ETC 2017

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
HerraMauno

Re: ETC 2017

Viesti Kirjoittaja HerraMauno » Su 06.08.2017 22:06

Kun penaltyt lasketaan, niin sijoituksemme tosiaan pitäisi olla jopa viides.

Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ma 07.08.2017 12:03

Onnea tuostakin sijoituksesta!
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Ma 07.08.2017 12:41

Hyvin pelattu. Venäjäkö sitten lopulta voitti vai?

syrja

Viesti Kirjoittaja syrja » Ma 07.08.2017 13:37

Onkos tuo lopullinen sijoitus jo selvinnyt? Raportteja odotellaan. Ja hyvä sijoitus tuokin.
Kaikki on paskaa paitsi kusi.

"Älykäs pääsee pinteestä johon viisas edes koskaan joudu ei"

Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli » Ma 07.08.2017 13:50

Tulokset: http://tourneykeeper.net/Team/TKTeamlea ... px?id=1347
Suomi sijoittui lopulta viidenneksi, kun Saksan penalty-miinukset laskettiin mukaan. Hyvin vedetty jätkät!

Tabista löytyy myös pelaajakohtaiset pinnat (ja sitä kautta listatkin): http://tourneykeeper.net/Team/TKIndivid ... px?id=1347
Ehkä huomionarvoisena nostona näistä, että tuolla numerolla seitsemän komeilee Riku 110/120 pts saaliilla.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.

syrja

Viesti Kirjoittaja syrja » Ma 07.08.2017 14:39

No niin. Hieno homma. Onnittelut koko jengille.

Mielenkiinnosta kysyn, et mitä pitää ryssiä. Jos saa 150p miinusta?
Kaikki on paskaa paitsi kusi.

"Älykäs pääsee pinteestä johon viisas edes koskaan joudu ei"

emniemi

Viesti Kirjoittaja emniemi » Ma 07.08.2017 14:52

syrja kirjoitti:
Ma 07.08.2017 14:39
No niin. Hieno homma. Onnittelut koko jengille.

Mielenkiinnosta kysyn, et mitä pitää ryssiä. Jos saa 150p miinusta?
Kaikki joukkueet saavat muutaman maan listat mitkä pitää tarkastaa ennen turnausta. Saksa ei siis tehny tätä ollenkaan.

Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj » Ma 07.08.2017 14:59

Väsyttää.

Vikan päivän pelit meni tosiaan niin, että tasuroitiin Sveitsin kanssa ja sit voitettiin Skotlanti. Sveitsi matsissa menettiin harnittavan paljon pisteitä pelinloppumisiin meidän kannalta väärillä vuoroilla. Voitolla oltais pelattu Ranskaa vastaan ykköspöydällä panoksena koko turnauksen voitto. Nyt kuitenkin tuloksena viides sija, ja kapteenina olen siihen enemmän kuin tyytyväinen, vaikka nälkääkin taas jäi.

Tarkempaa rapsaa myöhemmin. Sen voin sanoa että helvetin hauskaa on ollu.

-El Jouni

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Ma 07.08.2017 15:14

Hyvin vedetty, onneksi olkoon !
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

HerraMauno

Viesti Kirjoittaja HerraMauno » Ti 08.08.2017 10:25

Nyt on päästy taas suomen maalle. Omalta osalta pelit meni snadisti penkin alle, mutta onneksi kivirekemme sai kuitenkin hyvin liikkeelle varsinkin pekka, jouni ja harja-riku.

Ekassa matsissa mulla oli vastassa tsekkien tiimissä pelaava espanjalainen dempoilla pelaava mukava herrasmies pellon, joka loppuen lopuks scorasi etc high scoren 120/120. Peli lähti ihan hyvin käyntiin, kun ammuin lähes kaikki horrorit omalla ekalla vuorollani, jonka jälkeen vastustaja tajusi, että hänhän saattaa jopa hävitä matsin. Tämä johti siihen, että pellon lähti hakemaan paria pitkää chargea mun lentokoneisiin, jotka olin tahallaan sille jättänyt, että pääsisin ampumaan prinssejä seuraavalla vuorolla ja kaupanpäälle saisin viela overwatchit lentokoneilla, jotka ovat suhteellisen tiukkia. Kaikki Charget kuitenkin sitten ylsivät perille, ja menetin liikaa raveneita, että pystyin oikeasti pelaamaan enään sitä peliä, joten jouduin tyytymään munaan.

Toisessa matsissa vastaan tuli espanjan kaarti, joka sitten seizas mut muuttaen 0-20 matsin 20-0 matsiksi. Joskus raven listalla joutuu seizatuksi ja jos vastustajalla on tarpeeksi pyssyjä, ei ole oikein mitään tehtävissä.

Kolmannessa pelissä vastassa walesin mike collins azraelin ja darkshroudien suojaamat dark talonit. Miken rift cannonit oli tulikuumia ja jouduin poistamaan kaikki nappini pöydältä. Olin ehkä myös vähän yli arvioinut mahdollisuuteni tässä matsissa. Toisaalta paritusten kannalta oli vähän pakko meidän tähän laittaa jotkut ravenit. Tässä vaiheessa turnausta alkoi munat jo turhauttamaan kovin paljon. Aloin myös saada uutta lempinimeä muna-eetu.

Neljäs matsi oli turkkia vastaan. Tällä kertaa uudemman kerran demppoja vastaan. Seize pyörähti, mikä laittoi mut vähäb takaa-ajo asemaan. Siinä missä dempat ei juurikaan tapa ekalla vuorolla multa asioita, tila pöydällä alkaa kadota ja käytännössä siis menetän yhen ampumisen ennen kuin prinssit on mun linjoissa. Vuorolla 2 tosin vastustaja heittää kehnosti chargeja ja saan siitä vähän siimaa. 2 ravenia lentää vastustajan päähän tappamaan loput brimit ja changelingin. Loppuun siis tapahtui puolien vaihto ja mun 2 ravenia saa taisteltua 7-13 pikku tappion. Jatkuessa olisin netonnut 2-3 pinnaa lisää.

Viidennessä pelissä sveitsin kapteenin dark angel dark talonit ja dredit feat azrael ja dark shroudit. Tällä kertaa ampumiseni oli tulikuumaa ja sain tapettua kaikki 4 drediä ja yhden darkshroudin ykkös vuorolla. Tän jälkeen peli koistui lähinnä siitä, ettö pikkuhiljaa poistin vastustajan loputkin napit 20-0. Pelin jälkeen otettiin sveitsiläisen kanssa terassi kaljat ja vaihdettiin paidat ja puhuttiin siitä kuinka ihanan halpaa kalja on espanjassa.

Vikassa matsissa oli vastassa scottien blacky (matt edmonds) razorwing flockeilla. Listassa oli selkeestikkin raven matsiin toolatut 2 archonia blastereilla ja fuegan. Oikeastaan ainoa matsi, jossa koin pelaavani huonommin. Blacky sanoi, että oli testannut matsia monta kertaa ja kokenut sen vaikeaksi. Omat flocki testit oli yksi peli rikun listaa vastaan, joka on myös kovin erilainen kuin tuollainen klassinen miljoona flockia. Mogasin kun lensin ekalla pari lenturia vastustajan molempiin nurkkiin. Ajatuksena oli, että menettäisin yhden ravenin ja samalla vastustaja olisi yhdessä nurkassa antaen mulle koko muun pöydän elintilaa. Tää kuitenkin vähän failas, kun multa lähtikin 1,5 ravenia, mikä tarkoitti sitä, että toisellakaan ei ollut enään movea evakuoitua, mikä johti siihen, että pelin aikana menetin kaiken muun paitsi draigon, joka geittas itsensä turvaan nurkkaan, jonka lähellä ei ollut ketään. Kp Scenu anto snadisti anteeks mun hölmöilyn ja sain sentään 6 pinnaa, jotka loppuen lopuksi riittivät kierroksen voittamiseen. Tosiaan kiltisti 24 päässä pyssyttämällä ja vaihtamalla välillä aina nurkkaa, pitäisi tuo matsi voittaa varmaan aika isostikkin. Vastustaja tosiaan pelasi paremmin ja ansaitsi pisteet.

Paritukset meni hyvin verrattaen lähtötilanteeseen. Kolme raveni listaa ja yhdet knightit tuntui mahdottomilta saada hyviin matseihin. Olisi pitänyt olla esim miken lista yksien ravenien tilalla ja astra ritarien tilalla. Nyt kun samat counterit toimi kaikkiin neljään tuntui, että aina lähettiin takaa-ajosta. Toisaalta aina, kun jukka "säkättiin" , sille jostain syystä tarjottiin jotain suht hyvää/pelattavaa matsia ja niistä peleista ne pisteet tulikin. Mut joo tiiminä kokonaisuudessaan meni ihan hyvin. Nyt, kun on pari kertaa jo top 5 oltu, niin kyllä se palkintopalli alkaa jo kovasti kiinnostamaan.
Viimeksi muokannut HerraMauno, Ti 08.08.2017 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ti 08.08.2017 10:50

