"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Poista

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Jokainenhan saa harrastaa mitä huvittaa, minä pidän leikkisotilailla pelaamista hyvänä harrastuksena, palloilulajit luen luokkaan "nolot" harrastukset. (Tulee mieleen pukukopissa mekastava homoeroottinen apinalauma...) Jos harrastaisin moista, luultavasti häpeäisin kertoa siitä.

Eli jokaisella on oma mielipiteensä siitä, mikä on noloa. Jos omat harrastukset tuntuu noloilta, niin kannattaa ehkä hankkia itselleen paremmin sopiva harraste?

Ja ylpeilemään ei varmaan mistään harrastuksesta kannata lähteä, sillä voinee saada elitistikusipään leiman aika helposti... Mutta siis, kyllä harrastuksiaan pitää voida ainakin itse kunnioittaa.
Brimstone

Viesti Kirjoittaja Brimstone »

Totta, mitä järkeä on juosta ihan hiessä pallon perässä joka päivä ja olla vielä valmis satuttamaan itsensä sen takia...
Mutta yhtä oikeutettu on heidän harrastuksensa verrattune meidän.. eli jokainen taaplaa tavallaan.
"Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio."
neo

Viesti Kirjoittaja neo »

(OT) Ehkäpä paras kommenti jonka olen saanut on: "No niin roolipelaaja, ootkos pelannu Baldur's Gatea?"
IGCaptainLegolas kirjoitti:Näköjään melkein kaikki harrastaa jotain extreme lajia figujen lisäks, niin minäkin!
Mä harrastan amerikkalaista jalkapalloa (kai tääkin luetaan extreme lajiks) ja figuja. Nämä kaiksi harrastusta luovat erittäin hyvän tasapainon ruumin ja mielen harjoittamiselle...
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Itse olen uhallakin tehnyt muutamia kokeiluja, tässä tuloksia:

Luin Gorkamorkan sääntokirjaa tunnilla sopivan salamyhkäisesti
Tulos: "Mikä toi on? Ai, taas näitä warhammereita.."

Puhuin toisen luokkatoverini kanssa Gorkamorkasta, ja paikalle saapui henkilö joka sanoi: "Taasko te puhutte niisä warhammereista?" Vastasin: "Hä? Mistä ihmeen vasaroista sä puhut?"
Tulos: Hölmistynyt ilme.

Puhuin kovaan ääneen siitä, miten aion mennä ostamaan "Geeveehen" ukkoja kun se avataan
Tulos: Ei mitään reaktiota

Mitä tästä opimme? Ihmiset huomaavat vain huomaamattomat asiat...

P.S. Tämä saattoi mennä hieman OT, tai sitten ei. Mistä sen tietäis...
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

neo kirjoitti:Mä harrastan amerikkalaista jalkapalloa (kai tääkin luetaan extreme lajiks) ja figuja. Nämä kaiksi harrastusta luovat erittäin hyvän tasapainon ruumin ja mielen harjoittamiselle...
Minä harjoitan vain mieltä :D . Ruumis on ehkä "hieman" veltostunut, mutta lihavaksi en ole vielä äitynyt, enkä aiokaan. Minkään sortin liikkuminen ei vain ilmeisesti ole tarkoitettu minulle :roll:
*Naurua*, no olen ehkä vain laiska, siis vain vähän.
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Mister X

Viesti Kirjoittaja Mister X »

Kyllä sitä aina välillä joku tulee aukomaan. Kerran yks jätkä selitti mulle kovaan ääneen siitä kuinka se käyttää rahansa johonkin todella tarpeelliseen kuten stereoihin. Kun mä huomautin sille niiden hinnasta, se ketro kui se meinaa käyttää niitä mölytoosia lopun ikänsä. Mä sanoin sille, että mä voin käyttää ukkeleitani koko lopun ikääni tuloksena oli hölmistynyt ilme ja jotain vikinää tyyliin "Et kai sää noilla aikuisena eää pelaa?!".
Ja monet onniii kovii poikii ku ne harrastaa kuulapyssyi.
Voitit ehkä pisteissä, mutta moraalinen voitto on mun!
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Kuulapyssyt. Olettekos katsoneet niiden hintoja. Kunnon pyssy maksaa saman verran kuin hyvä armeija :D

Leikkisivät puisilla pyssyillä kuten mekin lapsina.
Thor

Viesti Kirjoittaja Thor »

Miksi valitat kun joku haukkuu harrastustasi ja samassa viestissä haukkut yhtä "hyödytöntä" harrastusta, kuten tuo airsoft.
Kummassakin on puolensa ja ei muiden harrastukset sinulle kuulu.
Let the Hammer Fall
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

maddog kirjoitti:Kuulapyssyt. Olettekos katsoneet niiden hintoja. Kunnon pyssy maksaa saman verran kuin hyvä armeija :D

Leikkisivät puisilla pyssyillä kuten mekin lapsina.
Heh, minä leikin noillakin. Ja olen edelleen harmissani siitä, että lapsena ei ollut kunnon kuulapyssyjä. (Hyvänä puolena nyt on molemmat silmät ehjänä...)

Eli todallakin, kunnioittakaamme omia harrastuksiamme, toiset eivät sitä meidän puolestamme tee.
Link

Viesti Kirjoittaja Link »

En tietenkään häpeä, mutta en paljoon ylpeilekkään sillä tämä on harrastus. Rahan voi käyttää kyllä trhempaankin esim: rööki, bisse... eikä tytöt siihen negatiivisesti suhtaudu onhan mullakin niitä jatkuvasti perässä vaikka tietääkin harrastuksestani. Tosin en ole viellä päässyt esittelemään figujani tytöille, mutta jotkut oisivat halunneet nähdä figuni jo monta kertaa. Sitten kun näytin figuni yhdelle serkulle ja kerroin vähän säännöistä hän innostui heti ja jonkin ajan kuluttua meni ylä asteelle ja huomasi olevansa kaveriporukastaan ainoa joka ei kerää jonka takia hänkin rupesi keräämään waarhammereita.
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

Nah... Figuiluun saa purkaa kaiken sen väkivaltaisen patoutuman (En varmaankaan ole ainoa) ja ei tarvii tilsiä ketään ohi kulkijaa....
Nomen Est Omen
kemppiGei

Viesti Kirjoittaja kemppiGei »

emmä mitenkään häpee, mut emmä sitä mitenkään mainosta. ne yhistää sen aina ''nörttiyteen'', tosin mun yks ''jäkis'' kaveri on aina ihan tulessa kun se pääsee leikkiin niillä :D
Kirjaimellisesti, se ihan leikkii niil :roll:
BEE BEDEE BYI
AapoAlas

Viesti Kirjoittaja AapoAlas »

Mä en varsinaisesti häpeä mutta kauhistelen joskus sitä raha määrää joka näihin menee. Oon minäkin törmännyt kommennteihin niinkuin: "Mitä järkee tuhlata rahansa johonki pikku leluihi?", tuonkin sanoi yksi poika joka nyt harkitsee warhammereiden alottamista. Yksi luokkakaverini taas tarjoutui tekemään hammereista pelin jollain pelin teko ohjelmalla ja sanoi että se on ihan helppoo kun säännötkin on ihan yksinkertaset, hiljaseksi meni sekin tyyppi kun mainitsin "ohimennen" että niitä sääntöjä on sellainen 3cm paksu kirja A4:sia :D

Kyllä yks minunkin kavereista harrastaa Airsoftia ja minä itse harrastan skeittausta ynnä snoukkausta. Kyllä ne tytötkin ihan suht kiinnostuneita on hammereista, en itse ainakaan ole törmännyt mihinkään täydelliseen blokkiin vaikka niinkuin näin: "Ihan friikkii, ihme nörtti." tuollaista en ole koskaan kuullut. Eräskin ihan mukavakin tyttö alkoi kyselemään että minkälaiset ne säännöt on ja niin edespäin.
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Tosiaan, minä harrastan sekä airsoftailua ja warhammereita, että jos joku saisi päähänsä haukkua sotahulluksi niin olisi vaikea puolustautua...

Täytyy kyllä tunnustaa että kiertelen hieman kysymyksiä jotka liittyvät harrastukseeni. :oops: Hyvä esimerkki löytyy viime viikolta; tulin fantasiapelien paketti kainalossa postilaitokselta, ja yksi luokkatoveri tuli ovella vastaan ja kysyi, että mitä olin tilannut. Vastasin että kaikenlaista... :D
Anki

Viesti Kirjoittaja Anki »

Joo no aluks oli jotain negatiivista kommenttii mutta sit kun tein esitelmän aiheesta sain muutaman jopa innostumaan figuista
Musta Setä

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

Nykyään en enää jaksa kiinnittää huomiota mihinkään sellaiseen että nolottaako, nuorempana, tätä ei nyt suorastaan häpeillyt, vaan enimmäkseen yritti piilotella asiaa porukalta. ''Kaikenlaista'', kuten herra ZagSnikk sanoikin. Nykyään ei mielenkiinto riitä tuollaiseen, kavereistani ei kenelläkään ole mitään ongelmaa, ja jos jollakulla olisi niin vattuako minä siitä, se on vain joku joka ei pidä. Vaikka en yleensä pidä ylikonservatiivisuudesta, niin jokaisella on tietysti oma mielipide...tämä on kuitenkin vain harrastus muiden joukossa, harrastaahan porukka kaikkee kuten maalausta ja pienoismalleja, mikäs ero tässä on...

OT

Itse en extremeharrastuksia harrasta. Paitsi jos kahden päivän ryyppyputki lasketaan sellaiseksi? Anteeksi, olen paha ihminen *pyörittää silmiään*. Toinen extremelajin muoto on mennä satamaan lauantai-iltana, turpaan saaminen on about 50% luokkaa. Yksi pelikavereistani kylläkin harrastaa laskuvarjohyppäämistä. Benjii-hyppääminen on kylläkin aina innostanut, pitäs joskus kokeilla.
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Mi_Py

Viesti Kirjoittaja Mi_Py »

Isoveli haukku hammereitani mutta ei hauku enää hän sai tuntea Dark Eldareiden piikkien mahdin jalko pohjassaan..... Hehe vieläki naurattaa. Isä ja Äiti ei pidä harrastuksesta........ menee liikaa rahaa mutta mihin ei menis jos laskee niin kaikkiin harrastuksiin menee meilkein yhtä paljon rahaa (Paitsi hengittämiseen... Kuka hengittämistä harrastaa?)
Ramirez

Viesti Kirjoittaja Ramirez »

Tämä on vaikea kysymys. Toisinaan olen ylpeä figuharrastuksestani, kun taas joskus useimpien kavereideni läsnäollessa saatan häpeilläkin ja valehdella et "En mä ny noita enää oikee kerää", kaverit kun eivät vain ymmärrä harrastustani... No yks kavereista keräis varmaankin itsekkin figuja, jos sillä vain olis tarpeeksi rahaa, figut kun vain sattuvat olemaan liian kalliita sen ostettavaks :( . Ainut pelikaverini on isoveljeni, joka on figuharrastuksesta vielä itseänikin innostuneempi :) . Hyvä nyt kuitenkin, että on edes joku jonka kanssa pelailla.
We and I be glad to answer...
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Minun mielestäni miniatyyriharrastuksessa ei ole mitään hävettävää. Ei kukaan käy koulussa ryttyilemään, vaikka minä ja kaverini "leikimme tinasotilailla", ei kyllä ketään kiinnostakaan. Minä itse kauhistelen kyllä GW:n hintoja, mutta vain vähän, kun taas äitini... Kun kysyy siltä "hei äippä, voisinko mie ostaa yhden ukkelipaketin? se maksaa 25€." Ja vastaus on jotain "no kyllä siun on kai nyt pakko se saaha, kunhan ostat omilla rahoillasi."

:)
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Janne Forsell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne Forsell »

Hmm, lukiossa ainakaan kukaan kommentoi sen pahemmin (ya-lta suurin osa kuona-aineesta suodattunut amikseen). Pitkän matikan ryhmässä jopa aika suuri osa suhtautuu myönteisesti (tässä taas lyhyen matikan ryhmään on suodattunut ei-eliitti). Voidaan siis päätellä, että figuilu on älykkäämpien henkilöiden harrastus. TAI, että älykkäämmät henkilöt ovat ainakin suvaitsevaisempia ja tietoisempia asioista.

Alkaa muuten olla Warhammer aika tunnettu harrastus ihmisten keskuudessa nykyään, kylläpä ihmiset ovat tunnistaneet vihjeestä 'semmosen riistofirman ku Games-Workshopin kalliita muovipaloja' mitä muovikassi sisältää, kun eivät ole vielä figuilustani tietäneet.

[EDIT: typojaperkele]korjattu muutama typo[/EDIT]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”