Figujen huono saatavuus, figujen huono laatu, sääntöjen huono laatu ja pelin tasapaino-ongelmat on johtanu iloisesti siihen, että puhina on siirtynyt muihin peleihin tai jäänyt puhisematta.
Toki osa näistä ongelmista ja niiden vakavuudet on myös subjektiivisia, joten esim Vaasassa on hurja mk4 meno päällä ja Turussakin on tänä vuonna pelattu.
Warmachine MK4
- The Captain
- Valvoja
Re: Warmachine MK4
Joo, epäilemättä ainakin osittain subjektiivista.Käärmeen Silmät kirjoitti: ↑Ti 23.05.2023 09:04 Figujen huono saatavuus, figujen huono laatu, sääntöjen huono laatu ja pelin tasapaino-ongelmat on johtanu iloisesti siihen, että puhina on siirtynyt muihin peleihin tai jäänyt puhisematta.
Toki osa näistä ongelmista ja niiden vakavuudet on myös subjektiivisia, joten esim Vaasassa on hurja mk4 meno päällä ja Turussakin on tänä vuonna pelattu.
Masiinafigujen saatavuus toki on ollut iso haaste jo pitkään, kun Kickstarter-pelit tukkivat tukkureiden varastoja. Tähän on oletettavasti tulevaisuudessa tulossa parannuksia, kun PP pystyy ulkoistamaan figujen tulostusta ulkomaille esim. Eurooppaan. Nythän niillä on kätyreitä vain Brittilässä, mikä lämmittää EU-alueen sisällä... aika vähän. Itse olen tilannut suoraan PP:n omasta nettikaupasta. Kyllähän siinä aina muutama viikko menee, kun meren yli pitää soutaa.
Printtifigujen laadussa on jonkin verran vaihtelua. Suurin osa on ollut ihan priimaa, mutta jotain olen joutunut pyytämään vaihtoon, mikä on onnistunut kuten ennenkin. Sanoisin, että suunnilleen sama prosentti tavarasta on mennyt vaihtoon kuin vanhoina hyvinä metalliaikoinakin, mutta loppujen kanssa tarvitsee tehdä vähemmän työtä kuin ennen. Kodinturva-aseiksi printtifiguista tietenkään ei ole samalla lailla kuin Mk1 Devastatorista.
Säännöissä on ollut hyvin kummallisia bugeja, jotka ovat hankaloittaneet elämää, kun niiden oli tarkoitus helpottaa elämää. Näitä on melko nopealla aikataululla viilattu ja päivitetty niin, että nyt säännöt ovat minusta paremmat kuin koskaan. On tietty makuasia, tykkääkö uudistuksista, mutta sääntöjen laatu alkaa olla taas kohdallaan. Varmasti tuolla vielä jotain hämäryyksiä on, ja ymmärrän hyvin sen ahdistuksen, että muutamassa kuukaudessa on tullut tosi paljon päivityksiä, vaikka virallisesti beta-vaihe päättyi jo.
Pelin tasapainosta en osaa sanoa, kun en ole juuri päässyt pelaamaan. Olen kylläkin kuullut isoilta pojilta, että paperilla ongelmallisilta näyttävät jutut voivat tosielämässä olla paljon vähemmän ongelmallisia. TheoryMachinen ongelma tällä hetkellä on vielä se, että ihmiset katsovat figujen statteja ja sääntöjä Mk3-linssien läpi (tämän tunnistan itsessänikin), kun Mk4 pelaa kumminkin eri tavalla. Mutta koska sinulla ilmeisesti on käytännönkin kokemusta, sopiiko kysyä, kuinka monen pelin perusteella olette tulleet tulokseen, että pelin tasapaino on merkittävästi ongelmallinen, ja mitä skenaarioita olette pelanneet? Oletteko proxyttäneet vielä julkaisemattomia nappuloita, vai pelanneet niillä modeleilla, jotka ovat nyt saatavilla?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.