Katselin T´au Empiren listoja ja tuli sellainen fiilis että useimmilla oli lähes identtiset armeija listat. Voi tätä copypasten määrää =D.
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

daimonos

Viesti Kirjoittaja daimonos » Ti 08.08.2017 12:41

Kovat sodat Espanjassa, nyt just junassa matkalla Madridiin josta Razorwing Jetfighterin kyydissä Suomeen. Omat pelit meni kyllä aika hyvin nappiin, sain hyviä matseja pelattavaksi ja pelasin paremmin, kuin koskaan ennen. Koska kännykällä kirjoittaminen on arsesta, kirjoitan tarkempaa lätinää huomenissa.

Riku "110/120" kuittaa.

Gintonic

Viesti Kirjoittaja Gintonic » Ti 08.08.2017 13:21

Ba Da Airin tie oli paikoin kivinen. Kahdeksan lenturia tuntuu hullulta, mutta käytännössä menee mirroreissa aina tokana tai pelaa counterlistaa vastaan.

Eka kiekan tsekkimatsissa mulle tuli vastaan melko pehmoiset ynnarit ja tuhosin 1a jotain 75% vastustajan napeista. Kun vastus ei poistanut omalla vuorolla mitään, hän kävi kysymässä kapteeniltaan lupaa luovuttaa. 20-0

Toinen peli Espanjan DA parkkipaikkaa vastaan. En kokenut seizea ja ryhdyin tuhoamaan darkshroudia, jonka jälkeen lopuilla aseilla vain niin paljon ampumatehoja vastukselta pois mitä pystyi. Vastapalloon tuli tiukkaa ampumista mutta vain yks darktalon itseltä lopulta rikki. Pudotin muutaman koneen hoveriin ja ammuin parkkiksen takalinjan pois ja sidoin etulinjan sit closikseen. Tääs vaiheessa peli oli jo selvä. Azrael tosin tuli mailaamaan melkein kokonaisen ravenin yksin pois mutta omalla vuorolla lensin karkuun ja toin seuraavan ravenin ampumaan azraelin pois. 5A tapoin vastustajan viimeisen napin ja 20-0

Tokapäivän ekassa pelissä vastassa Walesin tau ja symppis herrasmies Stuart. Mut heitettiin täs kohtaa hieman susille mut lähdin yrittämään kymmentä fuusiokomentajaa vastaan ihmettä. Lensin ravenit nurkkaan ja säkkäsin taloneista no-fly-zonen niin ettei komentajat päässeet ampumaan raveneita. Poistin tauarmeijan hötöt ja jäin odottamaan vastustajan vastahyökkäystä. 8/10 komentajaa tiskiin ja talonit laukkuun. Yritin alkaa poistamaan droneja mutta en saanut niitä tarpeeksi hyvin poistettua. 2b loput komentajat tiskiin ja hyvin heitetyt advancet edellisellä tulleille ja fuusiot sulatteli 3/4 ravenia. 3a sain yhden komentajan tapettua ja 3B mut wipettiin. 0-20

Päivän tokas matsissa Turkin tau ja siinä matsissa sama kohtalo mut vasta 6a. Olisin saanut pisteen tai pari jos olis päättynyt vitoselle. 0-20

Viimeinen päivä alkoi matsilla Sveitsin Ynnari eldareita vastaan. Lista oli suunniteltu tuhoamaan lentokoneita mutta pääsin nopeasti poistamaan kovimmat tykit. Omat talonit lähti vastapalloon mutta ravenit jauhoivat loppuja tankkeja pois hiljalleen ottamatta juuri mitään damaa takas. Vastustaja pääs kuitenkin mun nelosella soulburstaamaan autarchilla keskelle relikin lähelle ja omalla seuraavalla vuorolla sit murhaamaan sitä lähenevät scoutit pois. Mulle tuli kiire ja tapoinautarchin pois, mutta en ehtinyt saada kapteenia noukkimaan reliikkiä. Harmillisesti peli loppui vitoselle ja vastus vei pelin lopulta muutaman pisteen turvin. 9-11.

