Tai, sitten vaan meet lääkäri (sedälle
Käsi tärrää
-
Kellokoneisto
Yleensä ei kädet tärise, mutta kun yrittää pitää oikein vakaana käden ja maalata jotain silmää tai ketjua tms. yksityiskohtaa, alkaa täristä.
Olen kuullut jotain höpinää että liimaamisen aikana pienikin liimanhaistelu (tahallinen tai tahaton) aiheuttaa elinikäisen tärinän. Nyt ottaa päähän kun ei pikkuipanana älynnyt käyttää hengityssuojainta (kokosin ensimmäisen pienoismallini seitsenvuotiaana, taisi olla revellin lentokone).
Olen kuullut jotain höpinää että liimaamisen aikana pienikin liimanhaistelu (tahallinen tai tahaton) aiheuttaa elinikäisen tärinän. Nyt ottaa päähän kun ei pikkuipanana älynnyt käyttää hengityssuojainta (kokosin ensimmäisen pienoismallini seitsenvuotiaana, taisi olla revellin lentokone).
Juu, tenox ja menoxKellokoneisto kirjoitti:Ei muuta kuin huppu päähän ja lähimpään apteekkiin ja pöllit sieltä rauhottavia...
EDIT: Tämä on esimerkki viesteistä joita voisi jättää kirjoittamatta
Viimeksi muokannut Grond, Su 09.11.2003 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1. Käsien tärinä voi johtua täysin pelkästä kovasta keskittymisestä esim. silmien, tai jonkin yksityis kohdan maalaamiseen...
2. Alhainen verensokeri. Syöminen auttaa tähän vaivaan...
3. Hermostunut olo. Käy makaamaan sängylle ja pistä silmät kiinni ja koita unohtaa kaikki mitä päivän aikana on tapahtunut.
2. Alhainen verensokeri. Syöminen auttaa tähän vaivaan...
3. Hermostunut olo. Käy makaamaan sängylle ja pistä silmät kiinni ja koita unohtaa kaikki mitä päivän aikana on tapahtunut.
If you want, i can f**k you gently with a chainsaw.
Elinikäinen tärinä???
Tuskin sentään... Ei mulla ainakaan oo mitään tullu vaikka oon koonnu miniatyyrejä ja sitä aikasemmin kokosin lentokoneita ja kaikkee muuta eikä mul mitää tullu... toiseks mul jäi muoviliima auki yöks eikä aamul ollu mitään...
Re: Elinikäinen tärinä???
Eli tästä voimme induktion avulla päätellä, että on ihan turvallista hengittää yöt läpeensä liimahöyryjä, vai?Valtsu kirjoitti:Tuskin sentään... Ei mulla ainakaan oo mitään tullu vaikka oon koonnu miniatyyrejä ja sitä aikasemmin kokosin lentokoneita ja kaikkee muuta eikä mul mitää tullu... toiseks mul jäi muoviliima auki yöks eikä aamul ollu mitään...
Jos sä tykkäät nukahtaa liimanhajuun, se on sun asiasi. Ainakin mua ärsyttää kovasti nämä "ei tunnu missään" -viestit.. Faktahan on, että ei niitten liimojen haisteleminen ole ainakaan hyväksi ihmiselle.
And they wonder how he dealt with stress so well..
ehkä käsitit vääein...
tarkoitin kyllä tuolla etten usko että mitään loppu elämän kestävää tärinää siitä syntyy mutta eihän se terveellistä tietenkään ole...
Itselläni on astma ja se ja sen lääkitys vaikuttavat joskus. Kokeile myös avata ikkuna jos huoneessa on liian kuuma(tai patteria suuremmalle jos on miinuksen puolella
). Joskus kun sattuu olemaan koeviikko niin sitä on vähän stressaantunu. Olen huomannut että hienoinen liikunta auttaa yleensä. Tietenkin voi olla että kaaoksen demoni on vallannut ruumiisi ja hyvän jumala yrittää häätää sen ja sisälläsi käydään taistelua.
Kyllästyin edelliseen
-
zakug_the_insane
- TietoPredator
Itse olen myös aina kärsinyt tärisevistä käsistä, joku joskus selitti että saattaa johtua korkeasta verenpaineesta , itse epäilen syyksi Slaaneshin palvontaa nuoruusvuosina. Eiku hetkinen, siitä kasvoikin karvoja kämmeniin.
