Kyllähän kappalejako pitää entereillä tehdä. Ei siitä silloin pötköä tule. Ja jos käytät tekstieditoria (notepad), rastitat vain Muotoile-valikosta word wrapin (automaattinen rivitys) päälle, niin tarinasta ei tule "pötköä". Helpompaa tosin on kirjoittaa Wordilla tms. ja tallentaa tekstitiedostona.Andromedus kirjoitti:Mutta se on ihan laiskan ja tylsän näköistä kun tarina on kirjoitettu pötköön.
Sotavasaran kirjoituskilpailu
- The Captain
- Valvoja
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
TosiMies (isolla m-kirjaimella) lähettää tietysti jutun valmiiksi html-tägitettynä :).
Tähänmennessä saapuneista tarinoista osa on jo html-muodossa, heittelen noita tägejä loppuihinkin ja pistän sitten nettiin. Eli tarkkailkaa sähköpostianne, ilmoittelen lähipäivänä osoitetta mistä voitte omaanne käydä ihailemassa.
Tähänmennessä saapuneista tarinoista osa on jo html-muodossa, heittelen noita tägejä loppuihinkin ja pistän sitten nettiin. Eli tarkkailkaa sähköpostianne, ilmoittelen lähipäivänä osoitetta mistä voitte omaanne käydä ihailemassa.
- The Captain
- Valvoja
Muuten, mitenkäs, jos haluaa tarinaan muotoiluja, esim. kursivointia? Eli miten haluat sen merkittäväksi txt-tiedostoon, vai onko meidän tyytyminen puhtaaseen perustyyliin?
EDIT: liian hidas... Vastasit jo ennen kuin kysyinkään...
EDIT: liian hidas... Vastasit jo ennen kuin kysyinkään...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Postasin tarinani 31 päivä ,mutta paluupostissa ei ole tullut mitään?
missä vika? {tarina oli txt. tiedosto että pitäisi siinäkin suhteessa kelvata} ja minne oot Grond pistäny sen linkin sinne kisapaikkaan ku sun kotisivuillakaan ei ole mitään vaikka siellä sen piti olla? Ja nyt on jo 2. helmikuuta eikä mitään kuulu mistään? 
How ironic that the greatest forge of civilization is battle
No niin, eipäs nyt hätäillä siellä päässä nettipiuhaa :). Ikävän valitettava puoli on se, että Grond-sedällä on kirjoituskilpailun ohella myös jonkinlainen "elämäksi" kutsuttu, kohtuullisesti aikaa vievä, juttu meneillään (= perhe, työ, opiskelu). En siis pysty aivan 24 tuntia vuorokaudessa keskittymään tähän asiaan.
Siispä, jotta sähköpostini/privakansioni ei tukkeutuisi kyselyistä, huomioi seuraavat asiat ennen kirjoittamista:
- Tuossa viikonvaihteessa tuli aika läjä noita juttuja. Ja kun samaan aikaan olin poissa koneelta kolmisen päivää, niitä on nyt jonossa käsiteltäväksi kohtuullisesti.
- Noita tulee nettiin "First come, first served" -periaatteella. Eli jos kilpailutyösi sattuu olemaan vaikkapa numero 30, älä odota sitä vielä tänään (3.2.)
- Ne, joille en ole ilmoittanut kilpailunumeroa, ilmoittelen samalla kun laitan nettiosoitteen josta voi käydä kurkistamassa oman tarinansa ja katsoa miltä se näyttää ennen äänestyksen alkua.
- Ilmoitan tässä topikissa, kun kaikki tarinat ovat netissä, mutta ennen äänestyksen alkua. Eli jos tarina ei ole päässyt minulle perille jostain syystä, siinä välissä katsellaan ja korjataan tilanne.
- Näillä näkymin, jollei lukujärjestykseeni tule muutoksia, voin keskittyä keskiviikosta eteenpäin paremmin hommaan. Yritän saada kilpailijoille linkit lopulliseen nettiversioonsa viimeistään perjantain/lauantain aikana. Aloitetaan sitten maanantaina noiden lukeminen ja äänestäminen.
- Äänestysaikaa lienee syytä varata ihan reilusti, luettavaa on kuitenkin yli 30 tarinaa.
Eli koettakaahan olla kärsivällisiä, ei tässä nyt jäniksen selässä olla ;).
Siispä, jotta sähköpostini/privakansioni ei tukkeutuisi kyselyistä, huomioi seuraavat asiat ennen kirjoittamista:
- Tuossa viikonvaihteessa tuli aika läjä noita juttuja. Ja kun samaan aikaan olin poissa koneelta kolmisen päivää, niitä on nyt jonossa käsiteltäväksi kohtuullisesti.
- Noita tulee nettiin "First come, first served" -periaatteella. Eli jos kilpailutyösi sattuu olemaan vaikkapa numero 30, älä odota sitä vielä tänään (3.2.)
- Ne, joille en ole ilmoittanut kilpailunumeroa, ilmoittelen samalla kun laitan nettiosoitteen josta voi käydä kurkistamassa oman tarinansa ja katsoa miltä se näyttää ennen äänestyksen alkua.
- Ilmoitan tässä topikissa, kun kaikki tarinat ovat netissä, mutta ennen äänestyksen alkua. Eli jos tarina ei ole päässyt minulle perille jostain syystä, siinä välissä katsellaan ja korjataan tilanne.
- Näillä näkymin, jollei lukujärjestykseeni tule muutoksia, voin keskittyä keskiviikosta eteenpäin paremmin hommaan. Yritän saada kilpailijoille linkit lopulliseen nettiversioonsa viimeistään perjantain/lauantain aikana. Aloitetaan sitten maanantaina noiden lukeminen ja äänestäminen.
- Äänestysaikaa lienee syytä varata ihan reilusti, luettavaa on kuitenkin yli 30 tarinaa.
Eli koettakaahan olla kärsivällisiä, ei tässä nyt jäniksen selässä olla ;).
-
The Scientist
30+ tarinaa kilpailussa! Tarkoittaako tämä sitten sitä että kilpailun voittajalla on mahikset siihen 'Sotavasaran Tarinamestari'- lätkäänGrond kirjoitti: - Äänestysaikaa lienee syytä varata ihan reilusti, luettavaa on kuitenkin yli 30 tarinaa.
Tahtoo sen!
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Kysyin Weekenderiltä asiaa, ja se käy. Eli "Sotavasaran 40k-tarinamestari" ja "Sotavasaran FB-tarinamestari" (tai vastaava) -titteli on sarjojen voittajille luvassa.Elanthor kirjoitti:30+ tarinaa kilpailussa! Tarkoittaako tämä sitten sitä että kilpailun voittajalla on mahikset siihen 'Sotavasaran Tarinamestari'- lätkään avatarin yläpuolella? ;)
Tahtoo sen!
Ja pieni ilmoitus: Jos jollakulla vielä on kisatarina, jota ei ole ehtinyt lähettää, laittaa tulemaan tämän päivän aikana tai viimeistään huomenna (eli tiistai-keskiviikko 3.-4.2.) Lopullisista nettiversioista reilu kolmasosa on tätä kirjoittaessa kunnossa, eli jos saat tarinasi mukaan ennenkuin viimeinen html-tägi on laitettu, ehdit vielä.
Aikataulusta sen verran, tämä päivä olikin koululta vapaata, eli äänestys todennäköisesti päästään aloittamaan jo hieman aiemmin kuin ensi maanantaina. Yritän tänään saada nettivalmiiksi ainakin tuonne numeroon 20+ asti, ja huomenna loput, jolloin tarkistusaikaa jää teille vielä muutama päivä. Siinä tapauksessa voitaisiin aloittaa äänestys vaikkapa lauantaina.
KAIKKI SITTEN HUOMIO!!!
Jos menette muuttamaan (tai olette tarinan lähetyksen jälkeen muuttaneet) sotunikkiänne, ilmoittakaa siitä minulle. Olen laittanut noita linkkejänne privaviestein, ja ainakin nikki MeriNauta (joka lienee mahdollisesti nykyään ylläoleva Sea~Horde?) on hakusessa. Yksinkertaisesti, teitä on niin paljon jotta pystyisin muistamaan että postaaja A, joka on nykyisin B, ex-C, tunnettiin myös nimellä D, on juuri tietty henkilö.
Joka tapauksessa, ex-MeriNauta ainakin ilmoittautukoon privalla saadakseen linkkinsä. Minulla on kilpailutiedot Excelissä Nikkien, ei nimien mukaan, enkä jaksa kelata sähköposteja läpi kun tätä kautta on helpompi laittaa linkit tulemaan.
