"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hyviä casteja tekevät valmistajat

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
marke

Hyviä casteja tekevät valmistajat

Viesti Kirjoittaja marke »

Maalasin vaihteeksi muutaman GWn figun ja pakko sanoa, että what a breeze. Jotain muutakin mukavaa maalattavaa olisi kiva ostaa, mutta olen skeptinen.

Corvus belli on tuttu ja hyväksi havaittu. Skulptit ovat tietty asia erikseen, ja monilla firmoilla onkin nättejä skulpteja, mutta castaamisessa ei aina olla gwn nykymuovin tasolla.

Darksword mineistä olen lukenut hyvää, mutta en haluais nappeja joiden jalat on valettu semmoseen "baseen" (esim monet historic napit tuntuu olevan jostain syystä tällaisia).

Kiitti jos jaksatte suositella 8)
NorjanPaavi

Re: Hyviä casteja tekevät valmistajat

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Itse olen viimeksi maalannut Pulp City:n (Pulp Monster , valmistaja) nappeja. Nämä ainakain olleen mukavia. Mikään casti expertti en ole, mutta itselläni ei ole ollut mitään valittamista. Range on melko laaja, toki teema vain super sankarit vs super pahikset.(Uskoisin että iskee kaikkiin jotka on vähänkin lukenu Marvelin DC sarjakuvia) http://newstore.pulp-city.com/index.php ... ommon/home Nämä tulee muistaakseni Puolasta. Ilmeisesti jossain yksittäisessä Apina modelissa ollu jotain heikkoa laatua?

Perinteinen hyvä skulptaus maa on Ranska ja jokunen Eden The Game nappi on tullut maalattua. Tykkään kovasti ja mielestäni metalli on ollut hyvää laatua. Toki osa aseista on tehty mahdottomaksi kuljettaa ilman vääntymistä. http://www.eden-the-game.com/?lang=EN Tuolta saa ja uskaltaa tilata. Välillä Ranskalaisten kanssa voi olla hidasta, mutta yleensä sujuu hyvin.

GCT Studion - Bushido figuja on pöydällä yksi ja ainakin se on ollut oikein mahtava. Tykkäsin kovasti jäljestä ja tyylistä. Tyyli kovasti Aasia/Japani henkinen eli saattaa osaa vieroksua, mutta ei mitään liian outoa. http://www.bushido-thegame.com, näitä tilannut Battlefieldberlinistä. Mukava kauppa ei halvin, mutta paras asiakaspalvelu jota olen saanut.

Kahdelta ekalta tullut kokeiltua useampi nappi, viimeisimmältä vain yksi. Materiaalina näissä metallia.
marke

NorjanPaavi kirjoitti: GCT Studion - Bushido figuja
Ihan sika hienoja, kolahti nyt kyl täysillä.. tällasta oon ettiny, ei morjes! Kiitos tuhannesti!
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Klassisen D&D-maailman puolelta Otherworld työllistää päteviä skulptaajia ja muistaakseni teettää figut Griffinillä. Red Boxia saa nykyään tältä puolen rapakkoa Hasslefreeltä, vaikka luettelointi on yhä kesken. Kyllä itse HF:nkin laatu on mainio, vaikka sen linjastot harvemmin osuvat omaan sektoriini. Vanhalta kunnon Reaperiltakin olen usein saanut oikein ilahduttavaa kamaa sopuhintaan.

Pari kertaa on kyllä tullut suuria inspiraatioelämyksiä, kun figut ns. maalaavat itsensä, tai siis antavat keskittyä maalaamiseen kun kaikki on kohdallaan. Vielä kun muistaisi, mitä nämä tapaukset tarkalleen olivat. Niitä tyystin vastakkaisia elämyksiä on kyllä tullut kans, vieläpä useammin...

Sitten on tietysti ikuinen dilemma yksinkertaisuuden ja yksityiskohtaisuuden välillä. Jotkut figut ovat mahtavia, kun ne onnistuvat esittämään mitä pitääkin ja ovat silti maalattavissa armeijamäärissä nopeasti. Toisissa on paljon kiintoisaa kilkettä maalattavaksi yksittäin vitriiniin, mutta jo kolmannen figun kohdalla meinaa pää räjähtää. Muotitus ja valu taas määräävät, kulkeeko maailman hienoimman naaman läpi millin paksuinen valusauma tai saako niitä poistaa kymmenestä eri osasta ennen kuin pääsee edes kokoamaan.

Kerron jos tulee vielä toiste jotain esimerkkejä mieleen. Summittainen genre voisi auttaa ajatusten kohdistamista.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
marke

Ah, miten olen unohtanut Hasselfreen? Ken tietää..Tuo Battlefield Berlin näytti olevan muuten asiallinen kauppa. Hinta ei todella ole halvin, mutta valikoima on valtava. Mukavaa jos saan noita eri linjastoja yhdestä paikasta, ja samalla vielä Smith & Wessonin pensselit. :D

Genrellä ei oikeastaan ole väliä, mutta noin 28-32mm skaala olisi kiva. Red Boxilla vakuutti jo skulptitkin. Joku pari WW2 nappia kiehtoisi omistaa, vaikka Flying Lediä silmällä pitäen, mutta genreä vaivaava perunanenäsyndrooma ja sprue.jpg / unboxing.mp4 tyyppiset viritykset ovat saaneet toisiin aatoksiin. Ajatuksena on tilata lähinnä yksittäisiä irtonappeja nimenomaan maalaukseen (ja ehkä käyttää jossain irtoprojektissa joskus), mutta tuota Bushidoa joutuu startterit laittamaan ostoskoriin.

GW myi minulle alennuksen kanssa tosiaan 5kpl Chaos Cultisteja huikeaan 6,5€ hintaan, ja täytyy sanoa, että maalaus on ollut pelkkää juhlaa. Näiden kohdalla suurinpiirtein muuten sama Genre kelpaisi myös, koska pelasin tuossa kultisteillani pari peliä kampanjavetoista Necromundaa ja oli ihan helkkarin hauskaa! Ts. lisää Necromunda proxyjä, thänks!

Paskoja maalauspäiviä oli ennen Cultisteja noin kuukauden verran, mutta noiden kohdalla taas muisti, miksi jaksaa siveltimen ottaa joka ikinen päivä käteen. Tästä syystä juuri casteista halusin keskustella, koska skulptithan ovat yleensä makuasia, mutta mikään ei syö inspiraatiota enempää kuin mainittu valujälki keskellä naamaa, jota on mahdotonta poistaa nätisti.

http://blog.brushthralls.com/?page_id=4157

Oheisessa linkissä on yksi ongelma, joka on myös hieman raivostuttanut nykyään. Hommahan korjaantuu ns. "milliput washilla", lakalla tai vaikka PVA liimalla, mutta minä en halua SKULPTATA tuotteita, joista olen maksanut. Tuollainen röpelö on osa harrastusta ja kuuluu putsailuun ja pohjatöihin, mutta joskus sitä röpelöä on vaan hiukka liikaa.. ja osalla valmistajista ei tuollaista ole. Laadunvalvontaa harrastetaan myös tällä alalla, ja siitä saa maksaa, mutta kyl mä siitä voin maksaa ihan hyvin. Mielummin ostan yhden hienon miniatyyrin 20€:lla, kun 20 rumaa samalla rahalla.

Sori meni vähän rantiksi, mutta ehkä tämä avaa paremmin sitä, mitä ollaan hakemassa. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”