Hei,
Tämä on oma ontuva kuvaukseni tästä alueesta:
ETC on jokin Euroopanlaajuinen ajatus siitä että pelataan eri miniatyyripelejä maajoukkueittain. Suomessa tuntuu olevan aika aktiivista porukkaa tämän suhteen.
Tällä alueella on ali-alueita eri peleille. Alueet ovat näkyvillä vain ETC-porukka-ryhmälle.
Se miten ryhmään pääsee, on itselleni toistaiseksi vielä arvoitus.
Toivotaan että joku ETC-porukasta voisi kirjoittaa paremman kuvauksen koko scenestä!
ETC - European Tabletop Championship
- Matti Niemelä
- Ylläpitäjä
Re: ETC - European Tabletop Championship
Terve,
ETC - European Tabletop Championship on turnaus, joka pelataan kerran vuodessa. Kisaan osallistuu joukkueita ympäri maailmaa ja sitä pidetään kova tasoisimpana kisana mitä löytyy, tässä voisi melkein käyttää termiä mm-kisat.
Kisoissa on ollut vahva edustus Suomesta ja tämä forumin osio on tehty tätä kisaporukkaa varten. Osiossa on listojon suunnittelua, pelejen sopimisia ja ihan itse ETC- reissuista sopimisesta. Osio on pidetty "salaisena" sen takia, että sieltä löytyy tosiaan niitä armeijalistoja (en nyt tiedä vakoileeko ulkomaalaiset niitä?) mutta on siellä, ollut esim, minun henk, koht, kutsu kotiini pelaamaan ja saunomaan, nämä tiedot on ollut tarkoitettu vain ETC-scenelle.
Forumin osioon on päässyt pyytämällä oikeudet joltain valvojalta. ETC-porukka on myös kehoittanut tulevia ETC-pelaajia pyytämään oikeuksia päästä ETC-osioon.
Lähinnä aktiivinen ETC-porukka on olemassa forumin ulkopuolella (peli-illat, turnaukset jne.) ja forumia pidetään viestien välityksen kannalta hyvänä. Joka vuosi tulee ilmoitus ns. julkiselle puolelle, että mikäli on kiinnostunut ETC-tason pelaamisesta tulee ottaa yhteyttä ja sitä kautta pääsee sitten foorumin osaan. Tietenkin turnauksissa pärjääminen johtaa jo suoraan kyselyyn kiinnostaako ETC-tason pelaaminen.
Toivottavasti tämä vähän selkeytti.,
Juha
ETC - European Tabletop Championship on turnaus, joka pelataan kerran vuodessa. Kisaan osallistuu joukkueita ympäri maailmaa ja sitä pidetään kova tasoisimpana kisana mitä löytyy, tässä voisi melkein käyttää termiä mm-kisat.
Kisoissa on ollut vahva edustus Suomesta ja tämä forumin osio on tehty tätä kisaporukkaa varten. Osiossa on listojon suunnittelua, pelejen sopimisia ja ihan itse ETC- reissuista sopimisesta. Osio on pidetty "salaisena" sen takia, että sieltä löytyy tosiaan niitä armeijalistoja (en nyt tiedä vakoileeko ulkomaalaiset niitä?) mutta on siellä, ollut esim, minun henk, koht, kutsu kotiini pelaamaan ja saunomaan, nämä tiedot on ollut tarkoitettu vain ETC-scenelle.
Forumin osioon on päässyt pyytämällä oikeudet joltain valvojalta. ETC-porukka on myös kehoittanut tulevia ETC-pelaajia pyytämään oikeuksia päästä ETC-osioon.
Lähinnä aktiivinen ETC-porukka on olemassa forumin ulkopuolella (peli-illat, turnaukset jne.) ja forumia pidetään viestien välityksen kannalta hyvänä. Joka vuosi tulee ilmoitus ns. julkiselle puolelle, että mikäli on kiinnostunut ETC-tason pelaamisesta tulee ottaa yhteyttä ja sitä kautta pääsee sitten foorumin osaan. Tietenkin turnauksissa pärjääminen johtaa jo suoraan kyselyyn kiinnostaako ETC-tason pelaaminen.
Toivottavasti tämä vähän selkeytti.,
Juha
Suomen parhaimmalta tuoksuva figupelaaja.
- Amazing Slug
Ryhmään pääsee sisään jos laittaa viestin mulle tai jollekin 40K ETC-jehulle. Sitten mä/me pyydetään smaxxii lisäämään henkilölle oikeudet tänne.
ETC = European Team Championships
Oon seurannu lähelt, kukaan ei luule tota T:tä Tabletopsiks paitsi Juha, joten jää hämäräks mistä se on ylipäätään tullu. Sinällään jännä.
ETC = European Team Championships
Oon seurannu lähelt, kukaan ei luule tota T:tä Tabletopsiks paitsi Juha, joten jää hämäräks mistä se on ylipäätään tullu. Sinällään jännä.
- Matti Niemelä
- Ylläpitäjä
Entä liittyykö tämä teihin mitenkään?
https://www.tabletopturniere.de/games
https://www.tabletopturniere.de/games
Masiina on toiminut vastaavasti kuin (ex?)-GW-pelit eli smaxxilta on pyydetty lisää oikeuksia sitä mukaan kun "sisäpiiri" on imenyt jengiä sisään. Meillä turnaus tosin kulkee WTC-nimellä (maailma eikä Eurooppa), ja on irrallinen tapahtumansa (kun taas 40k, faba ja fow menee samassa?).
T3 puolestaan on mun käsityksen mukaan ainakin Ranska-Saksa-akselilla käytössä oleva turnausjärjestelmä, mitä käytetään ainakin ilmottautumisiin ja tuloksiin. Muutamat ilmottautumiset on tullu tehtyä tuota kautta mutta ei kai suoranaisesti liity ETC/WTC-touhuihin..?
T3 puolestaan on mun käsityksen mukaan ainakin Ranska-Saksa-akselilla käytössä oleva turnausjärjestelmä, mitä käytetään ainakin ilmottautumisiin ja tuloksiin. Muutamat ilmottautumiset on tullu tehtyä tuota kautta mutta ei kai suoranaisesti liity ETC/WTC-touhuihin..?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- Amazing Slug
Joo ei toi liity. Olisk ollu joku 2008-9 tjsp. vapaaehtoinen ilmoittautuminen mennyt ton kautta, kun kisat oli Saksassa. Muistan pistäneeni nimeni ja armeijani tonne. On varmaan onnistuneesti hämännyt joitain.