"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Käsi tärrää

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Ei muuta kuin huppu päähän ja lähimpään apteekkiin ja pöllit sieltä rauhottavia...

Tai, sitten vaan meet lääkäri (sedälle :roll: ) ja pyydät nätisti reseptiä rauhottaviin, sanot, että rupee silmissä viliseen kun näet paljon ihmisiä, ja polvet alkaa tutista...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Yleensä ei kädet tärise, mutta kun yrittää pitää oikein vakaana käden ja maalata jotain silmää tai ketjua tms. yksityiskohtaa, alkaa täristä.

Olen kuullut jotain höpinää että liimaamisen aikana pienikin liimanhaistelu (tahallinen tai tahaton) aiheuttaa elinikäisen tärinän. Nyt ottaa päähän kun ei pikkuipanana älynnyt käyttää hengityssuojainta (kokosin ensimmäisen pienoismallini seitsenvuotiaana, taisi olla revellin lentokone).
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Kellokoneisto kirjoitti:Ei muuta kuin huppu päähän ja lähimpään apteekkiin ja pöllit sieltä rauhottavia...
Juu, tenox ja menox :).

EDIT: Tämä on esimerkki viesteistä joita voisi jättää kirjoittamatta :). Tiedä kuinka monta apteekkimurtoa taas aiheutin ;).
Viimeksi muokannut Grond, Su 09.11.2003 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yabo

Viesti Kirjoittaja Yabo »

1. Käsien tärinä voi johtua täysin pelkästä kovasta keskittymisestä esim. silmien, tai jonkin yksityis kohdan maalaamiseen...

2. Alhainen verensokeri. Syöminen auttaa tähän vaivaan...

3. Hermostunut olo. Käy makaamaan sängylle ja pistä silmät kiinni ja koita unohtaa kaikki mitä päivän aikana on tapahtunut.
If you want, i can f**k you gently with a chainsaw.
Valtsu
Viesti:

Elinikäinen tärinä???

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Tuskin sentään... Ei mulla ainakaan oo mitään tullu vaikka oon koonnu miniatyyrejä ja sitä aikasemmin kokosin lentokoneita ja kaikkee muuta eikä mul mitää tullu... toiseks mul jäi muoviliima auki yöks eikä aamul ollu mitään...
VJ

Re: Elinikäinen tärinä???

Viesti Kirjoittaja VJ »

Valtsu kirjoitti:Tuskin sentään... Ei mulla ainakaan oo mitään tullu vaikka oon koonnu miniatyyrejä ja sitä aikasemmin kokosin lentokoneita ja kaikkee muuta eikä mul mitää tullu... toiseks mul jäi muoviliima auki yöks eikä aamul ollu mitään...
Eli tästä voimme induktion avulla päätellä, että on ihan turvallista hengittää yöt läpeensä liimahöyryjä, vai?

Jos sä tykkäät nukahtaa liimanhajuun, se on sun asiasi. Ainakin mua ärsyttää kovasti nämä "ei tunnu missään" -viestit.. Faktahan on, että ei niitten liimojen haisteleminen ole ainakaan hyväksi ihmiselle.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Valtsu
Viesti:

ehkä käsitit vääein...

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

tarkoitin kyllä tuolla etten usko että mitään loppu elämän kestävää tärinää siitä syntyy mutta eihän se terveellistä tietenkään ole...
Nacharias

Viesti Kirjoittaja Nacharias »

Itselläni on astma ja se ja sen lääkitys vaikuttavat joskus. Kokeile myös avata ikkuna jos huoneessa on liian kuuma(tai patteria suuremmalle jos on miinuksen puolella :)). Joskus kun sattuu olemaan koeviikko niin sitä on vähän stressaantunu. Olen huomannut että hienoinen liikunta auttaa yleensä. Tietenkin voi olla että kaaoksen demoni on vallannut ruumiisi ja hyvän jumala yrittää häätää sen ja sisälläsi käydään taistelua.
Kyllästyin edelliseen
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Kuuntelet Mozartia vähän aikaa ja maalaamaan mennessä tiukka ote pöydästä ja kyynärpää pöytään.
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Kaleth

Viesti Kirjoittaja Kaleth »

hmmm....älä juo kahvia , limsaa , muuta mis on kofeiinia 2 päivään ja sit maalaamaan ....
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

Jaa mä rupeen ainaki kuuntelee metallia se rauhottaa. :)
wat
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Itse olen myös aina kärsinyt tärisevistä käsistä, joku joskus selitti että saattaa johtua korkeasta verenpaineesta , itse epäilen syyksi Slaaneshin palvontaa nuoruusvuosina. Eiku hetkinen, siitä kasvoikin karvoja kämmeniin.

