"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Lord of the Rings - maalauskisa Helsinki GW

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
GW Staff
Games Workshop - Helsinki

Lord of the Rings - maalauskisa Helsinki GW

Viesti Kirjoittaja GW Staff »

Helsinki GW:ssa pidetaan maalauskisa johon voi ilmoittautua tuomalla maalatun LotR-figun. Ilmoittautua voi 28.11 saakka. Kisa on avoin eli ei kategorioita. Fantastiset palkinnot!
Matti
Valvoja

Re: Lord of the Rings - maalauskisa Helsinki GW

Viesti Kirjoittaja Matti »

Krister [GW] kirjoitti:Helsinki GW:ssa pidetaan maalauskisa johon voi ilmoittautua tuomalla maalatun LotR-figun.
Eli vain 1 figu sallitaan? Ei dioraamaa tms. vaan vain yksittäinen GWn LotR figu (ei kategroioita antaisi ymmärtää, että myös dioraamat kävisivät, mutta yllä oleva teksti antaa toisen kuvan)? Konversiot sallittuja varmaankin? Jos dioraama tms. sallitaan, niin mikä koko rajotus?
Fantastiset palkinnot!
Osaatko kertoa tarkemmin näisä palkinnoista? Ovatko päätetyt jo nyt, vai päätetäänkö ne vasta ilmottautumisen päätyttyä (suhteutetetaan osallistujamäärään tms)? On sitä nimittäin joskus nähnyt kuinka fantastisilla palkinnoilla on houkuteltu väkeä, mutta osaanoton jäädessä laimeaksi, ovatkin fantastiset palkinnot olleet lähinnä huonoja vitsejä...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Voittaja saa varmaan kaikki Combat Cardit mitä on jäänyt jäljelle GW:n varastoihin.... :roll:

Eli kannattaa tulla rekan kanssa pelaamaan :D

:wink:
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Huoh.. Muistanpa erään maalauskisan, johon GW:n piti sponssata hienot palkinnot. Mitäs sieltä sitten tuli? "Mahtava" värien kera tulostettu "diplomi" ja pari "mahtavaa" GW:n pinssiä.
"Born to RUNE"
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Onhan ilkeän tuntuista tuo jos ei anneta niitä palkintoja joita on luvattu mutta näihin kisoihin osallistutaan osallistumisen iloksi eikä voittamiseksi eihän? Moneskohan keta on kun tätä täällä jankutan :wink:
Matti
Valvoja

Riio-Kola kirjoitti:Onhan ilkeän tuntuista tuo jos ei anneta niitä palkintoja joita on luvattu mutta näihin kisoihin osallistutaan osallistumisen iloksi eikä voittamiseksi eihän? Moneskohan keta on kun tätä täällä jankutan :wink:
Jos kisaa mainostetaan fantastisin palkinnoin, niin mun mielestä on täysin oletettavaa, että sinne voidaan mennä myös tavoitellen palkintoa.

Mulla on nyt alla monta projektia (mm. Sotun kisan figut) ja aikaa on melko rajatusti. Palkinto voisi mun kohdalla tässä tapauksessa toimia porkkanana, miksi hankkisin LotR figun/figuja ja maalaisin. Jos palkinto on tyyliin "diplomi" ja pinssi, en varmastikaan jaksa... On olemassa kisoja, joihin osallistun ihan osallistumisen riemusta (mm. Sotu ja RoPeCon, jos saan vaan aikaiseksi) ja sitten sellaisia, missä porkkana on palkinto (GWn mahdolliset kisat, Reaperin...).
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Osallistuisi, jos pääsisi Helsinkiin...
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Eli voi osallistua joko Frodolla tai Balrogilla, ja figut joutuvat samaan kategoriaan. heh..

Moi
Hope is a serum that never heals
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Chrono kirjoitti:Eli voi osallistua joko Frodolla tai Balrogilla, ja figut joutuvat samaan kategoriaan. heh..

Moi
Tavallaan hassua jos ajattelee että yleensä isot monsterit pistetään eri kategoriaan mutta isoja LOTR ukkoja taitaa olla kohtalaisen vähän jotta niille saisi oman kategorian ilman että siellä on sitten 50 balrogia (no ei nyt ihan mut kuitenkin).
GW Staff

Palkinnot ovat jo määrätty. syy siihen että niitä ei kerrota on se että niiden kuuluisi olla kakkos sijalla kunniaan ja hauskuuteen. Jos nyt on mahdollista osallistua kisaan ihan huvin vuoksi... :wink: (eikä ole mitään pinssejä tms.) Jos tuntuu pelottavalta osallistua kun ei tiedä palkintoa niin ei ole pakko. se on aivan vapaaehtoinen kisa.
Matti
Valvoja

Uppista heijaa ja jonon kärjille... tosin kysymyksen takia.

Eli mulle jäi arvostelun periaatteet hiukan epäselviksi. Kisa käydään maalatuilla LOTR-figuilla, mutta onko ajatuksena tehdästä figuista mahdollisimman tarkkaan esikuvansa (elokuvasta tai kirjasta) kaltaisia, jolloin esim. punaiseksi maalattu Gandalf ois vähän niinkuin väärässä paikassa?
GW Staff

M. Salava kirjoitti:Uppista heijaa ja jonon kärjille... tosin kysymyksen takia.

Eli mulle jäi arvostelun periaatteet hiukan epäselviksi. Kisa käydään maalatuilla LOTR-figuilla, mutta onko ajatuksena tehdästä figuista mahdollisimman tarkkaan esikuvansa (elokuvasta tai kirjasta) kaltaisia, jolloin esim. punaiseksi maalattu Gandalf ois vähän niinkuin väärässä paikassa?
värit ovat aivan vapaasti valittavissa. ei ole pakko näyttä esikuvaltansa.

Haluamme myös yleisöäänestyksiä parhaista. Eli tulkaa katsomaan niitä figuja ja laittakaa vaikkapa tähän threadiin kommentit/äänet/mieipiteet.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Mites ne palkinnot jaetaan? Onko se sillei että voittaja saa kaiken, ja muut vain mainetta ja kunniaa ja kädenpuristuksen? No, ei mulla mitenkään hieno figu oo joten ei ehkä tartte huolehtia mistään palkinnoista. Tulenpahan osallistumisen ilosta. :D

Ps: Milloin teidän liike aukee?
GW Staff

kolme parasta voittavat palkinnon. liike aukee kymmeneltä ma-la.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

eli kisa on jo päättynyt...
Gorbag
Viesti:

ehdin kuitenkin viedä figuni mukaan koska ne myyjät oli niin joustavia eikä ne ollu arvostellu kaikkia. Olin se 61. osallistuja.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jep o pakko tulla tuulettaa tänne :D.

Ite voitin tolla radagastilla: http://koti.mbnet.fi/baretul/Omat_hahmot/Radagast4.jpg

Tokaks tuli gimli, aragorn ja legolas trio

Kolmanneks tuli dayn arweni

En mene ihan salettiin noista, mutta jotenki tollei muistaakseni meni sijat. Yhteensä noita tais olla joku 61. Palkinnoks sain lord of the rings return of the king pelin, siis sen 60E boxin missä tulee hahmot, nopat kirjat ja kaikki. Mun mielestä aika törkeen hyvä palkinto, odotin aluksi jotain maali settiä plus wd:eetä tai jotain :D, koska olin kuullut huhuja että palkinnot olisivat tuollaisia. Noh kuiteski hyvä maku jäi suuhun tästä kisasta (luonnollisesti ;) ). Ylipäätänsä todella hyvä kisa, annettiin sopivasti aikaa duunata entryt, kaikki esille vitriinissä kauan, hyvät palkinnot jne, kaikki kiitokset gw:een henkilökunnalle, jotka järjestivät kisan.

Itse kun saisin kritisoida muitten entryjä ja omaani, sanoisin, että olisin voinut tehdä selvämmän värityksen ja viimeistellymmän basen tuohon hahmoon, siinä mielessä että tuossa oli paljon ruskeita, jotka livenä eivät näyttäneet ehkä yhtä selviltä kuin tuossa. Livenä taas tuossa hahmossa oli paljon selvemmät mustat osat ja hillitymmät kontrastit. Dayn, tomppapompan ja salavan entryt olivat todella hyviä siinä mielessä, että idea oli varmasti parempi kuin minun aivan perus maalauksessa, mutta heidän maalauksensa oli enemmänkin pikaista, johtuen varamstikkin siitä että aikaa jäi loppujenlopuksi vähän, kun ylensä kisa entryt jää aina viimetinkaan (itse kullakin :) ). Dayllä oli erittäin kivat värit jne idea, (esim tähdet hevosen kyljessä, base jne), mutta viimeistely kuten linet ja blendien pehmeys jäi vähän vajavaiseks. Tomppapompan entry oli hieno, muuta en osaa sanoa :D, koska en ole vieläkään nähnyt sitä läheltä. Salavankin oli todella hieno, mutta itse en pitänyt väreistä, tuo viitan väritys tosin iski, ja se olikin todella hieno. Legolas, Aragorn ja Gimli trio oli mielestäni todella hieno siinä mielessä että asetelu jne oli kohdallaan, mutta maalien paksuus ja kiiltävyys, sekä joissakin kohdin modellaus kompasteli pahasti, muuten todella hieno. Ylipäätänsä jokainen näistä olisi viimesteltynä varamsti mennyt minun entryni ohitse :D.

Jep eli vielä kerran kiitos gw:een henkilökunnalle, jotka järjestivät kisan, ja muillekkin jotka toivat entrynsä, toivotavastai kellekkään ei jäänyt pahaa makua suuhun tästä kisasta.
Viimeksi muokannut baretul, Ma 01.12.2003 21:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Gorbag
Viesti:

Muistakko baretul kuinkamonta durburzia siellä oli? Yks nimittäin oli mun. Tais tulla vikaks se. :D
Matti
Valvoja

baretul kirjoitti:Jep o pakko tulla tuulettaa tänne :D.

Ite voitin tolla radagastilla:http://koti.mbnet.fi/baretul/Omat_hahmot/Radagast4.jpg
Onnittelut.
Salavankin oli todella hieno, mutta itse en pitänyt väreistä, tuo viitan väritys tosin iski, ja se olikin todella hieno.
Mahdoitkohan katsoa oikeaa figua? ;) Koitin vielä ke:na saada Saruman Moniväristä toimimaan itsepäisesti, lopulta torstaina väsäsin ton jossain 4-5h:ssa, mutta kun kerta on figun ostanut nimenomaan kisaa varten, niin pakkohan on saada se mukaan vaikka keskeneräisenä. :D

Onnittelut kuitenkin voittajille.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

baretul kirjoitti:Jep o pakko tulla tuulettaa tänne :D.

Ite voitin tolla radagastilla: http://koti.mbnet.fi/baretul/Omat_hahmot/Radagast4.jpg

Dayn arweni tuli toiseks muistaakseni
Damm you and your eeevil painting skill! ;)

Nojoo, juuri näin sijojen pitikin mennä. Radagast on kuitenkin yllättävänkin hyvä ja koossa pysyvä nappi, vaikka värimaailma onkin hyvin rajallinen. Respectiä.

Mun täytyy valitettavasti olla eri mieltä siitä Sarumanista - mielestäni valkoinen ei toiminut ollenkaan. Muuten kiva, mutta kun... Maanantaina sitten lisää kommentteja, jos tulet käymään. Saat(te) samalla haukkua Arweniani lisää.

Olisi kiva tietää, kenen se Aragorn, Legolas ja Gimli olivat; idea ja tyyli oli kunnossa, tekniikka vain hieman vajavaista. Mielestäni niissä oli todella paljon potentiaalia ja olisi hyvä tietää kenen nimi pitää tulevaisuudessa ottaa huomioon.

Kiitoksia vielä GW:lle kisasta, lisääkin olisi kiva saada - kuitenkin mielellään vasta sotukisan jälkeen.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”