanurkkaus

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Kiitos kommenttivyörystä.

Tökittiin Teron kanssa vähän WTC-rattaita vähän eteenpäin, ja siinä samassa iski vähän Cygnarfiiliksetkin. Kai se vois kuitenkin olla se juttu tuolla...?

Ykköslistaksi eCaine ois aika luonnollinen valinta. Se on vaan niin törkee, pärjää kaikkea vastaan ja tykkään pelatakin. Ennen Retri-hyppyä pelasin pääosin tämmöistä listaa:
Captain Allister Caine (*5pts)
* Ol' Rowdy (9pts)
* Squire (2pts)
Alexia Ciannor & the Risen (Alexia and 9 Risen Grunts) (5pts)
Greygore Boomhowler & Co. (Boomhowler and 9 Grunts) (9pts)
Horgenhold Forge Guard (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Rangers (5pts)
Eiryss, Angel of Retribution (3pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
Professor Victor Pendrake (2pts)
Reinholdt, Gobber Speculator (1pts)
Rhupert Carvolo, Piper of Ord (2pts)
(Listahan on siis täysin oma keksimä, enkä oo yhtään kuunnellu mommia...)

Paria muutosta oon kuitenkin miettinyt, osittain Tepon fanakokeilujen myötä. Gun Maget ja varsinkin niiden Hunter ois tosi kivoja, ja Hunterilla ois tosi kiva nakutella Magic Bullettia just sinne minne haluaa. Paketti vaan inhoittavasti maksaa 14p, sekä mielellään vielä Arlan, ja vähän tuntuukin ettei tommosta vaan oikein saa mahtumaan. Tai jotta ton sais toteutettua, tarvis melkeen dropata käpsät, Rowdy toiseksi Hunteriksi, yks 2p soolo (Pendrake), ja Reinholdt (lähinnä mietin, että avais Siegen kakkoscasteriksi, tästä lisää alempana). Kaikenkaikkiaan ei oikein tunnu ihanalta muutokselta: liian siistejä juttuja vaan putoaa pois.

Toinen muutos mitä oon pyöritellyt, ois Tempest Blazerien survominen listaan. Lisämobiliteetti ois tosi kiva, ja onhan noi pätevä yksikkö. Pystyisin luopumaan käpsäyksiköstä ihan mielellään, mutta Pendrakesta luopuminen riipaisee sydämestä, että saisi täyden yksikön Blazereita. Pendraken tsemppaama Caine rokkaa vaan niin kovaa high-def petoja vastaan. Mitäpä jos minimiyksikkö ja joku 2p soolo lisää? Kolmellakin ponilla sais harassattua kivasti, ja nakuteltua Magic Bullettia sinne sun tänne, mutta silti aina epäilyttää miniyksiköt. Ois se vaan niin siisti pyyhältää johonki pomin takakentälle viiden hepan kanssa...

No anyway, aika marginaalisia ongelmia, kun vertaa siihen että pitäis keksiä se toinen lista. Jokatapauksessa toi Cainelista toimii varmaan ihan hyvin. eHaleyn tuplaseinä ois kauheen luonnollinen valinta Cainelle kakkoslistaksi, mutta todennäköisesti tiimikomposition vuoksi mulle ei eHalea heru. Tällöin pitäisi keksiä jotain muuta, ja alustavasti tuntuu että kolmikosta Darius-Siege-eStryker se voisi löytyä.

Dariuksen 2011-lista näytti tältä:
Captain E. Dominic Darius (*5pts)
* Centurion (9pts)
* Cyclone (9pts)
* Ol' Rowdy (9pts)
* Stormclad (10pts)
* Squire (2pts)
Arcane Tempest Gun Mages (Leader and 5 Grunts) (6pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (2pts)
Black 13th Gun Mage Strike Team (4pts)
Stormsmith Stormcaller (1pts)
Nykyisillä julkaisuilla varmaan vaihtaisin aika nopeasti Gun Maget hepoille, mutta muuten listan pitäis toimia ihan hyvin. Cyclone jumittaa jalkaväen ja grindataan vaan niin paljon ku tarviin. Jossain vaiheessa vastustaja ei enää muista miten Dariuksen assassinaatio menikään (esim. kakkosen aloittava, moi Tero!), ja napataan se sieltä pois kuleksimasta. Toinen mitä tossa pyörittelin, että mitä jos Cyclonen infantry-jumin sijaan lähtisikin rohkeasti tappamaan niitä Thunderheadillä. Tällöin lista näyttäis about tältä:
* Centurion (9pts)
* Ol' Rowdy (9pts)
* Stormclad (10pts)
* Thunderhead (12pts)
* Squire (2pts)
Tempest Blazers (Leader and 4 Grunts) (10pts)
Vähän tossa vaan pelottaa, että TH kuolee liian nopeasti. Cyclonessa oli se kiva, että covering firejen kanssa se oli viimeisiä jakkeja kuolemaan, mikä kahdella open fistillä tarkoitti just niitä hyviä assassinaatiovektoreita muille.

