"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mestarien turnaus 2014 - liveseuranta

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Crescent

Re: Mestarien turnaus 2014 - liveseuranta

Viesti Kirjoittaja Crescent »

Kiitos peleistä! Tosi hyviä ja tiukkoja pelejä joka rundi.

Formaatti oli hauska. Ei voi valittaa pairingeista, ekan kierroksen häviäminen ei vielä tarkoita ettei vois voittaa turnausta ja lisäks pääsi metaamaan vähän erilailla ku yleensä. Streamit oli plussaa.

Omista peleistä lyhyesti. Otin mukaan WTC:stä tutun eMorvyn, jolta vaihdoin Nualan Pendrakeen. Tällä oli tarkotus pelata Jaakon Cygnar, Mikon Legioona, Henryn Pomi ja ehkä Teemun Circlet. Toisena listana eKrueger 3 hevylla ja undead Nysseillä. Ajattelin, et tällä vois koittaa kopata Teron Bradigusta ja viedä skenulla tai attritiossa. Samalta paketilta ois sitte samalla tarkotus löytyä työkaluja myös eMorvya vastaan. Viimiseksi listaksi pKrueger 3 sudella ja Trackereilla, eli Cryx droppi Ollia vastaan ja mahdollinen Khador droppi Doom Reavereita countteroimaan.

1. Kierros, Olli, pDoomshaper (RoW), Into the Breach
Olli oli huijannu, eikä pelannukkaan Cryxia, joten jouduin pelaamaan eMorvya. Juostiin eka vuoro, jonka jälkeen Olli päätti tullu Mulgilla hakemaan Morraigin. Vastapalloon primaloitu Stalker rikko Mulgin. Koitin blokata muita päälle juosseita peikko petoja pois ja feattasin napit takasin. Saan putsattua zonen ja dominoin 4 pinnaa. Olli tuo kaiken contestaamaan ja Doomshaper feattaa (unohdettuaan tehdä sen edeltävillä rundeilla). Mulla on muutama minuutti kellossa ja objective pitäis rikkoa. Se ei kuitenkaan onnistu Doomiksen featissa, joten Morvy juoksee aidan taakse odottamaan seuraavaa vuoroa ja parantaa Stalkkeria yhdellä furyllaaaääh... Furyn käytöstä tulee d6 damagea sisään, jotka 2 boksissa oleva Morvy joutuu transferoimaan, josta tulee uudet d6 sisään, jotka joutuu transferoimaan... Häviän omalla vuorolla caster killiin.

2. Kierros, Hery, pKreoss, Destruction
Oon ihan autopilotilla laittamassa Morvya kentälle, mutta päätän sittenkin pelata pKruegerin, etten olis siihen lukossa myöhemmin. Juostaan eteenpäin, tapan vähän Pomi-ukkoja. Judicaattori tulee eteenpäin ja heitän siihen kiinni Purebloodin ja primaloidun Feralin. Judikselle jää 3 pinnaa ja se tappaa molemmat sudet. Äh. Feattaan enimmät pomin inffit pois ja primaloitu Stalker hakee Reckonerin, jonka Enliven paon shifting stonet estää. Susi kuolee, mut tapan vuorostani Judiksen. Loppupelissä Henrylla pelkkä Kreoss, mulla on Gorax ja sälää. Rikon tolpan mut mulle ei jää transfer varaa. Henry arvioi Kreossin pääsevän chargella Kruegerin piilottavan gobbo-savun ohi tulipalloetäisyydelle ja lähtee hakemaan assassinaatiota. Savu pääsee kuitenkin vahingossa liikahtamaan liikkeen aikana ja yritettyämme sijoittaa sen alkuperäiseen paikkaan todetaan ettei Kreoss näekkään Kruegeria. Vähän tyhmä loppu ja voitan skenulla.

3. kierros, Tero, eMorvy (paska tier-lista), Incursion
Pelaan eKruegeria ja Tero ottaa eMorvyn. Tero saa alottaa ja juoksee yli puolen kentän. Joudun feattaamaan, että pääsen omalta depo zonelta pois. Vuorollaan Tero saa rikottua multa yhden shiftarin, ei muuta ihmeempää. Koitan hakea nodatulla telekinesiksellä Teron Stalkeria, mutta jää millin vajaaksi stealthista. Vastapallossa Tero tappaa multa Megalithin ja Stalkkerin. Sit multa kuolee kaikki muukin ja Krueger kuolee free strikeen kesken maailman parhaan assassination runin.

