Noita steam tonk jne voi hakea allyjen kautta- kun ihmiset ja kääpiöt ja haltiat on BFF liitossa, kaikken ollessa samaa affinityä. Skaveneilta ei sentään saa lainata :CSalsa kirjoitti:Kyllä mä koitan KoWiin pelikelpoa joukkoa saada!
Harmi että mun Empire-armeijan koko perustui Buffivaunuihin, chocoboihin ja stankkiin joita KoW ei tunne. :P
[KoW] Kings of War (Mantic Games)
- Meganiikko
Re: Kings of War (Mantic Games)
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Hyvin moni armeija pitää sisällään laajan kirjon erilaisia yksiköitä. Säännötkin antavat myöten eri kokoisten basejen käyttöön, että mitään ongelmaa ei pitäisi tämän puoleen olla. Chocoboille en keksi nyt tähän hätään mitään suoraa vastinetta Kingdom of Menillä, mutta jos rebasetus tai basen liittäminen suurempaan kiinni kiinnostaa, niin miksei niistä voisi tehdä ritareita paremman vastineen puutteessa?Salsa kirjoitti:Kyllä mä koitan KoWiin pelikelpoa joukkoa saada!
Harmi että mun Empire-armeijan koko perustui Buffivaunuihin, chocoboihin ja stankkiin joita KoW ei tunne. :P
Stankki puolestaan toimii erinomaisesti Beast of Warina, joka oman yhden pelin kokeilun jälkeen on erittäin arvokas lisä armeijaan. Se on hieman kallis, mutta erittäin nopea, ketterä ja tuhovoimainen monen iskunsa vuoksi. Att3 Ra5+ Blast3 asekin on mahtava, koska muut sotakoneet ovat vain yhden hyökkäyksen tekeviä. Harvoin osuvat ja itselläni eivät koskaan, joten siksi nämä kolme ovat minun pelilleni arvokas lisä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
-
Mithrandir
Tule Rune Kajaaniin kerhollemme pelailemaan, tarjoan ilmaisen majoituksen ja single malt -juomaa pelin oheen. Pelivalmiina armeijoista minulta löytyy The Herd, Undeadit, Elvesit, Dwarffit, Ratmenit, Ogret, Örkit & Gobbot liittolaisiksi kokkeloituna, ja pian myös Varangurit kunhan Uncharted Empires -kirja tipahtaapi postilaatikkooni. :)Rune kirjoitti:Celebdae kirjoitti:Rune kirjoitti:
Ja alleviivattakoon tässä, että en ole eläissäni yhtään KoW peliä vielä pelannut, ja kaksi päivää on tullut vasta selattua netistä tekstiä ja videoita. :)
Kingdoms of Men kuitenkin vaikuttaisi parhaalta vaihtoehdolta gondorilaisille.
Sama kutsu muuten koskee kaikkia muitakin aikuisia KoW -harrastajia jotka vaan jaksaisivat Kajaaniin saakka tulla. Aikuisia lähinnä vain siksi koska kerholtamme löytyy tuota juomaa sen verran, ettei ole nuorison paikka.
Juuh, liittolaissäännöistä olen jonkin verran perillä, mutta varsinaista (sitä itse kirjaa) sääntökirjaa en ole lukenut sen pitemmälle kuin että sain tietää voivani saada tulta hönkiviä ritareita. Pitää ostaa koko kirja ihan kohtapuoliinsa että pääsen katsomaan mistä kaikesta armeijani voisi koostua. :)El Capitan kirjoitti: Hyvin moni armeija pitää sisällään laajan kirjon erilaisia yksiköitä. Säännötkin antavat myöten eri kokoisten basejen käyttöön, että mitään ongelmaa ei pitäisi tämän puoleen olla. Chocoboille en keksi nyt tähän hätään mitään suoraa vastinetta Kingdom of Menillä, mutta jos rebasetus tai basen liittäminen suurempaan kiinni kiinnostaa, niin miksei niistä voisi tehdä ritareita paremman vastineen puutteessa?
Stankki puolestaan toimii erinomaisesti Beast of Warina, joka oman yhden pelin kokeilun jälkeen on erittäin arvokas lisä armeijaan. Se on hieman kallis, mutta erittäin nopea, ketterä ja tuhovoimainen monen iskunsa vuoksi. Att3 Ra5+ Blast3 asekin on mahtava, koska muut sotakoneet ovat vain yhden hyökkäyksen tekeviä. Harvoin osuvat ja itselläni eivät koskaan, joten siksi nämä kolme ovat minun pelilleni arvokas lisä.
