Mordheim kutsuu rohkeita sieluja!
Valvoja: Peliporukkavalvojat
-
HtUnliving
- Peliporukkavalvoja
Re: Mordheim kutsuu rohkeita sieluja!
Finet ja Kikurage, sopikaa joku päivä et tuutte pelaileen tänne? :)
Aiemmin Jan Von Carstein.
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
Hei hienoa! Voin kyllä demottaa jossain kohtaa. Mordheimin uusimmista päivitetyistä säännöistä en tiedä, mutta alkuperäisillä tai Coreheimin säännöillä onnistuu. Valitettavasti en omista juurikaan maalattuja figuja, mutta niitä saa kyllä peliin tarvittaessa lainaan.Kikurage kirjoitti:Täällä olisi myös yksi Mordheimista erittäin kiinnostunut. Ikinä en ole pelannut, mutta haaveena pitkään ollut.
Oletko vilkuillut sääntöjä? Onko mistään muusta pelistä kokemusta? Onko ajalla ja paikalla väliä? Lempiväri?
Mun puolesta käy, tilat oli kivat. Odotan kyllä yhä sitä maailmaa mullistavaa myyntipuhetta, miksi pelaisin juuri siellä enkä vaikka keskellä kauppatoria. :)HtUnliving kirjoitti:Finet ja Kikurage, sopikaa joku päivä et tuutte pelaileen tänne? :)
Sääntöjä olen joskus vilkuillut ja vuonna kivikausi maalattu undead warband löytyy. Muista peleistä ei juurikaan ole kokemusta. Warhammerin aloitus on vielä maalausvaiheessa. Maanantai ja torstai illat on aika täynnä, mutta muuten ei ajalla ole väliä. Turkuun tuoreena muuttaneena en pelipaikoista juurikaan tiedä. Lempiväri on turkoosi.
Itse olen juurikin muut illat viikolla töissä paitsi maanantaisin, mutta eiköhän joku aika saada sovittua.
Pelipaikkoja on:
- Fantasiapelien Lohikäärmeen luola, Humalistonkatu 8
- Sotakoneen Bunkkeri (myös Ordo Aboensis majailee nykyään täällä), Tuureporinkatu 19
En nyt muista aukioloaikoja/-päiviä, mutta lisään sitten, kun ehdin kaivaa infot.
Pelipaikkoja on:
- Fantasiapelien Lohikäärmeen luola, Humalistonkatu 8
- Sotakoneen Bunkkeri (myös Ordo Aboensis majailee nykyään täällä), Tuureporinkatu 19
En nyt muista aukioloaikoja/-päiviä, mutta lisään sitten, kun ehdin kaivaa infot.
Viimeksi muokannut Finet, Su 15.11.2015 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
HtUnliving
- Peliporukkavalvoja
Ordo on muistaakseni tiistaisin ja torstaisin viidestä ysiin tai niillä main ja Bunkkeri on joka arkipäivä 14-20.
Fantsun Lohikäärmeen Luolaan vissii pääsee kun hakee tiskiltä avaimen liikkeen aukioloaikoina.
Fantsun Lohikäärmeen Luolaan vissii pääsee kun hakee tiskiltä avaimen liikkeen aukioloaikoina.
Aiemmin Jan Von Carstein.
Nyt, kun Ordo muuttaa Bunkkerille, niin mun pitää joko hakea talomaastot talteen tai säilyttää Ordon kamojen joukossa, jos se vain osapuolille sopii.
Sitä demopeliä voisi järjestellä esim. ensi viikolle. Oisko mitään?
Sitä demopeliä voisi järjestellä esim. ensi viikolle. Oisko mitään?
FYI, demopeli oli tarkoitus järjestää huomenna perjantaina Bunkkerilla n. klo 17.
Kyllähän sitä voisi taas aktivoitua, kun se pelaamaan tuleminen on nyt ollut niin raskaan tuntuista. Kun tälleen sovitaan peleistä, niin on suurempi tarve saapua paikalle.
Herättelen keskustelua, niin pelitkin on mahdollista saada aikanaan käyntiin.
1. tarvitaan pelaajia
2. uudet pelaajat tarvitsevat pelivälineet
3. pitää sopia vakiopelipaikka
4. kampanjalla voisi olla määritelty kesto
5. Coreheimista puuttuvien warbandien muokkaaminen siihen sopiviksi
6. House rules
7. "most important rule"
-----------------
1. Vanhoihin pelaajiin otin jo yhteyttä ja ilmoittivat kiinnostuksensa. Olen demottanut yhdelle uudelle pelaajalle ja Jarva mainitsi ainakin yhdestä kiinnostuneesta. Minkälaisella myyntipuheella saadaan ihmisiä vähintään testaamaan?
2. Originaalien Mordheim-figujen hankinta on eBayn kautta hieman kallista, joten vaihtoehtoja olisi hyvä listata GW:n fantasy battle -nappuloiden lisäksi.
GW:n figujen kanssa samantyylisiä:
Käytettyinäkin voi tietysti figunsa ostaa tai esim. kimpassa. Mulla on myös usemmasta erilaisesta GW:n muovilaatikosta ylimääräisiä (kokoamattomiakin) figuja jäljellä.
Ja mikäänhän ei estä käyttämästä muiden pelien (about saman skaalan) figuja, esim. Kings of War, Malifaux, Warmachine, jne...
3. Roudasin omat maastoni Bunkkerille ja Ordo majailee samassa paikassa. Pelitilaa ja -maastoa on siis mukavasti. Maastoboksissa on myös tikapuita, objective markereita ja kohtapuoliin flame-templateja. (Noppia ja erivärisiä markereita voisi myös olla)
4. Jokin tavoite tai kesto kampanjalle olisi tietysti hyvä, jotteivät pelit vain lopu pelaajien katoamiseen kuten kävi viime kerralla. Ideoita?
5. Jos jokin Mordheimiin luotu kiinnostava warband puuttuu Coreheimista, voidaan kokeilla porukalla sen sääntöjä ja pistehintoja säätää yhteensopiviksi. Olettaen, että esim. merirosvoja ei voisi pelata Marienburgerien säännöillä. Perusidea musta voisi yhä olla se, että saa pelata niillä figuilla mitä omistaa. Tällöin täytyy itse nähdä vähän vaivaa warbandin sovittamiseksi ja esittää se muille ennen pelejä. Ideaalina on tehdä siitä sellainen, että sitä vastaankin olisi kiva pelata.
6. Omat säännöt. Mitä mieltä?
Viimeeksi hyväksi koettu oli tämä:
1. tarvitaan pelaajia
2. uudet pelaajat tarvitsevat pelivälineet
3. pitää sopia vakiopelipaikka
4. kampanjalla voisi olla määritelty kesto
5. Coreheimista puuttuvien warbandien muokkaaminen siihen sopiviksi
6. House rules
7. "most important rule"
-----------------
1. Vanhoihin pelaajiin otin jo yhteyttä ja ilmoittivat kiinnostuksensa. Olen demottanut yhdelle uudelle pelaajalle ja Jarva mainitsi ainakin yhdestä kiinnostuneesta. Minkälaisella myyntipuheella saadaan ihmisiä vähintään testaamaan?
2. Originaalien Mordheim-figujen hankinta on eBayn kautta hieman kallista, joten vaihtoehtoja olisi hyvä listata GW:n fantasy battle -nappuloiden lisäksi.
GW:n figujen kanssa samantyylisiä:
- MOM-miniatures
- Black Chapel miniatures
- Scibor Miniatures
- Russian alternative
- Gamezone
- - North Star Military Figures: Frostgrave (tulossa lähiaikoina myös muovisia kultisteja)
- Shieldwolf Miniatures
Käytettyinäkin voi tietysti figunsa ostaa tai esim. kimpassa. Mulla on myös usemmasta erilaisesta GW:n muovilaatikosta ylimääräisiä (kokoamattomiakin) figuja jäljellä.
Ja mikäänhän ei estä käyttämästä muiden pelien (about saman skaalan) figuja, esim. Kings of War, Malifaux, Warmachine, jne...
3. Roudasin omat maastoni Bunkkerille ja Ordo majailee samassa paikassa. Pelitilaa ja -maastoa on siis mukavasti. Maastoboksissa on myös tikapuita, objective markereita ja kohtapuoliin flame-templateja. (Noppia ja erivärisiä markereita voisi myös olla)
4. Jokin tavoite tai kesto kampanjalle olisi tietysti hyvä, jotteivät pelit vain lopu pelaajien katoamiseen kuten kävi viime kerralla. Ideoita?
5. Jos jokin Mordheimiin luotu kiinnostava warband puuttuu Coreheimista, voidaan kokeilla porukalla sen sääntöjä ja pistehintoja säätää yhteensopiviksi. Olettaen, että esim. merirosvoja ei voisi pelata Marienburgerien säännöillä. Perusidea musta voisi yhä olla se, että saa pelata niillä figuilla mitä omistaa. Tällöin täytyy itse nähdä vähän vaivaa warbandin sovittamiseksi ja esittää se muille ennen pelejä. Ideaalina on tehdä siitä sellainen, että sitä vastaankin olisi kiva pelata.
6. Omat säännöt. Mitä mieltä?
- - knocked down ja stunned figuurit saavat viereensä sopivat markerit, jolloin itse figuja ei tarvitse kaataa (ja maalipintaa vaurioittaa). Line of Sight vedetään silloin figun alustaan.
Viimeksi muokannut Finet, Ke 11.11.2015 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heittäkääpäs hei ajatuksianne ilmoille. Pelaamaan päästään, kun on alkuun vähän suunniteltu.
Voisin tulla ensi maanantaina Bunkkerin maalausillan aikana juttelemaan tai vaikka demottamaan.
Voisin tulla ensi maanantaina Bunkkerin maalausillan aikana juttelemaan tai vaikka demottamaan.
Voisin kyllä tulla pelaamaan taas. Tällä viikolla en kuitenkaan ehdi, menee ensi viikon puolelle.
Voisin kyllä aloittaa uudella warbandilla. Gobboissa ei ollut mitään vikaa mutta olisi kiva kokeilla jotain toista jengiä myös.
Voisin kyllä aloittaa uudella warbandilla. Gobboissa ei ollut mitään vikaa mutta olisi kiva kokeilla jotain toista jengiä myös.
Hoi hoi hoi. Minäkin olen elossa. Männäviikolla oli inhottava stressiryysis projektipäälliköinnin, koulujuttujen ja keittiösaneerauksen säätämisen kans, joten hukuin sitten niiden pariin.
Kesto puolesta vuodesta vajaaseen vuoteen, olisi minusta passeli. Kaksi pelikertaa kuukaudessa olisi myös hyvä, niin ei tule peliähkyä. Palkintoja tai muuta semmoista ei oo fiksua laittaa, koska muutoin suuremmalla todennäköisyydellä mukaan tulee niitä hävyttömiä tehopelaajia.
Se paras mainos pelistä on tietenkin hyvä meininki. Eli kun saadaan se muutama intohimoinen hörhö pelaamaan (ja vielä näkyvästi/kuuluvasti), niin ne sivusta seuraajatkin saattavat innostua tohinasta. Bunkkeri on vielä mukavan avoin ja ilmainen pelipaikka, joten potentiaalisia "silminnäkijöitä" todennäköisimmin liikkuu paikalla. Sitten vaan tiukka mainospuhe heille pelin ohessa.Finet kirjoitti:Minkälaisella myyntipuheella saadaan ihmisiä vähintään testaamaan?
[edit: mun pitäisi lukea ensin kunnolla, ennen kuin vastaan]4. Jokin tavoite tai kesto kampanjalle olisi tietysti hyvä, jotteivät pelit vain lopu pelaajien katoamiseen kuten kävi viime kerralla. Ideoita?
Kesto puolesta vuodesta vajaaseen vuoteen, olisi minusta passeli. Kaksi pelikertaa kuukaudessa olisi myös hyvä, niin ei tule peliähkyä. Palkintoja tai muuta semmoista ei oo fiksua laittaa, koska muutoin suuremmalla todennäköisyydellä mukaan tulee niitä hävyttömiä tehopelaajia.