Jos menette muuttamaan (tai olette tarinan lähetyksen jälkeen muuttaneet) sotunikkiänne, ilmoittakaa siitä minulle. Olen laittanut noita linkkejänne privaviestein, ja ainakin nikki MeriNauta (joka lienee mahdollisesti nykyään ylläoleva Sea~Horde?) on hakusessa. Yksinkertaisesti, teitä on niin paljon jotta pystyisin muistamaan että postaaja A, joka on nykyisin B, ex-C, tunnettiin myös nimellä D, on juuri tietty henkilö.
Joka tapauksessa, ex-MeriNauta ainakin ilmoittautukoon privalla saadakseen linkkinsä. Minulla on kilpailutiedot Excelissä Nikkien, ei nimien mukaan, enkä jaksa kelata sähköposteja läpi kun tätä kautta on helpompi laittaa linkit tulemaan.
-
Andromedus
Eli siis lauantaina aloitetaan? Saatte muuten kittää minua että tämä juttu tehtiin, minähän sen topicin laitoin. Mutta isoin kiitos ei tule minulle, vaan Grondille joka on jaksanut touhuta asian kanssa vaikka hänellä onkin vaimo ja lapsia.
Aplodit hänelle.
Aplodit hänelle.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
*klap klap klap* *viheltää* *huutaa "Jee!"* Elikkä kiitos hänelle tästä. Ja kiitos sitten Weekkikselle sittä palkinnosta, joka näin sotulaisten kesken voittajalle jaetaan. Ja kiitos GW:lle niistä materialistisista palkinnoista. Mutta Andromedusta en ihan piruuttani kiitä, kun hän tietää kuitenkin jo että olen kiitollinen hänellekkin. 
No, elekee elekee. Jo piisoo, ei tarvihe.
Mutta TIETOA: Viimeinenkin minulle asti tullut tarina on nyt netissä, ja olen laittanut jokaiselle privalla linkin mistä sitä voi käydä vilkaisemassa. Jos on korjailtavaa, ilmoita pikaisesti, että saadaan korjaukset tehtyä ja lukeminen sekä äänestäminen käyntiin.
Jos olet minulle lähettänyt tarinan, etkä ole kuullut minusta mitään, laita pikaisesti privaa tai sähköpostia.
H-hetki lähestyy. Pidelkää hatuistanne vielä muutama päivä :).
Mutta TIETOA: Viimeinenkin minulle asti tullut tarina on nyt netissä, ja olen laittanut jokaiselle privalla linkin mistä sitä voi käydä vilkaisemassa. Jos on korjailtavaa, ilmoita pikaisesti, että saadaan korjaukset tehtyä ja lukeminen sekä äänestäminen käyntiin.
Jos olet minulle lähettänyt tarinan, etkä ole kuullut minusta mitään, laita pikaisesti privaa tai sähköpostia.
H-hetki lähestyy. Pidelkää hatuistanne vielä muutama päivä :).
- The Captain
- Valvoja
Mitenkäs, ollaan rehellisiä (kukaanhan ei muuten pystyisi asiasta mitenkään olemaan perillä, mutta en ole henkilö joka venyttää sääntöjä). Voinko laittaa oman FB-tarinani mukaan, kiireen takia valmistui vasta tänään, eli aika paljon deadlinen jälkeen? Kohtuullisen paljon aikaa mennyt teidän tarinoiden nettiinsaamisen parissa, mutta se on huono selitys. Eli hyväksyttekö että Grond-setä osallistuu myöhästyneellä FB-tarinalla, vai jätänkö pois kisasta?
-
The Scientist
Kiitoksia :). Kysytään näin päin ettei tule 20+ myöntävää vastausta tähän. Tunteeko joku, että on epäreilua jos laitan myöhästyneen tarinani mukaan? Jos ei halua vastata tähän, laittaa privaa/sähköpostia. Yksikin kielteinen mielipide riittää, jätän silloin oman FB-juttuni pois.
(Huomaa, tämä kysely on osallistuneille. Ei kannata sanoa mielipidettään jos ei ole mukana!).
(Huomaa, tämä kysely on osallistuneille. Ei kannata sanoa mielipidettään jos ei ole mukana!).