Nytpä sitten oli kuin ennusmerkkinä paikalliseen Fanttilaan ilmaantunut sääntökirja hyllyyn, ja End Timesin alun innoikkeena aloittamani epäkuolleiden projekti (ensimmäinen uusi armeijaprojektini vajaaseen puolikymmeneen) projekti näyttäisi ~50e investoinnilla muuntuvan 1500 pisteen armeijaksi. Jos proxaan mortareitani kivilinkoina ja käytän joko Emporen ritareita epäkuolleina (tai hankin parilla lisäkympillä luurankohevosia) kasvaa armadan koko 2000 pisteeseen ennen vuoden vaihdetta.
Ja 60 zombia noin sadasta on jo maaleissa vuoden takaa.
Katsotaan josko perjantaina kerkeäisi pelaamaan pelin.
Miten tässä nyt näin kävi.
Ja 60 zombia noin sadasta on jo maaleissa vuoden takaa.
Katsotaan josko perjantaina kerkeäisi pelaamaan pelin.
Miten tässä nyt näin kävi.
-
Mithrandir
60 Zombia voikin jo muodostaa kolme regimenttiä taikka yhden Legioonan, itselläni on käynyt mielessäni Horde sillä magic itemillä joka räjähtää vastapuolen naamalle kun käypi tuhoamassa yksikön. Zombihordella oisi helppo houkutella puoleensa paljon vihollisyksiköitä, ja jos tulevatkin vain yhdellä yksiköllä kerrallaan niin sittenpä tuo horde pärjääkin sille ihan mainiosti.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Onko jonkun Uncharted Empiren tilaama kirja jo saapunut perille? En osaa googlettaa ja mielenkiinto koskien niitä salaisia armeijoita kohtaan ei ole laantunut.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
-
Mithrandir
Eipä ole vielä tullut edes ilmoitusta, että kirja olisi postitettu. Tänään on kuulema postituspäivä, Manticin foorumin mukaan.
- Hammerheart
The Trident Realm of NeriticaEl Capitan kirjoitti:Onko jonkun Uncharted Empiren tilaama kirja jo saapunut perille? En osaa googlettaa ja mielenkiinto koskien niitä salaisia armeijoita kohtaan ei ole laantunut.
Night-stalkers
https://manticforum.com/forum/kings-of- ... cret-lists
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
-
Mithrandir
Eipä ole tullut ilmoitusta postituksesta... Saapi nähdä miten pitkälle venyypi, voi olla että tein ennakkotilaukseni turhan myöhään. :(
Hola!
Nyt on toinen peli KoWia alla, molemmat Kingdoms of Men vs Elves 2000pts.
Paljon menee opiskelemiseen, ja moni selviää, mutta yhtä en ole vielä keksinyt: miten vastataan regeneroivaan haltialohikäärmeeseen?
~400 pistettä on paljon ympäriinsä lentävästä möhmöstä, mutta ei siihen tahdo saada mitenkään mitään riittävää myöskään ihmisten listalla aikaiseksi. Melkein alan harkita epäkuolleen detakmentin lisäämistä listaan shamblaavien kikkajippoilujen saamiseksi, mutta tokko sekään paljoa tekee.
Kääryle kuitenkin chargaa 20", joka on hävytön määrä, on nimble lennostaan, lyö Crushing kolmella aivan riittävästi, ja truuttaa vasta aika korkeilla luvuilla. Kylkiin jos pääsisi, mutta eihän sitä pääse jos vehje lentelee ja söhöttää liekkiä.
Tänään yritin lentää sen ympärillä omalla kalkkunallani, griffonikenraalilla, mutta sankarintappomiekalla varustettu tonttuheeros jahtasi vuorostaan sitä.
Tykistöön en luota ensinkään tässä hommassa. Ne saavat paukutella jalkaväkeä ja ritareita - siihen ne on tarkoitettu.
Gilaelin osannee antaa omaa listaansa tarkemmin tänne. Itse porskutin tänään tällaisella:
Nyt on toinen peli KoWia alla, molemmat Kingdoms of Men vs Elves 2000pts.
Paljon menee opiskelemiseen, ja moni selviää, mutta yhtä en ole vielä keksinyt: miten vastataan regeneroivaan haltialohikäärmeeseen?
