Tilanne: yksikkö A saa Pursuit/Overrun tuloksen, jonka seurauksena se chargeaa vihollisyksikkö X:n. X on kuitenkin jo combatissa yksikön B kanssa, eikä tätä combattia ole vielä tällä kierroksella pelattu.
Säännöt ja FAQ sanovat eri kohdissa yksiselitteisesti, että A:n charge tapellaan seuraavalla kierroksella. Mutta yllä mainittua esimerkkiä en löytänyt.
1) Onko siis niin, että B ja X tappelevat keskenään, eikä A tee mitään?
2) Jos A on sivulla/takana, antaako A edes sivu/takabonusta tai viekö ränkkejä? Voiko A:n lippu, rännit, unit strength tai muusikko vaikuttaa?
3) Ilmeisesti sivu/takarynnäkön edellyttämä paniikkiheitto X:n pitää kuitenkin heittää? Vai heitetäänkö sekin vasta seuraavalla kierroksella?
Muistaakseni 7. edikassa tällainen ylimääräinen charge ratkaisemattomaan combattiin pelattiin samalla kierroksella. Ja siksi combattien peluutusjärjestys oli tärkeä taktinen valinta. Ja joku ratsuväkiyksikkö saattoi tällä tavalla saada hurjia aikaan ja liikkua melkoisia matkoja.
Onko teille tullut näitä vastaan 6. edikan peleissä ja miten olette ne pelanneet? (Itselleni ei ole, joten kysymys on omalta osaltani teoreettinen.)
-ile
[6th] Pursuit/Overrun uuteen vihollisyksikköön
Re: [6th] Pursuit/Overrun uuteen vihollisyksikköön
Taistelut käydään samaan aikaan ja yksikkö A liikkuu vasta kun X ja B ovat tapelleet. Right?
Re: [6th] Pursuit/Overrun uuteen vihollisyksikköön
Heh. Toihan olis niin loogista etten edes tullut ajatelleeksi moista. :)
-ile
-ile
- Nightderanger
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ti 29.08.2006 21:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: [6th] Pursuit/Overrun uuteen vihollisyksikköön
Kuten Luukas sanoi. Chronicles 2002:sta löytyy hyvä artikkeli tähän liittyen.
Re: [6th] Pursuit/Overrun uuteen vihollisyksikköön
Kiitos. Hyvä artikkeli!
-ile
-ile