Hassuahan se tietenkin olis, jos möhkäle squiggoth sen sais
Grots?
-
Hellbender
- Viesti:
Grots?
Saavatko kaikki Ork mobit sen 5+ saven grottimobin takana, koosta riippumatta?
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Re: Grots?
Codexin sivulla lukee 13 että 'ork mobs which are shot through grot units can claim a 5+ cover save. Each save made by the orks means that one of the grots must be removed as casualty'.Hellbender kirjoitti:Saavatko kaikki Ork mobit sen 5+ saven grottimobin takana, koosta riippumatta?
Termi Mob on tärkein, koska se käytännössä tarkoittaa kaikkia jalkaisin liikkuvia yksiköitä. Huomaat sen codexissa jossa kaikista örkkiyksiköistä, warbike ja buggy yksiköitä lukuunottamatta käytetään termiä mob.
Myös 'Big Gunsit' ovat mob, joten katsoisin että tässä tapauksessa grot miehistö saa cover saven. Aseiden kanssahan ei ole väliä sillä mikä tahansa glange tai penetrating hit tuhoaa ne.
Huom. Boar boyzit ovat myös mob ja saavat cover saven.
Squiggoth ei ole mob, joten se ei saa sitä savea. Sen sijaan prätkien 'hard to hit' antaa myös 'hull downin' kaikille takana oleville kulkuneuvoille, joten antaisin myös cover saven squiggothille.
"Malja kansainväliselle kommunistis-kapitalistiselle salaliitolle, johon olen aina halunnut kuulua."
Moh Kohn: Tähtijaosto (kirj. Ken MacLeod)
-
Hellbender
- Viesti:
Mä muistelen, että squiggothin kohdallakin luki mob. Vai tarkottikohan se miehistöä?Simpi kirjoitti:Squiggoth ei ole mob, joten se ei saa sitä savea. Sen sijaan prätkien 'hard to hit' antaa myös 'hull downin' kaikille takana oleville kulkuneuvoille, joten antaisin myös cover saven squiggothille.Hellbender kirjoitti:Saavatko kaikki Ork mobit sen 5+ saven grottimobin takana, koosta riippumatta?
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Totta, mutta se on myös independent model/transport eli ei varsinaisesti 'mob'. Jos joku haluaa tuosta viilata pilkkua, niin tehköön sen. Itse pelaan kuitenkin sillä periaatteella että jalkaväkeen riittää Grotit ja muihin tarvitaan prätkät.Hellbender kirjoitti:Mä muistelen, että squiggothin kohdallakin luki mob. Vai tarkottikohan se miehistöä?Simpi kirjoitti:Squiggoth ei ole mob, joten se ei saa sitä savea. Sen sijaan prätkien 'hard to hit' antaa myös 'hull downin' kaikille takana oleville kulkuneuvoille, joten antaisin myös cover saven squiggothille.Hellbender kirjoitti:Saavatko kaikki Ork mobit sen 5+ saven grottimobin takana, koosta riippumatta?
"Malja kansainväliselle kommunistis-kapitalistiselle salaliitolle, johon olen aina halunnut kuulua."
Ja toisaalta, Squiggoth ei ole örkki eli 'ork mob' termi ei välttämättä päde.
Tietysti jos normi örkit saa Squiggothin (muunkin kuin sen massiven IAU:sta) niin halvemmaksihan tulee ostaa mekboy kustom force fieldillä. Se kun ei ole kulkuneuvo eli sen ei pidä olla kokonaan alla saadakseen 5+ saven.
Tietysti jos normi örkit saa Squiggothin (muunkin kuin sen massiven IAU:sta) niin halvemmaksihan tulee ostaa mekboy kustom force fieldillä. Se kun ei ole kulkuneuvo eli sen ei pidä olla kokonaan alla saadakseen 5+ saven.
-
Hellbender
- Viesti: