Hyvää syntymäpäivää Sotavasara.net!

Sivusto täytti perjantaina 20.5. täydet 20 vuotta! Aivan ensimmäinen versio sivustosta käynnistyi muutama kuukausi aikaisemmin, mutta nykyisen nimensä sivusto sai 20 vuotta sitten. Sivuton nimen keksi aikanaan käyttäjä ovv. Kiitokset hienosta nimestä!

Käy vastaamassa kyselyyn: Oletko nuorempi vai vanhempi kuin Sotavasara.net?

Jarkin Metaverna

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Barricade

Jarkin Metaverna

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Rakkaat ystävät,

ajattelin nyt Uuden Alun koitettua kirjoitella mun turnauselämyksiä tänne niin voitte murskata mun näkemykset vaikka whatsapissa. Sitte me kaikki kehitytään masiinassa ja Suomi voittaa WTC:n. Pyydän aina huomioimaan, että mä en ymmärrä tai muista kaikkea mitä peleissä tapahtuu ja tulkitsen asiat aina niin, että mä näytän mahdollisimman hyvältä. Mun idea on herätellä ajatuksia ja avata omia tavoitteita ja näkemyksiä match upeista, ei kerrata kaikille eri nopanheittojen tuloksia tai mittausvirheitä.

Pidemmittä puheitta; Talvisota 5.-6.3.2022

Tero kanssa päätettiin alottaa masiina uudestaan, joten ostin Hebeltä "kaverille lahjaksi" Iron Fangejä. Siitä kasasta nousi pinnalle Lord Kozlov, jonka elämän tarkoitus on kämpätä 4 tai 5 ja fiitata. Fiitti antaa 2" vauhtia ja damagenopan chargeätäkkiin, joten Kozlov haluaa paljo ukkoja jotka haluaa chargata. Charget saattaa johtaa ukot pois skenuelementtien luota, joten listaan halutaan jotain pysyvämpiäkin nappeja. Tällä logiikalla lista näyttää tältä:

Lord Kozlov
-Adjunct
-Juggernaut
-2x Devastator
Kapitan Sofya
2x Iron Fang Kovnik
Uhlan Kovnik Markov
Minimekaanikot
Maks Uhlanit
Maks Pikemanit ja officer
Maks Pikemanit ja officer

Ekassa pelissä Panskun Aspy3sta vastaan paljastui, ettei Pansku ollut pelannut tämmöstä listaa vastaan. Nähdäkseni jakkilistan pitää sitoa osa mun listasta niin, että joudun fiittaamaan esim kolmeen Slayeriin ja sitte otan Deathjackin ja kaks Slayeria vastapalloon. Nyt mä tapoin fiitillä Deathjackin ja jotain muuta ja vastapallo tuliki Reaperiltä ja Slayeriltä, jolloin arm>22 khadorilaiset kestiki kiusallisen hyvin. Aspy joutu avaamaan suojausta sen verran, että Uhlanit pääsi chargaamaan ja tappamaan sen MAT8 ja P+S 19. Panskun kumpikin lista sopi melko huonosti keihästäjiä vastaan, mutta ehkä jakkilista vois hyödyntää pienempää pinta-alaansa. Kolme jakkia lyö tosi kovaa, kävelee 8" ja niitä vastaan on hankala saada mahtumaan niin paljon infantryä, että jakit olis uhattuna. Ja olihan siellä tietty mekaanikkojaki. Sitte mä olisin johtanu skenussa kontestaamattoman zonen takia, mutta attritio alkais kääntyä mua vastaan.
Suurin ongelma mun listassa onkin se, että vaikka yksikkö X pystyykin tappamaan hevin, yksikkö X:stä pääsee yleensä lyömishommiin vain osa.

Toka peli oli melko intensiivinen. Tume pelas Zaal2sta kahdella Brutella, kahdella enginellä ja kolmella kivimiesyksiköllä. Enginet toi listaan rekursiota ja korkealaatuisia ätäkkejä, joten Tume oli ilmeisen huolissaan niiden selviämisestä. Mun näkökulmasta vasemmalla laidalla oli yksikkö kivimiehiä, toughia antava soolo, Ancestral Guardian, Brute, Krea, kummatki enginet ja niitä vartioimassa Agoniser. Niitä vastaan lähti yksikkö keihäitä ja Kovnik. Keskellä oli talo, joka jakoi kentän kahteen kaistaan. Oikealla sivustalla oli kaks yksikköä Immortaleita tough-aura-ukon kera ja Ancient Guardian. Niitä vastaan lähti Juggernaut, Devastator, Uhlanit, toinen yksikkö keihäitä ja loput soolot. Zaal, toinen Brute, toinen Devastator ja Kozlov jäivät talon taakse himmailemaan käytännössä omille depoilleen. Tämä pitkä selostus tarkoitti siis sitä, että kun kummatkin oli fiitannu, niin pääsin jumittamaan yhdellä Devastatorilla kaks engineä ja chargaamaan 51 pisteellä kahta yksikköä ja Ancestral Guardiania.

Juggernaut ja toinen Devastator jäi paitsioon talon taakse liikenneruuhkan takia. Pääpointti kaiken rekursion, parin vuoron kikkailun ja kaiken jälkeen oli se, että Uhlanit oli Tumen depoviivalla uhkaamassa chargea Zaalin suuntaan. Immortalit ja Pikemanit on suunnilleen yhtä hyviä tappamaan toisiaan, mutta mä sain Kovnik Markovin ansiosta chargebonareita ja tietty hepat muuttaa voimasuhteita. Zaal lähti hakemaan assassinaatiota neljällä Sunder Spiritillä ja enginen pyssyllä, mutta 5 kämppiä riitti. Jossain siellä ukkojen alla oli jotain zoneja, niin mä sain 5 pinnaa ja Tume 3.

Semmosta teknistä shittiä tapahtu tosi paljo ku kummallaki oli kymmeniä modeleita 2" meleellä ja kaikki olis halunnu olla b2b mutta silti liikuskella. Enginet pysty summonoimaan tough Immortaleita mun ukkojen taakse yms. mutta mulla oli taktikkosoolo. Se näytti vähä mosh pitiltä, mikä on tietysti pelkästään oikein. Tume tais olla vähän turhankin huolissaan Supreme Guardianeiden (tirsk) selviytymisestä ja piti ne Agoniserin aurassa. Emt onko niiden tuhoutumisella loppupeleissä väliä ku niihin tarvii kuitenki tosi paljo hyviä ätäkkejä ja niillä on thresher. Nythän ne ei päässy thresheröimään ku omat ukot oli tulilinjalla.

Kolmas peli oli Jonttea vastaan ja hän joutu valitsemaan Aspy3 ja Denny1 välillä. Maasto oli tosi avoin eikä sillä ollu mitään vaikutusta pelin kulkuun. Skenullakaan ei hirveämmin, mutta oli siellä jotain laatikkozoneja ja obot. Kozlov pärjää hyvin Aspyä vastaan, mutta tuhoutuu täysin Dennyä vastaan (ja tämä on testattu). Sorschalla en ollut pelannut, mutta se oli suunniteltu pelkästään kahta asiaa varten: voittamaan Joonaksen pDenny ja Teron pKromac. Joonas otti Dennyn, koska Kozlov ahisti Aspyä liikaa ja Denny on aina hyvä. Mä otin Sorschan tämmösellä listalla:

Kommander Sorscha (17-19 tuuman epälineaarinen caster kill pitää Kromacin ja Dennyn rehellisenä)
-Adjunct (jotta pilvet ei blokkaa fiittiä ja mä saan taika-aseita ambushaavia incorpoja varte)
-Devastator (tappamaan skenua)
-2x Destroyer (koska niillä on hyvän powin aoe pyssyt)
Gun Carriage (koska sillä on hyvän powin aoe pyssyt ja knokkaavat impactit)
2x Artillery Kapitan (vet leader ja artillerist)
Gorman2 (poistaa Krueger 0n pilvet)
Kovnik Jozef (buffibotti multiploi forcea)
Mekaanikot (ettei Destroyerit lopeta ampumista)
Minimi Kommandot flame throwerilla (threttaa 19" rat 8 pyssyillä ja chargaa warppisusia paskaksi)
Maksimi WG maksimi raketeilla
Field Gun (knokkaa stationary warppisudet)
Field Gun
Mortar (pow 10 blast damage Joonasta vastaan ja pow16 stationary warppisusia vastaan)

Pelattiin kaikki mahdolliset vuorot, 119 minuuttia ja 23 sekuntia, tapettiin kaikki paitsi puolen tusinaa ukkoa per pelaaja ja kerättiin epähuomiossa 14 skenupinnaa. Periaatteessa joka vuoro oli identtinen keskenään, mutta mun näkökulmasta kohokohdat oli:
- ambush noidat one-roundas Gun Carriagen, mikä jätti mun vasemman flankin alasti ja menetin paljon hyviä ätäkkejä
- deposin vahingossa Devastatorin ja Destroyerin väärinpäin. En päässyt etenemään, koska suunnitelmana oli vallata vasen sivusta Gun Carriagen ja kahden Destroyerin etenemisellä, mutta nyt se oliki Destroyerin ja Devastatorin eteneminen.
- Joonas malttoi olla menemättä mun ck baittiin ja tyytyi tappamaan pari nappia vuorossa ja hidastelemaan
- mä kellotin itteni koska mun lista muodostuu paskemmista napeista ku Joonaksen ja mulla on enemmän random support sooloja joiden kaikkien on pakko aktivoitua jotenkuten järkevästi.
- Joonas on parempi pelaamaan ja harjaantuneempi turnausjyrä.

En muista koskaan ennen kellottaneeni itseäni, mutta siitä huolimatta tai ehkä juuri sen takia tämä oli helposti yks parhaista peleistä, jonka oon koskaan pelannu. Oli hiton hauskaa ja jännittävää loppuuun asti.

Neljännessä pelissä tuli Tatu vastaan. Olin tosi iloinen, etten ainakaan päässyt helpolla match upeissa. Lautapelien, lyhyesti nukutun yön ja hyvän aamupalan jälkeen tärisin innosta päästessäni masinoimaan. Tatu tärisi krapulasta ja muutaman tunnin saunomisen aiheuttamasta nestehukasta. Äskeisessä pelissä maastolla ei ollut mitään merkitystä, mutta nyt se mielestäni ratkaisi todella paljon. Tatun depon ja keskimmäisen zonen välissä oli vuorijono, joka oli melkein b2b obon ja kaikkien kolmen zonen kanssa. Mulla oli vastavuoroisesti hyvä kämppikallio, jonka takaa Kozlov seuraili taistelun kulkua periskoopilla. Allokoi urheasti yhden koko pelin aikana.

Tatun vuorijono johti siihen, että kun 2A:lla Storm Raptor oli käristänyt osansa urheista khadorilaisista, Teräslegioona pääsi rynnistämään sekä judopukin että Raptorin pas2. Fiitin arm-osuus ja counter chargejen suoja kahta warppisutta vastaan tarkoitti, etten menettänyt juurikaan mitään Tatun vuorolla. Painin zonet ja obon itelleni 3B:llä ja voitin skenulla.

Summa summarum, mulla oli tosi hauskaa. Tykkään mun kummastakin listasta tosi paljon ja vaikka etenkin Iron Fangit pärjäsivät nyt kohtuuttoman hyvin nimenomaan yllätysmomentin ansiosta, aion jatkaa niillä vielä ja uskon, että kummallakin listalla on oikeasti annettavaa Suomen metalle. Kommander Sorschan lista on melko suoraviivainen, mutta Kozlovista olen löytänyt yllättävää syvyyttä. Kozlovin Iron Fangit valtaa pöytää ja tempaa aloitteen niin tehokkaasti, että attrition ja skenupelin raja hämärtyy todella viehättävästi. Iron Fang Pikemanien minifiitti antaa listalle todella hurjan paljon ja monesti Uhlan Kovnik Markov on listan tärkein nappi. Jos vastustajalla on mitenkään uhkaavaa ammumista, shield guard Kapitan seuraa Markovin toimintaa aina hyvin läheltä.

Mun tulevaisuuden suunnitelma on tehdä käyttökelpoiset listat myös Strakhov1, Butcher3 ja ehkä Sorscha3. On mulle kovasti myös Karchevia suositeltu. Sitte mulla olis 4-6 erilaista listaa, joiden välillä voisin aina turnausaamuna heittää noppaa ja pitää homman freesinä itelleni ja muille. Tai sitte Lord Carver ja Kolgrima, kuka tietää.

Masiina on hauska peli ja kaikenlaista voi tapahtua.
Make love, not peace.
Veripallo

Re: Jarkin Metaverna

Viesti Kirjoittaja Veripallo »

Eksä ole lukenut nettiä, iron fangiet on pelikelvotonta kuraa :D

Ei vaan, kiva että löysit takaisin masiinaan, ja että löysit oman sisäisen Khadorilaisen patrioottisi. Mulla on ollut kanssa kivaa Kozlovin kanssa, ja aika samat fiilikset siitä. Se haluaa kämpätä 4-5 ja rukoilla, että ei kuole :D En Oikein ole ite löytänyt siltä vielä mitään suurempaa syvyyttä, mutta se taitaakin olla hiukan enempi Iron Fangeihin räätälöity kun millä ite olen sitä pelannut. Nastaa kuulla, että Iron fangit tekee paluuta.
Hän on puhunut.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Hyviähän Iron Fangit ovat aina olleet. Haasteena on yhden tempun theme force, johon jää pakosti merkittäviä strategisia haavoittuvuuksia, minkä takia sitä ei voi pelata all-rounder-listana. (Ja aina kun yritän tehdä IF-listaa, tulee paha mieli katsoessa Great Beareja...) Teemalla on kuitenkin omat selkeät vahvuutensa (toki myös vastustajalle selkeät - mitään kummia yllätyksiä lista ei tee, mutta eipä ole Khadorin pointtikaan), ja kiva kuulla, että niitä on saatu näin menestyksekkäästi koettua pelikentälläkin puhtaan theorymachinen sijasta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo »

Joo siis tämä:
Veripallo kirjoitti: Ke 09.03.2022 15:54 Eksä ole lukenut nettiä, iron fangiet on pelikelvotonta kuraa :D
oli lähinnä internet maailmalle suunnattua yleistä sarkasmia. Itteäni on aina huvittanut, kun jokin juttu nousee hetkeksi huipulle, ja sitten kun sille tulee pientä nerffiä tai joku muu factio saa sille counterin, niin netti hylkää koko teeman kokonaan pelikelvottomana, mikä ei juuri ikinä pidä paikkaansa.
Hän on puhunut.
Käärmeen Silmät

Viesti Kirjoittaja Käärmeen Silmät »

Veripallo kirjoitti: Ke 09.03.2022 15:54 En Oikein ole ite löytänyt siltä vielä mitään suurempaa syvyyttä, mutta se taitaakin olla hiukan enempi Iron Fangeihin räätälöity kun millä ite olen sitä pelannut.
Juu syvyydestä en tiedä, Kozlovin taktiset syöverit avautuu ennemminki alamaisten kautta, herra itse kun on melko puhdas buffibotti. Iron Fangeille räätälöity, mutta pakosti tulee ManoWarit mieleen ku tuota fiittiä lukee.. Shocktrooperit threttaa 13" ja kaikki ManoWarit ottaa hyvin vastaan arm buffeja.

Mä oon ite niin yksinkertainen ukko, että muuntaisin tätä "yhden tempun theme force, johon jää pakosti merkittäviä strategisia haavoittuvuuksia" hieman. Ifpeiltä jää vain yks temppu tekemättä eli ampuminen. Strategiset haavoittuvuudet on siis ulottuvuus. Masiina on niin - sanotaan kauniisti - suoraviivainen peli, että listat tuppaa olemaan joko paskoja tai keskittyneitä yhteen tai kahteen temppuun. Eikä niitä temppuja edes kamalasti ole, yllätyksistä puhumattakaan :D

Olisko masiinan temppulista/osa-alueet/voiton avaimet/taktiset ulottuvuudet/hölyn pölyt:
-aloite
-attritio
-ulottuvuus
-kontrolli/denial

Emt, onko täs pelis muita juttuja mitä pitäis ottaa huomioon? Ifpeillä on kumpaaki A:ta, Winter Guardilla attritiota ja ulottuvuutta. Aspy3lla kumpaaki A:ta, Krueger2lla ulottuvuutta ja kontrollia, Kromac1llä tietysti kaikkea neljää :p
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Käärmeen Silmät kirjoitti: Ma 14.03.2022 01:08 Mä oon ite niin yksinkertainen ukko, että muuntaisin tätä "yhden tempun theme force, johon jää pakosti merkittäviä strategisia haavoittuvuuksia" hieman. Ifpeiltä jää vain yks temppu tekemättä eli ampuminen.
Taika-aseiden puuttuminen on joissain matchupeissa ihan merkittävä haavoittuvuus, samoin kyvyttömyys nähdä pilvien/metsien läpi. Adjuncti kerkeää auttaa yhtä modelia kerrallaan. Liian herkästi pari jotain halpaa tulppasooloa vaatii kokonaisen yksikön aktivaation poistuakseen pöydältä, minkä takia Fang-lista joutuu usein tekemään kustannustehottomia uhrauksia. Siksi tekee mieli yrittää sulloa jotain Mercciampumista listaan.

Toki olen paska pelaaja, joten en tiedä, kannattaako minua kuunnella.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Käärmeen Silmät

Viesti Kirjoittaja Käärmeen Silmät »

Rakkaat ystävät!

Vastoin omia odotuksiani, en lipsahtanutkaan minioneihin. TheEmu halus lainata omaa comebackiaan varten mun Khadoreita, joten mun piti keksiä itelleni jostain lainafigut. Pakkonen sattu istumaan päätöksenteon hetkellä vieressä ja päädyin pelaamaan Legioonalla. Legioona muistutti mua kaikesta hienosta, mistä tykkäsin vanhassa Circlessä ja tässä sitä nyt ollaan. JMG VIII on ensimmäinen turnaus, johon pääsin osallistumaan yli 15 minuuttia metatulla Legioonalla ja koska olen yksinkertainen mies, pelasin samalla muuttumattomalla listalla kuin viimeiset 4 viikkoa. Pakkasin kyllä mukaan myös Thagrosh2n pyssylinja/Madrak3 counterin. Kerroin aina vastustajalle, etten pelaa sitä, mutta onhan se kiva antaa ihmisten metata listapareja.

Kryssa, Conviction of Everblight
-Azrael
-Carnivean
-Neraph
-Naga Nightlurker

Blight Archon
-Zuriel
-Mekanoshredder

Virtue Champion
Craelix, Fang of Everblight
Yssylla

Ice Witches
Blighted Nyss Swordsmen
-Abbot & Champion

Kryssa on mielenkiintoinen ja monipuolinen casteri, joka tarjoaa listalle Igniten (damagebuffi), Ashen Veilin, fiitin (strenabuffi), tactical supremacyn (attritiobuffi) ja tärkeimpänä Energizerin. Mitään apua osumiseen ei ole, joten rakensin listan nokkelasti mahdollisimman monesta hyvin osuvista hyökkäyksistä. Mat6, Rat6 ja Mat7 toheloita varten listasta löytyy 4 pupper masteria eli kaikille oma. Blight Archonilla on veteran leader blighted nyss, mikä tarkoittaa tässä listassa ensisijaisesti Kryssaa ja miekkamiehiä.

Energizer on tuttu Butcher3n repertuaarista, mutta Legioonalla se on täysin eri spelli. Lentävät modelit voi esimerkiksi hyppiä toistensa yli Energizerilla (2” eli ei tietenkään suoraan, mutta baset voi klipata). Legioonapedot voi juosta metsän taa näkymättömiin vastustajan vuoron ajaksi ja Kryssa voi siirtää ne kaikki metsän reunaan fiittivuorollaan niin, että maailma aukeaa chargeja varten. Sisään chargannut Carnivean on kiva siirtää tapon jälkeen taaemmas niin, että esim Neraph mahtuu chargaamaan sen yli jatkamaan tuhotöitä vastustajan auki revenneessä etulinjassa (toim huom Neraphilla on beat back!). Azraelin, Carniveanin ja Nagan pyssyt saa uutta puhtia joko 2” reposta tai siitä, että ne voi ampua 2” pidemmälle - aimatenkin. Tottakai Kryssa itsekin hyötyy Energizerista, joka mahdollistaa esim. vastustajan jammerien keihästämisen ennen 2” repoa takaisin lipulle yms yms. Tätä auttaa tietty se, että vaikka Kryssa ei osaakaan lentää, teema tekee hänestä taktikon, joka osaa liikuskella muiden Nyssien läpi.

Ekassa pelissä vastaan tuli pelätty Crucible Guard Aapon johtamana. Aapo ei ole turnausaktiivi (vielä), vaan ensiluokkainen herrasmies ja maalaaja. Lista noudatteli yleisen mielipiteen hyväksymää Gearheart-runkoa, mutta Failed Experimentien tilalla oli Storm Troopereita. Enpä ollut ennen moisia nähnyt ja yllätyin, kuinka paljon ahdistavampia ne oli kuin Experimentit. Experimentit on tuuman meleeinfantryä ja helppoa tappaa (Kryssalla), mutta Storm Trooperit on vähä liian kaukana tapettavaksi ja tekee joka vuoro jotain ärsyttävää.

Pelattiin Recon2 ja sain mennä ensin, joten juoksahdin mahdollisimman pitkälle losi-blokkiin kahdessa squadissa – yksi per zone. Hyökkäyssuunnassa vasemmalla eteni Miekkamiehet ja Blight Archonin battlegroup Yssyllan seuraamana.

Kryssa hengaili kaiken keskellä ja hieman alle 6" petojen takana, niin fiitti kantaa kakkoskierroksella. Kryssa on arm16 plus mahdollinen Spiny Growth, joten se ei ihan heti kuole blasteihin, mutta CGn bs jännää aina. Kiitin hiljaa mielessäni vastustajaa, joka oli suonut minulle hugebasen majakaksi. Aapon ykkösvuoro oli kovin maltillinen, joten en syöksynyt kiinni kakkosella. Ammuskelin pahisten ulointa kerrosta ohuemmaksi ja chargasin Neraphin sisään. Uskollinen lentolisko söi yhden Assault Trooperin ja sprintas meleeseen Dragon's Breath Rocketin kanssa. Rienaava nimi raivostutti lohikäärmeen seuraajia, joten ensimmäinen kohde oli helppo valita.

Def14 peto tykkiryhmän seassa oli vaikea poistettava, joten sain keskikentälle vähän lisää tilaa. Kolmosvuoro alkoikin ns. all-in. Fiitattu Carnivean poistaa kohtuullisilla oddseilla arm19 kolossin yksin (ilmainen charge) ja näin kävi. Zuriel tappoi jotain ja sprinttas kiinni toiseen rakettiryhmään. Koko Aapon lista oli meleessä ja casteria lukuunottamatta kaikki petojen tappamiseen pystyvät napit oli tuhottu. Kryssa nojaili keihääseensä jossain metsikössä ja kuunteli kaukaisen taistelun ääniä.

CG on tosi hankala matsi, koska se ylettyy niin pitkälle. Onneksi Steam Roller sanoo, että keskikentällä on oltava metsä tms, joten sain suuren osan napeista ehjinä perille. Pari hajonnutta aspektia ei haittaa, koska Kryssa aktivoituu fiittivuorolla kuitenkin ensimmäisenä.

Toisessa matsissa vastaan tuli pelätty Pekka mercenaryjä johtaen. Oltiin jotenkin kartalla toistemme listoista, koska oltiin aiemmin samalla viikolla metattu niitä tiimin kesken. Kerroin pelaavani Kryssaa ja Pekka puntaroi hetken Ashlynnin ja Magnus2n välillä. Magnus2 on tuttu paha ja luulen, että unyielding ei riitä Kryssaa vastaan tai fiitti mun petojen nopeutta vastaan. Ashlynn on outo ja sillä on parikin kiusallista juttua kortissa. Samankaltainen toolbox kuin vaikka Lordi Kozlov, Skardsgradin Varakreivi. Ashlynn valikoitui vastaan ja Pekka päätti puolen, jolloin jouduin taas aloittamaan ja menettämään skenupainetta.

TO, SR ja Pekka olivat suopeita ja minulla oli tällä kertaa käytössäni metsän ja hugebasen lisäksi talo. Käytin samaa muodostelmaa kuin useimmissa peleissä, eli battlegroupit vierekkäin ja Swordsmanit tukemassa Archonia. Archon pystyy monesti pelaamaan aikaa ja sitomaan resursseja niin, että Kryssalla on ikkuna voittaa peli.

Tällä kertaa vastassa oli kaikenlaisia pyssyvelhoja, joten miekkamiehet sai Ashen Veilin ja pääsivät kimpoilemaan eteenpäin. Ne on pakko tappaa, mutta isossa kuvassa niiden suurin hyöty on kellopaine. Pelisuunnitelma oli vastaava kuin ykköskierroksella.

Ambushaava Anastasia kuoli, kun Yssylla käveli b2b ja pommitti Toxic Blizzardilla. Vaihdeltiin vähän ammuksia ja talon takana piileksivä Archonikin otti ikävän osuman Harlanin pyssystä. Def18 on paljon, mutta niin on myös rat6 kolmella nopalla! Ashlynnin kaverit kuoli Zurielin puhalluksiin. Muutama Assault Trooper kuoli Craelixin ja muiden pyssyihin. Näin sain taas tilaa pelata ja menetettyäni muutaman miekkamiehen ja puolikkaan Carniveanin, Kryssa ja Naga poistivat jumittavat napit ja fiittivuoro saattoi alkaa.

Fiitattu Carnivean poistaa kohtuullisilla oddseilla arm19 kolossin yksin (ilmainen charge) ja näin kävi. Loppulista keskittyi poistelemaan Assault Troopereita. Skorasin 3-0 tilanteeseen ja annoin vuoron pois. Laitettiin kello hetkeksi pauselle ja juteltiin mukavia siitä, kuinka Kryssa kykki taas parin kämpissä jossain metsän takana ja eteen työnnettyjen petojen tappaminen ei estäisi mua skoraamasta. Laskeskeltiin, miten Ashlynnin fiitti tappaisi Kryssan (ei tappaisi), laitettiin kello päälle ja alettiin seuraamaan miten Ashlynn tappaa mun battlegroupin. Zuriel oli vähän jeesinyt kolossin tappamisessa, joten Carniveanilla oli ollut varaa animukseen eli mitään ei kuollut. Skorasin loput pisteet ja todettiin, että testataan seuraavaksi Magnus.

Tässä matsissa tuntui, että Swordsmanit oli avain. Ne on def16+concealment ampumista vastaan ja lyö liian lujaa ignorattavaksi. Lukekaa niiden kortit. Legionnairet on netin mukaan the shit, mutta netti pelaa pyssylistoilla.

Kolmannessa pelissä pääsin Panskua vastaan. Kerroin pelaavani Kryssaa. Pansku kertoi, etten kertonut mitään uutta. Tiukka valinta Skarre1 ja Karsu2 välillä päättyi arvattavasti Karsuun. Skarre ei kestä runtua.

Oltiin pelattu tämä matsi Panskun kanssa viimeksi noin 15 tuntia aiemmin, joten tiedettiin, mitä lähdettiin hakemaan. Nyt mentiin taistelujärjestyksellä "isot eteen, pienet taakse". Desecratoreiden pyssyt tuhoaa infantryn, joten ne ei voi edetä. Mun pedot threttaa pidemmälle kuin jakit, joten jakkien on pakko ottaa alfa. Yks hyvä keino hankaloittaa alfaa on juosta kiinni ja aiheuttaa liikenneruuhka, mutta Energizer pelastaa jälleen. Jos jakit juoksee kiinni, Kryssa shufflaa chargelinjat auki ja fiittaa. Miekat rynnii liikenneruuhkaan p+s16 weapon master silppureina ja avaa petojen pelin. Sen jälkeen miekat on merkityksettömiä, joten voin tappaa ne ite (Archon ja Ice Witchit osuu vitosilla selkään) tai vain lentää yli.

Juha päätti testata, ettei jumittaminen kannata ja pelas mun Miekat pois ampumalla Desecratoreilla petoja. Vastasin chargaamalla kaiken sisään. Carni, Zuriel ja Azrael tappoi kummatkin Desecratorit, Stalkerin ja puolet casterista. Neraph murhaa Aspy4n. Neraph ja Azrael maksavat Karchevin aktivoituessa menestyksestä verellä, mutta tässä vaiheessa taktiikka on ns. Sustained Attack. Kulmahampaat on kiinni kaulavaltimoissa. Igniten cyclaamalla tapan pari jakkia lisää ja Karchev menee siinä samassa myräkässä.

Khadorin Karchev on vähä niinku huono Kozlov ja Cryxin Karchev vähä niinku tosi huono Aspy3. Ehkä arvaattekin, etten arvosta sitä kovin korkealle. Jotku matsit se tietty varmaa voittaa suoraan, eli tiimiformaatissa ok. Pansku pelaa sillä kuitenki tosi hyvin ja matsi on tuttu eli mitään ei taas saanu ilmaiseksi - olisitte kuullu sen tuhahduksen, ku tsekkasin counter chargea! Turnauspeli oli tämä, eikä mikään läpsyttely, jossa amatöörit kävelee counter chargeihin :D Onnistuin saamaan (tupla?)plussamatsista ekan caster killin pitkään aikaan. Hauska, miten helposti Legioonalla tulee pelattua skenua.

Sunzi tai joku muu gangsta sano, että omat heikkoutensa täytyy tuntea. Kryssan heikkoudet on vähän mysteeri vielä. Tullee vastaan, etsintä jatkuu, mutta seuraavaksi alan tutustua ihanaan Absyloniaan. Kumpaankin. Heti ku Void Archonit katos metasta, niin peikot ja kissat pomppii pöydälle. Ehkä se tarjoaa mahdollisuuden myös Absy1lle ja siellä, missä pelataan hevejä, on aina tilausta eAbsylonian kaltaiselle ihanalle sekopäälle.

Tuntuu, että jäi vähän pinnalliseksi. Ehkä kiireestä summuusta johtuen, ehkä siksi että Legioonassa on helvetisti käsiteltävää. Oli kuinka oli, pian mennään taas ja kirjotellaan. 152 päivää jäljellä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”