Finaalikierroksella vastaan tuli Skottien Gulliman ravenit ja totesin että suora munapeli, mut seizellä pääsee jo pari vuoroo pelaamaankin. Lyötiin lentsikat riviin ja SUOMI 100 nopalla seize! Tuhosin tosin vain kaksi ravenia ekalla vastustajan viidestä ja kun vastustaja pelas fiksusti, mun omat koneet ammuttiin vaan eka siihen kuntoon, että niiden bs huononi joko yhden tai kaks steppiä. Toka vuorolla vielä kolmas UM raveni alas, mutta sit kaks jäljelläolevaa tuhos vasn mun loput koneet. Freak accidentilla toki yks taloni räjähti, joka tuhos ja räjäytt iviereisen, joka myös räjähti ja tuhos vielä kolmannen. Täs vaihees mulla hengissä kapu ja skouttikessu, joten kätettiin ja vaihdettiin paidat.

Pelit oli suurimmaks osaksi kuraa johtuen oman listan mielekkyydettömyydestä, mutta muuten aivan mahtava reissu!
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-

emniemi

Viesti Kirjoittaja emniemi » Ke 09.08.2017 12:33

Omalta osalta vaihto Taun pelaamisesta aivan uudenlaiseen armeijaan jännitti ehkä enemmän kuin olisi lopulta tarvinnut. Pelit menivät lopulta ihan ok tasolla siinä mielessä, että ne pelit mitkä olin merkinnyt selväksi voitoksi päättyivät selväksi voitoksi. Ehkä ainoa mikä jäi harmittamaan oli viimeisen kierroksen Skotlannin peli missä jälkiviisaana olisin voinut voittaa sen pelin pelaamalla vain paremmin.

Reissu oli kuitenkin, jälleen kerran, aivan huikea ja puitteet olivat tällä kertaa huomattavasti paremmat kuin viime vuonna Ateenassa. Nyt sitten latailemaan pariksi päiväksi akkuja ja eiköhän sitä jo ensi viikolla olla heittämässä noppaa jälleen kerran.

Iso käsi tämän vuoden kapteenillemme Jounille ja ensimmäistä kertaa valmentajana mukana olleelle Eetulle.

PS. Riku on Suomen kovin jätkä.

daimonos

Viesti Kirjoittaja daimonos » Ke 09.08.2017 12:39

Vähän fiiliksiä ja kuvauksia peleistä ja muusta:

Kävin kokeilemassa ESC:n puolella kolmen pelin verran, mutta pelit meni sen verran penkin alle, että epäilin omaa toimintaa ja pelkäsin pelaavani todella huonosti itse ETC:ssä. Onneksi ESC:n ekan päivän illalla järjestetyt bileet olivat sen verran hauskat, jotta murheet huuhtoutuivat pois.

1. Tsekin lantsarit, devat, centut ja Robo (David Vorel)

Keksittiin ennen peliä mulle täydellinen depo, eli parit linnut riviin kaiken eteen, loput jonoihin niiden taakse sekä yksi Jetfighter kuhistelemaan kaveria tuhoamaan se.
Tsekki laittoi omat rojunsa vähän kauemmas, kuitenkin niin, että pääsisi ampumaan kaikella. Koitin seizea, ei onnistunut.
David menikin ansaan ja tuhosi heti ekana Jetfighterin. Tämän lisäksi toinen kone meni puolivälimoodiin ja joitain lintuja tapettiin. Lähin pushaamaan kaikella, linnut muodostivat kiilan jonka keskellä charrat liikkuivat. Koneet ampuivat toisen lantsarin lähes kokonaan rikki ja tappoivat devoja. David ampui vastapalloon toisen koneen pas2 ja taas jotain lintuja. Tämän jälkeen olinkin jo vastustajan linjoissa kaikella ja sidoin kaiken kiinni. Loppusilauksena linnut nokkivat Guillimanin hengiltä, eikä Robo suostunut re-rollista huolimatta palaamaan henkiin.
20-0

2. Espanjan Stormwolfit, longfangit ja charrat (Luis Miguel Fernández)

Vähän jännitti vastustajan lista, mutta kun kapteeni sanoi, että saan tuosta täydet, niin pakkohan se oli uskoa.
Taas samanlainen deployementti mun puolelta, Stormwolfit depottiin vähän turvallisesti ja long fangien raketit reilusti maaston. Taas seize epäonnistui.
Luis lähti koneilla juuri sihen nurkkaan, johon toivoinkin (ei objeja) ja ampui kuhiskoneen pois. Ampuminen tappoi lintuja, mutta Jetfighterit ekaa kuollutta lukuunottamatta täysissä.
Tästä alkoi sitten kolmen vuoron hassuttelu, jossa molempien lentokoneet ampuivat isoilla pyssyillään vastustajan lentokoneita tekemättä yhtään mitään. Pääsin linnuilla ottamaan tilan haltuun ja sidoinkin long fangit ja charrat linnuilla. Koneet ampuivat parit long fangit pois.
Vitosvuorolla tilanne oli se, että jäljellä olevasta kahdesta pelistä (Empun ja mun) tarvittaisiin 31 pojoa. Tietämättä yhtään miten Empulla menee ja keskittymisen takia juurikaan oman pelin scoresheettiä tarkistaatta rupesin tekemään oikein kunnollisia peliliikkeitä ja onnistuinkin 5B:llä ensin Smiteemään kahdessa haavassa olleen runepriestin hengiltä ja tämän jälkeen toisella smitellä ja Gaze of Ynneadilla vikat 5 long fangia wipeoutin arvoisesti pois. Käteltiin Luisin kanssa ja tarkistettiin scoresheet ja huomattiin pelin olleen 20-0 mun eduksi vaikka en olisikaan wipennyt. Emppu sai onneksi juurikin tarvittavan 11 pojoa joten tasuroitiin kierros.
20-0

3. Walesin RK:t sekä Magnus (Adam Ryland)

Viimeinkin peli, jonka tiesin voittavani. Heitin vielä Suomi 100-nopalla ykkösen objejen asetteluun ja sain rakennettua itselleni puolen, jossa oli kaikki maailman objet.
Hyväksi havaittu lentokoneansa rakennettuna ja Adam meni täysiä siihen. Yncarne kentälle ja lentokoneet ulvomaan. Sain parin vuoron aikana yhden ritarin alas kun Adam vain peruutteli. Otin flockeilla kaikki objet haltuun ja scorasin maelia ihan hulluna. Tokan vuoron päätteeksi Adam sanoi mulle, että tulee häviämään täysiä, mutta pelataan nyt peli loppuun asti jos hän vaikka onnistuisi pisteen saamaan.
Pelistä ei sinänsä mitään ihmeellistä kerrottavaa, Adamin ritarit eivät oikein tahtoneet tuhota mitään kun ne heittivät pyssyjen kutien määriksi tasaisesti joitain hassuja pikkunumeroita ja mä heitin vastavuoroisesti hyvin kutosen FNP:t. Lopuksi Magnus pääsi silpomaan Yncarnen (koko turnauksessa mun savet Yncarnella oli tosi huonoja), mutta liian vähän ja liian myöhään. Olin sitonut vikan ritarin flockeilla ja otin kaikki merkkaavat objet haltuun linnuilla. Lopuksi laskettiin victory pointit ja peli aika selkeällä edulla mulle, 45-8.
Valitettavasti hävittiin kierros.

4. Turkin GK Ravenit ja strike squadit (Gökhan Sağlam)

Vähän jännitti Ravenit kun olin pelannut Eetua vastaan treenimatsin josta otin täydet nolla pistettä.
Pelasin kauheimmalla pöydällä, jolla olen koskaan pelannut, mutta hyväksi havaittu deplo taas käyttöön. Gökhan himmailli raveneilla ja ampui ekan Jetfighterin pois. Pushasin kaiken keskelle, ammuin yhden ravenin kahteen haavaan ja scorasin kortteja. Striket diippailivat jonnekkin, missä niistä ei ollut juuri mitään hyötyä ja sidoin ne linnuilla. Yncarne tuhosi kaksi konetta itsenäisesti ja lopuksi smitesin isolla smitellä Draigon hengiltä. Pelin loputtua vitosella sain 19 pistettä pelistä.
19-1