4. Kierros, Mikko, eLyly, Close Quarters
Pelaan eMorvya, jolla on mun mielestä edge Lylya vastaan, etenkin ku on Pendrake. Mikko saa alottaa ja juoksee eteenpäin. Koska killbox alkaa vasta kierroksella 2 Morvy, pedot, Morraig ja unittien viimeiset modelit pakittaa mun pöydän reunaan odottamaan Lylyn featin kulumista. Muu armeija juoksee täysillä eteen viemään tilaa Legioonalta. Mikko feattaa ja tappaa suht paljon kaikkea. Homma menee kässärin mukaan ja 2b juoksen kaiken täysillä naamalle. Morvy ja muu johtoporras juoksee myös kohti vastustajaa. Sit mä unohdan featata. Ja Mikko ampuu sekä Skinwalkerit, että Trackerit kokonaan pois laudalta. Hups. Feattaan wolveseja takasin ja juoksen kaikella naamalle. Sitte otetaan isompi vaihde silmään, Morraig tappaa Ravagoren ja Stalker ottaa kopin kahdesta Angeliuksesta tappaen molemmat vastapallossa. Multa kuolee kaikki muu paitsi Gorax, jonka hipojen turvin Morvy alkaa laittamaan Legioona-nappeja paloiksi yksinään. Vauhti loppuu kuitenkin vähän kesken ja viiminen Ravagore ampuu Morvyn kun Gorax on heittänyt henkensä.

5. Kierros, Teemu, eKrueger, Process of Elimination
eKruegerin suosikki-skenaario, joten päätetään Teemun kanssa molemmat pelata sillä. Ihanaa, mirrori. Tä peli löytyy streameistä. Teemu antaa mun mennä ensin ja tuupin nappeja joku 5 tuumaa eteenpäin, etten tulisi vielä Teemun teleportti rangeille. Teemu tulee myös varovasti eteenpäin. Omalla vuorolla päätän alottaa hevy tradin tappamalla Teemun ainoan kunnon melee pedon, eli stalkkerin. Oma primaloitu Stalker teleportataan sisään ja lyötyäni kolmesti ohi Teemun Stalker hengittää yhdessä pinnassa. Seuraa Teemun supervarma assasination run, jossa kaikki telekinesikset ja gallowsit osuu ja Black Cladi heittelee critical knockeja. Joku random possu tulee pehmittämään mun Kruegeria ja lopuksi se yhteen boksiin jätetty Stalker (jolla sopivasti just spirit ehjänä...) teleporttaa tappamaan Kruegerin. Ei lisättävää.

6. Kierros, Jaakko, pHale, Balance of Power
eMorvylla mennään ja Jaakolta tulee vastaan nihkeä pHalen Galleon&Stormwall-setti. Saan alottaa ja juoksen täysillä päälle. Jaakko ampuu multa juttuja. Kävelen täysillä päälle TB:n alla. Jaakko ampuu multa taas juttuja. 3a controlloin pisteen ja feattaan napit takasin colossaalien eteen. Contestoin myös useammalla napilla Jaakon lipun, ettei Jaakko voisi dominoida sitä. Hale ei ehdi lipulle ja colossaalit tappaa multa taas juttuja. Saan dominoitua 3 pisteeseen. Jaakko tuo seinän zonelle, mutta ei saa dominoitua omaa lippuaan vähentääkseen multa pistettä. Stalker, Morraig & co rikkoo seinän ainoana tappamanani cygnar-modelina ja voitan skenuun 5-0.

7. Kierros, Tatu, Butcher 3, Two Fronts
Nihkee list chicken, joka päätyy Tatun eduksi mun valitessa pKruegerin. Saa alottaa ja siirrän kivi- ja susilinjan mahdollisimman pitkälle pelottelemaan Butcheria. Toisella kiekalla tapetaan jotain random-nappeja ja Butch pysyttelee kaukana. 3a lähden hakemaa pisteitä vastustajan zonelta, jossa on vain 1 (auennut) Devastator muiden kolmen ollessa Butchin kanssa mun zonen puolella. Rikon Devan ja Krueger pääsee zonelle, mutta unohdan, etten voi dominoida tolpan ollessa elossa Kruegerin controllissa. Tatu rikkoo multa Purebloodin, mutta ei saa myöskään mun zonea tyhjäksi. Stalker käy rikkomassa tolpan ja Krueger dominoi 3 pisteeseen. Butcher tulee rikkomaan Stalkerin ja feattaa täysiin focuksiin. Yksi Deva, koira ja Kell Bailoch pääsee mun hallitsemalle zonelle contestoimaan. Mun täytyy tappaa ne scoratakseni voiton. Trackerit ampuu koiran pois. Feral koittaa kävellä metsän läpi heittämään Devaa ulos, mutta unohdan ettei sillä oo pathfinderia, joten se jää vajaaksi. Viimisenä modelina Krueger kävelee Skybornen siivittämänä Devan viereen ja heittää sen Tornadolla ulos alueelta. Sain rangeksi 5, kun 4 ei välttämättä ois riittänyt. Lopuksi Krueger ampuu boostatun shotin Kelliin. Tässä tulee kuitenkin tyhmä tilanne, kun ollaan epävarmoja siitä saako Kell coverin zonen reunalla olevasta talosta. Kesken mittauksen Kell liikahtaa, eikä varmaa vastausta voi enää saada. Paremman ratkasun puutteessa heitetään pelin voitosta kilpaa noppaa ja tällä kertaa onni suosii mua.

Näin tällä kertaa. Seuraavaksi katsellaan varmaan joskus loppukeväästä. Jotain turisteja oli kuulemma tulossa mun kevään naapuristoon Smog-coniin, joten nähdään ehkä siellä!
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Crescent kirjoitti:Joku random possu tulee pehmittämään mun Kruegeria
Kuva
Rorsh & Brinen voittoprosentti SM-kilpailuissa on muuten 100%. Possut OP, Nerf Piggies!

Asiallisella tahdilla pusketut rapsat. #respect
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
witchman

Viesti Kirjoittaja witchman »

Kiitos ja kumarrus munkin puolesta striimaajalle ja onnea voittajalle...
shoddie

Viesti Kirjoittaja shoddie »

En joutunu syömää pitsaa. Hyvin järkätty! Kiitti striimeist sun muista.
TheEmu

Kun kerran ihan pyydettiin arvostelua, niin pistetään nyt sitte:

Formaatti oli tosi hyvä, mutta siinä on tavalliset masiinaturnauksen ongelmat. Oli tosi nätti päästä pelaamaan jokaista vastaan, niin ei voinu mussuttaa että ekan kierroksen jaakkodroppi kusi, tai että sai pelkkiä lapsia vastaan niin soossi ei noussut. Nyt oma kohtalo oli teoriassa pelkästään omissa käsissä. Kolmen listan DnC1 oli tosi hyvä, mutta myös vähän epäilyttävä. Oli tosi siistiä että ois pystyny tekemään vaikka mimmosen countterin yhteen pelaajaan (jos ois kerennyjaksanupystyny panostaa enemmän metaamiseen). Toisaalt sit taas voi olla ärsyttävä jos kaikki on techannu sua vastaan ja silleen..? Toisaalt sit taas kukaan ei pakota sua pelaamaan sitä faktioo mitä muuten pelaat (kerranki faction-ADDstä voi olla hyötyyki, uijuijui!). Eli tykkäsin lopulta kuitenki.

Tiebreakkerit tossa on tietty sitten se ongelma. Tai onhan toi vähän outo tilanne, että jos Olli ois hävinny vikan pelinsä, ni oisin ollu toinen (koska voitin keskinäisen Teroo vastaan). Nyt Olli tuli sekottaa keskinäiset matsit ympyrään, ja yhtäkkiä Terokin puski musta ohi (aina meitä assassineja sorsitaan! Attritiohitsaajat ei vaan ymmärrä! ;) ). Mut eipä tätä "ongelmaa" oikeen mitenkään voi korjatakaan (paitsi öljypainilla), ja sinänsä normiturnauksen soossilaskut voi kyllä päättyä ihan samanlaisiin tapauksiin. Kai tää täytyy vaan hyväksyä, kun round-robin oli sen verran kiva formaatti.

Musta toi seitsemän pelii oli ihan sopiva määrä viikonloppuun. Vaikka lauantaina tuli läpäl huudeltua päivän pituudesta ni kyl mä loppupeleissä olin ihan tyytyväinen että sai pelata kunnolla. Totta kai se että vika peli päätty (possu-assassinaatioon! uijuijuI!) klo 23 tarkoitti että masiinajatkot oli vähän väsyneet. Toisaalta tänki voi varmaan laskea plussan puolelle jollain laskutavalla..?

Striimaukset oli musta tosi hyvä idea ja ilmeisesti toimivat ihan hyvin. Striimauksen ja livetulospäivitysten kanssa musta aikakin tuntui että turnaus sai ihan uudella tavalla arvostusta ja fiilistä. Ennen MT on vähän jäänyt Ropecon-huuman varjoon, mutta nyt omana turnauksenaan, "pelikauden finaalina" tää oikeesti tuntu SM-finaaliturnaukselta.

