40k Salon seudulla
Valvoja: Peliporukkavalvojat
40k Salon seudulla
Ihan nopeana kartoituksena meinasin kysellä miten paljon 40k pelaajia Salon nurkilta löytyy. Tähän rohkeasti vaan viestiä ja mitä armeijaa löytyy. Mielenkiinnosta vaan ja mahdollisesti jossain kohtaa etenkin koronan hellittäessä olisi mukava saada peliseuraa saada. Perheellisenä aikataulut aina hankalat, mutta hyvä kartoittaa tilannetta.
Itse palasin harrastukseen viime toukokuussa sitten 2000-luvun vaihteen ja homma lähtenyt aika vauhdilla liikenteeseen. Blood Angels (melkein 4k), Death Guard (3k), Nurgle (1,5k) ja Necrons (0,9k) löytyy armeijoita maaleissa. Pojan 13v kanssa pelaillut varmaan about 15 peliä, yleensä 2k pelejä ysiedikkaa. Taitettavaa pelipöytä 6' x '4 löytyy, Gamemat EU:n maastoja pari settiä sekä erilaisia mattopintoja neljää erilaista.
Antti Lehtonen nimi. Ikää kohta 38v ja Halikon kirkonkylässä asumme.
Kun/jos Sumpin toiminta jossain kohtaa aktivoituu niin pyrin siellä mielelläni joskus poikkeamaan.
Itse palasin harrastukseen viime toukokuussa sitten 2000-luvun vaihteen ja homma lähtenyt aika vauhdilla liikenteeseen. Blood Angels (melkein 4k), Death Guard (3k), Nurgle (1,5k) ja Necrons (0,9k) löytyy armeijoita maaleissa. Pojan 13v kanssa pelaillut varmaan about 15 peliä, yleensä 2k pelejä ysiedikkaa. Taitettavaa pelipöytä 6' x '4 löytyy, Gamemat EU:n maastoja pari settiä sekä erilaisia mattopintoja neljää erilaista.
Antti Lehtonen nimi. Ikää kohta 38v ja Halikon kirkonkylässä asumme.
Kun/jos Sumpin toiminta jossain kohtaa aktivoituu niin pyrin siellä mielelläni joskus poikkeamaan.
- Gene Steeler
Re: 40k Salon seudulla
Hmm. 40k:ta en ole paljoakaan pelannut lähiaikoina vaikka parin armeijan jämät kaapista löytyy.
Ehkä voisin jonkinlaisen Genestealer Cultin 1,5k saada kasaan, tosin pitäisi opetella nykyaikaiset säännöt...
Oldhammeriin löytyisi Dwarffit ja Vampire Countit.
Heavy Gearia pitäisi päästä demottamaan taas.
Ja jos joku on kiinnostunut muinaisesta Rackhamin Confrontationista niin pari jengiä löytyy.
Tulen kyllä vähintäänkin käymään paikalla kun Sumpin tapahtumia taas tulee!
Ehkä voisin jonkinlaisen Genestealer Cultin 1,5k saada kasaan, tosin pitäisi opetella nykyaikaiset säännöt...
Oldhammeriin löytyisi Dwarffit ja Vampire Countit.
Heavy Gearia pitäisi päästä demottamaan taas.
Ja jos joku on kiinnostunut muinaisesta Rackhamin Confrontationista niin pari jengiä löytyy.
Tulen kyllä vähintäänkin käymään paikalla kun Sumpin tapahtumia taas tulee!
En ole enää Salolainen, mutta tulee Halikossa käytyä äidin luona silloin tällöin. Jos Sumpilla jotain tapahtumia joskus niin visiitti Saloon ei olis ollenkaan pöllömpi ajatus tai jos Antti sulla on pelipöytä niin voin kyllä laitella joskus viestiä jos on suunnitelmissa tulla sinne suunnalle :)
-Theodor
-Theodor
o/ 40k, AOS ja LOTR löytyy. Kotona myös pelipöytä joskin 40k maasto on vähän haastavampaa. Enemmä LOTR/AOS sopivaa. Tosin ois vähä maastoa kuha saisi kasattua mikä sopii paremmin 40k tyyliin.Gollum kirjoitti: Ti 17.08.2021 14:29 Ihan nopeana kartoituksena meinasin kysellä miten paljon 40k pelaajia Salon nurkilta löytyy. Tähän rohkeasti vaan viestiä ja mitä armeijaa löytyy. Mielenkiinnosta vaan ja mahdollisesti jossain kohtaa etenkin koronan hellittäessä olisi mukava saada peliseuraa saada. Perheellisenä aikataulut aina hankalat, mutta hyvä kartoittaa tilannetta.
Pääarmeijat necron ja sisters of battle mutta myös örkkejä löytyy. Myös IG/knights löytyy tosin en oo noilla pelannu aikoihin ja en tiedä miten hyvin toimii 9 edikassa.
Asun itse halikon lähellä(ruuhikoskenkadulla). Pelit käy oikeastaan missä vain.
