"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Metalli vai Muovi?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.

Metallia tai muovia?!

Äänestys päättyi Su 28.12.2003 23:32

Metallia
67
27%
Muovia
100
40%
Hyvä kombo molemmista
81
33%

Ääniä yhteensä: 248

ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Kyllä kummallekkin, niin muoville kuin metallille, löytyy oikeutettu paikkansa.

Itse puhtaana armeijamaalaajana/kerälijänä kuitenkin henkilökohtaisesti kallistun muovin puolelle useasta jo ennaltamainitusta syystä.
Toki hankin mielelläni myös metallinappeja, koska on kiistämätön tosiasia ettei muovista irtoa samaa mojoa kuin metallista jota mielellään näkee niin kenraaleissa kuin veteraani kessuissa.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Aasimar kirjoitti:
*ehem* muoviakin pystyy taivuttamaan jos osaa pari niksiä, tosin tina taipuu pienemmällä vaivalla. Ja tina muotti on sama kuin muoville käytettävät muotit (pakko lisätä kun opiskellutkin oheisesta asiasta :D ) Tina tosin "liikkuu" sulana paremmin kuin muovi.
Niin anteeksi kun minun finglish on niin loistavaa, mutta tarkoitus oli vaan ilmentää ne eri muotit joita noi firmat käyttää (siis tinalle ja muoville)
Kyllähän tuossa olisi semmoinen 50 paperin moniste nippu jossa selitetään aina (peräti neljästä eri) teollisestavalamisesta aina perinteiseen savimuotti valamiseen, samoin löytyy semmoinen 30 paperin moniste nippu eri seosmetalleista (valko-, puna-, +muut metallit) ja muoveista (+kumeista) Mutta oli vaan semmoinen käsitys että täällä valamisesta (kaikkeen siihen tekniikkaan liityviä niksejä, aineksia, yms., yms.) keskustelu on ANKARASTI KIELLETTY ja yritinkin vaan mahdollisimman hienovaraisesti antaa osviittaa kyseisestä asiasta.
Toisekseen nuo figuthan lasketaan pienoismalli kastiin, eli mitä haittaa olisi olevinaan siitä että se on muovinen? Noh taidankin tuossa alkaa lentelemään Slave I:llä kämppää ympäri mosautellen noita WWII tankkei (jos noi tankit enää löytyy siis) ;)
Kieltämäti metalli pohjainen antaa lisä haastetta modaamiseen, mutta kuten ekassa viestissä kerroinkin, ei kaikilla ole varaa hankkia metallin työstöön tarvittavia välineitä (ei ihan sekunda välineitä moiseen kehtais hankkia)
Mutta kyllä jos olisin niin aikaisin aamusta pohtinut asiaa pitempään, olisin oikeastaan klikuttanut tuota molemmat vaihto ehtoa.
Noh mutta muovi ja metalli kunniaan, olkoot ne jatkossakin yhteistyö kelpoisia :)
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Niin muoviset enemmän asentoja. Ryhmä black orceja näyttää melkein 5ed muoviselta örkki regimentiltä.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jep vaikka tässä sanokin että muotit on tehty rtv 58:sista tai jotain, niin eipä se paljon hyödytä :D. Luulen että tolla valamis keskustelu kielletty jutulla haettiin, sitä ettei kukaan posti tänne suoria ohjeita siihen, että miten monistat hahmojasi, tyyliin joku valmis setti ja tilaus ohjeet miten saat resiinillä tehtyä nopesti läjän piraatti hahmoja.

Asimar muuten tota mistä tiedät mitä muoteja mikin firma käyttää ? :D, ainoa firma jonka olen nähnyt kertovan nuo oli rackham, ja sekin oli vain huhu vanhalta työn tekijältä muistaakseni. Ylensä noi ei paljasta mitään varsinkaan valuun liityen. Voihan olla että noita ei valetakkaan noilla muoteilla mitä yleisesti on uskottu, ja mitkä lukevat netissä.

Sen verran sanon, että tottakai saa jollain muovi hahmolla enemmän poseja, mutta millä hinnalla lasketaessa se hahmon siisteydessä, tunnetusti gw:een muovisten poset on todella rumia. Voisinhan sanoa, että saan 100 pienen pienellä puu palikalla 2000 posea, mutta lopputulos olis aivan kauhea.

Metallin modaamiseen tartetaan sitten, gs, lehti saha/sivuleikurit, hioma paperia, viila ja tälläistä yhteis hinnaksi tulisi tuskin enemmän kuin 10-20E, että empä ainakaan itse laittais tota mitenkään miinukseksi.

Itse en pitäisi minkään taivutamista mitenkään kovin hyvänä ominaisuutena, paitti no ehkä jonkun muovisen tai metallisen seisonta asennon muutamista pari milliä sinne sun tänne, että saa sen niin että se ei katso maahaan, tai että se mahtuisi sopivasti ratasaille tai alustalle. Ylensä taivutelusta tulee aika kummalisen näköisiä tapauksia :D.

Kyllä mun mielestä vain on niin, että metalli on parempi jos todella välittää siitä figun ulkonäöstä, tosin onhnan noita hienojakin muovisia kuten nykyisen space marinit ja vastaavat, uudet bretonniat näyttää kanssa ihan mukavilta.
Ghosty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ghosty »

Muovin valitsemiseen vaikutti myös juuri tuo metallin kasassa pysyvyys.
Kyllähän hyvällä liimalla saa Devastatorille aseen käteen parilla pisaralla, muutamassa sekunnissa, mutta auta armias kun sen jälkeen lipsautat sen 15cm korkeudesta pöydälle. Uusi liimaus odottaa.
Puhumattakaan minkään sortin hive tyranteista ja carnifexeista.
Kuljetuksessa tulee juuri tuo hajoamisongelma metallististen kanssa.

Kun sitten tein pienen testin omalle muovifigulle. Heitinpä sen siis kattoon josta annoin sen tippua rauhassa lattialle. Olen myös heittänyt saman figun parin metrin päähän seinään. Eipä ole korjaustöitä vaadittu ;)

Mutta todellakin, metalleissa se paino antaa sille arvokkuutta.
Viimeksi muokannut Ghosty, Ti 16.12.2003 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Täl on tämmönen juttu"
baretul

Ghosty kirjoitti:Muovin valkkaamiseen valitsemiseen vaikutti myös juuri tuo metallin kasassa pysyvyys.
Kyllähän hyvällä liimalla saa Devastatorille aseen käteen parilla pisaralla, muutamassa sekunnissa, mutta auta armias kun sen jälkeen lipsautat sen 15cm korkeudesta pöydälle. Uusi liimaus odottaa.
Puhumattakaan minkään sortin hive tyranteista ja carnifexeista.
Kuljetuksessa tulee juuri tuo hajoamisongelma metallististen kanssa.

Kun sitten tein pienen testin omalle muovifigulle. Heitinpä sen siis kattoon josta annoin sen tippua rauhassa lattialle. Olen myös heittänyt saman figun parin metrin päähän seinään. Eipä ole korjaustöitä vaadittu ;)

Mutta todellakin, metalleissa se paino antaa sille arvokkuutta.

Jeps tota, miksi noita pitäisi edes pahoinpidellä ? :D, jos pelasin kuljetaisin kaiken tollasessa laukussa, ja vielä vessapaperin ympärillä.

Muuten tota olis hyvä jos se figu on joku halpis, koska tollasessa käsitelyssä figut menee kyllä aika kolhuisiks ;)
Ghosty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ghosty »

baretul kirjoitti: Jeps tota, miksi noita pitäisi edes pahoinpidellä ? :D, jos pelasin kuljetaisin kaiken tollasessa laukussa, ja vielä vessapaperin ympärillä.

Muuten tota olis hyvä jos se figu on joku halpis, koska tollasessa käsitelyssä figut menee kyllä aika kolhuisiks ;)
No se oli juuri se kestävyystesti.. meinaan kerran yritin purkaa ukkojani että niitä uudelleenkoottua saisin eri asentoihin.
No tökkäsinpä siis askarteluveitsin olkapanssarin alle ja kampesin niin kovaa kuin viitsi, eikä lähtenyt minnekkään. Kovemmin jos olisi vääntäny olisi tod. näk. menny terä poikki tai muuten vain käynyt huonosti :D

Eikä siinä mitään kolhuja, se on riski jätkä. ;)

Ainiin.. täähän on ihan Off topic. Otan osaa.
"Täl on tämmönen juttu"
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Kombohan se hyvä juttu on. Kun kerran molemmisssa on hyviä ja huonoja puolia. Tosin onhan suurin osa metalli figuista hienompia, joten "metalli henkistä" komboa.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Metalli on hyvä, koska se pysyy miehekkäästi pystyssä pelin aikana. Toisaalta, metallifigut on lähes aina lakattava, näissä kun maali kuluu helpommin kuin muovifiguista.
baretul

attor kirjoitti:Kombohan se hyvä juttu on. Kun kerran molemmisssa on hyviä ja huonoja puolia. Tosin onhan suurin osa metalli figuista hienompia, joten "metalli henkistä" komboa.
Häh ? :D, siis miten se voi olla hyvä asia en nyt oikein tajua, mun mielestä se ei paljo tee sitä hahmoa erikoisemmaks, jos sillä on rauta käsi ja pää loput muovia. Tollasia noi kombot ylensä on, aika mahdoton ajatus tehdä detaljet metallista ja loput muovista, jolloin toi kombon hyöty tulis esiin. Kombot tuppaavat painotua aika väärin vieläpä, eli se kaatuu toiselle puolelle tai jotain.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Baretul, conffaus ei aina tarkoita sitä, että tehdään koko hahmo uusiksi. Minun metallisella tavallisesta Ironbreakerista tehdyllä champalla on vasaran pään tilalla muovinen kirveen terä. Pysyy aivan hyvin pystyssä.
P_H

Viesti Kirjoittaja P_H »

Eipä nyt ole liikaa tullu pelailtua, mutta ainakin border patrol- peleissä muovifigut lentelevät pienestä ilmavirrasta pöydällä ja kaatuvat.

Plussaa siitä muoville, että halvempia ovat, ja jotenkin muovisista figuista ei lähde maali kiitämään niin nopsaan kuin metallisista. Metalli on jotenkin arvokkaaman tuntuista, kuten M. Salava sanoikin. Vaikka örkkien Giant, jos se olisi muovinen rimpula niin eipä paljoa kiinnostaisi.

Konversioita voi vääntää ihan miten lystää. Ei sillä oikeastaan ole merkitystä, onko figu 75% metallia ja loput muovia, kunhan näyttää hyvältä ja on balanssissa.
...and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "Miees..."
baretul

JarLoz kirjoitti:Baretul, conffaus ei aina tarkoita sitä, että tehdään koko hahmo uusiksi. Minun metallisella tavallisesta Ironbreakerista tehdyllä champalla on vasaran pään tilalla muovinen kirveen terä. Pysyy aivan hyvin pystyssä.
Noh meinaan lähinnä noita paketista tulevia comboja millä on puolet metallia ja puolet rautaa, ylensä ne metalliset on pää ja kädet tai jompi kumpi käsi :).
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

baretul kirjoitti:Noh meinaan lähinnä noita paketista tulevia comboja millä on puolet metallia ja puolet rautaa, ylensä ne metalliset on pää ja kädet tai jompi kumpi käsi :).
Noh minun eteeni ei moisi kummastuksia ole sattunut, yhtä poikkeusta lukuunottamatta, edellisen editionin Choas warrujen mukanan tuli metalliosia... Puolet metallia ja puolet rautaa? Aika omalaatuinen sanavalinta.. ;)
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

No, esim uusilla legioonakohtaisilla 40k kaaosmariineilla on pää ja kädet/olkatoppaukset metallia. Itse kannatan metallia FB puolella, mutta 40k:ssa on muutamia varsin hienoja muovisia nappeja. Ja kyllä sitä metallia konvertoi siinä missä muoviakin. Muovin kanssa on vaan helpompi ja nopeampi tehdä noita perus pää/ase -vaihtoja.
Elminster

Viesti Kirjoittaja Elminster »

joo kyllä metalli on minunkin mielestä parempaa, mutta metallin liimaaminen on ärsyttävää.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Elminster kirjoitti:joo kyllä metalli on minunkin mielestä parempaa, mutta metallin liimaaminen on ärsyttävää.
Tämäkin ongelma tuntuisi ilmestyneen vaista tämän uuden metalliseoksen myötä, muistelen, että vanhojen metallifigujen kanssa ei ongelmaa juurikaan ollut. (Tai sitten aika tinaa muistot, ja liimani on vanhentunutta...)

Ja ainahan voi pinnata.
Kantti

Viesti Kirjoittaja Kantti »

Metalli-figuissa tuntuu olevan vaan tehoa jotenkin enemmän... En tiedä... Sellanen fiilis kuitenkin on. Ja vaikka muovifigut on halvempia, on ne kuitenkin keskimäärin kaikki kalliita ni metallisissa se raha kuitenkin tuntuu jotenkin olevan kiinnikki... Metalliset hienompia ja mukavampi pelata painavilla figuilla. (DElf pelaaja =)
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

Kylläpä taitaa mieleni kääntyä tuon metallin puolelle... Ne muovi-figut on jotenkin elottomia. Onhan muovia toki helpompi conffata ja pysyy paremmin koossa, mut metallissa on sitä jotain. Esim. mukavempi
conffata...
:)
Work out, in case future happens.
Servant

Viesti Kirjoittaja Servant »

Kombinaation puolelle menee. Ei nyt ehkä ukkona (metalli muovi sekoitus) vaan armeija. Tosin jos varaa olisi niin kyllä metallifiguja suurin osa olisi. Metalliin on vain paljon työläämpi tehdä konversioita, kun se vaatii ne työkalut ja muutenkin. Muovifigut taasen ovat tässä suhteessa paljon "joustavampia". Metallissa suuria plussia ovat tuo maalinpoisto ja ulkonäkö. Ja onhan sillä painollakin merkitystä. Ei osaa päättää. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”