Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (Huom. muutos!)
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (ALKAA 23.1.15)
Me voidaan kaimas kanssa kertoa miten teille Arctopoliksella käy, kun se sitten aikanaan lopussa paljastuu ÄLÄ KLIKKAA, JOS ET HALUA SPOILAANTUA:ksi
Anttonin mainitsema "jännäpeli" päättyi lukemin Anton 3 boreas 35 WIPE. Mitä tulee liigan jatkamiseen niin itellä on halua ja suuniteltua listaa vaikka 2500 pisteeseen asti.
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf
Ottaen huomioon mihin paikkaan Arctopolis nojaa, Death world on osuvampi, missä suurin uhka ihmiselle ei ole eläinkunta, vaan ne urpot siellä rhinon ratin takana jotka hoilaa että sydämmen tilalla on keittiö väline :DFurinji kirjoitti:Me voidaan kaimas kanssa kertoa miten teille Arctopoliksella käy, kun se sitten aikanaan lopussa paljastuu ÄLÄ KLIKKAA, JOS ET HALUA SPOILAANTUA:ksi
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Ne sinne asettuneet urpot eivät muuta planeetan alkuperäistä tyyppiä vielä mihinkään päinvastoin toihan on ihan tyypillistä :D
Anton/Ville peli päivitetty listoille
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ville ei ole ainoa henkilö, jolla on ilmestynyt koneongelmia. Seuraavasta syystä jää hienot raportit kirjoittamatta hänen ja Tanelin kanssa käydyistä peleistä.
Mutta joo, oli se Ville peli hassu. Voitan kaikki heitot kirkkaasti ja sitten annan luvan Villelle varastaa aloituksen ja niinhän hän teki. Kai sitä pitää varoa jatkossa mihin kaikkeen antaa lupia. Vähän oli avoin maasto, mutta niin oli viimekin kerralla. Kuvittelin lähteväni sillee vruummm eteenpäin, niin olin siinä avoimena oikein mallikkaasti.
Kahta vuoroa avoimella ei oikein pysty olemaan kun tulee sellaista kuritusta, niin oli peli aika yksipuolinen. Ville ampuu ihan kivasti, sillee normaalisti ilman mitään ihmeempiä ja itse noudatan niitä normaaleja WH40k:n sääntöjä. Oletteko tekin huomanneet miten aina kahdella meltalla ammuttaessa tulee Bs4:lla heitetyksi 1 ja 2. Sillee ironisesti kolme. Heh, muakin naurattaa.
Ekan vuoron aikana Ville teki sitä ja tätä ja mie sain 2hp pois yhdestä koneesta. Kai tässä voidaan jo kätellä kun ei tästä näytä tulevan yhtään mitään kun 20 splinter kutia tekee 17 haavaa mun hyppyreppuihin. Toisaalla puolestaan shakennut blaster ryhmä snäppää 4 osumaa. Hauskaa. Koeta tässä sitten tehdä jottain.
Paras kohta pelistä oli kun onnistuin 3:ssa Power armourissa putkeen. Kun toinen ryhmä pisti tulta samalla mitalla, oli hyvä mieli, mutta jokainen onnistuminen tasoittuu myöhemmin ja palattiin niihin keskiarvoihin oikein korkojen kera. Ihanaa.
Joskus pelaa sellaisia pelejä, jolloin näkee, että kyllä tästä 40k:sta voi nauttiakkin. Harvoin kuitenkin, mutta edes joskus. Yleisimmin, kuten nyt, huomaa sitten sen toisen ääripään. Vaihdetaan kaikki hei peliä Malifauxiin. Siinä ei ole noppia pilaamassa peliä tällä tavoin.
Mutta joo, oli se Ville peli hassu. Voitan kaikki heitot kirkkaasti ja sitten annan luvan Villelle varastaa aloituksen ja niinhän hän teki. Kai sitä pitää varoa jatkossa mihin kaikkeen antaa lupia. Vähän oli avoin maasto, mutta niin oli viimekin kerralla. Kuvittelin lähteväni sillee vruummm eteenpäin, niin olin siinä avoimena oikein mallikkaasti.
Kahta vuoroa avoimella ei oikein pysty olemaan kun tulee sellaista kuritusta, niin oli peli aika yksipuolinen. Ville ampuu ihan kivasti, sillee normaalisti ilman mitään ihmeempiä ja itse noudatan niitä normaaleja WH40k:n sääntöjä. Oletteko tekin huomanneet miten aina kahdella meltalla ammuttaessa tulee Bs4:lla heitetyksi 1 ja 2. Sillee ironisesti kolme. Heh, muakin naurattaa.
Ekan vuoron aikana Ville teki sitä ja tätä ja mie sain 2hp pois yhdestä koneesta. Kai tässä voidaan jo kätellä kun ei tästä näytä tulevan yhtään mitään kun 20 splinter kutia tekee 17 haavaa mun hyppyreppuihin. Toisaalla puolestaan shakennut blaster ryhmä snäppää 4 osumaa. Hauskaa. Koeta tässä sitten tehdä jottain.
Paras kohta pelistä oli kun onnistuin 3:ssa Power armourissa putkeen. Kun toinen ryhmä pisti tulta samalla mitalla, oli hyvä mieli, mutta jokainen onnistuminen tasoittuu myöhemmin ja palattiin niihin keskiarvoihin oikein korkojen kera. Ihanaa.
Joskus pelaa sellaisia pelejä, jolloin näkee, että kyllä tästä 40k:sta voi nauttiakkin. Harvoin kuitenkin, mutta edes joskus. Yleisimmin, kuten nyt, huomaa sitten sen toisen ääripään. Vaihdetaan kaikki hei peliä Malifauxiin. Siinä ei ole noppia pilaamassa peliä tällä tavoin.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Olemme... Muistithan siis heittää OP-kräkki-kranut ;)El Capitan kirjoitti: Oletteko tekin huomanneet miten aina kahdella meltalla ammuttaessa tulee Bs4:lla heitetyksi 1 ja 2. Sillee ironisesti kolme.
Erittäin hyvä raportti, nyt on taas vastaheitto tarjolla ku Ville alkaa seuraavan kerran ulista "penkin alle" menneistä heitoistaan.
Pari viimeistä edikkaa (ampumisen tehokkuus, liikkeen tehokkuus, psyykkisten powerien übertehokkuus) on kyllä korostanu hienosti tuota arpaonnea. Onpa mahtava peli kun se voi ratketa siihen kumpi pääsee aloittamaan.. Seize the Iniatitive on taas näitä sääntöjä, joiden kohdalla ajatus on ollu kaunis, mutta toteutus ihan hirvittävä
Make love, not peace.
- AutumnWizard
Taas on peliä pelattu ja noppia heitetty. Tällä kertaa vastassa oli El Capitan.
Peli alkaa suht hitaasti sillä kumpikaan ei ihmeemmin suorita objektiiveja, molempien objektiikit olivat pääosin korkeita numeroita joten pistemäärä oli alhainen.
Sternguardit droppaa alas ja tappaa dreadnaughtin, mutta kuolee seuraavaksi assault mariinien hammer of wrathiin. Minun ironclad dreadnaught tappaa ylisotajumalan rhinon mutta ei onnistu 6 tuuman assaultissa warlordia päin koska nopat on tupla ykköset.
Homma alkaakuitenkin sujua paremmin kun centurionit tulee alas vuorolla kolm ja tappaa warlordin ja saa myös kingslayer objektiivin. Siitä lähtien peli on Antonin joukkojen tasaista tuhoamista mutta wipeä ei tule koska 3 tacticaalia ei onnistu tappamaan 1 scouttia lähitaistelussa.
Lopputulos: Taneli 19 - Anton 7
Peli alkaa suht hitaasti sillä kumpikaan ei ihmeemmin suorita objektiiveja, molempien objektiikit olivat pääosin korkeita numeroita joten pistemäärä oli alhainen.
Sternguardit droppaa alas ja tappaa dreadnaughtin, mutta kuolee seuraavaksi assault mariinien hammer of wrathiin. Minun ironclad dreadnaught tappaa ylisotajumalan rhinon mutta ei onnistu 6 tuuman assaultissa warlordia päin koska nopat on tupla ykköset.
Homma alkaakuitenkin sujua paremmin kun centurionit tulee alas vuorolla kolm ja tappaa warlordin ja saa myös kingslayer objektiivin. Siitä lähtien peli on Antonin joukkojen tasaista tuhoamista mutta wipeä ei tule koska 3 tacticaalia ei onnistu tappamaan 1 scouttia lähitaistelussa.
Muistit ilmiselvästi nakata OP-kräkki-kranaatit! Onnea voitosta, kuulostaa hyvältä väännöltä :) Tuota objektiivihommaa en ymmärtäny, oliko teillä siis objektiivit 5 & 6 jotenki sivussa?AutumnWizard kirjoitti: Sternguardit droppaa alas ja tappaa dreadnaughtin, mutta kuolee seuraavaksi assault mariinien hammer of wrathiin.
--
Make love, not peace.
- AutumnWizard
]Muistit ilmiselvästi nakata OP-kräkki-kranaatit! Onnea voitosta, kuulostaa hyvältä väännöltä :) Tuota objektiivihommaa en ymmärtäny, oliko teillä siis objektiivit 5 & 6 jotenki sivussa?[/quote]
Ennemmin sitä että tactical objectiivit oli kaikki 40+ luokkaa. Eli aika vähän tuli secure objective 1-6 kortteja.
Vähän kiireessä kirjoittaa epäselvästi... :D
Ennemmin sitä että tactical objectiivit oli kaikki 40+ luokkaa. Eli aika vähän tuli secure objective 1-6 kortteja.
Vähän kiireessä kirjoittaa epäselvästi... :D
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Aloituksen tärkeydestä on paljon mielipiteitä. Ainakin tämän 40k:n kohdalla. Minnuu lähinnä alkaa inhottamaan se, miten paljon on tehtävissä ensimmäisen vuoron aikana. Chargerangen ollessa 24" parhaimmillaan ja aseiden suuri tulivoima voi tehdä hirmuisia tuhoja ennen kuin toinen on kerinnyt pistää edes tikkua ristiinkään. Näinä kertoina, kuten esimerkiksi pelissä Villeä vastaan, tulee pakostakin huokaistua kun tuumailee, että miksi minä en sopinut peliä BFG:tä, Confroo, Saagaa tai WM/H:ta? Miksi kaikkien näiden vuosien jälkeen edelleen pelaan sinnikkäästi pelkän tavan ja pienen muutoksen pelon vuoksi hammereita kun tiedän paremmin? Ei GW samalla rakkaudella peliänsä suunnittele.Barricade kirjoitti: Onpa mahtava peli kun se voi ratketa siihen kumpi pääsee aloittamaan.. Seize the Iniatitive on taas näitä sääntöjä, joiden kohdalla ajatus on ollu kaunis, mutta toteutus ihan hirvittävä
Seize the iniative on ihan jees sääntö, mutta ei missään nimessä nykyisellään. Se on jotenkin karua suunnitella ja depota niin, että itse saisi sen ensimmäisen vuoron. Sitten se toinen homo siellä toisella puolen pöytää heitti kutosen ja straight hittaa sillä Ap2 lätyllään jne. Jos se heitto tehtäisiin ENNEN depoa, pitäisin suuni kiinni ja keskittäisin kaiken energiani niiden muiden huonojen sääntöjen huomauttamiseen.
Taneli peli oli kyllä jännä. En tiedä miksi, mutta minulle tuli yllätyksenä, että razorit olivat vaihtuneet podeihin. Vai on tämmöinen luvallinen juttu ilmeisesti. Podaava AV13 walker. Jee. Millähän mää sen rikon? Podaavia Centuja graveilla. Tupla jee. Mää alan unohtamaan, koska viimeksi mulla oli hyvä olo pelatessani tätä peliä. Mahtoi olla Pätkää vastaan...
Peli tavallaan kusi pahasti objektiivien vähyyteen. Ekalla vuorolla mulla oli koko kenttä leikkikenttänäni, koska Tanelilla oli pöydällä vain 10 Tactista. Ei mun paljoa tartte kattella mitä minnekin liikuttelen niin kauan kunhan kaikki tärkeä on meltarangella. Taneli ei tainnut huomioida paljoa myöskään dominaation mahdollisuutta kun laitettiin kaikki objet keskelle kenttää. Ei käynyt kuitenkaan säkä ja jäi ekan vuoron domination suorittamatta. Olisin ihan mielelläni turbobuustannut ja liihottanut nappaamaan kaikki.
Sitten tuli podit ja sitten oltiin kusessa. 5 meltaa rangella, mikä vaan hajoaa siinä touhussa. Podi tippuu Rhinoni luokse, joka tekee karkuun juoksemisesta todella vaikeaa. Onneksi on temppuja ja kikkoja vielä hihassa, mutta jotenkin nuo mariinit ei suostu kuolemaan. Tukkivat siis velipojulta opitun tempun, että Rhino poikittain kahden imban väliin tielle. Mihin sit tästä lähtisi juoksemaan?
Mitä sitä tässä sanoa? Onhan mulla meltabombit, mutta kuka kenraali luottaa siihen, että tuo Av13 menisi rikki, koska sillä on kuitenkin 5 iskua ilman chargea? Mitä tuo lentokone mahtaa ajatella kun yritän joillain pistooleilla sitä ampua? Mitä mahtaa mun joukot tuumia kun Centut tulee? Liikaa väkeä, jolla liian suuri tuhovoima kerralla, pöydällä. Ei tässä paljoa voi mitään tehdä.
Ironista kyllä, heitin ihan hyvin koko pelin ajan. Nopista ei voi tätä häviötä syyttää vaan pikemminkin syyttävä sormeni osoittaa jotain muuta. Jääkööt se salaisuudeksi mitä, mutta eiköhän jokainen täällä pyörivä henkilö voi arvata vihani kohteen. Objektiivejakin tuli ihan hyvin, mutta kun ei ole joukkoja ja voimaa niiden tekemiseen...
Pelin suorittaja oli Whirla. Ampui 4 täysosumaa. 16 mariinia olisi voinut kuolla, mutta sen sijaan vain 8 koki kuollettavan haavan, joka sanoikin sitten ping. Noh, sentään se osui. On sekin jotain kuitenkin, mistä olla iloinen.
Tuli muuten kanssa mieleen muutama sääntöseikka. Plasma ja sen gets hot. Rapid firellä sain osuman, joka johti tappoon ja sitten toinen suli ja kuoli itse. Ville koitti puhua Tanelin kuolemaa takaisin, koska ampuja kuoli, mutta me pelttiin ilmeisesti kuitenkin oikein kun otettiin molemmat nappulat pois. Eihän se osuma mihinkään katoa vaikka äijä kuolisikin gets hottiin? Sekin oli muuten jännä kuolema kun sain re-rollia sen osumaheiton. Heh heh.
