Journeyman liiga ja turnaus?
Re: Journeyman liiga ja turnaus?
Nii. Sitä haen tällä et jos muuallakin alotetaa samaa aikaa, et vois pitää yhteisen turnauksen jos liigat loppuis about samoihin aikoihin.
Voinee sen turnauksen pitää riippumatta siitä aloittaako joku pMadrakilla ja joku muu eMorghoulilla =) Saahan sitä casteria vaihtaa kuitenkin.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Jujuuu, turneeta vaan johonkin loppuvuoteen. Aina on hyvä saada lisäsyy laittaa nappeja maaliin, ei säännöillä niin väliä.
Rats keep running!
Totta kai järkkärit tuunaa liigat omaan pikkumetaan parhaiten sopivasti. Mun mielestä on dorkaa että joku on jumissa pMadrakissa mangled metal -peleissä, kun taas toinen joutuu pelaa pDennyä, mutta jokasella on tietty omat mielipiteensä. (Tää on yks sivusyy miks oon peluuttanu noi Unofficialeina, niin voin keksii ihan just semmoset säännöt ku ite haluun. Muahahaa.) Totta kai tää mahdollistaa "30 mäkkäriä 15 pisteessä" -perseilyn, mut tommoset pitää sit vaan muuten pitää ryhmäpaineella kurissa. Jos pelkkä ryhmäpaine ei saa sitä cryx-konkaria kuriin, niin parittaa pari-kolme kertaa pCainea vastaan ni voi olla ett yksinkertasempiki cryxpelaaja miettii josko sittenki pelais jotain muuta. Tai sit pakottaa ett korkeintaan 5p saa olla non-jack/beastejä 15p pelissä tai jotain. Onhan noita optioita.
Oliko MT:lle ja Henry's Cupille jo päivämääriä, notta mihin väliin tätä kannattais ruveta änkemään? Vai olik meil jotain muita turnauksii tulossa syssyl/talvel?
Oliko MT:lle ja Henry's Cupille jo päivämääriä, notta mihin väliin tätä kannattais ruveta änkemään? Vai olik meil jotain muita turnauksii tulossa syssyl/talvel?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- Cor Leonis
Minua tavallaan kiinnostais tuo jornimäni täällä kouvolassakin (missä on Kapu?) niin sais viidennenkin faktionin aloitettua. Marraskuussa alkaa kyllä taas Scars of Caen liiga niin olisi hyvä ettei mene sen kanssa päällekäin kun noita liigoja on Kouvolassa pelattu.
Pora on miehen sielu.
Juu eipä tuossa mitään vikaa tietenkään, jos omat säännöt sallitaan. Ite ymmärsin kuitenkin Journeymanilla tarkoitettavan tätä virallista PP:n liigaa.
Jos pelataan vanhalla faktiolla maaleissa olleilla napeilla omilla säännöillä ja omilla pisteytyksillä, niin noh.. liigan järjestämisen motiivi on mulle kysymysmerkki. Se, että tietyssä pCasterissa on jumissa alkuun pidän vain ja ainoastaan hyvänä asiana. Ei tämmösiä power playata, eikä se ole tarkoituskaan. Jos on, eikö kannattaisi harkita jotain muuta formaattia?
Oma idea oli joskus tehdä jotain sellaista, että 1. kaikki aloittaa uudet faktiot (tai kaapissa maalamattomana olleet) PP:n sääntöjen puitteissa. 2. pelataan pelkästään maalatuilla 3. aikataulu on PP:n omaa löysempi (viikossa kymmenen pisteen maalaminen on oikeasti aika haaste). 4. pisteytys jotain sovellettua. TAI noudatetaan orjallisesti PP:n omaa kaavaa, jolloin maalauspisteissäkin on joku isompi pointti koska aikaa ei oikeasti ole.
