[KoW] Kings of War (Mantic Games)

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
smaxx
Valvoja

Re: Kings of War (Mantic Games)

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Sotakone myy näköjään Kings of Warin kovakantista aika kohtuulliseen hintaan 35€ : http://www.sotakone.fi/product/1062/enn ... k-englisch

Fantsussa toi sama näyttää maksavan 44€, toisaalta Fantsusta saa gamers editionia, mikä on vissiin pehmeäkantinen ja ilman fluffya 27,50€.

Kummastakin saa N&T jäsenenä vielä alea :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Caius Cosades

Viesti Kirjoittaja Caius Cosades »

Lassek kirjoitti:
Sananjalka kirjoitti:Harmin paikka. Ei nopissa siis kukaan halua pelata 14 päivä mua vastaan KoW:ia?
Lisäksi on kysymys: Miten toimii reservit KoWissa kun en ilmaissääntökirjasta löytänyt?
Itse olen keskiviikot valitettavasti kiinni.

Nyt en tiedä mitä tarkoitat reserveillä? Sellaisia ei taida olla pelissä mallinnettu.
No kun luin Manticin foorumelta battlereportteja, niin siellä ainakin oli puhetta reserveistä.
Jos ei ny kukkaan halua peleta KoWia, niin miten on, pelataanko nopissa viikonloppuisin Kings of Waria?
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

KoWissa on kahden tonnin ja sitä isommissa peleissä jo niin paljon yksiköitä, että niistä saa koottua kentälle kaksi linjaa. Tästä taaemmasta linjasta varmaan monet käyttää termiä "reservi" koska sitähän se käytännössä on.

Skenaarioissa itsessään ei ole yksiköitä jotka tulisivat pöydälle myöhemmin.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Reservistä:
Jo jalkaväkipainotteinen 1750 pisteen ihmisarmeija joutuu asettumaan osittain kahteen riviin, ellei oma deployment-alue ole täysin vapaa esteistä.

Sitten vinkkiä ylläpidolle.
Pitäisikö KoWin päästä jo pois foorumin "Muut miniatyyripelit --> Muut miniatyyripelit" jäännenipusta? Sen "edellä" on parikin peliä, joista ei keskustella juuri lainkaan, tai jotka ovat kuolleet pari-kolme vuotta sitten: Hell Dorado ja Rackham. :)

-ile
LeGrey

Viesti Kirjoittaja LeGrey »

ile kirjoitti: Sitten vinkkiä ylläpidolle.
Pitäisikö KoWin päästä jo pois foorumin "Muut miniatyyripelit --> Muut miniatyyripelit" jäännenipusta? Sen "edellä" on parikin peliä, joista ei keskustella juuri lainkaan, tai jotka ovat kuolleet pari-kolme vuotta sitten: Hell Dorado ja Rackham. :)
Kannatan itsekin.

Ensi kuun budjettiin on sopivasti allokoitu KoW:in sääntökirja sekä megalaatikko kääpiöitä. GW vähän hassusti tappoi Faban itse, joten vaikea sanoa ihan "faban tappajaksi" tätä uutuutta, mutta sitä henkeä on hieman ilmassa. :)
"Jos et seivaa, et voi voittaa." -NecroJ
smaxx
Valvoja

LeGrey kirjoitti:
Kannatan itsekin.

Ensi kuun budjettiin on sopivasti allokoitu KoW:in sääntökirja sekä megalaatikko kääpiöitä. GW vähän hassusti tappoi Faban itse, joten vaikea sanoa ihan "faban tappajaksi" tätä uutuutta, mutta sitä henkeä on hieman ilmassa. :)
Cool, toinenkin Kingipelaaja Kirkkonummella ! Tuus pelaamaan kertsille ens keskiviikkona.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
LeGrey

smaxx kirjoitti:
LeGrey kirjoitti:
Kannatan itsekin.

Cool, toinenkin Kingipelaaja Kirkkonummella ! Tuus pelaamaan kertsille ens keskiviikkona.
Voisin jossain vaiheessa yrittää järjestää testailuretken. Keskiviikkoisin olen yleensä aika kiinni kodin piirissä.

Mun pelaaminen taitaa muutenkin olla hyvin fluffi/tarina painoitteista koheltamista. Mua kiinnostaa hahmolähtöinen pelaaminen ja miten kenraalin ominaisuudet vaikuttaa sen kykyyn johtaa ja tehdä strategiaa. Jooh, ei ihan normaalia, eikä perinteisen kilpailuhenkistä. Tarinakampanjaan sopivaa matskua. ;)
smaxx
Valvoja

LeGrey kirjoitti:Mun pelaaminen taitaa muutenkin olla hyvin fluffi/tarina painoitteista koheltamista. Mua kiinnostaa hahmolähtöinen pelaaminen ja miten kenraalin ominaisuudet vaikuttaa sen kykyyn johtaa ja tehdä strategiaa. Jooh, ei ihan normaalia, eikä perinteisen kilpailuhenkistä. Tarinakampanjaan sopivaa matskua. ;)
Tarinakampanjat on parhaita :) Kunhan joku (muu) vaan hoitaa sen tarinoinnin.
Nopat ja Taktiikka Ry
LeGrey

smaxx kirjoitti:
LeGrey kirjoitti:Mun pelaaminen taitaa muutenkin olla hyvin fluffi/tarina painoitteista koheltamista. Mua kiinnostaa hahmolähtöinen pelaaminen ja miten kenraalin ominaisuudet vaikuttaa sen kykyyn johtaa ja tehdä strategiaa. Jooh, ei ihan normaalia, eikä perinteisen kilpailuhenkistä. Tarinakampanjaan sopivaa matskua. ;)
Tarinakampanjat on parhaita :) Kunhan joku (muu) vaan hoitaa sen tarinoinnin.
20+ vuotta syyllistynyt pelinjohtohommiin, niin eihän moisesta tarinoinnista hetkessä eroon pääse. Figupuolella pelinjohtovetoinen kampanja olisikin mielenkiintoinen uusi aluevaltaus. Täytyykin kahlata aihetta läpi muun ohella, niin tekniseltä kuin tarinalliselta kantilta. :)
smaxx
Valvoja

LeGrey kirjoitti:20+ vuotta syyllistynyt pelinjohtohommiin, niin eihän moisesta tarinoinnista hetkessä eroon pääse. Figupuolella pelinjohtovetoinen kampanja olisikin mielenkiintoinen uusi aluevaltaus. Täytyykin kahlata aihetta läpi muun ohella, niin tekniseltä kuin tarinalliselta kantilta. :)
Saga & Deus Vultissa pelattiin tarinavetoinen kampanja Ristiretkistä, ja itse tykkäsin tosi paljon. Saga on siis nope Skirmish -peli ja Deus Vult varsin isoihin mättöihin säännöstö, yhdisteltiin niitä kampanjan aikana. Kings of Warissa ei se fluffypuoli ole ihan hirveästi vielä napannut, mun osalta mielenkiintoisinta olisi pelata Wanhan Maailman setupissa mutta Kingsin säännöillä :) Taikka kelpaa Sormusten Herra tai ylipäänsä Tolkien henkinen mikä vaan maailmakin... Jos Turinankertojalla on kykyä käyttää Manticcilaa inspiraation lähteenä, niin ei sekään mua sinänsä haittaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

"Omassa porukassa" koko FABA-hommailu käynnistyi uudestaan just tarina- ja hahmovetoisen kampanjan kautta.

Jahka N&T muuttaa naapuriin, täytyy pistää käyntiin vastaava kamppis ihan ilosanoman levittämiseksi. :)

-ile
LeGrey

smaxx kirjoitti: Saga & Deus Vultissa pelattiin tarinavetoinen kampanja Ristiretkistä, ja itse tykkäsin tosi paljon. Saga on siis nope Skirmish -peli ja Deus Vult varsin isoihin mättöihin säännöstö, yhdisteltiin niitä kampanjan aikana. Kings of Warissa ei se fluffypuoli ole ihan hirveästi vielä napannut, mun osalta mielenkiintoisinta olisi pelata Wanhan Maailman setupissa mutta Kingsin säännöillä :) Taikka kelpaa Sormusten Herra tai ylipäänsä Tolkien henkinen mikä vaan maailmakin... Jos Turinankertojalla on kykyä käyttää Manticcilaa inspiraation lähteenä, niin ei sekään mua sinänsä haittaa.
Wanha Maailma goes Mantic on itselle kanssa tällä hetkellä sellainen asetelma, joka pyörii mielessä ihan helpon lähestymistavan johdosta. :)
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

LeGrey kirjoitti:Wanha Maailma goes Mantic on itselle kanssa tällä hetkellä sellainen asetelma, joka pyörii mielessä ihan helpon lähestymistavan johdosta. :)
No niin, mä olen tällaisessa heti mukana!

