Sitä ei tarvitse sekoittaa heti valmiiksi. Itse teen näin, puristan alustalle molemmista purkista vähän, otan tikulla ensin basea ja levitän sitä paikalle, sitten otan tikulla kovetinta ja sekoitan baseen paikan päällä, josta sitten otan osaa valmista seosta ja levitän toiselle pinnalle, puristan osat yhteen ja odotan minuutin verran, että seos sakenee ja osat pysyvät yhdessä ilman apua, laitan sivulle ja annan kuivua lopullisesti.IG general kirjoitti:Miinus puolia onkin sitten hidas kuivuminen/quote]
Jos oikein sekoittaa kuivuu alle minuutissa niin, että osat pysyvät yhdessä. Joten sitä ei tarvitse pidellä kovin kauan. Lopullinen kuivuminen kestää muutama tunti.
IG general kirjoitti:ja se, että sekotettu liima jää yleensä kuivumaan, kun sitä liimattua kohtaa pidellään kiinni
Millä liimata figut baseihin?
- Druzhina Captain
- Valvoja
Don't you get it? Olen huomannu ettei "superliima" tartu rypyläisiin pintoihin (jotka tulee siitä että basen bäälle laittaa esim. hiekkaa) mitenkään. Ja jos sattuu tarttumaan, niin lähtee irti heti ekalla kerralla kun se kaatuu yms. Ja tarttuuko muoviliima muka hiekkaan?jullevi kirjoitti:Mutta mitä järkeä tässä on, saanko kysyä ? Kaikista helpoin ja ehdottomasti järkevin tapa on liimata figu baseen on juuri se sama liima millä kokoat figun, eli muoviliima tai superglue (mitä merkkiä sitten käytätkään).zaruman89 kirjoitti:Elikkä ihan hyvin ne kiinni pysyy erikeeperilläki, liimaukset vaan piti tukea ISOILLA klönteillä sinitarraa ja antaa kuivua 24:H. WoW
Pitänee muuten kokeilla tohon epoxyä... (oisin jo kokeillu jollei se olis niin sottaista)
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
- Cacodemoni
-
Janne Forsell
- Viesti:
-
baretul
ööh anteeks mitä ?? teen aina baset ennen kuin ukko on siinä kiinni, esim mä pidän siinä sellasen "ukon mentävän" alueen joho sitte myöhemmi poraan metalli vahvistukset etc, hieman vaikea työstää hahmoa jos se on esim isossa alustassa kiinni.Janne Forsell kirjoitti:Voi vaan ihmetellä ihmisten saamattomuutta tekee baset, ennen kuin on ukko siinä kiinni...
http://www.pbase.com/image/19737102
Tollanen base tuli ku ukko ei ollu vielä liimattu baseen kiinni, että mun mielestä toi o iha keskitasoa, en tiedä että millanen on sitte sellanen saamaton base.