5. Sveitsin kaikki maailman Scarabit ja 40 immortalia (Matthieu Porchet)

Lähdin peliin vähän rotsi auki koska oltiin vähän naureskeltu kyseiselle listalle. Immot eivät päässeet ampumaan lentsikoita, joten ne tuhosivat lintuja. Ekat kaksi yksikköä hajottivat 11/12 yhdestä squadista ja jouduin vähän juttelemaan vastustajan tappamaan vikan linnun first bloodin arvoisesti. Onneksi kaveri meni jujuun ja tappoi vimosen linnun jotta Yncarne pääsi kentälle (ETC:ssä Yncarne ei saanut tulla tonttiin jos yksikkö kuolee moraaliin).
Aliarvioin scarabit ja tuuppasin flockit kiinni niihin. Onneksi sain sidottua monet yksiköistä, joten suunnitelma ei ihan kosahtanut siihen, että scarabit nakersivat niistä suurimman osan pois.
Peli alkoi vähän näyttää huonolta kun mulla oli 2B:llä jäljellä yksi täysi lintupartio ja pari vajaata, mutta lentokoneet tappoivat tavaraa hyvällä syötöllä. Kolmosella peli alkoi kääntymään mulle ja vastustaja rupesi pelaamaan korostetun rauhallisesti kun huomasi, että tulee häviämään. Hinasin reliikin omaan päätyyn ja tuhosin lähes kaiken koneilla ja Yncarnella. Ammuin koneilla mm. parissa haavassa olleen Lordin pois, mutta kaveri koitti väittää, että woundaamiseen heitetti 3 olikin 2 jolloin en olisi haavoittanut kyseistä lordia. Kaveri oli melkoinen näätä ja jouduin hoputtamaan että kerettäisiin pelata peli loppuun asti ja mahdollisesti kuudes vuoro. No, tällä kierroksella Suomella ei ollut onnea mukana näissä pelinloppumisheitoissa ja munkin matsi loppui vitosella kun olisin kutosella wipennyt... Näiden heittojen takia kierros päättyi tasuriin pistein 80-80.
11-9

6. Skotlannin parkkis ja dredit (Kris Mills)

Taas tehtiin hyväksi havaittu depo ja lähdin hakemaan seizeä siinä onnistumatta (6 peliä ETC:ssä ja nolla seizeä :D).
Kris oli ainoa, joka ei mennyt ansaan ja tuhonnut lintulauman keskellä ollutta lentskaria. Onneksi hän kuitenkin tuhosi heti seuraavana olleen koneen ja sain advancella ja Word of the Phoenixin toisella liikkeellä Yncarnen keskelle armeijaa. Tuuppasin lintuja eteenpäin ja koitin ampua darkshroudin pois siinä onnistumatta. Kris yllätti ja lähetti kaksi razoria sitomaan mun lintuja. Tuhosin ne omalla vuorolla ja Kris toi pari lisää. Razorit, whirlat ja Dredit ampuivat kaikkea, mikä ei ollut sidottuna. Peli ratkesi ainoaan virheeseen, jonka Kris teki. Hän toi kahdessa haavassa olleen darkshroudin sitomaan lintuja, mutta tuhosin yhden razorin klosiksessa (doomattu) linnuilla, smitesin soulburstilla darkshroudin hajalle ja toin yncarnen sen paikalle. Nelosvuorolla pääsin sitomaan 3 drediä ja azraelin. Kun peli kääntyi kuudennelle vuorolle, oli Krisillä jäljellä 2,5 drediä ja mä olin nostanut kortteja sen verran tahdikkaasti, että hän koki pelin pelatuksi ja heitti pyyhkeen kehään.
20-0

Kun kyseinen pyyhe iskeytyi kenttään, aloitin välittömästi suuren juhlimisen varmistaessani uuden suomalaisen pelaajan ennätyksen ETC:ssä 110:llä pisteellä 120:stä! Kris oli oikea herrasmies ja onnitteli pelin jälkeen. Onneksi muutkin suomalaiset saivat peleistään tarvittavat pisteet jotta voitimme kierroksen! Kaikki muut vastustajat sveitsiläistä lukuunottamatta olivat mukavia herrasmiehiä ja sain pelata hyviä, mutta jännittäviä pelejä. Oma pelaaminen oli parhaimmalla tasolla ikinä. Nyt kauhea figuähky ja ehkä vielä vähän krapulainen olo sunnuntain loppubileiden jäljiltä.
Reissu oli aivan huikea, puitteet kunnossa, juomat halpoja, safka todella hyvää ja tiimikaverit huippuja.
Ensi vuotta kiivaasti odotellen :)

Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj » La 12.08.2017 14:40

Noniin luvattu raportti kapteenin omista sodista.

Listana siis örkki brigade, jossa n. 190 figua, pääpaino charrojen buffaamassa boyz/stormboyz rungossa ja seitsemän weirdboyta tekemässä isoa damagea smiteillä. Etukäteen lista oli suunniteltu toisen asteen eteenlaitettavaksi, parittetavaksi parkkipaikkoihin ja counteroimaan muita massoja. Kaikkia rooleja pääsikin ETCssä kokeilemaan.