Toinen jännä juttu, jota itse en voi sulattaa sitten yhtään, onkin warlord trait. Se on tarpeeksi paha jo itsessään, että Taneli saa käyttää koko armeijallaan warlordin LD:tä kun minä itse saan käyttää sitä vain 12" säteellä, mutta miten tämä toimii kun hahmo ei ole pelissä? Jos se on reservissä, niin vaikuttaako se? Kun minä vielä nautein näistä peleistä, asiat vaikuttivat mikäli säännön omaava jätkä oli kentällä fyysisenä nappulana. Mutta nyt warlord oli vielä reservissä, niin vaikuttaako hänen warlord traittinsa, josta hyötyy ihan koko armeija?
- Sinitähti
- Sinitähti
Oikein pelasitte :) EDIT: s. 164: "--that shot is not fired and the firing model immediately suffers a single Wound". Tahtoo sanoa että osumat jää voimaan. Ja koska osumat on jo tapahtunu, ei sen ampujan kuoleminen vaikuta asiaan - vaikka kuoleminen tapahtuukin "immediately".ampuja kuoli, mutta me pelttiin ilmeisesti kuitenkin oikein kun otettiin molemmat nappulat pois.
Ja kyllä Tanelin warlord-traitti taitaa toimia juuri noin, että ei tarvi figun olla itse paikalla. Se on pitäny mieleenpainuvan palopuheen ennen deploymenttia ;) EDIT: s. 124 sanoo, että ainut asia mikä estää warlord traittia toimimasta on warlordin kuolema. Joillain traiteilla on kantama, mutta se on aina erikseen kerrottu.. Esim. Codex: Space Marines sisältää Champion of Humanity traitin (josta nyt taitaa olla puhekin?), joka koskee automaattisesti kaikkia samaan detachmenttiin kuuluvia - ihan sama missä se ite warlord on. Champion of Humanity on siitäki hauska, että sitä ei edes ole pakko käyttää: jotku LD8 vesselit saa käyttää omaa liippaansa ja epäonnistumisen toivossa ;)
Sitä en sitte muistakaa, että miten se toimii esim Terrifyn kanssa. Jos mä loitsuan taktikaalilta yhden liipan pois niin se käyttää silti kymppiä, mutta jos loitsuan warlordin niin koko detachment menee LD9:llä?
Vastailen tarkemmin sivunumeroiden jne kanssa kun pääsen kotiin!
Make love, not peace.
Joo noi on jänniä juttuja. Ne traitit jois on kantama niin on selkeitä. Mut just toi trait. Ei missään taideta sanoo et onko kenun pakko olla kentällä et voi käyttää. Mä sanoisin siis et voi käyttää kunnes joku toisin osottaa. Tohon terrifyyn sanoisin et pomon ld ja siihen se miinus.
edit. Niin sen verran korjausta veliseni. Se champion of humanity anto rerollia moraalia jne 12" säteellä kenusta. Korsarrolla on se. Mut 5 trait "rites of war" anto kaikkien käyttää kenun ld:tä. Ja tosiaan se oli may use ei must use.
edit. Niin sen verran korjausta veliseni. Se champion of humanity anto rerollia moraalia jne 12" säteellä kenusta. Korsarrolla on se. Mut 5 trait "rites of war" anto kaikkien käyttää kenun ld:tä. Ja tosiaan se oli may use ei must use.
- AutumnWizard
Kiitoksia selvennyksestä noihin sääntökysymyksiin. Kyse oli just tuosta Space Marine codexin rites of war warlord traitista. Sitä plasmaa ja warlord traittia mietittiin hetki ja näyttää että ihan tuurilla pelattiin nuo säännöt oikein.
No prob, Taneli :)
Niin, sallittu koska ei ole kielletty. En pysty lupaamaan tuosta LD-asiasta kun en tosiaan muista kuinka se on codexiin muotoiltu. Jos tactical marinella on lupa käyttää warlordin LD:tä ja joku Farseeri painaa ihan tuskassa tacticaalin LD:tä alaspäin, niin edelleen se testailee IMO warlordin 10:llä.Ei missään taideta sanoo et onko kenun pakko olla kentällä et voi käyttää. Mä sanoisin siis et voi käyttää kunnes joku toisin osottaa. Tohon terrifyyn sanoisin et pomon ld ja siihen se miinus.