Tämä touhu ei nyt näytä olevan ilmeisesti lähelläkään ylläolevaa, joten minä pesen käteni niinkuin jo uumoilinkin. Katotaan jos joku muu Tampereelta innostuis, mutta taitaa randomsäännöillä osallistuminenkin olla vähän nihkeetä, koska jos homman tekee ihan tyhjästä, niin mielekkäämmänkin liigan saa aikaiseksi - mutta journeyman se ei ole.
Jos pelataan vanhalla faktiolla maaleissa olleilla napeilla omilla säännöillä ja omilla pisteytyksillä, niin noh.. liigan järjestämisen motiivi on mulle kysymysmerkki. Se, että tietyssä pCasterissa on jumissa alkuun pidän vain ja ainoastaan hyvänä asiana. Ei tämmösiä power playata, eikä se ole tarkoituskaan. Jos on, eikö kannattaisi harkita jotain muuta formaattia?
Oma idea oli joskus tehdä jotain sellaista, että 1. kaikki aloittaa uudet faktiot (tai kaapissa maalamattomana olleet) PP:n sääntöjen puitteissa. 2. pelataan pelkästään maalatuilla 3. aikataulu on PP:n omaa löysempi (viikossa kymmenen pisteen maalaminen on oikeasti aika haaste). 4. pisteytys jotain sovellettua. TAI noudatetaan orjallisesti PP:n omaa kaavaa, jolloin maalauspisteissäkin on joku isompi pointti koska aikaa ei oikeasti ole.
Tämä touhu ei nyt näytä olevan ilmeisesti lähelläkään ylläolevaa, joten minä pesen käteni niinkuin jo uumoilinkin. Katotaan jos joku muu Tampereelta innostuis, mutta taitaa randomsäännöillä osallistuminenkin olla vähän nihkeetä, koska jos homman tekee ihan tyhjästä, niin mielekkäämmänkin liigan saa aikaiseksi - mutta journeyman se ei ole.
Tässä meidän viime vuoden Journeyman-liiga:
http://www.nopat.fi/2013/fantasia-ja-sc ... 2-12-2013/
Jokaisella saa toki olla mielipide saako tuota kutsua Joureyman-liigaksi vai ei, mutta ihan kivaa osallistujilla taisi olla ja uusia nappeja tuli maaleihin. Joillain enemmän ja joillain vähemmän. Nuo lienee ainoat asiat, joilla jotain väliä.
http://www.nopat.fi/2013/fantasia-ja-sc ... 2-12-2013/
Jokaisella saa toki olla mielipide saako tuota kutsua Joureyman-liigaksi vai ei, mutta ihan kivaa osallistujilla taisi olla ja uusia nappeja tuli maaleihin. Joillain enemmän ja joillain vähemmän. Nuo lienee ainoat asiat, joilla jotain väliä.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Noh, voin mä tietty enemmänki perustella miks oon päätyny tämmösiin sääntöihin, jos kerran ruvetaan vittuilemaan kuin paskat ne on.
1) Vanhalla faktiolla saa pelata. Kaikilla ei ole aikaa ja muita resursseja aloittaa uutta prokkista joka liigaan, eli "pakko pelaa uutta faktiota" -rajoitus syö ihan varmasti pelaajamäärää. Ainakin täällä päässä pelaajia ei oo ollu jonoksi asti, vaan oon pyrkiny pitämään kaikki mukana. Vanhojen figujen maaleissaolostat ei tietty saa pojoja, vaan pelkästään liigan aikana maalatut lasketaan. Tai välillä oon antanu pari viikkoa etukäteen kans pisteitä, että heti ekalla kerralla voi pelata maalatuilla jos haluu.
2) Tiettyyn battleboxiin eli casteriin lukittautuminen vähentää mun mielestä pelaajia. Tai ei mulla ainakaan oo henk koht mitään kiinnostusta hitsata pKayalla neljää viikkoa (vai miten kauan siihen olikaan lukossa), mutta Mohsarilla perseily oli ihan kivaa vaihtelua näille perusturnauslistoille. Taas mun kirjoissa enemmän pelaajia on parempi ku vähemmän pelaajia.
