Hyvää syntymäpäivää Sotavasara.net!

Sivusto täytti perjantaina 20.5. täydet 20 vuotta! Aivan ensimmäinen versio sivustosta käynnistyi muutama kuukausi aikaisemmin, mutta nykyisen nimensä sivusto sai 20 vuotta sitten. Sivuton nimen keksi aikanaan käyttäjä ovv. Kiitokset hienosta nimestä!

Käy vastaamassa kyselyyn: Oletko nuorempi vai vanhempi kuin Sotavasara.net?

Kiinnostusta Warhammer Armies Project turnaukseen?

Ilmoitukset tulevista turnauksista. Voit myös etsiä pahimpaan hätään uusia pelikavereita.
Lord of Carcassonne

Kiinnostusta Warhammer Armies Project turnaukseen?

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Moi.

Ajattelin tiedustella teiltä mahdollisuudesta ja kiinnostuksesta osallistua Warhammer Armies Project turnaukseen. Eli moniako kiinnostaisi lähteä pelaamaan tapahtumaan ja mikäli kiinnostusta löytyy niin mikä armeija koko ja millaiset skenaariot kiinnostaa?

Olisiko maalauspakko vai ei?

Haluatteko palkintoja turnaukseen? Mikäli kyllä nin sitten olisi pienimuotoinen osallistumismaksu.

Mikäli palkintoja ei tarvitse olla niin voin sanoa siihen että osallistuminen on ilmaista.

Onko muuta mitä haluaisi ehdottaa?

Olen joo tarjonnut turnausta aikaisemminkin mutta ajattelin nyt lähtee kysymään jotta saataisiin mahdollisia osallistujia.

Toivon että keskustelu käydään asialliseen sävyyn ja toista kunnioittaen.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Alppi

Re: Kiinnostusta Warhammer Armies Project turnaukseen?

Viesti Kirjoittaja Alppi »

8. edikan turnaukseen lähtisin kieli polvien välissä
"Aika mageet siivet Mortilla..."
Lord of Carcassonne

Alppi kirjoitti: Ke 18.05.2022 16:25 8. edikan turnaukseen lähtisin kieli polvien välissä
Sekin voidaan järjestää se ei ole ongelma mulle. Ei ole muusta kuin että on tarpeeksi mukaan lähtijöitä.

Mutta odotan tähän WAPiin lähinnä halukkuutta tässä aiheessa.
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Marppuli

Viesti Kirjoittaja Marppuli »

Omia ajatuksiani heijastellen samalla muuta harrastajaporukkaani;

Olen itse kiinnostunut osallistumaan, ja minun lisäksi omista piireistäni löytyisi arviolta 4-5 muuta potentiaalisesti kiinnostunutta osallistujaa, jos turnaus sijoitettaisiin juhannuksen jälkeen heinäkuulle.

Armeijakoko voisi olla 1200-1500 pistettä kun systeemi on vähemmän tuttu monelle varmaankin, ja skenaarioiden suhteen varmaan jotain kohtuu simppeliä myös.

Maalauspakkoa en kaipaa, ja tiedän että se estäisi osaa omasta porukastani osallistumasta. Pohjamaalit minimissään olisi ihan riittävä, ehkä?

Palkintojen suhteen olen neutraali, mutta ilmainen tapahtuma toki laskee kynnystä osallistua, ja uutena pelisysteeminä turnausskenessä ehkä alkuun voi totutella vähemmän kilpailuhenkisestikin kun tarjolla on vain glooriaa.

Turnauksen sijaan toki vaihtoehtoisesti voisi pitää myös kasuaalimpaa tapahtumapäivää, joka tarjoaisi puitteet pelata hyvässä seurassa ja saada kokemusta tästä vähemmän Suomessa pelatusta systeemistä. Pystyisin itse tuomaan mahdollisesti paikalle myös laina-armeijan tai pari ja demottamaan peliä tarpeen tullen.
"For the Emperor, and Sanguinius!"

Blood Angels - Astra Militarum - Adepta Sororitas - Empire - Dwarfs - Beastmen - Imperial Ogres
Lord of Carcassonne

Marppuli kirjoitti: Pe 20.05.2022 23:35 Omia ajatuksiani heijastellen samalla muuta harrastajaporukkaani;

Olen itse kiinnostunut osallistumaan, ja minun lisäksi omista piireistäni löytyisi arviolta 4-5 muuta potentiaalisesti kiinnostunutta osallistujaa, jos turnaus sijoitettaisiin juhannuksen jälkeen heinäkuulle.

Heinäkuu sopii kyllä ainakin minulle jos potentiaalisia pelaajia on. Tilat on mulle varattuna la ja su.

Armeijakoko voisi olla 1200-1500 pistettä kun systeemi on vähemmän tuttu monelle varmaankin, ja skenaarioiden suhteen varmaan jotain kohtuu simppeliä myös.

Tämä voisi olla jees näin alkuun. Itsekin tarttisi pelejä alle. Skenaariot omastakin mielestä voisi olla sellaisia ettei liian monimutkaisia varsinkin kun on henkilöitä jotka ei välttämättä ole pelanneet paljon.

Maalauspakkoa en kaipaa, ja tiedän että se estäisi osaa omasta porukastani osallistumasta. Pohjamaalit minimissään olisi ihan riittävä, ehkä?

Kasattu ja vähintään pohjamaaleissa on parempi kuin harmaa massa.

Palkintojen suhteen olen neutraali, mutta ilmainen tapahtuma toki laskee kynnystä osallistua, ja uutena pelisysteeminä turnausskenessä ehkä alkuun voi totutella vähemmän kilpailuhenkisestikin kun tarjolla on vain glooriaa.

Tässä olen samaa mieltä ja tämähän tehtiin esim 6th edikan turnauksen suhteen ja tulos oli positiivinen.

Turnauksen sijaan toki vaihtoehtoisesti voisi pitää myös kasuaalimpaa tapahtumapäivää, joka tarjoaisi puitteet pelata hyvässä seurassa ja saada kokemusta tästä vähemmän Suomessa pelatusta systeemistä. Pystyisin itse tuomaan mahdollisesti paikalle myös laina-armeijan tai pari ja demottamaan peliä tarpeen tullen.

Tämä voisi olla vaikka ennen itse turnausta. Kyl wapille päiväyskset saadaan.
Mulle voi ehdottaa päiväyksiä.
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
Eduboy

Viesti Kirjoittaja Eduboy »

AoS turnaus vois kiinnostaa
Lord of Carcassonne

Eduboy kirjoitti: La 21.05.2022 08:56 AoS turnaus vois kiinnostaa
Itse asiassa vaikka Ite en Aos:ää itse pelaa niin olen harkinnut myös Aos tapahtumia ihan sen takia että ihmiset itse pääsisivät noppaa viskomaan. Mutta todennäköisesti katson ensin miten muut on pitäneet tapahtumia.

Mutta palataan wapiin.
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
Marppuli

Loin Suomen Warhammer Armies Project 9th editionin skenelle discord-serverin ( https://discord.gg/h9gjw7vVGS ); linkkaan tämän ketjun sinne josko saataisiin lisää vastauksia.

Blood Angels - Astra Militarum - Adepta Sororitas - Empire - Dwarfs - Beastmen - Imperial Ogres
Lord of Carcassonne

Hienojuttu.
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
Marppuli

Lord of Carcassonne kirjoitti: La 21.05.2022 08:52 Mulle voi ehdottaa päiväyksiä.
Ehdottaisin päiväykseksi heinäkuun ensimmäisen viikonlopun lauantaita 2.7.
Koetan myös kysellä jos saisin käsiini Briteissä pidetyn WAP9th-turnauksen sääntöpaketin, mistä voisi ottaa inspiraatiota.

St. Jimmy

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy »

Kiinnostusta olisi. Ei just välttämättä vaan toi heinäkuun eka viikonloppu sovi itselleni kun oli mahdollisesti muuta menoa just tuohon sovittuna (tosin se voi vielä mahdollisesti peruuntua). 27 ja 29 viikon viikonloput olisi itselleni sopivammat heinäkuussa. Täytyy katella vielä lähempänä.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
Lord of Carcassonne

St. Jimmy kirjoitti: Ma 23.05.2022 15:14 Kiinnostusta olisi. Ei just välttämättä vaan toi heinäkuun eka viikonloppu sovi itselleni kun oli mahdollisesti muuta menoa just tuohon sovittuna (tosin se voi vielä mahdollisesti peruuntua). 27 ja 29 viikon viikonloput olisi itselleni sopivammat heinäkuussa. Täytyy katella vielä lähempänä.
Juu se on ok. Mä rupean katsomaan pelipäivää sekä turnauspäivää myöskin. Itekin alkanu tutkia wapin sääntökirjaa sekä Brettien kirjaa.
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
Marppuli

Viikonloput 9.-10.7. ja 23.-24.7. pitäisi sopia itselleni myös. Suosin lauantaita kuitenkin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset ja pelikaverit”