"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Syökö Mikki Hiiri GW:n konkkaan?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
smaxx
Valvoja

Re: Syökö Mikki Hiiri GW:n konkkaan?

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Silveri kirjoitti:Saisihan siihen useamman armeijankin - imperiumi, kauppaliitto, kapinallise, wookiet, gunganit (kuka tosin näillä haluaisi pelata, ellei nyt ärsyttääkseen vastustajaansa?), jedit...
Mä en edelleenkään ymmärrä miksi muka kaikki hauska olisi huonoa ja kuiva mukasyvällistä :) Gunganit on just hyviä ! Jar Jar menee ehkä ihan hiuksenhienosti vähän överin puolelle, mutta noin muuten onhan se ja ne gunganit aivan mainioita. Ehdottomasti tekisin Gungan armeijan !
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Voisi olla kyllä aika mielenkiintoinen kiusaus pelinkehittäjällä laittaa stormtroopereiden BS (tai vastaava skilli) tasolle 1. :D
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
mentor888

Viesti Kirjoittaja mentor888 »

Silveri kirjoitti:"Ha! Mesa goen to charge yous troops!"
Haa, Gunganit tulee! Vapise GW ;)
Nopat ja taktiikka Fellow
Nopat ja Taktiikka ry
http://www.nopat.fi
http://mentor888.blogspot.fi
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

jamovoima kirjoitti:Yksi FFG:n peli joka ei kyllä ole enää lähelläkään figupeliä, mutta joka kuitenkin antaa saman listojenräpläämisen ilon ja jollain tasolla myös pelifiiliksen on Warhammer Disc Wars. Jos ei ole kokeillut, kannattaa ehdottomasti tehdä niin. Innovatiivinen(?) pelimekaniikka korjaa figupeleihin nähden jonkun verran näyttävyydessä häviämistä. Toiminee etenkin niille, joita figupelit kutkuttelee, mutta itse figunäpertely ei.
Hauska ja ihan hyväkin peli. Yksiköitä vaan tarttis enemmän, ainakin mitä perusboksissa tulee. Vuoro aktivointi jännä, vaikkakin moninpelissä oli hiukan kömpelö (4p). Omaan makuun turhan simppeli (sais jäädä muoti ilmiöks...), mutta kyllähän tota pelailee, varsinkin jos yksikkövariaatioita tulee läjäpäin lisää.

FFG/X-wing + GW pojat varmasti tykkää, suosittelen! Tarpeeks yksinkertainen ja valmistajakin niin ihanan "tuttu ja turvallinen" ;)
Soi viulu
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

Silveri kirjoitti:Voisi olla kyllä aika mielenkiintoinen kiusaus pelinkehittäjällä laittaa stormtroopereiden BS (tai vastaava skilli) tasolle 1. :D
Kyl ne stormyt voisi saada hyvin edes BS2, BS1 on rodialaisten palkkionmetsästäjien BS. Vai pitäisikö rodialaisilla toisaalta olla jopa BS0 jos eivät kerran osu edes saman pienen pöydän ääressä istuvaan kohteeseen? ;)
Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Snowtrooper kirjoitti:
Silveri kirjoitti:Voisi olla kyllä aika mielenkiintoinen kiusaus pelinkehittäjällä laittaa stormtroopereiden BS (tai vastaava skilli) tasolle 1. :D
Kyl ne stormyt voisi saada hyvin edes BS2, BS1 on rodialaisten palkkionmetsästäjien BS. Vai pitäisikö rodialaisilla toisaalta olla jopa BS0 jos eivät kerran osu edes saman pienen pöydän ääressä istuvaan kohteeseen? ;)
Ota huomioon, että Solo ampu ensi ;) Siinä saattaa karski rodialainenkin hämääntyä kun kyljessä törröttää laser-vasama.. Storm Trooperit ehdottomasti BS1!
Make love, not peace.
Tsilari

Viesti Kirjoittaja Tsilari »

Sellainen mekaniikka, että jokaisella yksiköllä olisi Weight of fire-arvo ja osumat lasketaan vastustajan cover arvoa vastaan (Flames of war tyyliin?). Silloin voisivat osuakin johonkin pelissä, koska eittämättä tulivoimaa on vaikka se hakuammuntaa onkin. Tällä lailla ei vaikuttaisi liian parodialta antaa Stormtroopereille huono osumatarkkuus.
Star Warsissa harvoin tähdätään muutenkaan vaan taistelussa ilma on täynnä läjäyssäteitä kummaltakin puolelta
Interromancers waterboard your mind
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Barricade kirjoitti:
Snowtrooper kirjoitti:
Ota huomioon, että Solo ampu ensi ;) Siinä saattaa karski rodialainenkin hämääntyä kun kyljessä törröttää laser-vasama.. Storm Trooperit ehdottomasti BS1!
Voidaan siis todeta, että rodialaisten I on jotain luokkaa 1. Eihän se ehtinyt edes ampua.
smaxx
Valvoja

Jedit voi olla nihkeitä mallinnettavia :) Niihin ei osu perusukkelit koskaan, ne voittaa vaikka yksinään vihollisen taistelulaivaston. Ainoastaan komento 66 voittaa Jedit ! Ja ehkä Sithit.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Jeijo kirjoitti:
jamovoima kirjoitti:Yksi FFG:n peli joka ei kyllä ole enää lähelläkään figupeliä, mutta joka kuitenkin antaa saman listojenräpläämisen ilon ja jollain tasolla myös pelifiiliksen on Warhammer Disc Wars. Jos ei ole kokeillut, kannattaa ehdottomasti tehdä niin. Innovatiivinen(?) pelimekaniikka korjaa figupeleihin nähden jonkun verran näyttävyydessä häviämistä. Toiminee etenkin niille, joita figupelit kutkuttelee, mutta itse figunäpertely ei.
Hauska ja ihan hyväkin peli. Yksiköitä vaan tarttis enemmän, ainakin mitä perusboksissa tulee. Vuoro aktivointi jännä, vaikkakin moninpelissä oli hiukan kömpelö (4p). Omaan makuun turhan simppeli (sais jäädä muoti ilmiöks...), mutta kyllähän tota pelailee, varsinkin jos yksikkövariaatioita tulee läjäpäin lisää.

FFG/X-wing + GW pojat varmasti tykkää, suosittelen! Tarpeeks yksinkertainen ja valmistajakin niin ihanan "tuttu ja turvallinen" ;)
Tokihan tuohonkin on julkaistu jo rullakollinen lisäosia, joten yksiköitä ja rotuja riittää.
Mazikainen

Viesti Kirjoittaja Mazikainen »

http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

EHkä Stormtroopperit on sit BS4, mut han solo BS8?

Sit joku perus-gungan BS0.5
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

http://www.cracked.com/article_18858_th ... ience.html

Eli ampumiseen vaadittaisiinkin Morale check, paitsi jos on Han Solon kaltainen sosiopaatti?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Silveri kirjoitti:http://www.warseer.com/forums/showthrea ... sault-28mm

Jos Imperial assault laajennettaisiin vähän isommaksi peliksi, niin siinähän onkin jo suora kilpailija 40k:lle. Kohtuuhintaiset muovifigut, niin ei paljoa puuttuisi. Saisihan siihen useamman armeijankin - imperiumi, kauppaliitto, kapinallise, wookiet, gunganit (kuka tosin näillä haluaisi pelata, ellei nyt ärsyttääkseen vastustajaansa?), jedit...
Jostain syystä aika moni tuntuu ajattelevan että 28mm Star Wars olisi automaattinen jättihitti, mutta olen eri mieltä. SW-universumi ei yksinkertaisesti taitu maataisteluihin samalla tavalla kuin sellaiset jotka on nimenomaan suunniteltu tukemaan pöytäpeliä visuaalien ja loren puolesta. Star Wars on suunniteltu näyttämään hyvältä elokuvateatterissa, ei pelipöydällä. 100 Kauppaliiton identtistä RogerRoger-droidia ei nyt ole mitenkään kovin inspiroiva armeija. Tai saman verran yhtä identtisiä kloonitrooppereita. Asiaa ei auta se etteivät maataistelut ole elokuvissa mitenkään erikoisessa roolissa, ja Hoth poislukien eivät myöskään kuulu elokuvien muistettavimpiin kohtauksiin.
Vähän sama vika vaivaa näitä avaruustaistelupelejäkin. Valkokankaalla hienon näköiset alukset näyttävät pelipöydällä steriileiltä. Niiden mallit eivät ole keskenään skaalassa (tämä ei ole kaikille tärkeää, mutta joillekin on). Joo voihan niitä tietysti itse maalata vaikka minkä värisiksi, mutta itse universumi ei oikein tue tätä (vrt. "oikeiden" figupeliuniversumien pitkälle kehitetty värimaailma ja ikonografia). Factioneitakin on turhan vähän. X-Wingistä pidän kyllä kovasti mekaniikan puolesta, mutta keräilymielessä se ei kyllä iske ollenkaan.

Tätä ei pidä tulkita niin ettei SW-pelit voisi menestyä, päinvastoin, mutta ei niiden vetovoima kuitenkaan niin laaja ole että ne voisivat syrjäyttää GW:n tai muiden perinteisten figufirmojen universumit. Kaikki ei kuitenkaan halua prepainttia ja muutenkin SW-pelit on aika valmiiksi pureskellun oloista tavaraa. Osa tykkää eineksistä, toiset sekoittavat soosinsa itse.
jamovoima
Valvoja

Muuten hyvä, mutta eikö marinet, TAU ja eldarit ole aikalailla kanssa "100 identtistä olkapanssarimiestä" osastoa. Ainakin suoraan paketista rakennettuna, jota kai kuitenkin valtaosa armeijoista on. Edit: Lisättäköön listaan vielä Necronit ja Tyranidit...