Kolmas vaihtoehto ois sitten tietty ne seinät:
* Stormwall (19pts)
* Stormwall (19pts)
* Squire (2pts)
Tässä toki putoaa kaikki kikkailut ja pelaamiset veke, ja käytännössä lista kysyykin "pystyks one-roundaa seinän? entä toisen seinän?". Jos vastaus kumpaan vaan on "ei", niin voi tulla iso D:n fiitin kanssa tukalat paikat.

eStrykeriä pelasin 2012:ssa kivasti eHalen ja eCainen kanssa, mutta 2013 vähän rikkoi listan, kun Stryker ei enää voinutkaan kontestoida alueita Seinän hajottua. En tiedä ratkaiseeko hepat tätä ongelmaa, mutta tämän tyyppistä listaa nyt vähän mietiskelin yhdeksi mahdollisuudeksi:
Lord Commander Stryker (*6pts)
* Stormwall (19pts)
* Squire (2pts)
Rangers (5pts)
Storm Lances (Leader and 4 Grunts) (11pts)
Archduke Alain Runewood (3pts)
Rangereitten kanssa molemmat yksiköt ja seinä ampuu jo aika kivasti vihua matkalle, eikä ketään varsinaisesti haittaa olla meleessä. Ideana taas grindata maailman tappiin saakka, ja sitten viuhtoa eStrykerin miekalla.

Voiko eStrykerillä pelata muunlaista Battlegrouppia kuin seinää? Seinä on muuten täydellinen pari eStrykerille (Bondi = neljä fokusta ampumiseen, Positive Charge auttaa tosi paljon meleessä, Rebuke suojaa), mutta ongelmaksi muodostuu Positive Chargen jakaminen jalkaväelle. Teoriassa tohon vois toki ottaa lisäksi jonkun Minutemanin hyppimään, mutta sit on jo tosi paljon pisteitä jakeissa kiinni...

Kolmas casteri, mitä tohon oon vähän miettiny ois Siege. Ongelma tässä on pieni, mutta sitäkin ahdistavampi: nimittäin mihin Reinholdtin sujauttaa. Siegellä jää joka vuoro yks (boostattu) POW14 tekemättä, mutta Cainelta puolestaan jää fiitissä pahimmillaan se POW21-kuti pois. Onko tässä sitten liikaa juttuja, että casterkaksikon kanssa täytyy luovuttaa?

Mitään listaa en varsinaisesti oo vielä Siegelle pyöritellyt, mutta joku tommonen Stryker-listan näkönen se vois ehkä olla. Tai kyllä taas Seinä ja hepat molemmat kuulostaa ihan hyvältä... :)

Paitsi että Siege-eStryker-Darius on vähän mun suosikkicasterkolmikko jo lukittujen jälkeen, niin noi sopeis siltäki kantilta hyvin Cainen kaveriksi, että löytyy vähän panssaria. Alustavasti tuntuu, että cainen pahimmat matsit vois olla semmoset missä en vaan pääse karkuun jotain paria boostittua pow10ä. Noilla kolmella sitten taas on ARM16-18 joten auttaa jo aika paljon.

Noh, tulipahan taas kirjoiteltua jotain höpsöä. Kommentoikaahan jotain fiiliksiä.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Pistetään sulatteluun, mutta ihan äkkiseltään musta tuntuu että tietyllä tavalla metan pitäis olla wtc:tä ajatellen aina sitä kovinta team-comppiaa vastaaan, eli cruxyx, cygnar, legion, pom. +add favour, usein circle.

Tää on toki jokusen bissen jälkeen, mutta tiimimeta eroaa melko kriittisesti normi turnausmetasta, hence joku vahinkovoitto itsepäisyyspäivänäkin jne...
Aliquando Insanire Iucundum Est
TheEmu

Eli WTCtä varten pitäis metata niitä parhaita listoja/faktioita vastaan? Kyllä mä normaalisti sinkkuturnaukseenki metaillessa lähinnä metaan jotain tommosia, enkä välttämättä niitä possuja...

Regards, Scissors. "
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Ootko sä Teemu ehtiny pelata Blazereiden kanssa vielä miten paljon? Noin yleisesti toi yksikkö vaatii mun mielestä kohtalaisesti supportia casterilta, että se ois riittävän tehokas. Deadeye nyt ainakin, mutta mieluiten myös jotain, millä pysyvät elossa. Mun ois tosi vaikea iskeä noita eCainelle, koska sieltä ei oikeastaan apuja löydy. eStrykerillä on vähän sama juttu. Lisäksi jos laskee hinta/laatusuhteena verrattuna B13thiin, niin aika kakkoseksi jäävät. Tietysti optio silloin, jos/kun noi menevät jo toiseen listaan.

Se on sit tietysti yksi asia, että multa ei löydy henk. koht. uskoa Cygnarin pelaamisen kannattavuuteen ilman eHaleyta... johti tää nyt sitten mihin lopputulokseen tahansa.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
TheEmu

Nii, enhän mä yhtään peliä oo Blazereilla pelannut :D. Lähinnä kuunnellu Tepon vouhkaamista miten noi tappaa kaikki ja aina. Täytyy tietty kokeilla miltä noi tuntuu pelipöydällä, mutta kyllä ne musta paperilla ainakin tuntuu ihan siistiltä yksiköltä ilman buffejakin, tai edes Rangereitten kanssa. No, jahka tulee postista niin voi pistää testiin.

Mitä sä pistäisit mut pelaamaan jos saisit ite valita? On tossa sinänsä ihan pointti että Cygnar ilman Halea on vähän meh. Mut niin on Retrikin, enkä oo muutakaan pelannu pitkään aikaan. Circlestä joku eMorv-eKrueger haltuun? Sinänsä tilanne on vielä hyvä, kun aikaa WTChen on vaikka kuinka... :)

Regards, Scissors. "
Celebdae

No rehellisesti sanottuna mä en tiedä mitä sä osaat parhaiten pyörittää. Noissa kinkereissä mun mielestä pitäis olla sellanen faktio (ja casterit) näpeissä, johon ite uskoo. Retriin selvästi luottoa ei hirveesti ole =) Jos oot oikeasti sitä mieltä, että Cygnaria voi ilman eHaleyta pelata, niin mikäs siinä. Ja kyllä eCainelle todella kovaa kamaa saa pöytään, jos kaikki charrut on käytössä. Tosin näköjään pientä varaumaa sitä tuli jo =)

En mä tiedä lopullisesta tiimicompositiosta sen enempää, mut jotenkin eMorvahnan jättäminen lopullisesta tiimistä ulos ois täysin "you are doing it wrong". Kuka silläkin sitten pelaisi... ohan näitä vaihtoehtoja!

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

TheEmu kirjoitti:enkä välttämättä niitä possuja...
Oot väärässä.
Mites muuten jos oletetaan että jotkun muutkin maat keksii ens vuodeks faktioiden tuplaamisen tiimin sisällä, niin eiks ne oo just cryx/legioona/circlee sit?
Eiks Siege seinällä (ja toki atgm ja vaiks b13) koppais noit kaikkii ihan hyvin? Ei niin ettei joku tommonen khadorin B3/eSorsa tai eMorohoro/Kromac hoitais ihan samoi juttui mut jos esim. ois kahdella pelaajalla tarjota seinää niin voishan sekin olla joillekkin jengeille vähän ahistavaa.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
TheEmu

Pari pelii taas eMorvylla alla, ja löysin heikkouden sille.

Kuva

Regards, Scissors. "
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Oon mä kyl rollannu. En mä ajattele lokaatiota ollenkaan ennen ku niitä ruvetaan merkkaamaan. Rerollauspäätöksen teen puhtaasti damagen määrän perusteella.