3) Maalaamattomillakin saa pelata, mutta kannustetaan maalaamaan. Jos mulla puskee joku työprojekti päälle ekat kaks viikkoa enkä kerkeä maalaamaan, niin en saa osallistua peleihinkään? Varmaan parin viikon päästä sit unohtuu jo koko liiga...
4) Pisteytystä on välillä pakko rukata lennosta, koska toi PPn oma ei toimi kaikilla modelityypeillä. Lähinnä siinä saa törkeästi pisteitä sooloista verrattuna unitteihin. On joitain faktioita (esim COC), jotka mielellään spämmäis sooloja (Servitorit), mutta on se niin siisti jakaa Eniten Maalannut -palkinto sen mukaan minkä faktion sattu valkkaamaan.
Ja edelleen, missään nimessä mun (ja tuskin shoddienkaan) idea ei ollu että jokasessa Suomen kolkassa pelataan samoilla mun keksimillä säännöillä, vaan että jokanen pelaa jotain kasvavaa liigaa suunnilleen samaan aikaan niin saadaan samaan henkeen vähän turnausmeininkiä myös. Jos sun mielestä on maailman paras idea pelata pKayaa koko syksy ni siitä vaan!
Lisäks oon tosi pahoillani että oon kutsunu tota mun Modifioitua Journeyman Liigaa välillä suoraan Journeyman Leagueksi (kavereitten kesken Jörnimänni). Yritän tulevaisuudessa parantaa tapani ja olla taas vähän parempi ihminen!
Summa summarum: Järkkäät marke just semmosen liigan ku ite haluut, etkä välitä mitä tääl lounaisrannikol tapahtuu. #turku #suomenpersreikä
1) Vanhalla faktiolla saa pelata. Kaikilla ei ole aikaa ja muita resursseja aloittaa uutta prokkista joka liigaan, eli "pakko pelaa uutta faktiota" -rajoitus syö ihan varmasti pelaajamäärää. Ainakin täällä päässä pelaajia ei oo ollu jonoksi asti, vaan oon pyrkiny pitämään kaikki mukana. Vanhojen figujen maaleissaolostat ei tietty saa pojoja, vaan pelkästään liigan aikana maalatut lasketaan. Tai välillä oon antanu pari viikkoa etukäteen kans pisteitä, että heti ekalla kerralla voi pelata maalatuilla jos haluu.
2) Tiettyyn battleboxiin eli casteriin lukittautuminen vähentää mun mielestä pelaajia. Tai ei mulla ainakaan oo henk koht mitään kiinnostusta hitsata pKayalla neljää viikkoa (vai miten kauan siihen olikaan lukossa), mutta Mohsarilla perseily oli ihan kivaa vaihtelua näille perusturnauslistoille. Taas mun kirjoissa enemmän pelaajia on parempi ku vähemmän pelaajia.
3) Maalaamattomillakin saa pelata, mutta kannustetaan maalaamaan. Jos mulla puskee joku työprojekti päälle ekat kaks viikkoa enkä kerkeä maalaamaan, niin en saa osallistua peleihinkään? Varmaan parin viikon päästä sit unohtuu jo koko liiga...
4) Pisteytystä on välillä pakko rukata lennosta, koska toi PPn oma ei toimi kaikilla modelityypeillä. Lähinnä siinä saa törkeästi pisteitä sooloista verrattuna unitteihin. On joitain faktioita (esim COC), jotka mielellään spämmäis sooloja (Servitorit), mutta on se niin siisti jakaa Eniten Maalannut -palkinto sen mukaan minkä faktion sattu valkkaamaan.
Ja edelleen, missään nimessä mun (ja tuskin shoddienkaan) idea ei ollu että jokasessa Suomen kolkassa pelataan samoilla mun keksimillä säännöillä, vaan että jokanen pelaa jotain kasvavaa liigaa suunnilleen samaan aikaan niin saadaan samaan henkeen vähän turnausmeininkiä myös. Jos sun mielestä on maailman paras idea pelata pKayaa koko syksy ni siitä vaan!