Itseasiassa kun tausta puhutaan. Niin se olisi luultavasti jopa enemmän kotonaan Sw universumissa.
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Battlefrontin menestyminen tietokoneella voi antaa osviittaa siitä, kuinka paljon Star Warsin maataistelut kiinnostaa.
Värien ja varusteiden "unikisointi" ei ole ongelma kloonisotilaille tai kapinallisille, mutta tosiaan CIS ja Imperiumin joukot ovat totutusti aika pelkistettyjä.
smaxx
Valvoja

Flogger kirjoitti:Asiaa ei auta se etteivät maataistelut ole elokuvissa mitenkään erikoisessa roolissa, ja Hoth poislukien eivät myöskään kuulu elokuvien muistettavimpiin kohtauksiin.
Vähän sama vika vaivaa näitä avaruustaistelupelejäkin. Valkokankaalla hienon näköiset alukset näyttävät pelipöydällä steriileiltä. Niiden mallit eivät ole keskenään skaalassa (tämä ei ole kaikille tärkeää, mutta joillekin on). <snip>
Tätä ei pidä tulkita niin ettei SW-pelit voisi menestyä, päinvastoin, mutta ei niiden vetovoima kuitenkaan niin laaja ole että ne voisivat syrjäyttää GW:n tai muiden perinteisten figufirmojen universumit. Kaikki ei kuitenkaan halua prepainttia ja muutenkin SW-pelit on aika valmiiksi pureskellun oloista tavaraa. Osa tykkää eineksistä, toiset sekoittavat soosinsa itse.
Ihan vastaavasti, jos nelkkarista joku joskus tekisi kunnollisen CGI leffan, niin olishan ne alukset pöydällä kovin staattisia siihen verrattuna :)

Musta tossa syrjäyttämisessä mennään heti vähän vikaraiteille. Ei kukaan lopeta nelkkarin pelaamista siksi, että on Star Wars pelejä. Eikä nelkkarin aloittajien määrä tyrehdy, vaikka Star Wars pelejä olisi miten paljon. SW peleillä olisi kuitenkin mahdollisuus nousta vähän isommaksi ilmiöksi kuin mihin uskoisin nelkkarin koskaan voivan nousta. Syitä on helppo luetella. Aihe, aloituskynnys, prepainted, leffat, Han Solo, Tähtien Sota, hyvät säännöt, markkinointi, Edullisen hintaiset laajennukset, Millenium Falcon, jne.

Ei sen kuitenkaan mitenkään helpolla voi tietää vähentävän GW:n myyntiä, voihan lisääntynyt kiinnostus figuihin myös kasvattaa nelkkarin myyntiä.

Teeman vetovoimasta kertoo jotain sekin, että jo tämän vuoden Model Expossa Star Wars oli läsnä re-enactoreina, Leegoina, pienoismalleina ja monenlaisina figuina. Mitähän se on ensi vuonna ? Snadiin Stadiin lokakuussa kannattaa muuten tulla tsekkaamaan Kerhon Mestari-Mikan uutta Endor -pöytää, tulee olemaan makea.

Tossa vähän makustelua, miltä se maasotafiguilu voisi näyttää :

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Nopat ja Taktiikka Ry
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Stormtroopereiden osumatarkkuuuteen haluan vielä palata sen verran, että kyllä ne silloin tarkkoja ovat kun eivät koita osua sankareihin.

Mitä sankarillisempi vastus, sitä pahemmin Stormtrooperit mokailevat. Tästä syystä keisarin parhaimmat iskujoukot hävisivät Endorissa Eewokeille. Saivat korkeintaan pari nimetöntä statisti-Eewokkia hengiltä.
jamovoima
Valvoja

Ah, toisiksi alimmassa kuvassa pöydän alareunan keskellä stormtroopperit ovat ns. "jamovoima-muodostelmassa". Odotan Endor pöytää kiinnostuksella, ne puut kerhon pöydällä näyttää erinomaisilta.

Jo tuo pikkujoulupeli hyvin kevyillä säännöillä ja wizkizin kumifiguilla oli sen evrran siistiä, ettei kyllä massataistelu star warsia (etenkään kiireisenä miehenä prepaintedina) voisi vastustaa.
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

Mithrandir kirjoitti:Stormtroopereiden osumatarkkuuuteen haluan vielä palata sen verran, että kyllä ne silloin tarkkoja ovat kun eivät koita osua sankareihin.

Mitä sankarillisempi vastus, sitä pahemmin Stormtrooperit mokailevat. Tästä syystä keisarin parhaimmat iskujoukot hävisivät Endorissa Eewokeille. Saivat korkeintaan pari nimetöntä statisti-Eewokkia hengiltä.
Eli sankareille pitäisi säännöissä olla To Hit -modifier. Tällöin ei tarvitsisi väkisin keksiä jotain varusteita tai muita outouksia, joilla saavat ihmeellisiä saving throw -bonuksia. Tämän seurauksena kahden sankarin taistelustakin tulisi eeppinen, kun kumpikaan ei meinaa millään osua. Me likes.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”