Onhan se teoriassa väärin koska siinä voi kattoo et "yks damage lisää tohon kolumniin ni menee cortex rikki, rerollaan".
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Celebdae

No jos turnauspelistä puhutaan, niin ihan selvähän se on, että jos heittää lokaation, niin sen jälkeen damagen rerollaaminen on jo myöhäistä.

...mut joo jo on murheet.

MaSSacRe

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe »

Originally Posted by skillt:

I think Ossy is the best caster in ret. If I was smart I would have played Vyros2//Issyria//Ossy. For some reason I left my Ossy model at home. D'oh. Wasn't even a mistake. I was just like "Nah, I don't need that. Or my AFG...

Paska casteri :D
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
TheEmu

Mä oon kuullu paljon luotettavammasta lähteestä, että Ossy on täysin non-competitive. Enkä mä lähe enää mielipiteitäni vaihtamaan jonku random turnausvoittajan perässä.

Oli vähän pettymys muuten, kuulin että mun suurin WM/H-idoli oli hypänny Skornekelkkaan :/. Vähän toivoin jo että ois Arossissa päässy kuikuilemaan miten Suuri Mestari (tm) sitä retriä oikein vetää.

;)

Regards, Scissors. "
Charad

Viesti Kirjoittaja Charad »

Kuka oli sun retri-idoli?

Se on kyl kumma, miten ne retrifoorumeilla jaksaa jauhaa Ossyn huonoudesta. Ois mukava nähdä joku peli, mitäs nää johtopäätökset on saatu. :)
Rats keep running!
Celebdae

Charad kirjoitti:Ois mukava nähdä joku peli, mitäs nää johtopäätökset on saatu. :)
WTC...

GreenMeanie

TheEmu kirjoitti:Mä oon kuullu paljon luotettavammasta lähteestä, että Ossy on täysin non-competitive. Enkä mä lähe enää mielipiteitäni vaihtamaan jonku random turnausvoittajan perässä.

Oli vähän pettymys muuten, kuulin että mun suurin WM/H-idoli oli hypänny Skornekelkkaan :/. Vähän toivoin jo että ois Arossissa päässy kuikuilemaan miten Suuri Mestari (tm) sitä retriä oikein vetää.

;)
Pelaan possui.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Charad

Viesti Kirjoittaja Charad »

Kirjoittaja Celebdae » Ke 12.02.2014 15:01
Charad kirjoitti:
Ois mukava nähdä joku peli, mitäs nää johtopäätökset on saatu. :)

WTC...
Ainii... :) No, olihan Usa1:n Dannyllakin Ossy.
Rats keep running!
TheEmu

Nojoo, onhan toi possu mun oikee idoli masiinassa, mutta retripuolella se on se ruotsin Falkman. WTCn aikaan mr Falkman veti kymmenestä Ossylla pelatusta pelistä syvän statistisen analyysin (eli pelaamatta paskaa). Se törppö vielä aloitti sen tarinansa niin komeasti "me oikeat retripelaajat on aina tiedetty ettei Ossy oo competitive". Jännästi vaan noita oikeita Retripelaajia ei WTCssä näkynyt, vaan pelastivat vaan maailmaa foorumien kautta.

Täytyy vähän viikonloppuna kysellä, miksei Falkmanille ole vielä WTC-paikka auennut, vaikka selkeesti on selkeesti pelimiehiä.

Regards, Scissors. "
Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo »

Miks must tuntuu et WM/H keskustelut aina pyörii retrin ympärillä? Onko se koska me ollaan rikkinäisin faction?
Hän on puhunut.
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Veripallo kirjoitti:Miks must tuntuu et WM/H keskustelut aina pyörii retrin ympärillä? Onko se koska me ollaan rikkinäisin faction?
Ehkä se liittyy avaruushaltia-imagoon höyryteknologian hallitsemassa maailmassa, tai ylipäätään pitkiin korviin :P Samalla tavallahan ne Joutsenet pistää silmään sähkötempuillaan mutta haltiat ovat nyt aina olleet silmätikkuina fantasiassa, sekä hyvässä että pahassa.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
GreenMeanie

Hei, ei nyt anneta semmosta kuvaa että masiinapiireissä syrjittäis seksuaalivähemmistöjä. Kuitenkin turnausreissuilla voidaan vähän rooleissa joustaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”