Lisäks oon tosi pahoillani että oon kutsunu tota mun Modifioitua Journeyman Liigaa välillä suoraan Journeyman Leagueksi (kavereitten kesken Jörnimänni). Yritän tulevaisuudessa parantaa tapani ja olla taas vähän parempi ihminen!
Summa summarum: Järkkäät marke just semmosen liigan ku ite haluut, etkä välitä mitä tääl lounaisrannikol tapahtuu. #turku #suomenpersreikä
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- GreenMeanie
Musta ihan selvästi kaikki casterit sallitaan. Ideanahan tossa on tärkeimpänä se et sekä uudet että vanhat pelaajat saa kokeilla uusii juttui ilman että mennään välittömästi 50p character restricted turnauslistoihi. Ehdottomasti mukana jos alkaa wtc jälkee nopilla.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Keksitte Mansesteriin just ne säännöt ku tykkäätte. Poikkeuksellisen yksimielisesti te paikalliset ootte näyttäny olevan yhtä mieltä sääntöjen perustaksi niin siitä vaan!
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Teemua kompaten: Ideana ois nimenomaan että jos muuallakin alotellaan tollasia "slow grow liigoja", niin ne päättyis suunnilleen samaan aikaan. Oli sitten journeyman tai joku muu slow grow. Loppuun sitte joku alottelijaystävällinen 1-2 listaa turnaus ilman maalauspakkoa. Joka paikkakunnalla järkkärit tietenki päättää miten tota slow growta vetää. Turussa on todettu yllä oleva formaatti mukavaksi ja hyväksi.
Noobstomppaaminen ei oo meillä tuolla formaatilla muodostunu ongelmaks (mitä ny banesami pelas yhen kerran mäkkärispämmiä 15p päivänä), vaan se antaa uusille pelaajille mahiksen alotella peliä ja vanhoille hyvän ympäristön testailla uusia juttuja, kun puuttuu "pitää reenata WTV:hen tätä maailman parasta listaa" mentaliteetti.
Ideana ainakin mun mielestä näissä jutuissa on uusien faktioiden alottelu, uusien pelaajien sisäänajaminen sekä hauskan pitäminen. Meiän formaatilla on toiminut slow growt hyvin täällä, siellä ehkä jollain muulla formaatilla on ollut kivempaa.
Elieli, innostuneita vissiin on muutamallakin paikkakunnalla. Vielä pitäis jotai aikatauluja olla. hirveen tarkkaan ei varmaan tarii synkata, mutta tärkein ois varmaanki se, että tuo turnaus ois vasta sitten kun kaikkialla on liigat loppunu?
Noobstomppaaminen ei oo meillä tuolla formaatilla muodostunu ongelmaks (mitä ny banesami pelas yhen kerran mäkkärispämmiä 15p päivänä), vaan se antaa uusille pelaajille mahiksen alotella peliä ja vanhoille hyvän ympäristön testailla uusia juttuja, kun puuttuu "pitää reenata WTV:hen tätä maailman parasta listaa" mentaliteetti.
Ideana ainakin mun mielestä näissä jutuissa on uusien faktioiden alottelu, uusien pelaajien sisäänajaminen sekä hauskan pitäminen. Meiän formaatilla on toiminut slow growt hyvin täällä, siellä ehkä jollain muulla formaatilla on ollut kivempaa.
Elieli, innostuneita vissiin on muutamallakin paikkakunnalla. Vielä pitäis jotai aikatauluja olla. hirveen tarkkaan ei varmaan tarii synkata, mutta tärkein ois varmaanki se, että tuo turnaus ois vasta sitten kun kaikkialla on liigat loppunu?
Immunity: Peer pressure c:shoddie kirjoitti: (mitä ny banesami pelas yhen kerran mäkkärispämmiä 15p päivänä)
Noh, ei tää synkronointi tästä ala muuta ku synkronoimalla. Alla ensimmäinen vedos, miltä aikataulu vois näyttää (saa haukkua, sen te osaatte).