Jos turus muuten joskus tiistai iltaisin olet siellä myös aktiivisesti 40k pelailua(käyn itse tuolla myös töiden jälkeen ku työt turussa)
Jos pikasopimisella onnistuu huomenna voi viellä pelata illalla mutta sitten lähden pariksi viikoksi lomalle joten seuraava tilaisuus syyskuussa.
Mutta kiinnostaa kyllä pelailut. Hauskaahan se on vähän turkua lähempänä pelata :)
Osaatkos sanoa suurinpiirtein miten kovilla listoilla pelaatte? Että tietäisin tuoda suurinpiirtein samantason listoja. Roflstompit harvemmin hauskoja kummallekkaan osapuolelle.
Jos demopeli AOS/LOTR puolelle kiinnostaa sekin onnistuu :) Ei toki pakko jos ei kiinnostusta ole.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Joo täytynee katsoa hyvissä ajoin kalenteriin sopivaa ajankohtaa ja heittää sitten tänne/yksityisviestinä kyselyä. Valitettavasti arki on niin kiireistä, että sopivia ajankohtia ei meinaa oikein kirveelläkään löytää ja pelien keston vuoksi täytyisi nuo melkein saada viikonlopulle sopimaan. Alustavasti voi olla, että 3-5.9 viikonlopulle voisi sopia. Laitan tuosta tarkemmin tietoa, kun aikataulut täsmentyy.
Itse pelaajana olen siis erittäin kokematon ja en ainakaan omasta mielestä ja varsinkaan tietoisesti kovin vahvoilla listoilla pelaa. Toki hieman miettii miten listan ja buffeja rakentelee, mutta aika pitkälti viihde edellä menty. Esimerkiksi armeijat on tullut hankittua enemmänkin monipuolisuus ja figujen ulkonäkö/fluff sopivuus edellä. Noista Blood Angelseistakin minulla on 100% Primariksia vaikka siinä jää uupumaan hyvät lentoreppu melee yksiköt kuten Sanguinary Guard. Pääasiassa pojan kanssa pelatessa on menty aika paljon erilaisia koostumuksia kokeillen ja yleensä uusia maaleihin saatuja ukkoja on halunnut ottaa peliin.
Tuo pelailu vähän epävirallisemmin silläkin lailla mieleen, että vaikka säännöt luulen aika hyvin osaavani niin siltäkin kannalta pelit kokeneempien kanssa ei pahitteeksi. Saisi noitakin asioita enemmän kokemuksen kautta menemään oikein, jos on käsittänyt väärin. Totta kai pelissä mukava on voittaakin tai olla mahdollisuus siihen, mutta tämä ole minulle kovin tärkeä aspekti, vaan enemmänkin hauska pelikokemus.
Itse pelaajana olen siis erittäin kokematon ja en ainakaan omasta mielestä ja varsinkaan tietoisesti kovin vahvoilla listoilla pelaa. Toki hieman miettii miten listan ja buffeja rakentelee, mutta aika pitkälti viihde edellä menty. Esimerkiksi armeijat on tullut hankittua enemmänkin monipuolisuus ja figujen ulkonäkö/fluff sopivuus edellä. Noista Blood Angelseistakin minulla on 100% Primariksia vaikka siinä jää uupumaan hyvät lentoreppu melee yksiköt kuten Sanguinary Guard. Pääasiassa pojan kanssa pelatessa on menty aika paljon erilaisia koostumuksia kokeillen ja yleensä uusia maaleihin saatuja ukkoja on halunnut ottaa peliin.
Tuo pelailu vähän epävirallisemmin silläkin lailla mieleen, että vaikka säännöt luulen aika hyvin osaavani niin siltäkin kannalta pelit kokeneempien kanssa ei pahitteeksi. Saisi noitakin asioita enemmän kokemuksen kautta menemään oikein, jos on käsittänyt väärin. Totta kai pelissä mukava on voittaakin tai olla mahdollisuus siihen, mutta tämä ole minulle kovin tärkeä aspekti, vaan enemmänkin hauska pelikokemus.
Tuo viikonloppu on viimeinen lomaviikko joten sille ei viellä käy. Tulen vasta 5.9 illalla kotia. Mutta sen jälkeen pystyy paremmin pelailemaan.Gollum kirjoitti: To 19.08.2021 13:56 Joo täytynee katsoa hyvissä ajoin kalenteriin sopivaa ajankohtaa ja heittää sitten tänne/yksityisviestinä kyselyä. Valitettavasti arki on niin kiireistä, että sopivia ajankohtia ei meinaa oikein kirveelläkään löytää ja pelien keston vuoksi täytyisi nuo melkein saada viikonlopulle sopimaan. Alustavasti voi olla, että 3-5.9 viikonlopulle voisi sopia. Laitan tuosta tarkemmin tietoa, kun aikataulut täsmentyy.