Make love, not peace.
Ou nou. Eldareille tuli joku hankalammaks... :D ....sori.
Mut joo. "All models in your warlords detachment can use his leadership value in place of their own" noin sanotaan. Kyllä tuosta veliseni tietty vois tuollaisenkin väännön saada aikaan. Mä oon sitä mieltä et miinus tulee silti. Ei kai se powerin vaikutus mihinkään katoo jos se on heitetty läpi. Vaikka mahtipomo antaa moraalia lisää niin silti vähän jännittää. Et mulle tuo on ok ja järkevää. Riippuen tietty onko kriittinen tilanne pelissä...:D
Mut joo. "All models in your warlords detachment can use his leadership value in place of their own" noin sanotaan. Kyllä tuosta veliseni tietty vois tuollaisenkin väännön saada aikaan. Mä oon sitä mieltä et miinus tulee silti. Ei kai se powerin vaikutus mihinkään katoo jos se on heitetty läpi. Vaikka mahtipomo antaa moraalia lisää niin silti vähän jännittää. Et mulle tuo on ok ja järkevää. Riippuen tietty onko kriittinen tilanne pelissä...:D
Eli selvennän vielä mun logiikan:
1: taktisella marsulla on LD8, kapteenilla 10. Kaikki saa käyttää kymppiä.
2: taktisen LD laskee seiskaan, kapteenilla 10. Kaikki saa käyttää kymppiä.
3: taktisella marsulla on LD8, kapteenin LD laskee ysiin. Kaikki saa käyttää ysiä.
"His leadership value in place of their own." Esim Telepathyn Terrify laskee target modelin LD:tä. Jos joku pakottaa testaamaan -2 modifierilla, niin ylläoleva taktikaali testaa joko kutosella tai kasilla.
Joo piti tämäki tosiaan nähdä että mä puolustan jotain lojalistien juusto-traittia :p
1: taktisella marsulla on LD8, kapteenilla 10. Kaikki saa käyttää kymppiä.
2: taktisen LD laskee seiskaan, kapteenilla 10. Kaikki saa käyttää kymppiä.
3: taktisella marsulla on LD8, kapteenin LD laskee ysiin. Kaikki saa käyttää ysiä.
"His leadership value in place of their own." Esim Telepathyn Terrify laskee target modelin LD:tä. Jos joku pakottaa testaamaan -2 modifierilla, niin ylläoleva taktikaali testaa joko kutosella tai kasilla.
Joo piti tämäki tosiaan nähdä että mä puolustan jotain lojalistien juusto-traittia :p
Make love, not peace.
Juu. Toi on huvittavinta et mä ehdotan itteeni vastaan ja sä vastustajan puolel...saas nähdä mikä tulkinta on käytös kun pelataan :D varmaan joku kolmas vaihtoehto
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Niih, että sellaista pohdintaa. Itse en vieläkään suostu uskomaan tätä power creeppiä, että mun versio tuosta samasta traitista on paljon surkeampi kuin uudemman codexin. Nielemättä ei myöskään mene, että joku asia vaikuttaisi kun ei olla edes pöydällä.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Kardinaali
- Viesti:
Millä Codexilla anton sit oikeen pelaa? Eiks DA saanu just uuden uunituoreen kirjan mis pitäis olla kaikkea hyvää matskua?
Jännänä triavana tuo marineiden "kaikille liiderin liippa"-warlord traitti on vain historian havinaa muutaman edikan takaisesta vanhasta kirjasta. Silloin muinoin kapteeni antoi koko armeijalle sen liippansa, aina.
Jännänä triavana tuo marineiden "kaikille liiderin liippa"-warlord traitti on vain historian havinaa muutaman edikan takaisesta vanhasta kirjasta. Silloin muinoin kapteeni antoi koko armeijalle sen liippansa, aina.