"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Drillaamisesta?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Eerie

Viesti Kirjoittaja Eerie »

mä en kyllä aio pinnata mun balrogia. kyl se tuntuu pysyvän hyvin ilmankin...mut onko kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa kun mulla? siis et sen Balrogin vatsa ja jalta mitkä tulee niinkuin kahes osas kiinnittyy todella huonosti toisiinsa
minä olen swamphead
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Liimaa se ja käytä sitten Greenstuffia ja muista ottaa kuvia Blarogistas!
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Eerie

Viesti Kirjoittaja Eerie »

joo mut eikai se pinnaaminen ole mitenkään pakollista?
minä olen swamphead
Humie

Viesti Kirjoittaja Humie »

Mites muuten on ku yritin porailla reikää Empire Griffoniin War & Fees turnaust varten mut terä ei tahtonu mennä syvemmälle ku 1/4 cm ratsastajaan tai griffoniin? Ajattelin et voisin tehä sellasen viritelmän ettei heppuu tartte liimata selkään olleskaan vaan et se olis kiinni pinssillä.
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Swamphead kirjoitti:joo mut eikai se pinnaaminen ole mitenkään pakollista?
No ei tietenkään, mutta kyllä se liitosten kestävyyttä tietty lisää. Ja välillä tulee vastaan tilanteita joissa pinnaus on ainoa vaihtoehto. (Yritän saada demoniprinssini "ponnistamaan lentoon" kiven päältä lähes vaakasuorassa, en edes yritä minkään sortin pikaliimalla. Tottahan se siinä hetken pysyisi mutta ensimmäinen kolaus ja naps!)
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Kyllä mulla toimi akkuporakone ihan hyvin, kun porasin reiät autocannoniin ja lascannoniin. Pora sylissä ja pienillä kieroksilla poraten, hyvää jälkeä...
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Nostetaanpa vanha topicci hetkeksi ylös. Tarkoituksenani olisi hommata pora pinnaamista varten, mutta onkohan tarkoitukseen soveltuvia poria myynnissä halvemmalla kuin GW:n pora, ja jos on, niin missä ja mihin hintaan?
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

entäs minkäs hintainen se GW:n oma on?
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Enpä tiedä halvemmalla kun en ole tutstunut pahemmin.. Mutta kannattaa tutkia myös kaikki prismojen ja anttiloiden pienoismalli osastot jos vaikka sieltä löytäisit tai sitten käyt jossain pienoismalliliikkeessä ja kysyt. Mutta epäilen että kuitenkaan halvemmalla mistään löydät..
Cacodemoni

Oberon kirjoitti:entäs minkäs hintainen se GW:n oma on?
Tais olla 13€.
Kola kirjoitti:Enpä tiedä halvemmalla kun en ole tutstunut pahemmin.. Mutta kannattaa tutkia myös kaikki prismojen ja anttiloiden pienoismalli osastot jos vaikka sieltä löytäisit tai sitten käyt jossain pienoismalliliikkeessä ja kysyt. Mutta epäilen että kuitenkaan halvemmalla mistään löydät..
Koska se on GW-tuote, niin varmasti on saatavalla halvempiakin vaihtoehtoja. :wink:
johannes
Valvoja

Viesti Kirjoittaja johannes »

Marketeista itsekkin aikoinani tuota pin viceä yritin etsiä mutta aika heikkoa oli. Eikä tuo 13e tuosta porasta paljon ole verrattuna siihen kuinka paljon se tuota työstövaihetta helpottaa.Toki kannattaa ensin käydä paikalliset pienoismalliliikkeet läpi jos jostain halvemmalla sais.

Tuommonen dremel olis varmaan aivan omiaan maastonteossa. Täytynee ruveta harkitsemaan vakavasti semmosen ostoa :)
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Cacodemoni kirjoitti:
Oberon kirjoitti:entäs minkäs hintainen se GW:n oma on?
Tais olla 13€.
Kola kirjoitti:Enpä tiedä halvemmalla kun en ole tutstunut pahemmin.. Mutta kannattaa tutkia myös kaikki prismojen ja anttiloiden pienoismalli osastot jos vaikka sieltä löytäisit tai sitten käyt jossain pienoismalliliikkeessä ja kysyt. Mutta epäilen että kuitenkaan halvemmalla mistään löydät..
Koska se on GW-tuote, niin varmasti on saatavalla halvempiakin vaihtoehtoja. :wink:
Enpä usko koska mielestäni olen nähnyt jossain kalliimpia irtoteriä kun gw:n pora edes on! :D
Cacodemoni

Tavaratalo Hong Kongissa oli semmonen pistoolimallinen akkuporakone 20€, mutta se on jo niin järeen kokonen ettei sillä viitti lähtee millin terällä sohimaan.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Isäni ostin minulle joskus tuollaisen kevyehkön akulla toimivan porakoneen, taisi olla aika kallis sen aikaista rahaa 350-500mk. Hyvin on toiminut vaikka siltikin käytän aina "vaatimimmissa" tilanteissa tuota gw:een käsinkäytetävää :D.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Tee alkureikä neulalla. Näin pora ei lipsu. pyssynpäät voi kaivertaa auki terävän veitsen kärjellä kiertämällä. poratessa itse käytän tavallista akkuporaa eikä ole tullut tarvetta mihinkään fiinimpään. :wink: Muoveja ei kannata paljoa porailla, kun se on niin pehmeää että helposti menee kohelluslinjalle.
MAnkka

Viesti Kirjoittaja MAnkka »

Weekender kirjoitti:Siinä muovi "putkessa" on ne neljä terää mitä siinä tulee mukana.
Mitä vit***!!! Mulla tuli vaan 3... No juu mut se GW:n pora on just passeli miniatyyreihin. Kaverilla on dremel multi ja sillä saa nopeemmin mut muoviin ne reiät syntyy vähän turhan herkästi ja saattaa rei'istä tulla vähän oudon muotosii. :o
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
ike
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ike »

Käsi pystyyn kaikki dremelin käyttäjät! :)

Dremel toimii ihan hyvin, plussia ovat nopeuden säätö ja kohtalainen tarkkuus, sekä monipuolisuus ("Dremel hioo, höylää, kuorii perunat jne..") Miinuksiksi voisin mainita järjettömän terien kanssa vekslaamisen ja pinnan satunnaisen palamisen (viimeistään siinä vaiheessa kun ns. puuterä katkeaa rautafigun sisään ainoaan porattavaan kohtaan (nimim. kokemusta on)).

Suosittelen kuitenkin lämpimästi. Sopii useisiin eri käyttötarkoituksiin (ks. edellä).
(Ilm. 20: 14-15)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”