Ite järjestelyistä paikanpäällä onkin vähemmän kommentoitavaa: kaikki sujui ihan niinku pitäiski. Jossain välissä Jaakon kenttiä arvosteltiin hirveesti, mutta loppupeleissä oon kyllä sitä mieltä että on se hyvä että tehdään vähän erilaisia kenttiä (t. circle). Näin maastolla on merkitystäkin, eikä pelata kaikkia pelejä ihan tyhjällä aavikolla.

Eli täysin viiskauttaviis turnaus. En muuttais mitään muuta ku ett hiilaisin Mikkoo vastaan vikassa aktivaatiossa viis furyy.

Regards, Scissors. "
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Turnauksen lopputulokset muuten:

Legion
Trollbloods
Circle
Circle
Circle
CYGNAR
Khador
Protectorate

#siltisuomenparasmasiinassa #hordesop #eihänsehuonostimennyt
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Circle on ihan keskinkertainen ja ainakin huonoin Hordesfaktio.

Julkaiskaa Circlellekin jotain käyttökelpoisia nappeja joskus..
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Charad

Viesti Kirjoittaja Charad »

Bradigus paras Circle?
emorvin tieri korkeimmalla sijoituksella Circleistä?
Mitä?
Rats keep running!
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Myös peikoil on nyt todistetusti vaan yks lista mil voi voittaa. Taidan mennä tilaa parit runeshaperit...
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Prkl

Kaikki mun voitot oli muuten eMorvyn tierillä.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

TheEmu

Mut kyl silti paskamorvy hävis oikeelle morvylle.

Regards, Scissors. "
Prkl

Laitan nyt tuloksia rankingiin (millä painotuksilla tää menee, onko vaan normi 8 pelaajan turnaus?*) ja pakko kommentoida et mun paskamorvy oli tässä turnauksessa 4/5 voittoa kun Jannen ja Teemun morvyt yhteensä oli 3/8.

6ET REKT NUBZ!

*nimim. onnee vaan Mikolle 800 rankingpisteestä. Mä sain tän vkonlopun ykspäiväisestä Exulon Thexuksen kyykytysretkestä tuplaten..
Viimeksi muokannut Prkl, Ma 29.12.2014 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TheEmu

Kuin monta morvymirrorii sun paskamorvy voittikaan? Oisko ollu vähemmän ku hyvämorvy?

Regards, Scissors. "
Prkl

TheEmu kirjoitti:Kuin monta morvymirrorii sun paskamorvy voittikaan? Oisko ollu vähemmän ku hyvämorvy?
Mun Morvyllä on suorituspaineita haastepeleissä. Se on nyt 0/3 niissä. Muut on ollu yrityksiä todistaa Johanille et Mohsar on huonompi caster ku eMorvahna, mut ei se kuulemma oo.

PS. Miten eMorvyllä ees voi saada enemmän häviöitä ku voittoi. Se voittaa ite puolet peleistä ja jos oot mistään kotosin ni voitat ite ees jonkun.

Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Vanha turnaushan oli sovittuna maksimikokoiseksi rankingin kannalta. Nyt ei oo enää maksimikokoa, mut varmaan toi 24 pelaajaa ois järkevä paino. Sit se ois about suurimman turneen arvoinen, mut ei jos tulee joku tosi iso.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

Oli kyllä ehdottomasti siistein turnaus missä on ollu tyyliin ikinä. Helvetin tiukkoja matseja ja ekan pelin häviiminen ei kyrsi niin paljoa/vaikuta matchuppiin niin pahasti ku jossain swississä.

D&C1 ja matchuppien randomius vaikutti enemmän ku aluks kelasin. Pelasin tatuu vastaan miinusmatsin joka ois voinu olla OK ihan vaan sen ansiosta, et jouduin tatua vastaan just sillä rundilla millon olin lukossa siihen listaan mitä olin enivei pelaamassa. Jos oisin kopannu tatun kierrosta aikasemmin se ois kuulemma dropannu doomikset ja mä oisin pelannu calandraa. Nyt olin softlockissa calandraan ni tatu pysty hardcountteraan sen listan.

Ei sillä et oisin sitä mitenkään voittanu, täysin treenaamaton lista jne. Round robinissa mua kyrsii D&C vähemmän ku swississä ja toi on kuitenki aika minor juttu.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”