Stegadonin käytännöllisyys, ja yksi pieni kysymys
Stegadonin käytännöllisyys, ja yksi pieni kysymys
onko stegadoni mielestänne käytännöllinen, esim hinta\laatu suhteessa, ja onko se mielestänne kannattava hankinta lizardmaneile?
toisekseen olen aika fb:n aloitelija, ja minulla on vain 5th edition rulebookki, ja siinä javelinin range on 8', niin ajattelin kysyä että onko se sama range 6:th edissä?
toisekseen olen aika fb:n aloitelija, ja minulla on vain 5th edition rulebookki, ja siinä javelinin range on 8', niin ajattelin kysyä että onko se sama range 6:th edissä?
whatthefuckdoiwantwhitacaravanthatgotsnofuckingwheels?
Stegadon on tosiaankin käytännöllinen, vaikka itselläni se ei ole maksanut kuin kerran itsensä takaisin (Lahtas yksin 10Black Knightia +DOom Knight ja Thrall S8;)).
STegadonin ehkäpä paras puoli on se että sitä voi käyttää aika monessa tilanteessa, ja muutenkin hyvin monipuolinen epeli, vieläkun Skinkit pystyvät ammuskelemaan kyydistä 360-astetta kuhan matkaa riittää, ja se giant bow, ah...se on se suola stegadonissa. Sillä pystyy puottamaan aika monenmoista ölliäistä, isosta pienempään.
Ja kato sääntökirjasta se Javelinin matka / pistä kysymyspalstalle.
STegadonin ehkäpä paras puoli on se että sitä voi käyttää aika monessa tilanteessa, ja muutenkin hyvin monipuolinen epeli, vieläkun Skinkit pystyvät ammuskelemaan kyydistä 360-astetta kuhan matkaa riittää, ja se giant bow, ah...se on se suola stegadonissa. Sillä pystyy puottamaan aika monenmoista ölliäistä, isosta pienempään.
Ja kato sääntökirjasta se Javelinin matka / pistä kysymyspalstalle.
Olet sipulih aika outo tyyppi. Ei minun kaverini koskaan onnistu tekemään mitään stegadonillaan. Giant bow ei osu ikinä, impact hittejä tulee aina
1-3, ja useimmiten se rymistää karkuun ekan vuoron jälkeen. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, kaverini oikeaan, tulevaan liskoarmeijaan ei moista petoa tule (sen sijaan 8 roskakoria piikkinä lihassa)
Varmasti huijaat jotenkin kun stegadonisi pärjää noin hyvin!
...........Mmmmmmm,sipuli........
........Mmm, lihaa piikillä...
1-3, ja useimmiten se rymistää karkuun ekan vuoron jälkeen. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, kaverini oikeaan, tulevaan liskoarmeijaan ei moista petoa tule (sen sijaan 8 roskakoria piikkinä lihassa)
Varmasti huijaat jotenkin kun stegadonisi pärjää noin hyvin!
...........Mmmmmmm,sipuli........
........Mmm, lihaa piikillä...
Ai siksi että osaa käyttää Härveliä ? Ei näin... jätetäänpä tuo toisten käyttäjien nimittely, oli se sitten miten huuleksi tarkoitettu tai ei, kokonaan väliin.Arkhan the Musta kirjoitti:Olet sipulih aika outo tyyppi.
Itse ainakin olen ehdoton Stegadon-fani, vaikka omani ei aina suoriutuisikaan. Joskus toimii, joskus ei, mutta se on otettava koska se on cool. 2k+ peleihin otan lähes poikkeuksetta Härvelin, pienemmissä on yleensä skaba salamandertrion ja härvelin välillä. Hevenssin ykköstaika parantaa Giant Bow:n osumistarkkuutta (nyt kun salamantereita ei enää tarvi guidata) jonkin verran, ja nykyään se perhana vie savetkin. Sarvet tuo vakiona vähintään sen toisen impact hitin, ja kolmoseen noussut Ws helpottaa haltioihin ynnä muihin snobeihin osumista. Siltikään härvelillä ei uskalla yksin häsyyn (=edestä täysiin rankkeihin). 3-päkki roskakoreja, saurussankari jaggepöksyillä tai parikymmentä vakiosaurusta mukaan niin johan alkaa pelti rytistä !
Muistelenpa tässä erästä 1500p peliä kaaosta vastaan, jossa härveli oli osallisena tasan jokaisen victorypointtini (1800pts) tienaamisessa...
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Ai joo, mun PITI laittaa ton perään vielä silmiä pyörittävä hymiö merkiksi sarkasmin käytöstä ja siitä etten ollut tosissani, pääs vaan unohtumaan.jullevi kirjoitti:Ai siksi että osaa käyttää Härveliä ? Ei näin... jätetäänpä tuo toisten käyttäjien nimittely, oli se sitten miten huuleksi tarkoitettu tai ei, kokonaan väliin.Arkhan the Musta kirjoitti:Olet sipulih aika outo tyyppi.
Lainatakseni suurta sankariani Homer Sinmpsonia: "Anteeksi, hyvä tuomari. Tuo pikku ailahdus poikkeaa täysin normaalista, täysin tyynestä käytöksestäni."
I suppose you're right, Gandalf, as usual..
joo.
muuten löysin eilen fluffi virheen, lizarmanejen kodeksissahan puhutaan, ettei ne koskaan kuole vanhuuteen. mutta sitten kun niitä ampuu vampire countsejen curse of agesilla, ni ne kuolee vanhuuteen. silleesää aika loppuun asti ajateltu.
niistähän vaan tulis scar-veteraneja kaikista.
muuten löysin eilen fluffi virheen, lizarmanejen kodeksissahan puhutaan, ettei ne koskaan kuole vanhuuteen. mutta sitten kun niitä ampuu vampire countsejen curse of agesilla, ni ne kuolee vanhuuteen. silleesää aika loppuun asti ajateltu.
niistähän vaan tulis scar-veteraneja kaikista.
No, tässä laitoksessa Curse of Years vaikuttaa demoneihin ja epäkuolleisiinkin, niin miksei liskoihin...Naula kirjoitti:muuten löysin eilen fluffi virheen, lizarmanejen kodeksissahan puhutaan, ettei ne koskaan kuole vanhuuteen. mutta sitten kun niitä ampuu vampire countsejen curse of agesilla, ni ne kuolee vanhuuteen. silleesää aika loppuun asti ajateltu.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Giant Bow on muuten ihan tavallinen bolt thrower (48" range), mutta saa liikkua ja ampua ja strena on yhtä pienempi. Leikka&liitä -täsmennyksen Giant Bowiin löydät täältä.Naula kirjoitti:mikä on muuten giant-bowin range ku ei lue tuossa kodekissa, tai en ainakaan huomannu?
- The Captain
- Valvoja
Ei saa ampua, jos on marssinut. Ei se nyt sentään fast cavalrya ole... Myöskään kyydissä olevat skinkit eivät silloin ammu.Sipulih kirjoitti:Stegadon ei varmaankaan saa marssia ja ampua?
Ja nyt tulikin mieleen että saakos Skinkit heitellä Stegadonin selästä myrkytettyjä Javelineja kun Stegadon on taistelussa, vai onko pakko lyödä One-handed weaponeilla?
Ja jos stegadon on lähiksessä, myös skinkit ovat lähiksessä (kuten chariotissa ajavat sankarit), eli eivät saa heitellä keppejään.
Javelinin range on aika nuhainen 8", mutta siinä on omat etunsa blowpipeen verrattuna (lähinnä se, että javelinilla osuu johonkin).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Amazing Slug
Tuttavallisemmin hand weaponilla.Sipulih kirjoitti:One-handed weaponeilla?
Mitä stegadoniin tulee, on se ihan mautonta juustoa !!!!1111!!!. Ota kaksi. Stegan pudottamiseen tarvitaan kuitenkin tykki, ja sekin ampuu välillä ohi, osuu skinkkeihin tai ei yksinkertaisesti tapa stegaa. Skryre armeijani ei ole koskaan stegadonia pudottanut. Parhaimmillaan saatiin yhteen haavaan ja kaikki skinkit hengiltä, mutta eipä riittänyt.
Lähitaistelussa joku iso lordi voisi hakata sen, mutta sellaisen kimppuun voikin ajella vaikkapa sauruksella.
-J
stagaman
itse en stegadonia ottaisi. tai ainakaan kahta. nämä kun todellakin tuppaavat juoksemaan Ld 5:llä. no, onhan ne stubborneja.. mutta silti. giant bow ei osu koskaan mihinkään. BS kolme! KOLME! kyllähän se saattaa yhden vuoron loistaa, mutta harvoin se maksaa itsensä takaisin.
Siis, että giant bowilla on helppo ampua lohari? En ole tuollaisesta kuullutkaan. Ensin pitäisi osua 3+/4+. Sitten lohharilla on 5+ Wardi (ratsastaja). Ja sitten tarvitset 5+ woundaamiseen. Eli aikamoista tuuria pitää olla jos tuolla loharin ammut. Paitsi tietysti jos niitä on kaksi...Sipulih kirjoitti:No Largetargetteihin lyhyellä matkalla osuu jotain 3-4+ elikkä Lohkarit tippuu ihan hyvin, ja se D3 woundia on kyl ihan hassuhko :O
(Tiedän, Creenan. Olin hölmö kun en ampunu sitä sun lohharias tolla..mut se ei ollu pahin virheD)
enhä mie tämmöstä lainausta yrittäny ottaa??...Sipulih kirjoitti:No Largetargetteihin lyhyellä matkalla osuu jotain 3-4+ elikkä Lohkarit tippuu ihan hyvin, ja se D3 woundia on kyl ihan hassuhko :O
(Tiedän, Creenan. Olin hölmö kun en ampunu sitä sun lohharias tolla..mut se ei ollu pahin virheD)
- The Captain
- Valvoja
Re: stagaman
Kannattaa viedä ne sellaisiin lähitaisteluihin, joissa ne voittavat. Jos on pakko rynnistää yksinään päin, mene edes kyljestä, jottei vastustaja saa mautonta +3 rank bonusta, itse saat +1 flankista, ja eiköhän se vihulainen ala pötkiä.Creenan kirjoitti:itse en stegadonia ottaisi. tai ainakaan kahta. nämä kun todellakin tuppaavat juoksemaan Ld 5:llä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?