I.G tankki army?
I.G tankki army?
Voisiko seuraavanlainen armeija toimia hyvin:
-command hq + sentinel support squad + lascannon hwt,
-"minimi" troopit, mahdollisesti chimeraan muontattuina
-3 heavy tankkia (esim. 2x leman russ + basilisk)
-3 hellhoundia (tai ehkä pari sentineliä, rippuu tilanteesta)
-squadi ogryneitä (chimerassa tietenkin), tai storm trooppereita (meltabombs + deepstrike)
-2x techpriest engineer + muutama servitori... (korjaamaan tankkeja)
Aika epätavallinen kokoonpano olisi, mutta ajattelin joskus koittaa.
Ehdotuksia/kommentteja? Minusta voisi toimia erityisen hyvin ainakin tyranideja vastaan...
-command hq + sentinel support squad + lascannon hwt,
-"minimi" troopit, mahdollisesti chimeraan muontattuina
-3 heavy tankkia (esim. 2x leman russ + basilisk)
-3 hellhoundia (tai ehkä pari sentineliä, rippuu tilanteesta)
-squadi ogryneitä (chimerassa tietenkin), tai storm trooppereita (meltabombs + deepstrike)
-2x techpriest engineer + muutama servitori... (korjaamaan tankkeja)
Aika epätavallinen kokoonpano olisi, mutta ajattelin joskus koittaa.
Ehdotuksia/kommentteja? Minusta voisi toimia erityisen hyvin ainakin tyranideja vastaan...
- The Captain
- Valvoja
Re: I.G tankki army?
Muutenhan tuo lista ei eroa juurikaan niistä IG-armeijoista, joita yleensä näkee (aika tankkipitoisia tuppaavat monet olemaan), mutta olen kyllä eri mieltä siitä, että nuo pärjäisivät hyvin 'nidejä vastaan. Lictorit riipivät kevyemmät tankit silpuksi, ja hive tyrantin ja carnifexin 2+ save suojaa niitä AP3 pitsoilta. Lascannoneiden BS3 ja melko vähäinen määrä ei riitä noita pysäyttämään, ja russit eivät ammu pitsoja, jos ampuvat lascannoneillaan. Gauntteja toki saa paiskottua pitsoilla taivaan tuuliin, mutta ne harvemmin välittävät casualtyista, pinningistä tai muusta sellaisesta turhasta.Gaon kirjoitti: Ehdotuksia/kommentteja? Minusta voisi toimia erityisen hyvin ainakin tyranideja vastaan...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
No hänhän voisi aina pitää kevyet tankit yli 6" päästä mahdollisista lictorien piilopaikoista. On ainakin minulla toiminut kohtuullisesti.The Captain kirjoitti:Lictorit riipivät kevyemmät tankit silpuksi,
Ja poislukien lentävät hive tyrantit ei isot mörötkään turhan paljoa pelota. Kun usein aloitetaan yli 24" päästä(recon, pitched battle, night fight) eivät he assaultoi kuin vuorolla 4 aikaisintaan ellei IG toisin halua. Ja kun ovat tankeissa niin äkkiäkös kauemmas huristelevat.
Plus ainahan sitä massa tulella kaiken voi tappaa. Terminaattorini kuolevat ihan kiitettävästi vaikka rynnin päin vaivaisia lasguneja, heavy bolttereita, heavy stubbereita yms vastaan. Kyllä ne ykköset enemmin tai myöhemmin tulevat
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Yes söör. Näin on.. Nidien arsenaali on oikeastaan parhaimmillaan tankkeja vastaan... Ensin nämä ampuvat pirun kovaa, glanceillakin nimittäin saa yllättävän kovaa tuhoa aikaan, puhumattakaan biovorejen acid miinoista ja tokalla tai viimeistään kolmannella vuorolla iholla onkin sitten paljon monstrous creaturea, rending claw gaunttia/warrua, lisää miinoja, ymsymsyms.. Melkein jokaisellä yksiköllä on jossain muodossa mahdollisuus kaataa tankkeja. (Nimim. gaunttiryhmällä kaaos landraider hajalle)The Captain kirjoitti:mutta olen kyllä eri mieltä siitä, että nuo pärjäisivät hyvin 'nidejä vastaan.
Kyllä tuollainen armeija voisi ihan hyvin toimiakkin.. jos vaikka joku khornepelaaja tms sattuu vastaan
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Aina voi tietysti juosta tosiaan karkuun, mutta sillon ei pääse oikein ampumaan kunnolla... Ja nidit tulevat päälle n. 18-24" vuorossa, ei siinä paljoa max vauhdillakaan tankilla huristaminen lämmitä.tneva82 kirjoitti:Ja poislukien lentävät hive tyrantit ei isot mörötkään turhan paljoa pelota. Kun usein aloitetaan yli 24" päästä(recon, pitched battle, night fight) eivät he assaultoi kuin vuorolla 4 aikaisintaan ellei IG toisin halua. Ja kun ovat tankeissa niin äkkiäkös kauemmas huristelevat.
Toki riippuu nidilistasta ja mitä sinne on ottanut...
Lentävät hive tyrantit tulevat 18", loput TMC't 6" + 6" charge jos on kantamalla=vuorolla neljä vasta monissa skenuissa.Deetwo kirjoitti:Aina voi tietysti juosta tosiaan karkuun, mutta sillon ei pääse oikein ampumaan kunnolla... Ja nidit tulevat päälle n. 18-24"
Gauntit rending clawein onkin ongelma. Voisi kokeilla snipettaa ne lätyillä. Peitä rendarit + niin vähän muita kun mahdollista. Jos HIT etkä heitä ykkösiä splät siinä meni rendarit. Tosin jos niitä on useita hajasijoitettu voi olla työläämppää. Mutta ei gauntit kuolemattomia ole, ampuu ne rikki. Tankki IG armeijallahan tulivoimaa piisaa.
EDIT: Ja chimerat yms nyt ei kärsi 6" liikeellä(millä pidetään TMC:t chargen ulkopuolella kunhan tilaa riittää. Ja jälleen, lentäviä hive tyrantteja lukuunottamatta) niin paljoa. Yksi ase ei ammu, hui kauhistus. Immuuni TMC chargelle on pieni hinta maksettavaksi.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Kuutta tuumaa liikkuvia TMCeitä ei kannata ottaa, elleivät ole fexejä.. ja sillon niitä ei kannata liikuttaa, vaan ammuskella suojasta vaan venomcannonilla nassuuntneva82 kirjoitti:Lentävät hive tyrantit tulevat 18", loput TMC't 6" + 6" charge jos on kantamalla=vuorolla neljä vasta monissa skenuissa.
Noh, eipä tuotakaan varmaan kaikki tiedä..
Ja aika OT menee jo