"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (Huom. muutos!)

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Furinji
Viesti:

Re: Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (ALKAA 23.1.15)

Viesti Kirjoittaja Furinji »

<Syvä huokaus>
El Capitan kirjoitti:Wysiwygistä ei kannata huolehtia Ville.
Kannattaa... Mutta kun wysiwygin idea ei edelleenkään ole tämä...
El Capitan kirjoitti:Viime 40k liigan mie pelaisin Halo miniatyyreillä, jotka eivät edes etäisesti muistuta mitään mitä niiden piti olla tai mitä niillä piti olla.
Vaan tämä...
El Capitan kirjoitti: Tai noh, miekka oli miekka ja sinko oli sinko, mutta ohimenevä harrastaja olisi ihmetellyt, että mitä täällä tapahtuu!!!!
Vaihtoehtovalmistajan käyttäminen ei estä wysiwygiä. WYSIWYG on apuväline ei este.

</Syvä huokaus>
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Kyllä mie tiin mikä Wysiwyg on. Lähinnä halusin vain sanoa, että kyllä ihmiset ymmärtävät mitä missäkin yksikössä on vaikka mikään ei miltään näyttäisikään. Kyllä se melta plasmaksi muuttuu kädenkäänteessä.

Ei siitä tarvitse huolehtia, koska aina ei jaksa hankkia jokaista vaihtoehtoa niin moneksi kuin haluaisi pelatat änään. Joskus mua saattaa huvittaa pelata devoja täysillä meltoilla tai plasma cannoneilla jne, ihan sama. Mutta minua ei huvitta hankkia niin montaa niistä sadoista eri vaihtoehdoista mitä jäbilleni voin laittaa käteen, koska voin proxyttää, olla välittämättä ja huolehtimatta wysistä sun muuta.

Jos Ville haluaa sen liekkarin olevan melta, niin sitten se on melta. Ei siitä wysista tarvitse huolehtia, koska kukaan täällä ei hirtä sen vuoksi. Ihan sama asia koski minun Halo jengiänikin.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Musta alkaa tuntuun että tankki lista oli huono idea, on tulla sentään pari listaa vähäsellä määrällä pst tulta ja pari taitaa joutua tulemaan pelkkään lähikseen, mutta ei juma noita delluja ja niiden lanceja. mutta toisaalta uskallanko mä ottaa pehmoisia veteraanejakaan tonne myrkkyjen ja boltterien sekaan?

Ja juu ei itseä ainakaan pieni jousto wysiwygistä haittaa kunhan siinä on se joku järki mikä on mikäkin.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

No toisaalt jos sä pääset tykittää ensin. Niin siitä ei paperi lenturit tykkää
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Huonon idea ehtii vielä hyvin päivittämään ennen kuin deadline paukkuu tässä touhussa. Itsellä ei ole edes huonoa ideaa suunnitteilla, eikä nuo näkyvissä olevat listat helpota senkään vertaan kun ei ole tietoa puolistakaan modeleista mitä ne tekee ja miten. Sen mitä tajuaa niin ensinmäisessä listassa pitäis vissiin olla jotain millä tiputella raskaasti panssaroituja modeleita että on edes teoreettinen mahdollisuus pärjätä kaikkia vastaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Boreas

Viesti Kirjoittaja Boreas »

ManAtArm kirjoitti:Musta alkaa tuntuun että tankki lista oli huono idea, on tulla sentään pari listaa vähäsellä määrällä pst tulta ja pari taitaa joutua tulemaan pelkkään lähikseen, mutta ei juma noita delluja ja niiden lanceja. mutta toisaalta uskallanko mä ottaa pehmoisia veteraanejakaan tonne myrkkyjen ja boltterien sekaan?

Ja juu ei itseä ainakaan pieni jousto wysiwygistä haittaa kunhan siinä on se joku järki mikä on mikäkin.
elä ny itke kun ei mun listassa oo kuin vaan 7 lancea. ootas kun päästään kiessille 2.......kannattaa varata liukkaria mukaan
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Ville voi todistaa miten hyvin se ensin tykittäminenkin sujui viimeksi. Täytyy varmaan hankkia Stormsword, sillä en minäkään voi ampua kohteen ohi(10 tuuma lätty)
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
syrja

Runt kirjoitti:Sen mitä tajuaa niin ensinmäisessä listassa pitäis vissiin olla jotain millä tiputella raskaasti panssaroituja modeleita että on edes teoreettinen mahdollisuus pärjätä kaikkia vastaan.
Ei välttämättä. Kannattaa muistaa et pelataan noista objektiiveistä. Nuo joissa on parikolme peltipurkkia ei niitä keräile nopeesti. Toki ne yrittää sitten tuhota yksiköitä ja saada niistä pisteitä. Mut hyvin niitä vastaan pärjäilee vaikkei kovasti tuota pellin avaus tulta olekkaan. Pojot ratkaisee ei räjäytetty tankki. Tietty jos räjäyttää kaikki. Tai jos sen tekee nopeesti niin ei siitä välttämättä paljoa pisteitä saa. Ja yksittäinen peli ei täs merkkaa mitään. Paras on kun pelaa vaan ns omaa peliä.
ArkkiError

Viesti Kirjoittaja ArkkiError »

Boreasilla ja minulla on lanceja juu, mutta se auta jos nopat eivät ole puolella tai jinkit(ketkä niitä nyt sitten saavatkin) onnistuu kohteilla. Enemmän pelkään omien paperilennokkieni puolesta. :D Kolme boltterin iskua jotka osuu enkä kykene väistämään niin..se siitä. :D

Deldareista voi aina kertoa sen verran että: Ne tulee päälle lujaa ja iskee nopeasti ja armotta, mutta kun niitä isketään takaisin, ne ottaa sitten turpaansa melkeinpä kovempaa kuin lasiseinä. :D Suunnitelma kun menee takapuolelleen niin sitten vaan aletaan rukoilemaan noppajumalia. :D
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Eikös se miellyttävämmän peliin tee, että tarjoaa vastustajan kaikille aseille vähän jotain tapettavaa. Ettei koita jollain valinnoilla jättää osaa vastustajan armeijasta lähes täysin hyödyttömäksi, esim. Ottamalla vaan tankkeja tai vaan jalkaväkeä? Itsellä ei paljon tankkeja tuu, mutta hammereissa kai myös suurin osa AT -aseista toimii jalkaväkeen, niin mikäs siinä :) ja toisaalta nykyedikan tuo objectivekikkailu tekee tämän lähestymistavan ehkä aiempaa huomattavasti huonommaksi, ainakin tällaista vakuuttelua rivien välistä on luettavissa. Ja tosiaan, 500 pojoa on niin pieni, ja melkein 750 kanssa, ettei siinä maailman monipuolisinta listaa tarjota. Tosin Taneli onnistui hienosti, kun on jalkaväkeä, lenturi ja pari razorbackia.

Tää nyt oli vaan tämmöistä ääneen miettimistä, eikö tarkoitettu kritiikiksi kenellekään.
Kalat meni kotio...
syrja

Jaaha etikettiharry iskee taas :D Ei vaan. Mut joo onhan täs mahdollista tosiaan et sulla on 90% (tai jopa enemmän) porukasta sellasta ettei tee mitään vastustajalle. Ei mulla ole kuin 3 asetta joilla pystyy tekemään jotain tankkeja tms vastaan yksi niistä vaatii 6:sta nopasta ja 2 vaatii pääsyä lähelle. Joo lassi, siihen lähelle pääsyyn on keino. Mut jos noi 2 shottia ei sit osukkaan. Niin lirissä ollaan kun gorgamorga on kimpussa. Mutta kuten harri sanoit ja mitä olen sanonut. Noi objektiivien keräys kuitenkin ratkaisee hommaa. Ja sitä nuo mörssärit ei ehdi tekemään.

ja samaa mieltä tosta tanelin listasta. Monipuolinen ja tasapainoinen lista. Tulee olee vaikee vastus. Kuten kaikki muutkin.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Mikäs se semmoinen lista on, jossa kaikille aseille ei löydy jotain kohdetta? Kyllä mää Tominkin kyykkyyn saan mun boltertulituksellani. Pitää vain saada se perse esiin, niin voi pistää lyijyä sinne päin tulemaan.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Noi nautit o pikku hiljaa maaleis, mut mää en tie haluunko mä pelata niillä enää. Oon tosi otettu ku moni on huolissaan mun huonoista voittomahdollisuuksista. :) Tekis mieli voittaakin osa peleist niin kai mä spämmin niit trooppei ku niil ne pikku pelit voitetaa useammas tapauksessa. Saanks mä muuttaa listaa? Kai vissii ku toi deadline päiväkää ei oo vie käsil? Otan jotain geneeristä marinekräppii niinku kaikki muutki niin ollaan kaikki samanlaisia sit. Lojalistit lojalisteja vastaan vähä niinku good ol' days. :)

Sentinels of Terra 500p
Kuva

HQ
Librarian
Mastery Level 1, Force Axe, Warlord

TROOP

5-man Scout Squad with Bolters
Scout Sergeant /w Combi Melta and Melta Bombs

Dedicated Transport: Land Speeder Storm /w Heavy Flamer

TROOP
5-man Scout Squad with Bolters
Scout Sergeant /w Combi Melta

Dedicated Transport: Land Speeder Storm /w Heavy Flamer

HEAVY SUPPORT
10-man Devastator Squad
Sergeant, 4 lascannons

= 497p
syrja

:D
Eihän mikään estä ketään vaihtamasta viel listaansa. Eikä me susta huolissaan oltu. Esimerkkinä nyt vaa käytetty. Sä oot niin kiero et sulla on noille örkeille julma juoni mieles. Mut sut tuntien haluun viel vahvistuksen siihen, et porukka vaihtuu. Päivitän vasta sitten.
Mut mielenkiinnost. Mikäs ton terra suplementin "the juttu" on? Sitä kun en tunne.
Kardinaali
Viesti:

Kyl mä näihin vaihdan jos saa. Toi testinappi eilen tuntu sen verta kivalta, että oranssia it is. Pelotti oikeen kun olin saavuttaas melkein maalausdeadlinen, nyt sain lisää maalattavaa. Sentineleiden Bolter Drilli eroo normi IF:stä sillee että se toimii vaan puolelle rangelle, mutta antaa Twin-linkedin. Muuten ne on aikalailla normi Imperial Fistejä mut niil on omat relicit (tosin aikalailla normikirjaa surkeammat) ja pari yksikkö slotti-muutosta. (Dev. Centurionit pääsee halutessaan Eliteen ja Assault Centit Fast attackkiin)

Syrja ja juu: Örkeillä 1250 rajapyykissä unboundi olis alkanut taittumaan Waaagh Supplementin Dread Mob-formaatioksi. 1500:ssa olis ollu lisäksi mukana Normi Cadi missä Warboss antamassa Waaghin walkkereille ja sit pari ryhmää grotteja. Listat olis kasvanu aina vaan muutamalla dredulla / killer kanilla ainakun olis edetty pisteissä.

Ja siellä mun edellisessä viestissä saattoo olla joukossa myös sarkasmia siellä täällä.
harkkari

Höh. Tunnen "omaperäisen" armeijavalintani loukatuksi ;D Pitääkö mun tulla sitten örkeillä? Ettei ois vaan marsuja, tankkeja ja parit emohaltiat koko liigassa.

Ja joo, kuten sanoin, mun lässytykset ei ollut kohdistettu keneenkään. Mielelläni olisin nähnyt örkkimöröt kentällä. Lähinnä tollaista yleistä löpinää ja nillitystä useammankin sotapelin perus kökköstrategiasta, jossa unittivalinnoilla pyritään minimoimaan jo osa toisen armeijan yksiköiden tehosta. Siis nimenomaan kai spämmimiseksikin sitä jotkut kutsuu. Itse olen sitä harjoittanut esim. FoWissa tehokkaasti, ennen kun hoksasin kuinka rasittavaa se oikeastaan on :D jos noi tactical objectivet sitä rikkoo, niin se on kyllä mukava ja hyvä lisä.
Kalat meni kotio...
Kardinaali
Viesti:

Haha, odotinkin Harkkarilta jotain kommenttia fisteistä. Puolustuksekseni oon suurin piirtein haaveillu näistä SoT-supplementin julkaisusta lähtien, ennen kuin Harkkari oli ees saastunut uudestaan 40k:n puolelle. :D Myönnettäköön että aluksi silloin ajattelin pitkään tekeväni Crimson Fistejä, mutta Sentineleiden säännöillä. Nyt yksi ilta kynäruiskun kanssa saikin muuttamaan mieltä. Oranssia on kuitenki suht raivostuttava maalata käsin mutta ruiskulla toi tuntuu menevän aika vaivattomasti. Saa hyvää jälkeä "vaikeasta" väristä.

Joo Tactical Objectivet rikkoo hyvin sitä unboundin mahdollistamaa spämmiä Esim. Combined Arms Detachmentin Objective Secured-vaikuttaa aika paljon, erityisesti Tactical Objectiveis. Noil Nauteil olis varmaa wipenny tietty jos vastustajal ei oo tarpeeks AT-tulta, mut tosiaa tää kamppiksen "Wipestä ei saa kuin muutaman pisteen ja vastustaja pitää tekemänsä pisteet" -sääntöpaketti sai sellasen olon että olisin kehdannu noilla pelata. Odotan nyt kuitenkin pärjääväni paljon paremmin Marineilla kuin Nauteilla. Nyt voimasuhteet kääntyi toisinpäin. Unelma matchuppi olis ollu Teron prinssi (nautit olis tappanu ne hetkes) nyt se onkin sit kamalin vastus, mut vastavuorosesti koen et mul on paremmat tsäänssit normipeleis.

Mää nyt kuitenkin tuuliviireilin tänne suuntaan koska semmone yleinen "Porifiilis" tuntuu olevan yhä että se HQ + Kaks TROOPPIA on semmonen sosiaalinen normi vielä. :D Kenenkään yksittäinen kommentti ei siis vaikuttanu pelkästään.
harkkari

Juu olihan se tiedossa, että ne Sentinelit sulla on ollut mielessä :) Mutta tosissaan Crimson fistejä luulin, että aiot pelailla. Se vaikutti aluksi mun heilahtamiseen Imperial Fistejen puolelle :D Toisaalta, en ole vielä yhtäkään sutaissut maaliin, että Crimsonien kelkkaan voisin vallan helposti hypätä. Hemmettiläinen. Pitäsköhän. Mutta sää et oo niitä Crimsoneja ainakaan nyt tekemässä?
Kalat meni kotio...
Boreas

Viesti Kirjoittaja Boreas »

Kivaa Lassi! Vedetään rallia kimpassa ympäri kenttää nyt kun kummallakin on skimmereitä. Eka joka vetää 2 kiessiä kentän ympäri, voittaa pelin ja saa esittää huonon Kimi Räikkönen imitaation. XD
Odotan innolla jos vaikka nappais muutaman keltasen marsun areenalle.
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Niin ja tosiaan jos nyt mietitään tätä asiaa niin mulla esim. on 365 pisteen Prinssi joka saa parhaassa tapauksessa tuhottua/tapettua 6 Unittia, jos peli menee vuorolle 7, johon se menee vain yhdessä kolmesta pelistä keskimäärin. Eli oikeastaan se on semmosta 4-6 unittia, jos ne ei pysty lähistelemään kunnolla eivätkä ole pelottomia/We Shall Know No Feariä. Sama juttu periaatteessa Lassin Nauteissa olisi ollut, paitsi tietty ne pystyy ampumaan, mutta ei ne pysty ampumaan useaa kohdetta ja assaulttaamaan eri kohteeseen. Itse siis tietty olen tuollaisella listalla mukana oman laiskuuden takia, mutta jooh voisi olla hyvä että Porilaiset vaan hyväksyy sen että nykyään ei välttämättä aina ole se CAD/FOC lista vastassa enää. Mutta jooh tämä menee jo vähän sivuun pointeista. Itse odottelen ainakin metsästys reissuja mielenkiinnolla. Hieman vielä mietin vaihtaisinko jotain hassua tuohon Maulerin tilalle, mutta jää nähtäväksi.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”