Jos mikään aiemmin ketjussa mainituista kikoista ei tunnu auttavan, kokeile seuraavaa: ravista pieni hetki käsiä sivulla ja laita sitten ranteet vastakkain, figu toisessa kädessä ja pensseli toisessa. Auttaa ainakin omaan (käsien) tärinääni.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Metsuri

Viesti Kirjoittaja Metsuri »

Itselläni tärisee myös joskus käsi, mutta se lähtee kun maalailee vähän aikaa...
Njoo...
Tanen

Viesti Kirjoittaja Tanen »

mulla se loppuu yleensä vain maalatessa, mutta yleensä auttaa lepääminen tai tietokoneella oleskeleminen (enkä tarkoita hampaat irvessä doom 3:men tai half-live 2:den hakkaamista :D ).
Hamara

Viesti Kirjoittaja Hamara »

OT: Öh...varmaan siksi että uudemmasta ohjattiin tähän. Joskus muuten sattuu hauskoja tilanteita, kun joku tekee uuden topicin, mode lukittaa sen ja ohjaa vanhempaan ja sen jälkeen toinen moderaattorin oikeudet omistava lukittaa vanhan koska "taas ollaan oltu kaivelemassa topikkien hautaa seitsemän sylen syvyydestä". Onneksi näin käy aika harvoin. :D

Käsien täriseminen ottaa niin vietävästi takaraivoon. Varsinkin maalatessa muovisia 1/72 figuja (mieluiten tarkka-ampujia joiden kiikaritähtäin on puolentoista millin päässä kasvoista) joiden naama on 3x3mm. Siihen suihkit sitten väriä harottavalla GW-sudilla jonka typeränä ostin joskus aikaa sitten (kyllä, nyt ei sitten kenenkään tarvitse opastaa minua GW:n sutien huonoudessa, olen sen itse kokenut ja tilaan pian taatusti parempia suteja).
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Mä en olekaan postannut tähän vielä omaa kikkaani. Kädet tärisevät varmasti kaikilla eikä sille mitään voi. Itse kiinnitän maalattavan figun maalipurkkiin, jotta saan siitä hyvän otteen. Tartun kiinni maalipurkkiin, tuen käden maalauspöytää vasten ja sitten tuen pensselikäden joko vasempaa kättäni tai maalauspöytää vasten. Näin saan poistettua miltei kaiken käsien tärinän. Voin pistää kuvan joskus viikonlopun jälkeen, kun olen taas kotosalla (jos jotakuta kiinnostaa).
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Toi Dayn temppu on aika hyvä. Käyttäkää jonkinlaista maalaustelinettä (painting rig?), kuten just jotain viinipullon korkkia tai maalipurkin hylsyä taikka vanhaa lääkepurkkia(ja sinitarraa figun kiinnittämiseksi). Toi purkki vasempaan käteen ja molemmat kädet tiukasti pöydän reunaa vasten, ja ei varmasti tärise, ainakaan itselläni.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Jep, mäkin olen jo iät ja ajat tukenut molemmat käteni pöytää vasten. Yleensä pidän vielä kädet pikkurillejä myöten kiinni pöydässä, varsinkin pienien detailien maalaamisessa.
En pysty kuvittelemaankaan maalaavani kädet ilmassa :).
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
skarsnak
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja skarsnak »

Koska usein tulee pinnattua figut myös baseen, olen ideoinut loistavan maalaustelineen. Laitan valmiiksi liimatusta rautalangasta figun sormiporaan (pin vice) kiinni. Siis mikäli maalaan figun ilman basea. Ei irtoile kuten sinitarra ja saa sopivan otteen joka puolelta.

Käsien tärinään ei tietääkseni tukemista pätevämpää lääkettä ole olemassa. Joskus tulee maalattua tarkimpia paikkoja ajoittamalla siveltimen vedot sydämen lyöntien väliin, jolloin yksi tärähdyksen aiheuttaja poistuu.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

muistaakseni rackhamin foorumeilla Ark (joku rackhamin tiimin maalaaja) sanoi että pidättää hengitystä maalatessaan pieniä detaileja. Tietenkin vain aina pienin välein :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”