Mainitsinkin jo yv:ssä aikasemmin, eli multa löytyisi ainakin jo alustavaa Coreheim-päivitystä Carnival of Chaokselle. Muutama kohta vielä käsittelemättä. Muun muassa Nurgle's Rotille oon pyörittelemässä korvaavaa loitsua. Ogreillekin on oma lista työn alla.5. Jos jokin Mordheimiin luotu kiinnostava warband puuttuu Coreheimista, voidaan kokeilla porukalla sen sääntöjä ja pistehintoja säätää yhteensopiviksi. Olettaen, että esim. merirosvoja ei voisi pelata Marienburgerien säännöillä. Perusidea musta voisi yhä olla se, että saa pelata niillä figuilla mitä omistaa. Tällöin täytyy itse nähdä vähän vaivaa warbandin sovittamiseksi ja esittää se muille ennen pelejä. Ideaalina on tehdä siitä sellainen, että sitä vastaankin olisi kiva pelata.
Hyvä idea. Multa löytyy tarvittaessa kuvitustaitoa, jos haluaa hifistellä.6. Omat säännöt. Mitä mieltä?
- - knocked down ja stunned figuurit saavat viereensä sopivat markerit, jolloin itse figuja ei tarvitse kaataa (ja maalipintaa vaurioittaa). Line of Sight vedetään silloin figun alustaan.
Mm. Joensuun house ruleissa ampujia sai olla muistaakseni maksimissaan puolet jengin koosta, mutta minusta se oli vähän keinotekoista - vaikkakin teknisesti ihan toimiva ja selkein ratkaisu. Itse oon miettinyt sellaista ideaa, että ampuma-aseille määrättäisiin tietyn suuruinen "upkeep cost" kuten hired swordeilla. Esim. ampuma-aseen eka käyttökerta on ilmainen, mutta seuraavissa matseissa niistä pitää maksaa esim. 5 kultarahaa per pyssykkä. Tämä kuvastaisi melko realistisesti sitä, että ampuma-aseisiin pitää kumminkin ostaa niitä ammuksia. Ei niitä tyhjästä ja ilmaiseksi ilmesty. Se loisi sellaisen strategisen valintakysymyksen, että sijoittaako muutama kultaraha ammuksiin vai rymistelläkö ilmaiseksi lähiksessä. Mikäli nyt selitin tarpeeksi selkeästi.7. Ei hirveää optimointia ja min-maxausta, vaan kivoja pelejä. Haluatteko asettaa esim. missile-aseisiin jonkin tietyn maksimimäärän vai olettaa, että kaikki osaavat niitä kohtuudella ottaa?
-
Zymeth Salkir Dkhan
Täällä yksi Morheimista kiinnostunut. Siitä piiitkä aika kun olen peliä pelannut viimeksi. Onko vielä aikataulusta ollut puhetta pelin suhteen?
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Tämä on varmaan täysin jokaisen omasta peli-innosta kiinni. Ongelmaksi tietty voi jossain kohtaa muodostua warbandien tasoerot, jos pelaaja A pelaa viikottain ja pelaaja B kahden viikon välein.Jarva kirjoitti:Kaksi pelikertaa kuukaudessa olisi myös hyvä, niin ei tule peliähkyä.
Pitää myös miettiä sitä, kuinka monelle kentälle riittää kunnollista maastoa. Kaikille ei varmaan sovi samat päivät peleille, joten pelaajat voisivat kampanjan alun jälkeen sopia keskenään koska pelaavat (olettaen, että tämä seuraavan kerran vastustaja on tiedossa).
Hei hienoa! Kerro, jos haluat vaikkapa mielipiteitä tai ajatuksia tasapainottamiseen.Jarva kirjoitti:...multa löytyisi ainakin jo alustavaa Coreheim-päivitystä Carnival of Chaokselle. ...Ogreillekin on oma lista työn alla.
Idea on musta hyvä. Mikä olisi sopiva upkeep cost? Ovatko jokaisen aseen ammukset samanarvoisia?Jarva kirjoitti:Esim. ampuma-aseen eka käyttökerta on ilmainen, mutta seuraavissa matseissa niistä pitää maksaa esim. 5 kultarahaa per pyssykkä.
Oikein hyvä! Tervetuloa mukaan.Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti:Täällä yksi Morheimista kiinnostunut. Siitä piiitkä aika kun olen peliä pelannut viimeksi. Onko vielä aikataulusta ollut puhetta pelin suhteen?
Aloitusaikatauluista ei vielä ole tarkkaa tietoa. Yritetään vielä selvittää montako pelaajaa saadaan kampanjaan mukaan ja mistä asiosta pitää saada yhteisymmärrys. Tällä hetkellä mukana ovat ilmeisesti:
Finet
Justus
Torppola
Jarva
Kikurage
Zymeth
Kiinnostuneita taitaa vielä löytyä jokunen ja heille demotus sekä sääntöjen kertaaminen vanhoille parroille olisi hyvä saada käyntiin.
-
Zymeth Salkir Dkhan
https://drive.google.com/folderview?id= ... 988&ddrp=1
Tämmöinen nettilinkki sattui löytymään. Itselläni on että figuja pitää vielä hankkia. Tällä hetkellä löytyy historiallisia figuja joista ylijäämät voisi käyttää tiimiin.
Tämmöinen nettilinkki sattui löytymään. Itselläni on että figuja pitää vielä hankkia. Tällä hetkellä löytyy historiallisia figuja joista ylijäämät voisi käyttää tiimiin.
Juuri tuoltahan niitä Mordheimin jengejä sääntöjen lisäksi löytyy. Saman olin linkannut tämän ketjun nelossivulle, mutta ihan hyvä nostaa uudestaan esiin.Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti:https://drive.google.com/folderview?id= ... 988&ddrp=1
Tämmöinen nettilinkki sattui löytymään.
Pelattiin tosiaan Coreheimin säännöillä, mutta siihen ei kaikkia virallisia warbandejä ole vielä lisätty. Coreheim on helppo opettaa muille, koska sääntöjä on karsittu ja suoraviivaistettu eikä figuja tarvitse montaa. Ns. porttihuume figupeleihin. :)
Musta voi ihan hyvin pelata Norse- tai piraattiteemaista jengiä Middenheimereina, arabeja Marienburgereina jne. Jos tykkää mieluummin muokata noista originaaleista jengeistä Coreheim-versioita, niin antaa mennä! Varmasti saadaan niistä isommalla porukalla tasapainoisia (statit, hinnat, jne.). Kannattaa pitää warbandit kuitenkin keskenään samanarvoisina niin, että kaikille on saatavissa se 5 heroa heti alkuun ja henchmeneissä n. 4 vaihtoehtoa, joista sitten ainakin kahdesta voi nostaa lisää heroja.
Wyrdwars käyttää Coreheimin perussääntöjä ja lisää siihen reilusti kaikkea ekstraa tehden siitä alkuperäisen Mordheimin tapaisen. Warbandeistä voi koittaa bongailla ideoita omiin projekteihin. Itse haen inspiraatiota omiin figuihin esim.
- - faban armeija- ja sääntökirjoista
- Mordheimin sääntökirjoista
- Warhammer roleplayn sääntökirjoista
- foorumeiden ja blogien figugallerioista
- faban maailman sijoittuvista videopeleistä ja niiden konseptitaiteesta
Viimeksi muokannut Finet, Ke 11.11.2015 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Zymeth Salkir Dkhan
Itse lähden Marienburgereina reissuun kun kerran omat figuni ovat 1400-luvun Italia- teemaisia. Viikonloppuna tutustun Coreheimin sääntöihin ja tilaan muutaman napin vielä lisää. Sitten vain maalaamaan.
Minusta se summa olisi ehkä loogisinta määrätä aseen kantaman mukaan, eli lyhyemmästä kantamasta laskutetaan vähemmän ja pidemmästä enemmän. Jos jollain aseella on myös kova Strena tai Armor Piercing, niin nekin ominaisuudet voisi huomioida upkeep costissa.Finet kirjoitti:Jarva kirjoitti:Idea on musta hyvä. Mikä olisi sopiva upkeep cost? Ovatko jokaisen aseen ammukset samanarvoisia?Jarva kirjoitti:Esim. ampuma-aseen eka käyttökerta on ilmainen, mutta seuraavissa matseissa niistä pitää maksaa esim. 5 kultarahaa per pyssykkä.
Upkeep costit liikkuisivat kai jossain 5-8 kultarahan tienoilla? Jos noin puolella jengistä ois ampuma-aseet, niin ammuksien yhteishinta per peli ois suurinpiirtein yhden wyrdstonen luokkaa.