Jos mikään aiemmin ketjussa mainituista kikoista ei tunnu auttavan, kokeile seuraavaa: ravista pieni hetki käsiä sivulla ja laita sitten ranteet vastakkain, figu toisessa kädessä ja pensseli toisessa. Auttaa ainakin omaan (käsien) tärinääni.
Jos mikään aiemmin ketjussa mainituista kikoista ei tunnu auttavan, kokeile seuraavaa: ravista pieni hetki käsiä sivulla ja laita sitten ranteet vastakkain, figu toisessa kädessä ja pensseli toisessa. Auttaa ainakin omaan (käsien) tärinääni.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
OT: Öh...varmaan siksi että uudemmasta ohjattiin tähän. Joskus muuten sattuu hauskoja tilanteita, kun joku tekee uuden topicin, mode lukittaa sen ja ohjaa vanhempaan ja sen jälkeen toinen moderaattorin oikeudet omistava lukittaa vanhan koska "taas ollaan oltu kaivelemassa topikkien hautaa seitsemän sylen syvyydestä". Onneksi näin käy aika harvoin.
Käsien täriseminen ottaa niin vietävästi takaraivoon. Varsinkin maalatessa muovisia 1/72 figuja (mieluiten tarkka-ampujia joiden kiikaritähtäin on puolentoista millin päässä kasvoista) joiden naama on 3x3mm. Siihen suihkit sitten väriä harottavalla GW-sudilla jonka typeränä ostin joskus aikaa sitten (kyllä, nyt ei sitten kenenkään tarvitse opastaa minua GW:n sutien huonoudessa, olen sen itse kokenut ja tilaan pian taatusti parempia suteja).
Käsien täriseminen ottaa niin vietävästi takaraivoon. Varsinkin maalatessa muovisia 1/72 figuja (mieluiten tarkka-ampujia joiden kiikaritähtäin on puolentoista millin päässä kasvoista) joiden naama on 3x3mm. Siihen suihkit sitten väriä harottavalla GW-sudilla jonka typeränä ostin joskus aikaa sitten (kyllä, nyt ei sitten kenenkään tarvitse opastaa minua GW:n sutien huonoudessa, olen sen itse kokenut ja tilaan pian taatusti parempia suteja).
Mä en olekaan postannut tähän vielä omaa kikkaani. Kädet tärisevät varmasti kaikilla eikä sille mitään voi. Itse kiinnitän maalattavan figun maalipurkkiin, jotta saan siitä hyvän otteen. Tartun kiinni maalipurkkiin, tuen käden maalauspöytää vasten ja sitten tuen pensselikäden joko vasempaa kättäni tai maalauspöytää vasten. Näin saan poistettua miltei kaiken käsien tärinän. Voin pistää kuvan joskus viikonlopun jälkeen, kun olen taas kotosalla (jos jotakuta kiinnostaa).
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Toi Dayn temppu on aika hyvä. Käyttäkää jonkinlaista maalaustelinettä (painting rig?), kuten just jotain viinipullon korkkia tai maalipurkin hylsyä taikka vanhaa lääkepurkkia(ja sinitarraa figun kiinnittämiseksi). Toi purkki vasempaan käteen ja molemmat kädet tiukasti pöydän reunaa vasten, ja ei varmasti tärise, ainakaan itselläni.
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Jep, mäkin olen jo iät ja ajat tukenut molemmat käteni pöytää vasten. Yleensä pidän vielä kädet pikkurillejä myöten kiinni pöydässä, varsinkin pienien detailien maalaamisessa.
En pysty kuvittelemaankaan maalaavani kädet ilmassa
.
En pysty kuvittelemaankaan maalaavani kädet ilmassa
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Koska usein tulee pinnattua figut myös baseen, olen ideoinut loistavan maalaustelineen. Laitan valmiiksi liimatusta rautalangasta figun sormiporaan (pin vice) kiinni. Siis mikäli maalaan figun ilman basea. Ei irtoile kuten sinitarra ja saa sopivan otteen joka puolelta.
Käsien tärinään ei tietääkseni tukemista pätevämpää lääkettä ole olemassa. Joskus tulee maalattua tarkimpia paikkoja ajoittamalla siveltimen vedot sydämen lyöntien väliin, jolloin yksi tärähdyksen aiheuttaja poistuu.
Käsien tärinään ei tietääkseni tukemista pätevämpää lääkettä ole olemassa. Joskus tulee maalattua tarkimpia paikkoja ajoittamalla siveltimen vedot sydämen lyöntien väliin, jolloin yksi tärähdyksen aiheuttaja poistuu.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga