Mestarien turnaus 2015: 4.-6.12.
Re: Mestarien turnaus 2015: 4.-6.12.
Ehdottaisin, että kaikki maailmanmestarit pelaavat turnauksessa. Aika harvoin moista kuitenkin tapahtuu. Ois ees jonkinmoinen kotimainen kunnianosoitus.
- Cor Leonis
Mä en ainakaan kannata jos siinä samassa lähtee paikka joltain muulta joka olisi sen normaalisti ansainnut.
Pora on miehen sielu.
Juu en mäkään hirveesti lämpene. Maailmanmestarit on sen verta kovia, että hoitavat ittensä mukaan omilla näytöillä. Tai sit tähtäävät ens kertaan.
Niin toki tän hetken rankingtilanteella kaikki mukana olisivatkin. Katsotaan tuleeko vielä muutoksia.
Niin toki tän hetken rankingtilanteella kaikki mukana olisivatkin. Katsotaan tuleeko vielä muutoksia.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
- Cor Leonis
Saanks mä sit pelaa Sturm & Drangia ja Midasta kaks kertaa, jos pääsen mukaan ja tuun possuilla dominoimaan? (jos kerran maalattuja listoja vaaditaan niin tarvin vähän etumatkaa, että kerkeen maalaa 100 bonegrinderii, uijuijui!)
Pora on miehen sielu.
Et saa. Joutusit pelaa gaattoreita.Cor Leonis kirjoitti:Saanks mä sit pelaa Sturm & Drangia ja Midasta kaks kertaa, jos pääsen mukaan ja tuun possuilla dominoimaan? (jos kerran maalattuja listoja vaaditaan niin tarvin vähän etumatkaa, että kerkeen maalaa 100 bonegrinderii, uijuijui!)
Tosta maalausvaatimuksesta ehkä pitää vähän tiristää, mutta sovitaan osallistujien kesken sit kun kaikki on selvillä.
Mites muuten julkiset ja/tai junat mahtaa kulkea tuolloin itsenäisyyspäivänä (hyvin/huonosti)?
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Pk-seudun lähiliikenne (ml. paikallisjunat) kulkee ainakin tavallisella sunnuntain aikataululla. VR:n kaukojunista en tiedä, mutta tuskinpa suurta heittoa tavalliseen on.Pariah kirjoitti:Mites muuten julkiset ja/tai junat mahtaa kulkea tuolloin itsenäisyyspäivänä (hyvin/huonosti)?
Nyt rankingin päivityttyä Fanaticin jäljiltä ovat Mestarien turnaukseen kutsuttavat selvillä!
Jo aiemmin tulijoiksi selvisivät:
Mikko Heinola (puolustava mestari ja Talvisota)
Jaakko Uusitupa (Ropecon)
Tatu Purhonen (Finnish Masters)
Antti Rauti (Kangasala elokuu)
Tero Särkijärvi (Tampereen Syysoffensiivi)
Ja nyt lista täydentyi kolmella nimellä:
Matias Väätäinen (Fanatic syksy)
Pauli Lehtoranta (rankingin #1)
Teemu Aro (rankingin #2)
Varasijoilla ovat:
Henry Hyttinen (rankingin #3)
Iiro Järvenpää (rankingin #7)
Peliformaatti on tosiaan kahdeksan pelaajan round robin, eli kaikki pelaavat kerran kaikkia vastaan. Jokaisella pelaajalla on seitsemän 50 pisteen listaa samasta faktiosta, joista jokaista pelataan kerran. Ennen kutakin peliä valitaan ensin salassa kaksi listaa omista pelaamattomista listoista (vikalla kierroksella enää yksi) ja nämä esitetään vastustajalle. Lopullinen matsi määräytyy tavalliseen tapaan niin, että molemmat valitsevat listansa peliin kahdesta vaihtoehdostaan.
Vielä sääntöjä:
*SR2015 skenaariot, arvotaan ennen kutakin peliä (kaikki skenaariot mahdollisia, mutta samaa skenaariota ei pelata kahdesti)
*Nordic Deathclock 60min (deployment kellotetaan)
*Jokainen versio charactereista saa olla korkeintaan kolmessa eri listassa
Seitsemän kierroksen jälkeen eniten voittoja kerännyt on Suomen mestari. Mikäli tasavoitoissa on useampi pelaaja, pelataan yksi finaaliottelu, jossa käytössä ovat jälleen kaikki listat. Jos tasavoitoissa on enemmän kuin kaksi pelaajaa, sijoitus ja finaaliin pääsijät ratkaistaan:
1. keskinäinen peli/keskinäiset pelit
2. control pointit
3. army pointit
4. arpa
Tarkoitus on pelata ensimmäinen kierros perjantai-iltana, neljä kierrosta lauantaina ja kaksi (+mahdollisesti finaali) sunnuntaina. Jos jo perjantaina saapuminen on ongelma, voitaneen kierros siirtää lauantain myöhäisiltaan näiden pelaajien osalta.
Toiveissa olisi kaikilta kokonaan maalatut armeijat, mutta se ei ehkä tässä formaatissa ole hirveän helppoa. Otetaan lähtökohdaksi se, että vähintään neljä listaa olisi kokonaan maalattuja.
Laittakaapa osallistujat varmistusviesti, että pääsette paikalle. Ilmoitelkaa samalla hyväksyttekö maalausvaatimuksen neljä listaa vai pitäisikö tuon olla suurempi/pienempi.
Jo aiemmin tulijoiksi selvisivät:
Mikko Heinola (puolustava mestari ja Talvisota)
Jaakko Uusitupa (Ropecon)
Tatu Purhonen (Finnish Masters)
Antti Rauti (Kangasala elokuu)
Tero Särkijärvi (Tampereen Syysoffensiivi)
Ja nyt lista täydentyi kolmella nimellä:
Matias Väätäinen (Fanatic syksy)
Pauli Lehtoranta (rankingin #1)
Teemu Aro (rankingin #2)
Varasijoilla ovat:
Henry Hyttinen (rankingin #3)
Iiro Järvenpää (rankingin #7)
Peliformaatti on tosiaan kahdeksan pelaajan round robin, eli kaikki pelaavat kerran kaikkia vastaan. Jokaisella pelaajalla on seitsemän 50 pisteen listaa samasta faktiosta, joista jokaista pelataan kerran. Ennen kutakin peliä valitaan ensin salassa kaksi listaa omista pelaamattomista listoista (vikalla kierroksella enää yksi) ja nämä esitetään vastustajalle. Lopullinen matsi määräytyy tavalliseen tapaan niin, että molemmat valitsevat listansa peliin kahdesta vaihtoehdostaan.
Vielä sääntöjä:
*SR2015 skenaariot, arvotaan ennen kutakin peliä (kaikki skenaariot mahdollisia, mutta samaa skenaariota ei pelata kahdesti)
*Nordic Deathclock 60min (deployment kellotetaan)
*Jokainen versio charactereista saa olla korkeintaan kolmessa eri listassa
Seitsemän kierroksen jälkeen eniten voittoja kerännyt on Suomen mestari. Mikäli tasavoitoissa on useampi pelaaja, pelataan yksi finaaliottelu, jossa käytössä ovat jälleen kaikki listat. Jos tasavoitoissa on enemmän kuin kaksi pelaajaa, sijoitus ja finaaliin pääsijät ratkaistaan:
1. keskinäinen peli/keskinäiset pelit
2. control pointit
3. army pointit
4. arpa
Tarkoitus on pelata ensimmäinen kierros perjantai-iltana, neljä kierrosta lauantaina ja kaksi (+mahdollisesti finaali) sunnuntaina. Jos jo perjantaina saapuminen on ongelma, voitaneen kierros siirtää lauantain myöhäisiltaan näiden pelaajien osalta.
Toiveissa olisi kaikilta kokonaan maalatut armeijat, mutta se ei ehkä tässä formaatissa ole hirveän helppoa. Otetaan lähtökohdaksi se, että vähintään neljä listaa olisi kokonaan maalattuja.
Laittakaapa osallistujat varmistusviesti, että pääsette paikalle. Ilmoitelkaa samalla hyväksyttekö maalausvaatimuksen neljä listaa vai pitäisikö tuon olla suurempi/pienempi.
Mä en näyttäisi pääsevän perjantaina, koska Ivillä on pikkujoulut. (Voisikohan osa porukasta pelata perjantain pelin etukäteen tai siirtää lauantai-illalle? Muistaakseni näin meni osan kanssa jo viime vuonna.)*
*Huomasin että tähän oli jo mahdollisuus myönnetty..
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Perjantai on tosiaan säädettävissä.petskules kirjoitti:Mä en näyttäisi pääsevän perjantaina, koska Ivillä on pikkujoulut. (Voisikohan osa porukasta pelata perjantain pelin etukäteen tai siirtää lauantai-illalle? Muistaakseni näin meni osan kanssa jo viime vuonna.)*
Eli pääset, mutta la-su? Miten maalausvaatimus?
Kyllä kai neljä listaa nyt joko maalaa tai speksaa siten että ne on jo maaleissa.Celebdae kirjoitti:Eli pääset, mutta la-su? Miten maalausvaatimus?
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
- Cor Leonis
Kyl mä tuun, maalauspakko on ihan ok neljälle listalle, mut onko ihan hardcore eli baset myös? Ei silleen merkitystä mun kannalta, mut selvennys olis hyvä.
Pora on miehen sielu.
Juu Hardcore. Tässä maalausjutussa on osittain ideana se, että jos onnistun pykäämään taas striimin pystyyn, niin ois kivempi näyttää maalattuja ukkoja kuin jotain tinakasaa.Cor Leonis kirjoitti:Kyl mä tuun, maalauspakko on ihan ok neljälle listalle, mut onko ihan hardcore eli baset myös? Ei silleen merkitystä mun kannalta, mut selvennys olis hyvä.
Kansa vaatii striimiä! Mitä enemmän, sitä parempi
Mä tuun, pe-su pitäis onnistuu. Säännöt näyttää hyvältä, neljä maalattua listaa kuulostaa ihan hyvältä kompromissilta. Voi olla että kaipaisin jotain figuja lainaan (ei varsinaisesti sillä että figut loppuis mutta seitsemän listan roudaaminen julkisilla..) mut täytyy vähän techailla.
Olik uudella kertsillä muuten about samat palvelut kuin vanhallakin (ei sohvia/mitään pehmeää => täytyy roudaa majotuskamatkin? Normikeittiömeiningit?)?
Julkastaaks me listat ja skenut ja pelipari(järjestykse)t joku viikkoo ennen vai mikä plääni?
Olik uudella kertsillä muuten about samat palvelut kuin vanhallakin (ei sohvia/mitään pehmeää => täytyy roudaa majotuskamatkin? Normikeittiömeiningit?)?
Julkastaaks me listat ja skenut ja pelipari(järjestykse)t joku viikkoo ennen vai mikä plääni?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Uudella kerholla on pelkkä lattia. Keittiö löytyy jossa jääkaappi. Kai siellä mikrokin on..TheEmu kirjoitti:Olik uudella kertsillä muuten about samat palvelut kuin vanhallakin (ei sohvia/mitään pehmeää => täytyy roudaa majotuskamatkin? Normikeittiömeiningit?)?
Viime vuonna oli peliohjelman arvonta viikkoa ennen ja listojen palautus viimeistään turnausperjantaina klo 12. Vois tehä samoin nyt. Jos vaikka vielä HP suostuu tälläkin kertaa vastaanottamaan listat ja postaamaan ne sit tänne.TheEmu kirjoitti: Julkastaaks me listat ja skenut ja pelipari(järjestykse)t joku viikkoo ennen vai mikä plääni?
Mikkohan asuu vieressä ja mäkin voin kyl jonkun majottaa sohvalla/lattialla.
- GreenMeanie
Juu listacheck hoituu.Celebdae kirjoitti:Viime vuonna oli peliohjelman arvonta viikkoa ennen ja listojen palautus viimeistään turnausperjantaina klo 12. Vois tehä samoin nyt. Jos vaikka vielä HP suostuu tälläkin kertaa vastaanottamaan listat ja postaamaan ne sit tänne.TheEmu kirjoitti: Julkastaaks me listat ja skenut ja pelipari(järjestykse)t joku viikkoo ennen vai mikä plääni?
Mikkohan asuu vieressä ja mäkin voin kyl jonkun majottaa sohvalla/lattialla.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
-
Der Dexter
mä kyl joudun kans skippaan perjantain pelejä, on vielä yövuoro pe-la yönä, ja 2 päivää pelejä ilman unta välissä on vähän liikaa, joten lauantaille iltaan vois pystyä pelaamaan, mutta perjantai on no-go
Aliquando Insanire Iucundum Est
Mulle sopii pe ilta, tulen Ruotsista siinä iltapäivästä. Joo, tänne voi tulla yöksi myöskin.
Rats keep running!