4.-5.10. WTC
6.-12.10. Vapaa
13.-19.10. 15p
20.-26.10. 15p
27.-2.11. 25p
La 1.11. 25p Turnaus
3.-9.11. 25p
10.-16.11. 35p
17.-23.11. 35p
La 22.11. 35p Turnaus
24.-30.11. 50p
1.-7.12. 50p
La-Su 6.-7.12. 50p Turnaus (Henry's Cup?)
Sit jäis viel loppujoulukuu vapaaks joululle ja MT:lle.
Tommosii pikkuturnauksii on niin helppo järkkää ainaki Ordolla ett ei mua ainakaan haittais organisoida; suurempi kysymys onki ett jaksaaks jengi innostuu 25/35p turnauksesta niin ett lähtee jostain Mynämäkee kauempaa tulemaan?
4.-5.10. WTC
6.-12.10. Vapaa
13.-19.10. 15p
20.-26.10. 15p
27.-2.11. 25p
La 1.11. 25p Turnaus
3.-9.11. 25p
10.-16.11. 35p
17.-23.11. 35p
La 22.11. 35p Turnaus
24.-30.11. 50p
1.-7.12. 50p
La-Su 6.-7.12. 50p Turnaus (Henry's Cup?)
Sit jäis viel loppujoulukuu vapaaks joululle ja MT:lle.
Tommosii pikkuturnauksii on niin helppo järkkää ainaki Ordolla ett ei mua ainakaan haittais organisoida; suurempi kysymys onki ett jaksaaks jengi innostuu 25/35p turnauksesta niin ett lähtee jostain Mynämäkee kauempaa tulemaan?
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Lyön vetoa, että mynis ei jaksa tulla, liian kaukana, liian nopeasti, liian usein. #forcelock
Siisti aikatauluhan tuo. 35pts on jo kiva turneekoko, 25pts vähän höpöä hjuumormeininkiä.
Siisti aikatauluhan tuo. 35pts on jo kiva turneekoko, 25pts vähän höpöä hjuumormeininkiä.
Rats keep running!
Tämä! :)
Virallinen Journeyman liiga täällä Treen seudulla kiinnostais kyllä. :)
Kaikki kunnia niille henkilöille jotka ovat jaksaneet väkertää (paikalliset) liigasäännöt kuntoon.
Virallinen on aina virallinen, syystä että pelaajat alottais samalta viivalta. (ainoa porukka jollei ole omaa battleboxia/warpackia taitaa olla Minionit!?)marke kirjoitti:Juu eipä tuossa mitään vikaa tietenkään, jos omat säännöt sallitaan. Ite ymmärsin kuitenkin Journeymanilla tarkoitettavan tätä virallista PP:n liigaa.
Virallinen Journeyman liiga täällä Treen seudulla kiinnostais kyllä. :)
Kaikki kunnia niille henkilöille jotka ovat jaksaneet väkertää (paikalliset) liigasäännöt kuntoon.
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
Henk. koht. muakaan ei oikeestaan haittaa se et liigan alotus ei oo jumissa niihin "virallisiin" battleboxeihin vaan lähetään suoraan siitä 15p. Johtuu siitä et jos oikein oon ymmärtäny ni nää battleboxit on jotain mk 1 aikasia ja esim. cryx on aika villi paketti noilla rajotuksilla. Ei sillä et semmonen supermetaaminen ja viralliset rankingit olis mulle muutenkaan mikään niin suuri juttu (TheEmu Kossitethan oli mulle ihan ensimmäisiä hankintoja koko pelissä).
Ehkä tässä kuitenkin oli lähtökohtasesti ajatuksena et joku sais ehkä syyn alottaa uuden faktion jos kiinnostaa ja ehkä saatais kokonaan uusia pelaajia mukaan ja ehkä tälleen sais ne uudetkin pelaajat mukaan koko Suomen turnausskeneen. Sille just alottaneelle pelaajalle kuitenkin on aika paljon pienempi kynnys osallistua johonkin pienemmän pistemäärän turnaukseen varsinkin kun tietää et siellä on todennäkösesti muitakin alottelijoita. Itelle se ainakin oli alottaessa aika iso juttu koittaa puolen vuoden pelikokemuksella yhtäkkiä raapia jostain kasaan kaks maalattua 50p listaa ja sit yrittää vielä pärjätä jossain turnauksessa. Olihan se turnaus tosi hauskaa vaikka siitä pelaamisesta ei vielä tullu hevonhelvettiä sillon :D , mut parin kuukauden aikana kahden listan ostamiseen ja maalaamiseen meni niin paljon aikaa ja rahaa et se lähinnä oksettaa. Pienemmässä mittakaavassa toi on todella paljon alottelijaystävällisempi.
Ehkä tässä kuitenkin oli lähtökohtasesti ajatuksena et joku sais ehkä syyn alottaa uuden faktion jos kiinnostaa ja ehkä saatais kokonaan uusia pelaajia mukaan ja ehkä tälleen sais ne uudetkin pelaajat mukaan koko Suomen turnausskeneen. Sille just alottaneelle pelaajalle kuitenkin on aika paljon pienempi kynnys osallistua johonkin pienemmän pistemäärän turnaukseen varsinkin kun tietää et siellä on todennäkösesti muitakin alottelijoita. Itelle se ainakin oli alottaessa aika iso juttu koittaa puolen vuoden pelikokemuksella yhtäkkiä raapia jostain kasaan kaks maalattua 50p listaa ja sit yrittää vielä pärjätä jossain turnauksessa. Olihan se turnaus tosi hauskaa vaikka siitä pelaamisesta ei vielä tullu hevonhelvettiä sillon :D , mut parin kuukauden aikana kahden listan ostamiseen ja maalaamiseen meni niin paljon aikaa ja rahaa et se lähinnä oksettaa. Pienemmässä mittakaavassa toi on todella paljon alottelijaystävällisempi.
I've never been the kind of man who laughs in the face of danger, much preferring to snigger behind its back and make vulgar hand gestures while it isn't looking.
- The Captain
- Valvoja
Mietin itsekin tuota Journeymania tähän syksyyn, kun nyt ilmeisesti jokunen uusi/uudehko pelaajakin taas maisemissa pyörii, mutta viimevuotinen Junnuliiga ei ollut kauhean suosittu, kun sen yritti pitää sellaisella aikataululla, että ehti ennen joulua, eli liian nopealla aikataululla, jotta ihmisten figut olisivat ehtineet Puokkiin ja sitä kautta maalauspöydälle tai pelipöydälle.Cor Leonis kirjoitti:Minua tavallaan kiinnostais tuo jornimäni täällä kouvolassakin (missä on Kapu?) niin sais viidennenkin faktionin aloitettua. Marraskuussa alkaa kyllä taas Scars of Caen liiga niin olisi hyvä ettei mene sen kanssa päällekäin kun noita liigoja on Kouvolassa pelattu.
Nyt on tuo Scars of Caen: Blighterghast kumminkin taas pukkaamassa marraskuun alussa niskaan, niin ei kannata yrittää tähän väliin kiilata enää. Pitää katsoa joulun jälkeen ennen seuraavaa season leagueta, jos tammi-helmi-maaliskuun aikana järkkäisi slow-grow-leaguen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
viewtopic.php?f=67&t=109333 Täs ois nyt Turun setti. Turnauksen ajankohta ja paikka vielä auki. Katellaan sitä sitte ku tiedetään missä muualla alotellaan ja millä aikataululla. 5vko aikaa demotella ja houkutella kavereita alottelemaan peliä!
viewtopic.php?f=11&t=109377 Täs ois nyt Helsingin setti. Turnauksen ajankohta ja paikka vielä auki. Katellaan sitä sitte ku tiedetään missä muualla alotellaan ja millä aikataululla. 5vko aikaa demotella ja houkutella kavereita alottelemaan peliä!
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
Huhhuh ku on kovaa duunia tää sääntöjen keksiminen näihin liigoihin..