Niin joo eli siis itse olen tässä noin vuoden skulptaillu, ja tehnyt parisen hahmoa, en kehtaa tässä näyttää kun ton:
http://www.geocities.com/baretul/Screen ... en_man.jpg
tota tuli tehtyä joku 7h maalaus on aivan roska tasosta, mutta siihen en panoistanukkaa tossa tein sitä puolta vain vähä päälle pari tuntia. Hahmossa on käytetty fimoa pohjana 2 kerrosta sitten skulptattu muut osat chainmailit etc green stuffista sen jälkeen vielä 1 kerros fimoa esim kypärään hanskoihin etc. sitten kuumetin sen tein toisen miekan ja kilven. Alusta oli tehty das massata ja milliputista. Tuossa vielä kuva hahmosta vaiheessa: http://www.geocities.com/baretul/Screen ... n_man2.jpg
-Haluaisinkin kysyä että millaista rautalankaa käytätte hahmoissanne? itse käytän noin 1mm paksua perus rautalankaa, huomasin tämän ehkä hieman liian "veteläksi", eli siis seuraavaks teen noita klemmareista tai vastaavista, siis tuki rankoja. Olen nähnyt myös että ihmiset käyttää erilaisia rautaesineitä teippejä etc, hahmojensa tukena, en itse ole kokeillut vastaavaa, mutta olisi mukava kuulla että onko joku täältä testannut ?
-Sitten että millaisia tooleja käytätte?, itselläni on juuri tilauksessa heresyn sculpting setti, sekä omistan jo parisen gw:een toolia, muunnellun askartelu veitsen plus hobbypointin pallopäätoolin.
Ja miten te skulptaatte, itse teen parisen kerrosta aluksi, kuten perus haarniskan muodot jne. ja sitten rupean tekemään yksityiskohtia päätä, tappeja, polvisuojia etc. tavaroita.
-Millaisia aineta käytätte?, itse omistan fimoa, harmaa keltaista milliputtia ja green stuffia (brown stuff on vielä tilauksessa). Fimon sekä milliputin huomasin kohtalaisen hyvin hiotavaksi, milliputtiin yleensä vielä sekotan vähän green stuffia jotta saisin siitä helpommin muotoiltavan, tuo milliputti sellaisenaan pääsee yleensä hajoamaan minulta. Green stuffista taas pystyy tekemään vaateet, kypärät, hanskat ja vastaavat, missä ei tarvitse olla isoja sileitä pintoja, ja tarkkoja kulmia.
-Miten teette aseet ja muut suorat pinnat esim. miekat, kirveet, kilvet, lattiat... Itse käytän milliputtia joss on hieman green stuffia annan kovettua 2 pvä ja sitten otan 1000 vahvuuksisen hiomapaperin sekä askartelu veitsen ja alan muotoilla. Olen testannut myös fimolla tätä, mutta hiotaessa ei tule yhtä tasainen jälki kuin milliputista, mutta olen kuullut että suurin osa rackhamejen aseista on tehty fimosta + green stuffista, että varmaa mun toimintatavassa pitää olla jotain vikaa