1. Peli vs. Tsekin Tau

Olinkin kerennyt ottamaan Empun kanssa testin tätä nimenomaista listaa vastaan, ja aika vahvalla tunteella lähdin matsiin. 12 pistettä olin luvannut, hieman varmistellen, jos listan tekijällä olis joku sellanen ässä hihassa jota ei oltu tajuttu. No eipä ollut. Anto mulle alotuksen, hain Jumpilla first bloodin yksistä droneista, ja liikuttelin muun armeijan pöydän keskelle ison ruinin taakse. Kolmosella sitten iskin sieltä tuhoten (scorasin 5 pisteen No Prisonersin!) ja sitoen loput Tau yksiköt. Tämä riitti Tsekille ja käteltiin, 20-0. Kierros meni Suomelta erittäin mallikkaasti 120-40.
IMG-20170804-WA0005.jpeg
Deployment vs Tsekin Tau
2. Peli Espanjan GK Ravenit

Tokalla kiekalla toiminkin sit tokana eteenlaittavana ja sain vastaani vähemmän yllättäen Storm Raveneita. Maasto antoi mulle mahdollisuuden rakentaa depo jossa kaikka Storm Boyt ja charrat oli isossa ruinissa piilossa, ja täten siis pystyin rakentamaan ansan johon lentämällä vastustaja voisi hävitä pelin täysiä. Lähtökohtaisesti olin luvannut 5. Dekkers oli kuitenki pelimies ja lähti pelaamaan varovaisesti ja mun listaa kunnioittaen, nostaen ekalla vuorollaan harmittavan paljon maelia (5 pts). Peli oikeastaan eteni sit aika rauhallisella kaavalla, Dekkers syötti dredinsä mulle suojaten niillä Raveneita smiteiltä ja poisti pyssyillään kaiken mitä näki. Ite lähettelin Jumpilla hakuja 4 pisteen obolle joka oli GKn kulmassa, mut ravenit poisteli ne kohtuu vaivattomasti. Peli jatkui seiskalle joilloin saamisenaoli juuri nuo luvatut 5 pistettä, jotka ei valitettavasti sitten riittäneet kuin tasapeliin Espanjan kanssa 75-85. ETCn jälkeen lämmitti huomata että olin ainoa vastustaja joka oli pystynyt nappaamaan Dekkersiltä pistettäkään, miehen netottua 115/120.
IMG_20170804_154944.jpg
Dekkers fiilistelee hyvää matsia
3. Peli vs. Walesin Genestealer Cult

Walesia vastaan päädyttiin ottamaan Simon Weakleyn kanssa kapteeni vs kapteeni matsia, ja vieläpä mitä mielenkiintoisimmalla setupilla, örkit vs genet. Jälleen kerran harjoittelu kantoi hedelmää sillä oltiin tätäkin Empun kanssa treenattu, ja lähdinkin rakentamaan jo testattua depoa 4n objen päälle. Simon lähti itseluottavaisena ajamaan päälle heittäen hyviä ambusheja ja advaceja. Genejen alpha pääskin kiinni 1a, mutta toki vaan vuoraamaan laitettuihin grotteihin. Vastapalloni vähän feilas kun storm boyzzit osui 2+ attackeista 50% ja Simon seivaili 5++/6+++ savella noin 66%. Stormit siis kuoli halvalla genejen vastaiskuun, mutta 60/160 genei sain pois. Tässä kohtaa Simon oli sitä mieltä että voittaa pelin 20-0 ja tarjosi kättä. Tiesin paremmin ja jatkettiin peliä. Seuraavat 60 geneä tappo multa n. 60 boyzzia, mutta ko. genet tapettiin taas vastapalloon. Katastorofin varalta jumppasin yhden Weirdboyn ääri kulmaan wipe out vakuutykukseksi. Simonilla jäljellä 40 geneä ja charrat, mutta agressiivisuus jatkui, ja oman vuoronsa jälkeen Simon tarjosi 16-4 kättelyä. Kiitos ja ei kiitos, tässä kohtaa mä olin jo kuskin paikalla ja olin melko varma että wipeen Simonin. Tapoin smiteillä ja charrojen yhteischargella kaikki loput genet, jättäen vaam gsc charrat eloon. Simonkin tajus mitä on tapahtumassa ja lähti peruuttelemaan. Koutsi kerto että tarttetaan 16+ pistettä mun pelistä että tasuroidaan kierros. Lähdin hakemaan wipeä riskillä smiteemällä woundatuilla weirdboyilla. No yks kolme woundinen päätti sit räjäyttää päänsä natural tupla-kutosilla ja kuolla perilsiin röllistä ja painboysta huolimatta, vieden mukanaan kaksi muutakin 3 woundista weirdboyta. Laskin pelkän ekan kuoleman todennäköisyydeksi 0,4 %. No ei siinä, Simonille jäi sit vitosen lopussa eloon 1 Pate ja 1 Magus. 11-9. Simon tajusi tilanteen ja myönsi itsekin pelatuneensa nopalla. Mukava mies jonka kanssa tuli heitettyä läppää monta kertaa vkln aikana.
IMG_20170805_104628.jpg
Hordet vastakkain vs Walesin Gsc
4. Peli vs. Turkin UM parkkipaikka