Noh eiköhän tuolla saada sopivaa haastetta molemmille puolille :D Kaikista kovimpiin listoihin ei välttämättä figuja löytyisi.Itse pelaajana olen siis erittäin kokematon ja en ainakaan omasta mielestä ja varsinkaan tietoisesti kovin vahvoilla listoilla pelaa. Toki hieman miettii miten listan ja buffeja rakentelee, mutta aika pitkälti viihde edellä menty. Esimerkiksi armeijat on tullut hankittua enemmänkin monipuolisuus ja figujen ulkonäkö/fluff sopivuus edellä. Noista Blood Angelseistakin minulla on 100% Primariksia vaikka siinä jää uupumaan hyvät lentoreppu melee yksiköt kuten Sanguinary Guard. Pääasiassa pojan kanssa pelatessa on menty aika paljon erilaisia koostumuksia kokeillen ja yleensä uusia maaleihin saatuja ukkoja on halunnut ottaa peliin.
Yep. Pelaamallahan sitä säännöt oppii parhaiten :)Tuo pelailu vähän epävirallisemmin silläkin lailla mieleen, että vaikka säännöt luulen aika hyvin osaavani niin siltäkin kannalta pelit kokeneempien kanssa ei pahitteeksi. Saisi noitakin asioita enemmän kokemuksen kautta menemään oikein, jos on käsittänyt väärin. Totta kai pelissä mukava on voittaakin tai olla mahdollisuus siihen, mutta tämä ole minulle kovin tärkeä aspekti, vaan enemmänkin hauska pelikokemus.
Nakkaa vaan YV:llä rohkeasti kun pelille löytyisi aikaa 5.9 jälkeen.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Painetaan mieleen. Mielenkiinnosta kyselen, että mikä armeija/armeijat sulta löytyy?hotsauceteddy kirjoitti: To 19.08.2021 08:46 En ole enää Salolainen, mutta tulee Halikossa käytyä äidin luona silloin tällöin. Jos Sumpilla jotain tapahtumia joskus niin visiitti Saloon ei olis ollenkaan pöllömpi ajatus tai jos Antti sulla on pelipöytä niin voin kyllä laitella joskus viestiä jos on suunnitelmissa tulla sinne suunnalle :)
-Theodor
Tneva82 kans eilen pelailtiinkin casual 1k peli. Kiitos Tneva82 opastuksesta ja ohjeista sekä mukavasta peliseurasta. Sekä myös kärsivällisyydestä pelaamisen hitauteni kanssa :).
Eipä mitään :D Hauskaa oli vaikka DG jyräsikin minun siskot maanrakoon. Pahuksen -1 damage sääntö ;-) Haittaa mun siskoja oikein urakalla.Gollum kirjoitti: La 11.09.2021 08:55Painetaan mieleen. Mielenkiinnosta kyselen, että mikä armeija/armeijat sulta löytyy?hotsauceteddy kirjoitti: To 19.08.2021 08:46 En ole enää Salolainen, mutta tulee Halikossa käytyä äidin luona silloin tällöin. Jos Sumpilla jotain tapahtumia joskus niin visiitti Saloon ei olis ollenkaan pöllömpi ajatus tai jos Antti sulla on pelipöytä niin voin kyllä laitella joskus viestiä jos on suunnitelmissa tulla sinne suunnalle :)
-Theodor
Tneva82 kans eilen pelailtiinkin casual 1k peli. Kiitos Tneva82 opastuksesta ja ohjeista sekä mukavasta peliseurasta. Sekä myös kärsivällisyydestä pelaamisen hitauteni kanssa :).
Kyllä se tahti kehittyy kun tulee rutiinia käytätkö stratagemia vai ei niin menee vähemmän aikaa siihen pohdiskeluun. Säännöthän sinulla näytti olevan ihan hyvin hallussa eikä nyt mahdottoman paljon mennyt aikaa niiden kaivamiseen.
Moikka Gollum,
Armageddon Steel Legion armeija löytyy, joka oli 2000 pisteen arvoinen kun viimeksi pelasin. Se ei ollut ysiedikkaa. Olis ihan mukava koittaa 40k:ta pitkästä aikaa, tykkäsin kovasti siitä.
Paanpa privalla yhteystietoni jos joskus löytyisi yhteinen aika.
Armageddon Steel Legion armeija löytyy, joka oli 2000 pisteen arvoinen kun viimeksi pelasin. Se ei ollut ysiedikkaa. Olis ihan mukava koittaa 40k:ta pitkästä aikaa, tykkäsin kovasti siitä.
Paanpa privalla yhteystietoni jos joskus löytyisi yhteinen aika.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Multa löytyy myös bangeleita ja wych culttia 2k peleihin. Edellisestä pelistä taitaa olla jo yli 2 vuotta, mutta kiinnostusta olisi kyllä pelailuun.
Terve! Saakeli, kun saisi järkättyä jollekin viikonlopulle vapaata eli toisien sanoin kämppää tyhjäksi niin voisi järjestellä peli-iltaa useamman pelaajan voimin. Ainakin tuolla pelitapahtumassa tulee törmättyä.MAnkka kirjoitti: La 23.10.2021 14:55 Multa löytyy myös bangeleita ja wych culttia 2k peleihin. Edellisestä pelistä taitaa olla jo yli 2 vuotta, mutta kiinnostusta olisi kyllä pelailuun.