Pinnauksen korvike?
Pinnauksen korvike?
Hmm, otsikko on vähän harhaan johtava, mutta enpä parempaa tälle keksinyt.
Elikkä olen laittamassa erästä metallista häntää (kyllä, se on painava) muoviseen vartaloon kiinni ja tämä vaatisi ehdottomasti pinnausta, mutta pinnaus on täysin mahdotonta koska hännän ja ruumiin välillä ei ole oikeastaan muuta kuin kolo. Mikä tähän auttaisi? Onko mitään muuta liimaa kuin esim. pikaliima, joka ei häntää varmasti pidä kiinni?
Edit- Pitäisikö epoxi liima tuota?
Elikkä olen laittamassa erästä metallista häntää (kyllä, se on painava) muoviseen vartaloon kiinni ja tämä vaatisi ehdottomasti pinnausta, mutta pinnaus on täysin mahdotonta koska hännän ja ruumiin välillä ei ole oikeastaan muuta kuin kolo. Mikä tähän auttaisi? Onko mitään muuta liimaa kuin esim. pikaliima, joka ei häntää varmasti pidä kiinni?
Edit- Pitäisikö epoxi liima tuota?
-
Oberon
-
Oberon
Kaksikomponenttiliima eli kotoisammin epoksiliima. Pitää varmasti. Kuivuessaan palat pitää kuitenki tukea hyvin paikoilleen ja useimmat vaatii kaiken lisäks tuntien kuivumisajan. Pikaepoksiaki pitäs kai löytyä. Ja kannattaa varoa liiman joutumista sormiin, ei oo kovin terveellistä.
-Johannes
edit: Joo kyllä se epoksiliima pitää
-Johannes
edit: Joo kyllä se epoksiliima pitää
Itse olen käyttänyt Araldite 90 seconds -epoksia joka on nähtävästi hiukan nopeampaa kuin muut. Sitä kun puristaa n. 5 min (kyllä, se alkaa jo sattua sormiin) ja jättää sitten seuraavaan päivään asti rauhaan niin pitäisi pysyä.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Jos sitä pudottelemaan alkaa niin eihän sitä silloin mikään pidä kasassa, korkeintaan jeesusteippi jos sillä vetää ympäri tiukkaan pakettiinmummoankka kirjoitti:Juu mutta kyllä tuon epoksin pitäisi kestää...ellei sitten tarkoituksena ollut pudotella ukkoa =D
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Tuli vielä semmoinen juttu mieleen että sekin auttaa jos vain saat sen hännän (ja koko figun) asennettua sellaiseen asentoon että häntä nojaa baseen (siihenhän voi laittaa vaikka kiven tai jotain jos häntä on korkealla), jolloin suurin osa hännän painosta kohdistuu siihen eikä liimasaumaan. Tämä on hyvä ratkaisu jos se vain on mahdollista toteuttaa niin että figun asento pysyy hyvän näköisenä.
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-