~400 pistettä on paljon ympäriinsä lentävästä möhmöstä, mutta ei siihen tahdo saada mitenkään mitään riittävää myöskään ihmisten listalla aikaiseksi. Melkein alan harkita epäkuolleen detakmentin lisäämistä listaan shamblaavien kikkajippoilujen saamiseksi, mutta tokko sekään paljoa tekee.
Kääryle kuitenkin chargaa 20", joka on hävytön määrä, on nimble lennostaan, lyö Crushing kolmella aivan riittävästi, ja truuttaa vasta aika korkeilla luvuilla. Kylkiin jos pääsisi, mutta eihän sitä pääse jos vehje lentelee ja söhöttää liekkiä.
Tänään yritin lentää sen ympärillä omalla kalkkunallani, griffonikenraalilla, mutta sankarintappomiekalla varustettu tonttuheeros jahtasi vuorostaan sitä.
Tykistöön en luota ensinkään tässä hommassa. Ne saavat paukutella jalkaväkeä ja ritareita - siihen ne on tarkoitettu.
Gilaelin osannee antaa omaa listaansa tarkemmin tänne. Itse porskutin tänään tällaisella:
Kapteeni oli vähän turha kapistus, ja yllätyin sen heikkoudesta. Vaikka erikoisominaisuus onkin mitä pähein. Hävisin lopulta tapposkenaarion ~300 pisteellä, eli aika tasaista oli kaikesta huolimatta. Mutta voiko käärmeelle tehdä muuta kuin vältellä sitä?Kings of Grandbelos
2000pts
Horde of Fanatics 230
+ Brew of Hitting 45
@ Troop of Knights 125
@ Troop of Knights 125
£ Standard Bearer 50
+ Scrying Gem 30
£ Mortar 90
Regiment of Foot Guard 135
+ Great weapons
@ Troop of Archers 75
£ Mortar 90
Regiment of Foot Guard 135
+ Great weapons
@ Troop of Archers 75
£ General on Griffon 190
Regiment of Knights 195
+ Viscious 25
@ Troop of Pistoliers 100
£ The Captain (1) 150
Regiment of Pikes 135
Kannattaa muistaa että se nimblekäärylekin saa vain yhden käännöksen marssiessaan. Eli aika usein joutuu ensin kääntymään lähtökohdassa ja sitten lentämään suoraan, tai sitten kääntyy kesken matkan. Joka tapauksessa rajoittaa sen ketteryyttä, kun ei voi lennellä minne vaan ja kääntyillä siellä vapaasti.Rune kirjoitti:Paljon menee opiskelemiseen, ja moni selviää, mutta yhtä en ole vielä keksinyt: miten vastataan regeneroivaan haltialohikäärmeeseen?
Noin muuten, siihen puree hyvin vaikka tulipallot, osuu aina nelosilla ja tekee aina jonkun naarmun. Sen jälkeen kun lohmu ei mene jostain läpi, niin millä tahansa yksiköllä vaan kylkeen tai perään ja lohikeittoa syömään.
Nojaa, itse olen tapattanut viimeaikoina mun lohmun noihin shamblereihin...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
-
Zymeth Salkir Dkhan
Manticin omalla foorumilla oli anti-flyer taktiikkaketju. Itse olen lentäviin monsuihin vastannut suojaamalla tärkeitä yksiköitä troopeilla, chargannut jos mahdollista (vastustajan pitää tehdä virheitä.), arquebsiersit ovat toimineet trooppeina esteenä ja hordena ovat jo varteenotettava uhka.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
-
Mithrandir
Itse olen kerran onnistunut sössimään zombiloharilordin ihan vaan Herdin berserkkerihordeen, kun eivät mene waveriin ja lyövät niin pirusti. Uskoisin että joku korkean Rout -arvon omaava yksikkö joka ei waveroidu olisi hyvä countteri meleessä.
Ja kun haltioita vastaan tarpeeksi pelaa niin kyllähän sitä tulee mieleen jotta mitäs jos ottaisi allyiksi haltiajousimiehiä ja vielä bolt throweria... Saisivat kakkiaiset maistaa omaa lääkettään.
Ja kun haltioita vastaan tarpeeksi pelaa niin kyllähän sitä tulee mieleen jotta mitäs jos ottaisi allyiksi haltiajousimiehiä ja vielä bolt throweria... Saisivat kakkiaiset maistaa omaa lääkettään.
Nyt on tullut pelattua kolme peliä KoW:ia ja täytyy sanoa, että tässä kävi juuri niin kuin uumoilinkin: hurahdin hommaan täysillä. Eipä ole rehellisesti sanoen vuosiin tuntunut fantasiapelaaminen näin metkalle. Kaikki kolme peliä olen pelannut tontuilla - kaksi ihmisiä ja yhden matsin örkkejä vastaan. Joulun jälkeen olisi tarkoitus alkaa laittamaan kuosiin englantilaisia, jahka ehdin nappeja tilaamaan. Tähän saakka olen pelannut haltioilla seuraavanlaista listaa:
Voi olla että olen aavistuksen hakusessa listan kanssa -.valintoja on vähän ja kaikki maksaa kultaa. Keväällä päästään liigailemaan täällä idässäkin ja sitä ennen tulee kyllä testailtua peliä ja listoja mahdollisimman paljon.
Sellaista. Vaikea sanoa kolmen pelin jälkeen objektiivisesti mikä on ylilyövän kovaa ja mikä ei, mutta näppituntumalta lohikäärme on tuntunut auto includelta. Toki se on kankeampi kuin vanhassa fabassa, mutta toisaalta niin on kaikki muukin. Regeneraatio, lento, hönkäisyhyökkäys ja teräksiset hermot ovat maksaneet pisteensä takaisin molemmissa peleissä ihmisiä vastaan. Örkit sen sijaan onnistuivat jallittamaan madon ansaan omalla lentohärvelillään. Listan ampuminen on tuntunut kovalta ja sitä varmaankin pitäisi lisätä. Heivannen omissa käsissäni varsin toistaitoisesti hallitsemani haltiaritarit kuuseen ja otan tilalle halvempia draakkiratsastajia, sekä troopin lisää ampujia. Bolttikset olisivat kovia joo, mutta kun metsähaltiat, tuntuu niiden läsnäolo vähän ankealta. Kokeilen varmaan silti tulevaisuudessa. Boksit ovat olleet poikkeuksetta kovia lyömään mutta hajoneet lasivasaran tavoin jos niihin on päästy kiinni - kuten haltioilta odottaa saattaa. Positiiviseksi yllätykseksi on noussut entti, joka hoitaa listassa tankin ja tervakuopan roolin paremmin kuin fabassa koskaan. Vaikka kaveri saataisiinkin hengiltä, on vihollinen kuluttanut puun kaatamiseen yleensä sen verran resursseja, että on itsekin verrattain hajalla. Vaihtanen entin taikamiekan healing charmiin. Itseään parantava de 6+ ne 18/20 murhamarsu ei liene huono investointi.Mäntymannun kuninkaalliset 2k
Sankarit
Kyrian Haukanmieli
Haltiain kuningas
-hevonen, blade of the beast slayer, katti
=170
Vihreä lohikäärme
-medallion of life
=345
Welhotar Morniel
-salami-taika, inspiring talisman
=140
Entti Vanha Erakko
-blade of slashing
=265
Rykmentit
Palatsikaarti
-brew of sharpness
=195
Jousimiehet
-brew of keen-eyness
=195
Willit metsästäjät
-blessing of the gods
=215
Myrskytuulen ratsuväki
-chant of hate
=240
Troopit
Jousimiehet 115
Jousimiehet 115
Total: 1995
Voi olla että olen aavistuksen hakusessa listan kanssa -.valintoja on vähän ja kaikki maksaa kultaa. Keväällä päästään liigailemaan täällä idässäkin ja sitä ennen tulee kyllä testailtua peliä ja listoja mahdollisimman paljon.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
-
Mithrandir
Itse en vielä ole omilla haltioillani pelatessa lohikärmestä käyttänyt, se on vielä kasausta vailla. Regeneroituvan puumiehen otin korvikkeeksi, eikä sitä puuta olekaan mikään kaatanut tähän mennessä.
Millähän sitä lähtökohtaisesti olisi siihen saumaakaan? Jos oletetaan, että edes kylkichargen saisi aikaiseksi, niin vastaava tonttukäärme tarvittavilla re-rolleilla tai esimerkiksi epäkuolleiden vampiiriratsuväki?Mithrandir kirjoitti:Itse en vielä ole omilla haltioillani pelatessa lohikärmestä käyttänyt, se on vielä kasausta vailla. Regeneroituvan puumiehen otin korvikkeeksi, eikä sitä puuta olekaan mikään kaatanut tähän mennessä.
Nyt sain viimein epäkuolleet Fantsuun! Armoton kasaus ennen muuttokiireitä, että saisin ne laatikoihin valmiiksi odottamaan. Pääsisi maalaamaan sitten uusissa asunnoissa tammikuun puolella.
Mitenhän ne epelit sitten toimivat? Varmaan maksimisurget? Figuvalikoima on vähän vajaa, ja lainaan jotain geneerisempää Empiren figulaatikosta, kuten ratsuväen. Kunhan valikoin sinne ne suljetuin kypärin varustetut...
Tähän tietty esineistöä ja vähän viilauksen varaa 120 pisteen verran.HRD Zombies 130
REG Skeleton Spearmen 105
+undead rats 10
REG Revenants 120
+two-handed weapons 0
+undead rats 10
REG Zombies 80
REG Zombies 80
REG Zombie Trolls 115
TRP Wraiths 140
TRP Wraiths 140
TRP Wraiths 140
TRP Revenant Cavalry 110
TRP Revenant Cavalry 110
TRP Mummies 120
HER Revenant King 120
+ Mount 20
HER Liche King 145
+ Bane Chant 20
HER Liche King 145
+ Heal 20
Total: 1880
Heeroksia saa shuflattua eniten. Ratsastavia modeleita on oikestaan vain yksi epäkuollutuskottava (jota mielelläni pelaan, koska se on niin päheä - vaikka itse sanonkin), mutta jalkasankareita, varsinkin velhoista meneviä, on runsaasti.
Muutoin tässä on oikeastaan figuvalikoima mistä rakentaa. Ratsuväki on lainattu ihmisiltä, mutta menevät ennenkuin saan seuraavan kerran järkeviä summia rahaa käyttää näihin. Ja ehkä yritän maalata.
Mutta onko jotain mainittavia huomioita, joita epäkuolleen vasta-alkajan tulisi ehdottomasti huomioida? Lichet useammaksi, pienemmin Surgaavaksi velhoksi? Entä inspiring epäkuolleilla? Ehkä kahta tärkeämpi, koska waveringia ei tunneta?
Armeija tuollaisenaan näyttää enemmän kiusalliselta kuin miltään muulta - mitään todella voimakkaasti lyövää tai kestävää ei oikeastaan ole, vaan kaikki vain shamblailee päin. Tahdon nähdä ilmeen itseni ja vastustajan silmissä kun onnistun ensimmäisen kerran Wraithikikkailussa.
-
Mithrandir
Ei siihen kyllä mielestäni muuta tarvita kuin pari regimenttiä eri suunnista, joilla esim. +2 damageheittoihin. Tree Herder kuitenkin on paljon kömpelömpi kuin kärmes, ja sen saa inhimillisellä vaivalla kyllä motitettua. 30 kpl tuollaista Attackia voipi laittaa sen Waveriin yhdessä roundissa, jos yksiköt osuvat vielä 3+:lla. Käsittääkseni tälläistä kamaa saa kyllä melkein joka armeijalle. Taikaesineet + Bane Chant ovat avainasemassa.Rune kirjoitti:Millähän sitä lähtökohtaisesti olisi siihen saumaakaan? Jos oletetaan, että edes kylkichargen saisi aikaiseksi, niin vastaava tonttukäärme tarvittavilla re-rolleilla tai esimerkiksi epäkuolleiden vampiiriratsuväki?Mithrandir kirjoitti:Itse en vielä ole omilla haltioillani pelatessa lohikärmestä käyttänyt, se on vielä kasausta vailla. Regeneroituvan puumiehen otin korvikkeeksi, eikä sitä puuta olekaan mikään kaatanut tähän mennessä.
Vampyyriratsuväki on taas semmoista että eivät ne ikinä edes tarvitse kaikkia niitä Attackeja mitä kyljestä taikka takaa koukatessaan saavat, ei tässä pelissä ole yksikköä joka pysyy kentällä tuossa tilanteessa muuten kuin tuplaykkösillä.
Lisäkirja pätkähti matkaan Albionista. Käymme jännityksellä odottamaan.
-
Mithrandir
Milloin Lasse muuten tilasit kirjasi? Minä tein tilaukseni 1.11. ja status on yhä "awaiting dispatch".