Tällä kierroksella mut paritettiin, ja vastaan tuli Guilliman parkkipaikka razoreilla, scouteilla ja whirloilla. Turkkilaiset fiilisteli että hyvä matsi, ja että mut ammutaan laudalta. Once more, olin treenannu tätä Jupin ja Jusen kanssa ja tiesin aika tarkkaan miten homma tulis etenemään ;) Mä deposin lähtöviivalle, kaveri depos aika taakse ja päätti aloittaa. Tappo ekalla hkmllä ja whirloilla jotain nakkuloita. Mun ekalla lähetin yhdet pojat tappamaan reunimmaiset scoutit ja sitomaan razorin laitaan kiinni. Muut liikku asemiin. Tokalla Kebbe sai vielä ammuttua jotain poikia pois mutta sitten sidoin about kaiken omalla vuorollani ja aloin grindaa kamaa hakalle smiteillä ja pojilla. About kaikki razorit sidottiin niin etteivät mahtuneet liikkumaan lainkaan. Tää oli kuulemma epistä. Turkkilainen alko hidastelemaan ku tajus et tukkaan tulee, ja jossain vaiheessa meiän peli olikin vika käynnissä. Sain tiedon että tartten 16+ voittoon, ja pelattiin sit täysii 5alle asti. Siinä kohtaa sit todettiin et saan täydet kun vp ero oli 36-6. Käteltiin 20-0 ja kaljalle. Näkään ei vaan tajunnu mun listaa ja et miten closisarmeijat pelaa kasia.
IMG-20170805-WA0003.jpeg
Lähtöviivat vs Turkin UM
5. Peli vs. Sveitsin UM

Tässä jouduin taas vähän nihkeämpään matsiin, kun vastaan tuli Guilliman, 3 ravenia ja 2 Terminus Ultraa. Vastutajani Tristan oli tekijämies ja oltiin molemmat alusta asti aika hyvässä yhteis ymmärryksessä siitä miten peli tulee etenemään. Tristan alotti ja siirsi Gulli pallonsa relicin päälle. Hänen armeijassaan ei ollut mitään mikä sen nostaisi, mutta olemalla se päällä estäisi mun lähentelyt. Mä sit tyydyin scorailemaan maelia sillä aikaa kun ravenit ja lantsarit poisti örkkejä tasaseen tahtiin. Matsi eteni erittäinki suoraviivaisesti, omana kohokohtana scorailin Dominationin. Pelin loppuessa vitosella olisin vienyt parin pisteen erolla, mutta pelattiin vielä kuudes vuoro, Tristan sai poistettua mun linebreakkerin ja warlordin ja pari maelia, 9-11. Kovin montaa nappia mulle ei jäänyt, mutta mun listan lukuisat charrat (ja grot gunnerit) tekee siitä ampuvalle armeijalle lähes mahdottoman wipee. Harmillisesti pari muutakin pelin loppumista meni meille epäsuosiollisesti, ja tasuroitiin kierros 80-80.

IMG_20170818_083537.jpg
Grotit suojaa storm boyzzeja hurricanejen rapidilta vs. Sveits
Viimenenki tulee...
Viimeksi muokannut Inouj, Pe 18.08.2017 08:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ma 14.08.2017 17:00

On örkit isossa kasassa XD. Harmi että blast templateita ei ole enään =).
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0

Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj » Ke 16.08.2017 13:47

Lisätty Wales ja Turkki sodat.

Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke » To 17.08.2017 13:50

Mielenkiintoista luettavaa. Kuvat kyllä kertoo, ettei blastien poistaminen välttämättä ollut ihan loppuun asti mietitty juttu.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey

Dod

Viesti Kirjoittaja Dod » To 17.08.2017 13:55

Itseasiassa pelillisesti nopeuttavana seikkana niiden poistaminen oli mitä mainioin muutos. Pelit missä on toista sataa modeli menee muuten nyhväykseen aivan järjettömästi aikaa hukkaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”