Manticcilaa voinee ehkä hyödyntää tuonnempana, kun ovat saaneet vähän enemmän fluffia ulos.
smaxx
Valvoja

Lassek kirjoitti:
LeGrey kirjoitti:Wanha Maailma goes Mantic on itselle kanssa tällä hetkellä sellainen asetelma, joka pyörii mielessä ihan helpon lähestymistavan johdosta. :)
No niin, mä olen tällaisessa heti mukana!
Me too !
Nopat ja Taktiikka Ry
Caius Cosades

Noh, on niin pakko kavereiden kanssa päästä pelaamaan KoWia että taidetaan pelata paperilapuilla, kun ei vielä muuta ole. Itsellä 90% varma, että hankin Perryltä Kingdoms of Meniä varten WoTR ukkoja, mukavan halpojakin kun olivat. Kaverille taitaa tulla örkkejä ja toiselle undeadia. Miten perryltä muuten on tilailut sujunut, onko postit tullut ajoissa ja kuinka suuret postimaksut?
Hello

Viesti Kirjoittaja Hello »

Asiaan liittyen, miten muuten noiden perryjen skaala? Eikös se ole true scalea?
Caius Cosades

Rune Priest kirjoitti:Asiaan liittyen, miten muuten noiden perryjen skaala? Eikös se ole true scalea?
Kyllä ovat. Onko niillä muuten laatikossa baset mukana?
LeGrey

Mulla on tällä hetkellä pöydällä maalattavana Perryn 1450-1500 Foot Knights. Pakkauksessa lukee 28mm, mutta Brettien Men-At-Armsiin kun vertaa, niin ovat ainakin nuo muoviukot hieman pienempiä. Samassa tilauksessa tuli sitten metallipuolelta mm. Scurrers ja Jean d'Arc ja ne taas ovat aika saman kokoisia kuin GW:n hiipparit. Laatikossa tuli baset mukana.

Yhden isomman tilauksen olen tosiaan Perryltä tehnyt ja figut tulivat kyllä vikkelästi, hyvin pakattuna ja postimaksut taisivat olla jotain perinteisen luokkaa. :)
smaxx
Valvoja

LeGrey kirjoitti:Mulla on tällä hetkellä pöydällä maalattavana Perryn 1450-1500 Foot Knights. Pakkauksessa lukee 28mm, mutta Brettien Men-At-Armsiin kun vertaa, niin ovat ainakin nuo muoviukot hieman pienempiä. Samassa tilauksessa tuli sitten metallipuolelta mm. Scurrers ja Jean d'Arc ja ne taas ovat aika saman kokoisia kuin GW:n hiipparit. Laatikossa tuli baset mukana.

Yhden isomman tilauksen olen tosiaan Perryltä tehnyt ja figut tulivat kyllä vikkelästi, hyvin pakattuna ja postimaksut taisivat olla jotain perinteisen luokkaa. :)
Yleensä, tai lähes kaikki historic 28 milliset on vähän pienempiä kuin GW:n ukkelit. 28 milliä ei ole oikein mikään skaala, se on sinnepäin. Mutta historicit on keskenään kohtuu hyvin samahkon kokoisia.
Nopat ja Taktiikka Ry
Caius Cosades

Onhan se sinäänsä harmi, ettei Mantic tee itse Kingdoms of Men figuureita, tukisin mielelläni manticcia. Toki ne Perryn ukot ovat hillittömän hienoja, ja kyllä Perryäkin on hyvä tukea, kunhan ei GW:lle rahojaan tunge. Manticilla on jotkut skulptit, kuten zombiet, skeletonit, jotkut örkit ja gobot erittäin hienoja, mutta jotkut taas kökköjä. Skulptien laatu kyllä paranee selvästi koko ajan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”