Space Hulk

Finklestein

Space Hulk

Viesti Kirjoittaja Finklestein »

onkos kukaan pelannut kyseistä peliä ja tietääkö kukaan edes mikä tämä aivan loistava gwn vanha lautapeli on?

ja jos jollakin kyseinen peli sattuis olemaan olisin halukas ostamaan 1st ja/tai 2nd edition + genestealer + deathwing ( jos jotain noista löytyis)
"mul on pieni marine armeija jos on ; vast 10 marinee ja 1 tankki" -nöhö
elfmaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elfmaster »

aah mahtava peli

isäni omistaa tuon pelin ja olemme ottaneet tavaksi pelailla sitä aina sunnantai iltaisin, ja hauskaa on ollut. Ainoaksi ogelmaksi meillä on muodostunut palojen vähyys, niitä kun on hukkunut ajan varrella. mutta suosittelen silti tätä peliä kaikille se on hauska säännöt on helpot, pelissä syntyy henkiä salpaavia tilanteita, nopat potkivat päähän juuri väärällä hetkellä, geeni varkaita tulvii kaikkialta, ruudin katku täytää ilman (okei nyt menee jo yli). eli lyhyesti todella hauska peli jota kannataa pelata hyvässä seurassa lepoisalla asenteella.
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

http://spacehulk.barsoom.cc/

Tuolla saitilla on 1st edikan SH laatikoiden sisältö skannattuina ... ollut jo vuosikaudet itse asiassa ja käsittääkseni ihan jopa Ison-G luvalla.
Omasta DeathWingistäni on sääntökirja kadonnut joskus jonnekin, joten tuolta saik sen PDF:nä.

Joten siitä vaan tulostin laulamaan niin eivät palat lopu kesken!
Hulkkiin ei pahasti ajan hammas ole pystynyt vaan on edelleen brutaalin hauskaa hupia.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Boardgamegeek sivustolta löytyy miltei kaikkien lauta-/pöytäpelien katsaukset, sekä joidenkin pelien oheismateriaalia.

Tällä on muutama artikkeli kysestä sivustosta:
Space Hulk (1989)
Space Hulk - Deathwing Expansion (1990)
Space Hulk - Genestealer expansion (1990)
Space Hulk Campaigns (1991)
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Mun systeri roudasi aikanaan vuonna 1990 tai 91 alkuvuonna Lontoosta koko setin mulle, kun kävi siellä... ei ollut tajunnut lupautuessaan että miten paljon tilaa laatikot oikein vievät... ja jäi sitten tullin syyniin Heathrown kentällä. Sitä oli kuulemma hävettänyt kohtalaisesti, kun kaikki setit oli otettu auki ja tullijampat tutkivat terminaattoreita ja ihmettelivät "mitäs nämät on?" eikä systerillä ollut oikeastaan minkäänlaista käsitystä. Heheh... mitäs läksi kuriiriksi :)
Finklestein

Viesti Kirjoittaja Finklestein »

olen hankkinut itse kaikki säännöt (pdf documentteina ) ja tehnyt itse map tilet + ostanut terot ja varkaat, kun sitä nyt ei saa enää kaupasta.. rahaa meni kyllä turhan paljon.. haluaisin silti ne alkuperäiset eli jos jollain sattuisi olemaan 2nd tai 1st editionia kakki osat mukana niin olisin halukas ostamaan..perhana kun ei tullut synnyttyä 80 luvun alkupuolella...olisko joku teistä halukas myymään niitä mitä teillä on?

board game geek sivustolta ei itseasiassa löydy pätevää oheis materiaalia http://perso.easynet.fr/~gnok/index.htm tuolta löytyy kunnon hulkaajia jotka kehittelevät uusia unofficial sääntöjä ja kaikkea muuta aivan sairaan coolia

ajattelin tehdä websiten johon kokoisin kaikki säännöt ja oheismateriaalin space hulkiin.. (make ur own hulk) ja ohjeet miten saat tehtyä helposti oman space hulkin ( tilet ja tälleen )

gw saisi kyllä painattaa uusiksi näitä vanhoja lautapelejä tyyliin: space hulk, hero quest ja space crusade.. varmasti menisi kaupaksi
"mul on pieni marine armeija jos on ; vast 10 marinee ja 1 tankki" -nöhö
gdtsdh

Viesti Kirjoittaja gdtsdh »

Olen itse juuri aloittamassa tuota pelia.....
!Respect!
NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

Ihan pätevä Kill Team-konversion Space Hulkiksi tuoreimmassa Black Gobbossa (nro 41). Täältä. Varmasti oli odotettavissa uusien muovitermareiden ja -genujen julkaisun alla.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Kyllä niitä Space Hulkkeja edelleen saa. Silmät auki vaan ja Ebayhin.

"Päivän hinta" on n. 30-40GBP täydelliselle perussetille.
//Mx
kilpikonna

Re: Space Hulk

Viesti Kirjoittaja kilpikonna »

Onko tietoa mikä on Space Hulkin uusin versio? ja että tulisiko tuosta uudelleen julkaisu samaan tapaan kuin HeroQuest?
Nikodemus

Viesti Kirjoittaja Nikodemus »

Viimeisin julkaisu on 4 edikka vuodelta 2014. Se oli lähes identtinen vuonna 2009 julkaistun 3 edikan kanssa.
GW ei ole mitään hiiskunut uusintajulkaisusta. Jos tulee niin tulee todennäköisesti aika yllättäen. 30-vuotis päivä meni ohi jo vuonna 2019, eli ainakaan mikään juhlavuosipainos ei ole lähitulevaisuudessa odotettavissa.
Malifaux Suomi FB ryhmä
Suomalaisilla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.

Batmania turun seudulla
Maanlaajuiseen WhatsAppiin pääsee YV:llä mukaan.
kilpikonna

Nikodemus kirjoitti: La 05.03.2022 18:55 Viimeisin julkaisu on 4 edikka vuodelta 2014. Se oli lähes identtinen vuonna 2009 julkaistun 3 edikan kanssa.
GW ei ole mitään hiiskunut uusintajulkaisusta. Jos tulee niin tulee todennäköisesti aika yllättäen. 30-vuotis päivä meni ohi jo vuonna 2019, eli ainakaan mikään juhlavuosipainos ei ole lähitulevaisuudessa odotettavissa.
Kiitos tiedosta. Olen täysin noviisi, NOOB, aloittelija, mutta tutkinut tuota Warhammer Quest sarjaa ja ehkä tämä Space Hulk myös siihen jotenkin liittyy? Ilmeisesti näitä "boxed games" pelejä julkaistaan silloin tällöin ja sitten ne myydään loppuun ja sitten niitä ei enää millään saa näistä perus kaupoista?

Olen nähnyt uuden Hero Quest, sitten Blackstone Fortress ja Cursed City pelit, mutta en muita :/ ... minusta vuoden 2014 peli pitäisi olla hyllyssä.
Nikodemus

GW julkaisee näitä lautapelejään aika satunnaisesti, ja pääsääntöisesti "one & done" periaatteella. Eli tuottaa kerralla läjän pelejä, ja kun ovat loppu ovat loppu. Ja kun noihin peleihin usein kuuluu iso läjä GW figuja suht hyvään hintaan, niin eipä ne yleensä ehdi kaupan hyllyllä homehtua. Myös Space Hulk kuuluu tähän kategoriaan.

Itsekin tykkäisin jos nämä pelit pysyisivät tuotannossa pidempään. GW:n liiketoiminnassa FOMO (Fear of missing out) on ollut aika isossa roolissa. Kun uusi julkaisu uutisoidaan, niin osta äkkiä tai jää nuolemaan näppejäsi. Tai siltä se ainakin tuntuu.
Malifaux Suomi FB ryhmä
Suomalaisilla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.

Batmania turun seudulla
kilpikonna

Mikäs siinä sitten idea että ovatko nuo esim: Warhammer Quest taikka Warhammer Underworld sekä vastaavat pelit suosittuja? Laadukkaita? Vai tehdäänkö niitä vain täytteeksi koska on nämä suuret armeija vs armeija pelit, scifissä ja fantasiassa.
Nikodemus

Minua kiinnostaa heidän lautapelit, muttei heidän armeijapelit. Eli julkaisemalla lautapelin he laajentavat asiakaskuntaa.
Kuitenkin noissa lautapeleissä olevat figut ovat käytettävissä armeijapeleissä, eli kynnys aloittaa armeijapeli on jonkin verran pienempi, kun minulla on iso läjä figuja. Olen myös ostanut uusia figuja joko yksittäisjulkaisuina tai osana toista lautapeliä, koska niitä voi joissain tapauksissa myös käyttää ristiin.

Esimerkiksi Silver Toweriin julkaistiin iso liuta sankarikortteja, eli sääntöprofiileja hahmoille jotka eivät tulleet pelin mukana. Niitä käyttäen olen muunmuassa ostanut ei-GW:n julkaisemia rottamies figuja, olen ostanut GW:n yksittäin julkaisemia sankari hahmoja, ja myös Warhammer Underworlds lautapelisarjan julkaisuja.
Blackstone Fortressia en ole itse pelannut, mutta siihen liittyen GW on julkaissut uusia hahmoprofiileja White Dwarf lehdessään vuosien mittaan.

Ei näitä tietenkään ole pakko ostaa. Mutta jos tykkäät pelistä, tykkäät ostaa figuja, tykkäät maalata figuja, niin oman suosikkipelin laajentaminen on miellyttävä tapa tehdä se. Kun GW julkaisee lautapelinsä, siihen mahtuu paljon ympäröiviä pikkuostoja, jos sille polulle tykkää lähteä.
Malifaux Suomi FB ryhmä

Batmania turun seudulla
kilpikonna

Nikodemus kirjoitti: Ke 09.03.2022 00:25 Minua kiinnostaa heidän lautapelit, muttei heidän armeijapelit. Eli julkaisemalla lautapelin he laajentavat asiakaskuntaa.
Kuitenkin noissa lautapeleissä olevat figut ovat käytettävissä armeijapeleissä, eli kynnys aloittaa armeijapeli on jonkin verran pienempi, kun minulla on iso läjä figuja. Olen myös ostanut uusia figuja joko yksittäisjulkaisuina tai osana toista lautapeliä, koska niitä voi joissain tapauksissa myös käyttää ristiin.

Esimerkiksi Silver Toweriin julkaistiin iso liuta sankarikortteja, eli sääntöprofiileja hahmoille jotka eivät tulleet pelin mukana. Niitä käyttäen olen muunmuassa ostanut ei-GW:n julkaisemia rottamies figuja, olen ostanut GW:n yksittäin julkaisemia sankari hahmoja, ja myös Warhammer Underworlds lautapelisarjan julkaisuja.
Blackstone Fortressia en ole itse pelannut, mutta siihen liittyen GW on julkaissut uusia hahmoprofiileja White Dwarf lehdessään vuosien mittaan.

Ei näitä tietenkään ole pakko ostaa. Mutta jos tykkäät pelistä, tykkäät ostaa figuja, tykkäät maalata figuja, niin oman suosikkipelin laajentaminen on miellyttävä tapa tehdä se. Kun GW julkaisee lautapelinsä, siihen mahtuu paljon ympäröiviä pikkuostoja, jos sille polulle tykkää lähteä.
Noniin... vihdoinkin se mitä ilmeisesti etsin vaikken tiennyt sellaista edes olevan.

Eli syystä tai toisesta suuret armeija vs armeija pelit eivät kiinnosta. Toisaalta ei ole kokemusta, mutta siltä tuntuu. Sen sijaan lautapelit, jossa selkeät rajat ja ruudut sekä älyn käyttö kiehtovat. Esim. olen juurikin pohtinut tuota että oppisi maalaamaan figuja niin voisi maalata kaikki lautapelin figuurit.

Vielä parempaa jos siihen voi yhdistää esim. ovia ja muita hahmoja. Minulla on se uusin White Dwarf lehti ja siinä oli useita kiinnostavia juttuja juuri näihin eri peleihin liittyen, esim. Kill Team. Tällä hetkellä oma itseluottamus vain on nollassa eli että oppisi ikinä maalaamaan. Okei, hyvä homma. Täytyy alkaa tutkimaan mikä lautapeli olisi se juttu, Cursed City ja Blackstone Fortress kiinnostavat erityisesti. Paras olisi jos olisi varaa molempiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut”