Ekan airbrushin hankinta?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
vila

Ekan airbrushin hankinta?

Viesti Kirjoittaja vila »

Onko suositella jotain valmistajia, joilta löytyisi käyttökelposia alhasen hintaluokan airbrush-paketteja? Maalauskokemusta jo vuosia, mutta airbrush työkaluna on ihan uusi juttu mulle enkä oikein tiedä, mitkä ominaisuudet tärkeitä ja mitä Suomessa olisi tarjolla.

Youtube sekoitti päätä, kun on vähän liikaa contenttia aiheesta. Onko täällä tai jossain muualla hyvää opasta/blogia airbrushin käyttöön?
Swarmp

Re: Ekan airbrushin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

Itse ostin syksyllä ensimmäisen oman kynäruiskun sekä kompressorin hobbylinnasta. Omalla kokemuksella toimii monien käyttökertojen jälkeen loistavasti. Ehkä hankin jossain vaiheessa viellä toisen kynäruiskun.

Ohessa linkki:

https://hobbylinna.fi/fi/product/hobbyn ... etti/10382

-Swarmp
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

vila kirjoitti: Pe 16.12.2022 20:20 Onko suositella jotain valmistajia, joilta löytyisi käyttökelposia alhasen hintaluokan airbrush-paketteja? Maalauskokemusta jo vuosia, mutta airbrush työkaluna on ihan uusi juttu mulle enkä oikein tiedä, mitkä ominaisuudet tärkeitä ja mitä Suomessa olisi tarjolla.

Youtube sekoitti päätä, kun on vähän liikaa contenttia aiheesta. Onko täällä tai jossain muualla hyvää opasta/blogia airbrushin käyttöön?
Älä osta kiinalaista, isot päävalmistajat H&S, Badger ja Iwata on luotettavasti hyviä. Sparmaxin kompurat on ylihintaisia.
gib_ber

Viesti Kirjoittaja gib_ber »

Itse ostin tämän viime vuoden lopulla https://www.amazon.de/dp/B09WR93SX1/ref ... _dp_3?th=1 ja tämän kylkeen sit ilmaletkun, jotta kompura voi olla pöydällä pöhisemässä yksikseen. Alkuun ollut oikein riittävä. Mitä nyt pohjamaalauksia ja perusvärejä maalaillut nappeihin ja maastoihin paikoilleen.

Isoimmat ongelmat olleet enemmän, että saa oikeat kemikaalit ja maalit ohennettua sopivassa suhteessa. :D
Tms *Fin*
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tms *Fin* »

Vähän myöhässä aiheeseen. Itse ostin biltemasta heidän kompressorin ja kynäruiskun. On asiansa ajanut, en tosin mikään kynäruisku expertti ole ja lähinnä käyttänyt ainoastaan pohjamaalaamiseen. Kynä kyllä temppuillut viimeaikoina mutta laittaisin tämän käyttäjän piikkiin. Surkea putsaaminen auheuttanut tukosta, ei tahdo oikein maali tulla tasaisesti tulla. Voi olla ettei maalia ole myöskään tarpeeksi ohennettu.

Kompressorista lähtee pientä ääntä maalatessa joka ei itseäni ole häirinnyt.
Iron Within! Iron Without!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”