Pelaako kukaan age of sigmaria
Pelaako kukaan age of sigmaria
Hei pelaako kukaan pääkaupunkiseudulla AOSia haluaisin tietää missäs sitä pelailtaisiin :-)
Viimeksi muokannut Ankka00, La 28.11.2015 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pelaako kukaan age is sigmaria
Otsikossa kirjoitus virhe tarkoitin siis age of sigmaria
- Meganiikko
Editillä voi muuttaa otsikkoa.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Kannattaa varmaan kokeilla Kampin GW:n myymälää ekana.Ankka00 kirjoitti:Hei pelaako kukaan pääkaupunkiseudulla AOSia haluaisin tietää missäs sitä pelailtaisiin :-)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Re: Pelaako kukaan age of sigmaria
Kiitos vastauksista :-)
Pakollinen trolli tähän viestiin, mutta eikö nyt oikeasti tähän ketjuun saada enemmän vastauksia? Käsiä pystyyn ja AoS:n kehumista? Sanon tämän vain lievällä sarkasmilla varustettuna. Mua ihan oikeasti kiinnostaa myös AoSin suosio käytännössä riippumatta siitä mitä itse pelistä ajattelen.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Meganiikko
Pelaan AoSia itsekseen tai korkeintaan kämppiksen/parin muun figupelejä harrastelemattoman kanssa. Kommuunin reaktio oli sellainen että en taida uskalla tulla ihmisten ilmoille pelailemaan.
On se ihan hauskaa mitä sitä kerkeää figuja siirtelemään oluen ja makkaroitten syönnin lomasta.
On se ihan hauskaa mitä sitä kerkeää figuja siirtelemään oluen ja makkaroitten syönnin lomasta.
Legendojen mukaan joku sitä pelaa, mutta livenä ei taida olla ns. kolmannen osapuolen havaintoja asiasta.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
[kiellettyä käyttäjämoderointia]Jos nyt jätetään AoSin dissaaminen tämän ketjun ulkopuolelle jooko? Sitä tehdään aika monessa muussa ketjussa jo muutenkin.[/kiellettyä käyttäjämoderointia]
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Kyllä sitä pelataan, pelille ei vaan ole paljoa järjestetty mitään julkisia tapahtumia. Yhden peli-illan järkkäsin kerholle ja tiedän ainakin kolme pelistä kiinnostunutta ja/tai sitä pelaavaa. Aivan varmasti löytyy pelikaveria kyselemällä vaikka täältä pelikaverit -puolelta, tai olisikohan Helsingin GW myymälän faceryhmä tms sopiva paikka kysellä. Kampin GW myymälään varmasti otetaan mielellään porukkaa pelaamaan, ja fantsunkin pelipöytä liikenee takuulla käyttöön.
Nopat ja Taktiikka Ry
Ehkä yksi potentiaalinen ongelma on, että AoS ei taida soveltua hirveän hyvin tuntemattomien kanssa pelailuun? Homma toiminee, jos kavereiden kanssa voi sopia tasapainoisesta pelistä ja osapuolet ovat samoilla linjoilla mitä peliltä odottavat. Jos taas ei ole juuri hajua mitä vastapuolelta on odotettavissa niin armeijan kuin pelaajan tavoitteiden osalta, homma menee vaikeammaksi.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
- Meganiikko
Toimiihan se tuntemattomienkin kanssa kun muistaa vaan:
AoSissa tavoite ei ole voittaa vaan että molemmilla on hauskaa.
Armeijan rakennus taas on sitten sellaista että ei tarvitse erikseen oikeastaan sopia koosta tai muusta. Tuo sen verran kuin tuo ja katsoo keskenään jonkin hyvän kokoonpanon joka on suunnilleen reilua. Pelitkin on tavallisesti sen verran nopeita että ei paljoa tarvitse ihmetellä. Toinen tuli ja mukana 20 kaamoswarrua ja greater daemon, sinä tulit ja mukana bataljoona haltijoita lohhareineen, sotakoneineen ja niin edelleen, niin ei ole tarpeellista lämästä kaikkea pöydälle vaan katselee suunnilleen reilua määrää figuja.
AoSissa tavoite ei ole voittaa vaan että molemmilla on hauskaa.
Armeijan rakennus taas on sitten sellaista että ei tarvitse erikseen oikeastaan sopia koosta tai muusta. Tuo sen verran kuin tuo ja katsoo keskenään jonkin hyvän kokoonpanon joka on suunnilleen reilua. Pelitkin on tavallisesti sen verran nopeita että ei paljoa tarvitse ihmetellä. Toinen tuli ja mukana 20 kaamoswarrua ja greater daemon, sinä tulit ja mukana bataljoona haltijoita lohhareineen, sotakoneineen ja niin edelleen, niin ei ole tarpeellista lämästä kaikkea pöydälle vaan katselee suunnilleen reilua määrää figuja.
Eikös näin aikuisten kesken pelatessa kyse pitäisi olla aina ensisijaisesti hauskasta ajanvietteestä?
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Voi kanssa kokeilla sellaista, että kun on tuotu joukot paikalle, niin toinen tekee niistä käytettävät armeijat, ja toinen valitsee kumpi pelaa kummalla joukolla. Siinä on simppeleimmästä päästä komppi vaikka satunnaisten vastustajien kesken AoS:ään.
Nopat ja Taktiikka Ry
Minua kyllä tosiaan vähän kiinnostaisi järkätä joskus Sigmarin ajan turnaus englantilaisella Clash-kompilla Noppakerholla. Ainakin paperilla näyttää hauskalta systeemiltä. Valitettavasti kyllä tosielämä rajoittaa sellaista toimintaa lähiaikoina, mutta ehkä joskus myöhemmin vuoden kuluessa voisi olla ihan mahdollista.
*grin* voipi olla aika optimistinen arvio..jamovoima kirjoitti:Minua kyllä tosiaan vähän kiinnostaisi järkätä joskus Sigmarin ajan turnaus englantilaisella Clash-kompilla Noppakerholla. Ainakin paperilla näyttää hauskalta systeemiltä. Valitettavasti kyllä tosielämä rajoittaa sellaista toimintaa lähiaikoina, mutta ehkä joskus myöhemmin vuoden kuluessa voisi olla ihan mahdollista.
Itse ainakin olisin kiinnostunut, jos tuollaista järjestettäisiin. Clash Comp ei toki mahdollistaisi kauheaa rottien, kääpiöiden ja yöhiisien maanalaista liittoumaa, mutta ehkä tuo olisi ihan hyvä asia turnausympäristössä. Näytti nopeasti katsomalla ihan hyvälle nuo kompit, vaikken ehkä kotipeleihin kaikkia sääntömuutoksia haluaisi ottaa.jamovoima kirjoitti:Minua kyllä tosiaan vähän kiinnostaisi järkätä joskus Sigmarin ajan turnaus englantilaisella Clash-kompilla Noppakerholla. Ainakin paperilla näyttää hauskalta systeemiltä. Valitettavasti kyllä tosielämä rajoittaa sellaista toimintaa lähiaikoina, mutta ehkä joskus myöhemmin vuoden kuluessa voisi olla ihan mahdollista.